Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180Ps EAT8

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Citroen
Μοντέλο C5 Aircross
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180Ps EAT8

Οι Γάλλοι μας έχουν αποδείξει ότι ξέρουν να σχεδιάζουν αναρτήσεις. Είτε όταν έχουν σαν στόχο την άνεση είτε τις επιδόσεις. Ειδικά οι μηχανικοί της Citroen θα έλεγα ότι είναι πρωτοπόροι σε αυτόν τον τομέα, ξεκινώντας από τα μέσα του περασμένου αιώνα με τη θρυλική DS και συνεχίζοντας με τις GSA, BX, Xantia και πάει λέγοντας. Ξέρουν να σχεδιάσουν ένα σύστημα ανάρτησης που θα σε μεταφέρει ατσαλάκωτο όσα χιλιόμετρα κι αν κάνεις, σε κάθε είδους δρόμο. Το Citroen C5 Aircross έμεινε πιστό σε αυτήν την παράδοση και κάνει ακριβώς αυτό το πράγμα. Σε μεταφέρει κυριολεκτικά οπουδήποτε, με τρομερή άνεση και σου δίνει επιπρόσθετα τη δυνατότητα να πάρεις μαζί σου και μισό διαμέρισμα σε αποσκευές. Γιατί το επόμενο χαρακτηριστικό του είναι οι εκπληκτικοί του χώροι.

Ποιότητα
Οι σχεδιαστές της Citroen έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς από την στιγμή που θα ανοίξει την πόρτα και θα καθίσει στο αναπαυτικό κάθισμα του οδηγού. Η ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι αρκετά καλή, με τη συναρμογή τους να είναι άριστη. Θα θέλαμε βέβαια στο συγκεκριμένο price-range τουλάχιστον το πάνω μέρος του ταμπλό να ήταν από πιο μαλακό πλαστικό, αλλά ακόμα και έτσι η εικόνα είναι ευχάριστη και καλαίσθητη. Στην έκδοση Shine που δοκιμάσαμε, το σαλόνι έχει δερμάτινες επενδύσεις, έξτρα διακοσμητικές πινελιές στα όργανα και στην κονσόλα, καθίσματα με λειτουργία μασάζ, οι οποίες μπορεί να χρεώνονται έξτρα, αλλά δίνουν έναν αέρα πολυτέλειας στο ευρύχωρο εσωτερικό. Παραφωνία είναι η λίγο ιδιόμορφη εργονομία, όπως για παράδειγμα το σημείο που έχουν τοποθετηθεί οι ποτηροθήκες για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Αν ακουμπήσει κανείς το χέρι του στο υποβραχιόνιο που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα, θα πρέπει να προσέξει στο πώς θα πιάσει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, αν οι ποτηροθήκες είναι γεμάτες, γιατί εμποδίζουν.
Στη θέση του «παραδοσιακού» πίνακα οργάνων θα συναντήσουμε πλέον μία οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία, εκτός από εντυπωσιακή, είναι και πλήρως παραμετροποιήσιμη. Η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment, που διαχειρίζεται σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, δεν έχει πολύ άμεση απόκριση και θέλει επιμονή στο πάτημα της κάθε επιλογής. Τα πλήκτρα κάτω από την οθόνη, που λειτουργούν ως συντομεύσεις για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και την προεγκατάσταση τηλεφώνου, απαιτούν μία μικρή εξοικείωση, αλλά μόλις το συνηθίσεις, ξέρεις πού ακριβώς να πατήσεις. Αυτό που θα εκτιμηθεί αμέσως είναι οι τεράστιοι χώροι. Το μεταξόνιο των 2.730mm χαρίζει άνεση τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να ρυθμίσουν ανεξάρτητα ο κάθε ένας το κάθισμά του και στον οριζόντιο άξονα (συρόμενα κατά 150mm), αλλά και στην κλίση της πλάτης. Μεγαλεία!
Ο χώρος αποσκευών, τώρα, ξεκινάει από τα 580lt και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 720lt, αν τα πίσω καθίσματα απλώς μετακινηθούν προς τα εμπρός. Αν μάλιστα διπλωθούν, ο χώρος που δημιουργείται φτάνει τα 1.630lt και είναι τόσο μεγάλος που θα χωρέσει αρκετά ογκώδη αντικείμενα, όπως ένας διθέσιος καναπές ή ένα μικρό ψυγείο! Ιδανικό δηλαδή για μετακόμιση!

Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180Ps EAT8


Άνετη μετακίνηση
Οδηγικά, το C5 Aircross είναι ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα που μπορεί κανείς να οδηγήσει, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions, με τα δύο υδραυλικά ελατήρια στο εσωτερικό των αμορτισέρ, αναλαμβάνει να απορροφήσει κάθε είδους λακκούβα, σαμαράκι και κακοτεχνία που θα συναντήσει κανείς στο δρόμο και σε συνδυασμό με την εξαιρετική μόνωση της καμπίνας, χάρη στο ηχομονωτικά κρύσταλλα των εμπρός τζαμιών, ένα μακρινό ταξίδι μετατρέπεται σε μια εύκολη υπόθεση. Το C5 Aircross είναι ευχάριστο στην οδήγηση, με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin EAT8 να έχει πάρα πολύ ομαλή λειτουργία και καλή απόδοση. Ο γνωστός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.6 PureTech αποδίδει 180Ps στις 5.500rpm και 25,5kgm ροπής μόλις από τις 1.650rpm και συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin. Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις και το C5 Aircross μπορεί να επιταχύνει από στάση το βαρύ αμάξωμα σε 8,2sec, ενώ μπορεί να φτάσει τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 219km/h. Στο στρίψιμο τα καταφέρνει καλά, αρκεί φυσικά ο οδηγός να μην περιμένει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, με μικρές αναμενόμενες κλίσεις που δεν θα προβληματίσουν ιδιαίτερα. Γενικά πάντως είναι προβλέψιμο και ιδιαίτερα φιλικό στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι υπέρ του δέοντος αποδοτικά και ακούραστα. Παρά το ότι είναι δικίνητο, θα κινηθεί άνετα σε βατές -εκτός δρόμου- διαδρομές, χάρη στις διαθέσιμες επιλογές του γνωστού διακόπτη Grip Control, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα ακολουθήσετε κακοτράχαλα, αχαρτογράφητα μονοπάτια.

Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180Ps EAT8

Με απλά λόγια
Το Citroen C5 Aircross με τον κινητήρα των 180 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8, ξεκινάει από τα €31.000 για την έκδοση Inspire, ενώ η πιο πλούσια Shine, που δοκιμάσαμε, ανεβαίνει αρκετά σε τιμή, αγγίζοντας τα €36.150. Σίγουρα είναι αρκετά για την κατηγορία, όμως παίρνετε ένα μεγάλο σε μέγεθος, άνετο και πρακτικό SUV, που μπορεί να αναλάβει με χαρακτηριστική άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας είτε σε καθημερινή βάση είτε στις εξορμήσεις στην επαρχία. Η εξαιρετική ηχομόνωση, ο πλούσιος εξοπλισμός, ο πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας και η άνετη ανάρτηση είναι όμως δυνατά εφόδια, ικανά να δελεάσουν τον υποψήφιο αγοραστή.


ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
INSPIRE: €31.000
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ SHINE: €36.150

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ποιότητα κύλισηςΙδιότροπη εργονομία
Χώροι εσωτερικούΤιμή
Άνεση ανάρτησης
Πλούσιος εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο οκτώ σχέσεων, με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx19in
Ελαστικά205/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.500
Ύψος (mm)1.969
Πλάτος (mm)1.654
Μεταξόνιο (mm)2.730
Βάρος (kg)1.430
Χώρος Αποσκευών (lt)580-1.630
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)180/ 5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.650
0-100km/h (sec)8,2sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)219
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) WLTP129
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,2
Δοκιμής (lt/100km)8,2