Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AT8 Veloce 210Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Alfa Romeo
Μοντέλο Stelvio
Segment D-SUV
Power Train Diesel
Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AT8 Veloce 210Ps

Όταν η Alfa Romeo παρουσίασε για πρώτη φορά την Stelvio στην έκθεση του Las Angeles 2016, πολλοί φανατικοί της Ιταλικής φίρμας σχολίασαν την κίνηση αυτή με αρνητισμό, αφού δεν μπορούσαν να δεχθούν την είσοδο της αγαπημένης τους φίρμας στην SUV κατηγορία. Όμως η Alfa Romeo τα κατάφερε, όπως έκανε και με την Giulia, να κατασκευάσει ένα εξαιρετικά ικανό οδηγικά αυτοκίνητο που είναι σημαντικά βαρύτερο και ψηλότερο από το sedan στο οποίο βασίζεται. Η Stelvio παρότι ανήκει στην κατηγορία D-SUV, θυμίζει περισσότερο ένα σφιχτοδεμένο hatch-back και λιγότερο ένα SUV τόσο στην εμφάνιση όσο και στα οδηγικά χαρακτηριστικά. Αυτό είναι κάτι που αντιλαμβάνεσαι λίγα μόλις λεπτά αφού βρεθείς πίσω από το τιμόνι της.

Σπορ γονίδια παντού!

Η Alfa Romeo Stelvio χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Giorgio που έχουμε συναντήσει στην Giulia και κάνει εκτενή χρήση αλουμινένιων τμημάτων για να μειώσει όσο γίνεται περισσότερο το βάρος. Από αλουμίνιο λοιπόν είναι κατασκευασμένο το μπροστά και το πίσω υποπλαίσιο, το καπό, οι πόρτες και οι αρθρώσεις της ανάρτησης, ενώ ο κεντρικός άξονας, όπως και στην Giulia είναι κατασκευασμένος από carbon.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AT8 Veloce 210Ps

Ως γνήσια Alfa Romeo, έχει έναν μοναδικό σπορ χαρακτήρα και προκλητικό design που μόνο οι Ιταλοί σχεδιαστές μπορούν να πετύχουν. Μέσα στο 2020 η Alfa Romeo ανανέωσε την Stelvio (όπως και την Giulia) και φυσικά παρέμεινε πιστή στην φιλοσοφία που δεν επεμβαίνει σημαντικά στην εμφάνιση των μοντέλων της. Εξωτερικά, τίποτα δεν φωνάζει για το facelift, με την έκδοση Veloce να κάνει ακόμα πιο δυναμικό το προφίλ του μεγάλου SUV. Η έκδοση Veloce ξεχωρίζει από τις ζάντες των 20in, που είναι βαμμένες σε dark chrome απόχρωση, στις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, καθώς και στα σήματα του μοντέλου που και αυτά είναι στην ίδια σκουρόχρωμη απόχρωση με τις ζάντες.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AT8 Veloce 210Ps

Πιο σημαντικές ήταν οι αλλαγές στο εσωτερικό. Τόσο η ποιότητα των πλαστικών όσο και η συναρμολόγησή τους, αναβαθμίστηκε σημαντικά και πλέον η Stelvio μπορεί να κοιτάζει με θάρρος στα μάτια μοντέλων από τις Audi, BMW, Mercedes-Benz και Volvo. Στο κέντρο του ταμπλό τοποθετήθηκε μία νέα οθόνη των 8,8in, η οποία μάλιστα είναι εκεί για να σε εξυπηρετεί και όχι για να σου αποσπά το βλέμμα, αφού έχει το σωστό μέγεθος, αλλά είναι και με τέτοιο τρόπο τοποθετημένη, που δείχνει τελείως φυσική σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που την «πετάνε» πολλές φορές ακόμα και πάνω από το ταμπλό. Εκτός από την οθόνη, νέο είναι και το σύστημα πολυμέσων και φυσικά προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay, διαθέτοντας παράλληλα υπηρεσίες Alfa Connect, που υποστηρίζουν WiFi hotspot για ταυτόχρονη σύνδεση μέχρι και οκτώ συσκευών, κλήση έκτακτης ανάγκης, καθώς και ενημέρωση για την κατάσταση του αυτοκινήτου. Η διαχείριση του menu της οθόνης μπορεί να γίνει είτε απευθείας με την αφή είτε με τον περιστροφικό διακόπτη που είναι τοποθετημένος στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης. Στον πίνακα οργάνων, θα συναντήσουμε μια οθόνη των 7in, τοποθετημένη ανάμεσα στο αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο, μέσω της οποίας μπορούμε να δούμε τις λειτουργίες ασφαλείας του αυτοκινήτου, αλλά και την κατανάλωση, στην στάθμη καυσίμου και πολλές χρήσιμες ακόμα ενδείξεις.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AT8 Veloce 210Ps

