HONDA HR-V e:HEV 131Ps

HONDA HR-V e:HEV 131Ps

Δεν είναι καθόλου εύκολο για ένα νέο αυτοκίνητο να μας αφήσει έκπληκτους, άλλωστε ξέρουμε από πριν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το κοινό στο οποίο στοχεύει και έχουμε δει φωτογραφίες του. Όμως μέσα σε μια εβδομάδα το καινούριο Honda HR-V με εξέπληξε 3 φορές, όλες ευχάριστα!

Έκπληξη 1: «Ελαφρότητα»

Με βάρος 1.380kg το HR-V είναι ελάχιστα βαρύτερο απ' τον μέσο όρο της κατηγορίας. Τώρα, πως το έκαναν οι μηχανικοί της Honda και το νιώθεις λες και είναι 200kg ελαφρύτερο, μπαίνει στα όρια της μαύρης μαγείας! Το νιώθεις στο ελαφρύ και άνετο τιμόνι, το νιώθεις στην συμπεριφορά του στις στροφές, το νιώθεις στην ευκολία του μέσα στην πόλη. Αλλά ας τα πάρουμε με την σειρά. Το αρκετά ελαφρύ του τιμόνι δεν ενοχλεί, το αντίθετο μάλιστα. Σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς ένα μικρό, εύκολο και ξεκούραστο αυτοκίνητο, ιδίως όμως μέσα στην πόλη / κίνηση / στενάκια, σου δίνει στην αίσθηση ότι μπορείς να χωθείς παντού γιατί το νιώθεις ανάλαφρο και ευκίνητο. Η αίσθηση του τιμονιού είναι άνετη και φυσική, το αμάξι σε βάζει σε ένα πιο ήρεμο mode χωρίς να νιώθεις βαρεμάρα. Το ευχαριστιέσαι αμέσως γιατί δεν έχει αυτό το «ψεύτικο» βάρος που έχουν οι περισσότεροι ανταγωνιστές του για να το παίξουν σπορ.

Μετά έρχεται η ανάρτηση όπου και έπεσε πολύ δουλειά. Νέα υδραυλικά σινεμπλόκ, διαφορετική (πιο offset) τοποθέτηση των ελατηρίων και μπαλάκια ψαλιδιών χαμηλής τριβής, μας δίνουν ένα τιμόνι με ταχύτερες και πιο ομαλές αντιδράσεις. Πίσω, ο ανασχεδιασμένος ημιάκαμπτος άξονας με τα νέα σινεμπλόκ, παρέχει βελτιωμένο φιλτράρισμα των κραδασμών. Το αποτέλεσμα είναι να έχεις μια πιο «αεράτη» ανάρτηση που απομονώνει αρκετά και κόβει τους κραδασμούς απ' τα ελληνικά «σπαστήρια», ενώ ταυτόχρονα ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος.

Τα 225/50 ελαστικά στις 18άρες ζάντες προσφέρουν αρκετή πρόσφυση ώστε να μην τρομάξεις αν το παρακάνεις, είναι όμως και το AHA από πίσω που βοηθάει στα κρυφά. Το Agile Ηandling Assist τσιμπάει ελαφρώς τα φρένα της εσωτερικής πλευράς, περιστρέφοντας έτσι περισσότερο το HR-V γύρω απ΄ τον άξονά του, οπότε το νιώθεις πιο ευέλικτο, πιο ικανό. Άρα, συνδυάζεις απόδοση ανάρτησης και αίσθηση τιμονιού και έχεις σαν αποτέλεσμα την ευχάριστη αίσθηση «ελαφρότητας» που δεν την βρίσκεις τόσο έντονα σε άλλο μοντέλο του C-SUV.

HONDA HR-V e:HEV 131Ps 

Έκπληξη 2: «Απόδοση»

