Fiat 500Χ Cross 1.0Firefly 120Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Fiat
Μοντέλο 500X
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Fiat 500Χ Cross 1.0Firefly 120Ps

Το πιο στυλάτο!
Πραγματικά το Fiat 500Χ είναι πιθανότατα το πιο όμορφο και χαριτωμένο B-SUV ή city-crossover, αν προτιμάτε, στην κατηγορία του. Είναι σχεδιασμένο να μοιάζει με το κλασσικό πεντακοσαράκι, αλλά με σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις και χώρους και φυσικά με το ανάλογο ύψος, που δείχνει πλέον να είναι απαραίτητο -για κάποιο λόγο- στις προτιμήσεις των αγοραστών. Η ανανεωμένη του έκδοση εξωτερικά δεν έχει εκτεταμένες αλλαγές πέρα από το σχήμα των προφυλακτήρων και τα full-LED εμπρός και LED πίσω φώτα σε όλες τις εκδόσεις. Πέρα όμως από τις αισθητικές αλλαγές και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του, διαθέτει και δύο νέους αλουμινένιους, τούρμπο κινητήρες βενζίνης, με χωρητικότητα 1,0lt και 1,3lt, που διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF), ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής τρίτης γενιάς MultiAir III και πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Είναι 20% οικονομικότεροι σε σχέση με τους προκατόχους τους και διαθέτουν μικρότερο βάρος, μόλις 93kg ο 1.0lt, κάτι που από μόνο του μπορεί να μειώσει την κατανάλωση πέρα από την ευεργετική αποφόρτιση του εμπρός άξονα και τη βελτίωση της κατανομής βάρους. Το νέο αλουμινένιο μπλοκ εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid και αποτελεί τη βάση και για τους δύο κινητήρες, με τρεις κυλίνδρους για τον 1,0lt και τέσσερις για τον 1,3lt. Η κυλινδροκεφαλή είναι και αυτή αλουμινένια και ενσωματώνει το υδραυλικό σύστημα μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής Multiair III που βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, ενώ μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει την προανάφλεξη, δίνοντας στον κινητήρα τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε υψηλή πίεση υπερπλήρωσης με απλή βενζίνη. Το αποτέλεσμα φυσικά είναι η ομαλότερη και αθόρυβη λειτουργία, καθώς και η χαμηλότερη κατανάλωση. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν δοκιμαστεί και εξελιχθεί σε πραγματικές συνθήκες για 60.000 ώρες και σε προσομοιώσεις για πάνω από 75.000 ώρες, διανύοντας συνολικά πάνω από 5.000.000km σε όλο τον κόσμο πριν πάρουν το τελικό ok για τη γραμμή παραγωγής. Κατά τα άλλα, αρκετά ανανεωμένο είναι το πανέμορφο και χρωματιστό εσωτερικό του 500Χ, με νέο πίνακα οργάνων με διαφορετικά γραφικά και νέα οθόνη 3,5in, καθώς και δερμάτινο τιμόνι με πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Το σύστημα πολυμέσων Uconnect χρησιμοποιεί οθόνη αφής 7in, η οποία είναι λίγο πιο μικρή από αυτά που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, αλλά η ματ επιφάνειά επιτρέπει τη θέαση από κάθε γωνία, διευκολύνοντας το χειρισμό της. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, με αρκετές πρακτικές θήκες για αντικείμενα και τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τα Traffic Sign Recognition, Speed Advisor, Lane Assist, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με τα Safety Distance Manager, Αutonomous Emergency Brake, Blind Spot Alert και Rear Cross Path Detection.

Επί το έργον
Αυτό που έχει πάντα τη μεγαλύτερη σημασία είναι τι πραγματικά κάνει και τι όχι ένα αυτοκίνητο. Και το 500Χ Cross με τον τρικύλινδρο 1,0lt, που είχαμε για μια εβδομάδα, μας έδειξε ότι μπορεί να κάνει πολλά. Πρώτο και καλύτερο, αρέσει σε όλους, μικρούς-μεγάλους, άντρες-γυναίκες, αλλά κυρίως στα παιδιά, που λόγω του στρογγυλού σχεδιασμού και του χρωματιστού ταμπλό τα ενθουσιάζει. Η κόρη μου, που πλέον όταν μπαίνει σε κάποιο αυτοκίνητο δεν δίνει σημασία τι είναι, τι μάρκα, πόσο κάνει και τα λοιπά, με το 500Χ έπαθε έρωτα. Και δεν είχε άδικο. Δεν είναι άλλο ένα αυτοκίνητο απλά, είναι διαφορετικό (με το σωστό τρόπο και όχι απλώς διαφορετικό), είναι όμορφο και πρακτικό. Έχει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια, με 350lt πορτ μπαγκάζ και ευρύχωρη καμπίνα. Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα χαρίσματά του. Είναι αρκετά ενδιαφέρον και οδηγικά, περισσότερο απ’ όσο φαντάζεται κάποιος που το βλέπει εξωτερικά και η ανάρτησή του είναι σφιχτή, με αποτέλεσμα να εμπνέει αρκετή σιγουριά όταν χρειάζεται να πας σβέλτα. Ίσως και λίγο πιο σφιχτή απ’ όσο θα ταίριαζε στο χαρακτήρα του μιας και «διαβάζει» το ανάγλυφο των Αθηναϊκών ασφαλτοστρωμένων χωματόδρομων, αλλά μάλλον οι άνθρωποι που το εξέλιξαν υπολόγιζαν ότι θα χρησιμοποιηθεί κυρίως σε κανονικούς δρόμους. Μία πολύ ευχάριστη έκπληξη ήταν τα Goodyear Efficient Grip, που φορούσε, τα οποία είναι τα πρώτα λάστιχα με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση που βλέπω να έχουν καλό κράτημα. Ο κινητήρας είναι δυνατός, με ροπή από τις χαμηλές στροφές, αφού έχει 19kgm ήδη από τις 1.750rpm και αρκετό τράβηγμα στα ψηλά, αλλά η κατανάλωση απέχει 2-3lt/100km από αυτήν που μας έταξε η Fiat. Οι επιδόσεις του είναι υπέρ αρκετές για το είδος, τον κυβισμό και το χαρακτήρα του, με 10,9sec για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα τα 188km/h. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει αυτούς που θέλουν να πάρουν ένα μοντέλο που θα τους εξυπηρετεί στις καθημερινές τους ανάγκες, θα μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας και δεν θα είναι ποτέ βαρετό. Είναι δηλαδή ένα εργαλείο μεν, αλλά ντιζαϊνάτο δε, σαν να λέμε ένα σφυρί με σκαλιστή λαβή. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €16.900
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €21.000

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design αμαξώματος-εσωτερικούΚατανάλωση υπό πίεση
Πολυτάλαντος χαρακτήραςΘα θέλαμε λίγο πιο μαλακή ανάρτηση
ΠρακτικότηταΑίσθηση τιμονιού
Αποδοτικός κινητήρας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή70mmx 86.5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης
Βάρος (kg)1.320
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6.5J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)120/5.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)19/1750
0-100km/h (sec)10,9
Τελική Ταχύτητα (km/h)188
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)133-139
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,8-6,0
Δοκιμής (lt/100km)8,3