G20E: Αυτός είναι ο νέος κινητήρας των 400 ίππων που εξελίσσει η Toyota

G20E: Αυτός είναι ο νέος κινητήρας των 400 ίππων που εξελίσσει η Toyota

Η Toyota επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο της αυτοκινητικής καινοτομίας με έναν εντυπωσιακό νέο δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος φιλοδοξεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Σε μια εποχή που το ενδιαφέρον στρέφεται μαζικά στην ηλεκτροκίνηση, η ιαπωνική εταιρεία αποδεικνύει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πει την τελευταία του λέξη.

Ο νέος κινητήρας, γνωστός ως G20E, είναι ένας τετρακύλινδρος turbo που ήδη εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Σε δοκιμαστικές εφαρμογές, έχει φτάσει τους 400 ίππους, ενώ οι μηχανικοί της Toyota τονίζουν ότι ο σχεδιασμός του επιτρέπει άνετα αποδόσεις έως και 600 ίππων, χωρίς την παραμικρή ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτή η επίδοση τοποθετεί τον G20E όχι μόνο στην κορυφή της κατηγορίας του, αλλά και σε σύγκριση με εμβληματικούς κινητήρες του παρελθόντος, όπως ο 2JZ-GTE. Κι όλα αυτά από μόλις δύο λίτρα χωρητικότητας.

Η Toyota έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές του κινητήρα σε διαφορετικές πλατφόρμες. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πρωτότυπα είναι το mid-engine GR Yaris, το οποίο επανασχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει τον G20E σε διαρρύθμιση κεντρομήχανου αυτοκινήτου και παρουσιάστηκε στο Auto Tokyo Salon φέτος. Παράλληλα, το νέο μοτέρ εξετάζεται για μελλοντικά sport μοντέλα, όπως μια πιθανή νέα γενιά MR2, Celica ή και υπέρ-εκδόσεις του GR86. Επιπλέον, υπάρχουν αναφορές ότι μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και σε πολυτελή μοντέλα Lexus, όπως τα IS και RC.

Αυτό που κάνει τον κινητήρα ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι η ευελιξία του ως προς τα καύσιμα και τις τεχνολογίες που μπορεί να υποστηρίξει. Η Toyota τον έχει σχεδιάσει ώστε να είναι συμβατός με βιοκαύσιμα και e-fuels, αλλά και έτοιμος για μελλοντική χρήση υδρογόνου. Έτσι, συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις με την περιβαλλοντική ευαισθησία, κάτι που αποτελεί ζητούμενο στη σημερινή αυτοκίνηση.

Ο ήχος και η οδηγική αίσθηση είναι επίσης κομμάτια που δεν έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Οι δοκιμές δείχνουν έναν κινητήρα που "ζωντανεύει" στις ψηλές στροφές, με έντονο χαρακτήρα και ήχο που θυμίζει κάτι από αγωνιστικό μοτέρ.