Το e:HEV μην επιχειρήσεις να εξηγήσεις στον κόσμο τι σημαίνει, απλά σε όποιον σε ρωτήσει πες του ότι είναι ένα απ΄ τα εξυπνότερα συστήματα κίνησης! Αρχικά υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας 1.5i-VTEC που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson (πιο αποδοτικός απ' τον κλασικό εμβολοφόρο που λειτουργεί σε κύκλο Otto) ο οποίος αποδίδει 107Ps με 13,4kgm ροπής. Αυτός είναι συνδεδεμένος με μια ηλεκτρογεννήτρια, ενώ για να ολοκληρωθεί το πακέτο υπάρχει ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας και ένα καινούριο e-CVT κιβώτιο που δεν χρησιμοποιεί καθόλου γρανάζια ή συγχρονιζέ. Ακούγεται πολύπλοκο και πράγματι είναι, αλλά θα δεις πως είναι και αποδοτικότατο. To σύστημα έχει 3 διαφορετικά προγράμματα κίνησης (EV Drive, Hybrid Drive, Engine Drive) και ο εγκέφαλος κανονίζει το πότε θα χρησιμοποιείται το καθένα. Στο EV Drive ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός, η μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία στέλνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα και έτσι κινείσαι μόνο ηλεκτρικά, άρα αθόρυβα και οικονομικά. Όταν όμως ζητήσεις το κάτι παραπάνω ή όταν αδειάσει η μπαταρία, μπαίνουμε στο Hybrid Drive. Δηλαδή παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας αλλά δουλεύει σε σχεδόν σταθερές στροφές και γυρνάει την ηλεκτρογεννήτρια παράγοντας ηλεκτρισμό. Ο ηλεκτρισμός πάει στον ηλεκτροκινητήρα και αυτός είναι που κινεί τους τροχούς, όπως και στο EV Drive. Δηλαδή ο βενζινοκινητήρας παράγει ενέργεια για την κίνηση του οχήματος αλλά ΔΕΝ κινεί αυτός τους τροχούς! Στα 2 αυτά προγράμματα το κιβώτιο είναι απενεργοποιημένο και δεν έχουμε καθόλου σύμπλεξη μηχανικών μερών (ελαχιστοποιημένες απώλειες), όλη η κίνηση γίνεται μέσω...ηλεκτρονίων. Φτάνουμε τώρα στο 3ο και τελευταίο πρόγραμμα, το Engine Drive. Εδώ ξυπνάει το e-CVT κιβώτιο, κλειδώνει ενεργό τον βενζινοκινητήρα στην υπόλοιπη μετάδοση και πλέον η δύναμη βγαίνει στο οδόστρωμα με τον παραδοσιακό τρόπο που όλοι ξέρουμε. Βέβαια η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας βοηθούν όταν χρειαστεί περισσότερη δύναμη ενώ όταν οδηγείς χαλαρά η ηλεκτρογεννήτρια φορτίζει την μπαταρία. Βέβαια υπάρχει και επιλογή για ανάκτηση ενέργειας μέσω φρεναρίσματος (ένα είδος one pedal mode) που βοηθάει στην αυξημένη άνεση και μειωμένη κατανάλωση.

HONDA HR-V e:HEV 131Ps

Long story short, όλο αυτό σημαίνει συνδυαστική ισχύς 131Ps με 25,8kgm ροπής και μια πραγματική μέση κατανάλωση στα 5,7lt/100km (5,4 ανακοινώνει η εταιρεία)! Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα crossover 1.400kg όπου χτυπάει μέσα στην πόλη λίγο πάνω από 5lt κατανάλωσης (7lt/100km σε ταξίδι εθνικής) με κανονική χρήση. Πραγματικά οι μηχανικοί της Honda έκαναν θαύματα γιατί καταναλώνει ελάχιστα, είναι φιλικότατο χωρίς να καταλαβαίνεις τις εναλλαγές των τρόπων λειτουργίας, ενώ είναι σχετικά σβέλτο, χάρη στην μεγάλη ροπή και την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα που το κάνει να μην φαίνεται ποτέ αργό. Τα 10,6sec για το 0-100km/h (170km/h τελική ταχύτητα) μπορεί βέβαια αυτό να δείχνουν αλλά όσο βλέπω στα βενζινάδικα 2,4ευρώ/lt, νομίζω ότι προτιμώ το 5,6lt/100km σαν νούμερο, είναι πιο φιλικό προς την τσέπη του κάθε υποψήφιου αγοραστή και πιο σημαντικό στην σημερινή εποχή!

Έκπληξη 3: «Εντυπωσιακό»