Βελτιωμένα είναι και τα καθίσματα τα οποία έχουν σαφέστατα καλύτερη πλευρική στήριξη, με τη δυνατότητα μάλιστα της ρύθμισης στο πόσο «σφιχτά» θα συγκρατούν το σώμα. Πέραν όμως της στήριξης, τα καθίσματα είναι και άνετα και γενικά η θέση οδήγησης είναι σωστή, με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από την πίσω που είναι πολύ περιορισμένη, αλλά τουλάχιστον η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι σωτήρια gadget στο παρκάρισμα. Η στεφάνη του τιμονιού έχει ελαφρά μεγαλύτερο πάχος σε σχέση με πριν και πίσω ακριβώς από αυτήν, θα συναντήσουμε και δύο ευμεγέθη αλουμινένια paddles για την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου. Ναι μεν είναι πανέμορφα, αλλά το μεγάλο τους μέγεθος δυσκολεύει την πρόσβαση στα χειριστήρια για τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες.

Το GTI των SUV

Η Stelvio Veloce με τον 2.2 TD κινητήρα που αποδίδει 210Ps στις 3.750rpm, έναντι των 190Ps της απλής έκδοσης, με 47,9kgm ροπής στις 1.750rpm, έχει εκτός από την εμφάνιση και τις αντίστοιχες επιδόσεις, δικαιολογώντας πλήρως την ονομασία Veloce. Ο κινητήρας έχει μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο και είναι ο ισχυρότερος diesel της Alfa Romeo, αλλά και ένας από τους λίγους που έχουν 100Ps/lt με ένα μόνο turbo. Η Stelvio Veloce χρειάζεται 6,6sec για την διαδικασία του 0-100km/h και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 215km/h. Όταν την οδηγεί κανείς σε χαλαρούς ρυθμούς, θα δει την κατανάλωση να κυμαίνεται κοντά στα 8lt/100km, αλλά αν πιεστεί θα ανέβει εύκολα πάνω από τα 9lt/100km, μια μέτρια τιμή για κινητήρα diesel ακόμα και αν λάβουμε υπόψη το βάρος των 1.745kg.

Η ανάρτησή της έχει πιο σφιχτή ρύθμιση, με ηλεκτρονικά αμορτισέρ Alfa Active -μέρος του πακέτου Performance-, αποτρέποντας τις περιττές κλίσεις στις απότομες στροφές, με το αντίτιμο όμως της πιο απότομης επαναφοράς των αμορτισέρ, τα οποία θα ταλαιπωρήσουν κατά κύριο λόγο τους πίσω επιβάτες. Η κατάσταση αλλάζει προς το καλύτερο, όταν στον διακόπτη DNA, πατήσει κανείς το κουμπί που έχει πιο μαλακή ρύθμιση για τα αμορτισέρ. Οι θέσεις του διακόπτη DNΑ είναι οι γνωστές τρεις, Dynamic, Natural και Advance Efficiency. Στην Natural που είναι και η default λειτουργία η Stelvio έχει μια ισορροπημένη συμπεριφορά, στην Dynamic το τιμόνι και τα αμορτισέρ γίνονται πιο σφιχτά, ο κινητήρας έχει πιο άμεση απόκριση και οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής των οκτώ σχέσεων, γίνονται πιο γρήγορες και τέλος στην Advance Efficiency ο στόχος είναι η χαμηλή κατανάλωση, οπότε και ο κινητήρας δεν έχει τόσο άμεση απόκριση και οι αλλαγές των σχέσεων είναι πολύ πιο ομαλές και σε χαμηλότερο φάσμα στροφών.