Έχει έντονη παρουσία και μοιάζει μεγαλύτερο απ' ότι πραγματικά είναι, σε αυτό ευθύνεται η δυναμική κάθετη μάσκα με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. «Αμερικανίζει» κάπως στο λουκ, κάτι που είναι πολύ καλό, ας μην ξεχνάμε από που ξεκίνησαν τα SUV και ποια είναι η μεγαλύτερη δυτική αγορά τους. Πίσω τα λεπτά οριζόντια φωτιστικά σώματα το κάνουν να μοιάζει πιο φαρδύ απ' ότι είναι, ενώ η πιο κοντή οροφή του (κατά 22mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) και η έντονη γωνία της τρίτης κολόνας του δίνουν πιο σπορ εμφάνιση (βοηθούν και οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω πορτών) και μεγαλύτερο μήκος. Όλο αυτό δεν είναι οφθαλμαπάτη, το νέο HR-V έχει σχεδόν όλες του τις διαστάσεις αυξημένες, σε σημείο που άλλαξε κατηγορία και μπήκε στα C-SUV. Άρα δεν το λες και περίεργο που έχει αυξημένους χώρους (μεταξόνιο 2,610m). Κάθεσαι μέσα άνετα, απλώνεσαι κιόλας, και ευχαριστιέσαι το όμορφο και εργονομικό εσωτερικό. Στην πραγματικότητα, αν εξαιρέσω το τιμόνι που έχει έναν πολύ μεγάλο αριθμό πλήκτρων (15 νομίζω!) και χρειάζεται μεγάλο χρόνο εκμάθησης και πτυχίο πιανίστα για το χειριστείς, όλο το υπόλοιπο είναι στα γνωστά -κορυφαία- επίπεδα εργονομίας της Honda. Φυσικά πλήκτρα/ διακόπτες, αλλά και εύχρηστο μενού στην κεντρική οθόνη αφής 9in σου επιτρέπουν να παραμετροποιήσεις το HR-V ακριβώς στα μέτρα σου. Επίσης θα ευχαριστηθείς, χωρίς να καταλάβεις το γιατί και πως αρχικά, απ' το Air Diffusion system αλλά και την απόδοση της μουσικής. Το Air Diffusion «απλώνει» την ροή του αέρα ώστε να είναι περισσότερο ως αεράκι γύρω σου και να μην χτυπάει σαν ρεύμα καρφί επάνω σου, κάτι πολύ σημαντικό το καλοκαίρι με τις 40άρες και το AC να δουλεύει τέρμα. Μεγάλη προσοχή έδωσαν και στην θέση και γωνία των ηχείων ώστε να είναι πιο φυσική η αίσθηση όταν ακούς την μουσική σου, δίνοντάς σου ένα upper class αποτέλεσμα. Σε καθημερινή χρήση είναι ένα πανεύκολο, φιλικότατο όχημα που αργότερα θα το κληροδοτήσεις στα παιδιά σου αφού η ποιότητα των υλικών και συναρμογής τους, απλά δεν επιδέχονται κριτική και όπως κάθε προϊόν της Honda, θα αντέξει πολλά χρόνια.

HONDA HR-V e:HEV 131Ps 

Τα «Ίσως»

Μεγάλωσαν οι διαστάσεις αλλά μίκρυνε ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 335lt και αυτό γιατί έφαγε αρκετό χώρο η μπαταρία. Ομως η Honda του έδωσε το Magic Seats, ένα σύστημα πολλαπλών δυνατοτήτων διαμόρφωσης του εσωτερικού για φόρτωμα αποσκευών και μεγάλων αντικειμένων. Ετσι, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.305lt, δεν πιστευω να χρειαζεσαι κατι περισσοτερο!

Αρχικά θεώρησα ευπρόσδεκτη την ύπαρξη του Sport Mode (στον διακόπτη κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων) που βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Το δούλεψα μια φορά και δεν το ξαναέβαλα ποτέ. Ασ΄ το στο Normal που παρέχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου και επίπεδα θορύβου από τον θερμικό κινητήρα. Το Sport mode μοιάζει «κάπως ξένο» με τον χαρακτήρα του υβριδικού HR-V, άλλωστε είχα βρει άλλο παιχνίδι, το «ρίξε την κατανάλωση στα 4άρια»!

Και πάμε στο πιο σημαντικό «Ίσως», την τιμή του. Το ξέρω ότι τα €33.800 που κοστίζει η βασική έκδοση Elegance του HR-V είναι πολλά λεφτά. Μιλάμε για ένα ποιοτικότατο όχημα που έχει δεχθεί σοβαρότατη εξέλιξη, αρέσει πολύ στον κόσμο και είναι Honda, που σημαίνει αξιοπιστία και μακροζωία. Είναι όμως το μικρότερο από τα C-SUV και υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε ισχύ και επιδόσεις. Βέβαια η τιμή αυτή συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό και προηγμένη υβριδική τεχνολογία που θα σου γλιτώσει αρκετά χρήματα στην αντλία του πρατηρίου...

Διαμορφώστε την δική σας έκδοση του HR-V.

Τιμή βασικής έκδοσης HR-V e:HEV 131Ps Elegance: €33.800

Τιμή έκδοσης δοκιμής HR-V e:HEV 131Ps Advance: €36.800

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Τιμή
Χώροι-πρακτικότητα Επιδόσεις
Εξοπλισμός Χώρος αποσκευών
Κατανάλωση
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων i-VTEC
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 89,5mm
Σχέση Συμπίεσης13,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα1kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΜίας σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 293mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7.5Jx18in
Ελαστικά225/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.340
Πλάτος (mm)1.790
Ύψος (mm)1.582
Μεταξόνιο (mm)2.610
Βάρος (kg)1.380
Χώρος Αποσκευών (lt)335
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm)131
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm)25,8
0-100km/h (sec)10,6
Τελική Ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)122
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4
Δοκιμής (lt/100km)5,7