Το μοτέρ έχει αρκετή δύναμη ακόμα και από τις χαμηλές rpm, διαθέτει όμως σχετικά θορυβώδη λειτουργία αν τον συγκρίνουμε με τους δίλιτρους diesel από Audi, BMW και Mercedes-Benz, όμως η πολύ καλή ηχομόνωση δεν αφήνουν το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του diesel να περάσει στην καμπίνα.

Alfa Romeo Stelvio 2.2 TD AT8 Veloce 210Ps

Η Stelvio Veloce δεν θυμίζει καθόλου “SUV” στην οδήγηση της. Το τιμόνι της παρότι δεν είναι τόσο κοφτερό όσο της προηγούμενης γενιάς (σωστή επιλογή αφού ήταν υπερβολικά γρήγορο για τα δεδομένα της κατηγορίας), είναι τρομερά άμεσο και θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την Giulia. Δεν είναι πλέον τόσο νευρική στα πολλά χιλιόμετρα και με την τρομερή πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά 255/45, σε εμπνέει ακόμα περισσότερο να επιτεθείς μόλις δεις στροφιλίκι. Η τετρακίνηση στέλνει ροπή στον μπροστινό άξονα, μόνο όταν χρειαστεί, ενώ τα άκρως αποδοτικά φρένα (που χρησιμοποιούν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και μονοπίστονες πίσω) σου δίνουν την εντύπωση πως δεν θα κουραστούν ποτέ.

Η Stelvio είναι ένα SUV που μπορεί να κάνει τα πάντα. Ταξιδεύει ξεκούραστα και προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες, μεγάλο χώρο αποσκευών που ξεκινάει από τα 525lt και έχει αρκετές θήκες στο εσωτερικό της. Αν ο οδηγός το θελήσει, μετατρέπεται σε GTI και μπορεί να στρίψει με πραγματικά γρήγορους ρυθμούς σε δύσκολες διαδρομές, εμπνέοντας πάντα ασφάλεια, έχοντας σαν σύμμαχο το εξαιρετικά άμεσο και ακριβές σε αίσθηση τιμόνι της. Επιπρόσθετα, καταφέρνει πάντα να σε εντυπωσιάσει με την κύλιση της, παρά την ύπαρξη των τροχών 20in, προσφέροντας άνετες μετακινήσεις και τοποθετώντας την Stelvio στην premium κατηγορία.

Premium

Η τιμή της βασικής έκδοσης με τα 190Ps ξεκινάει από τα €59.900, ενώ η Veloce με τα 210Ps που δοκιμάσαμε κοστίζει €68.200, μια σίγουρα υψηλή τιμή που ταιριάζει με την ποιότητα που φέρνει το ανανεωμένο μοντέλο και με το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που διαθέτει, περιλαμβάνοντας ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, δερμάτινο σαλόνι, διζωνικό κλιματισμό, το σύστημα ψυχαγωγίας Alfa Connect, προβολείς Bi-Xenon, δερμάτινο και θερμαινόμενο τιμόνι, paddles στο τιμόνι και φυσικά ένα πλήρες πακέτο βοηθημάτων οδήγησης, όπως σύστημα παρακολούθησης νεκρού σημείου, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, αποφυγή σύγκρουσης, active cruise control και αρκετά ακόμα, που θα κάνουν την διαβίωσή σας με την Stelvio άνετη και ασφαλή.

 

Τιμή βασικής έκδοσης 2.2 TD 190Ps: €59.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.2 TD AT8 210Ps Veloce: €68.200

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Τιμή
Οδηγική συμπεριφορά Αίσθηση πεντάλ φρένου
Ποιότητα κατασκευής Κατανάλωση υπό πίεση
Επιδόσεις
Ποιότητα κύλισης
Αίσθηση τιμονιού
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός2.143cc
Διάμετρος x Διαδρομή83mm x 99mm
Σχέση συμπίεσης15,5
ΤροφοδοσίαCommon rail ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικάΗλεκτρονικά ελεγχόμενα
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.687
Ύψος (mm)1.632
Πλάτος (mm)1.903
Μεταξόνιο (mm)2.818
Βάρος (kg)1.745
Χώρος αποσκευών (lt)525
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες9J x 20in
Ελαστικά255/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)210 /3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)47,9 /1.750
0-100km/h (sec)6,6
Τελική ταχύτητα (km/h)215
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)146
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,6
Δοκιμής (lt/100km)9,1