Η αγωνιστική βολίδα της Bugatti

Η αγωνιστική βολίδα της Bugatti

Το Bolide concept που παρουσίασε η Bugatti είναι ένα αγωνιστικό που χρησιμοποιεί όλα τα μηχανικά μέρη της Chiron, με την διαφορά πως ζυγίζει μόλις 1.240kg και αποδίδει πλέον 1.850Ps και κρατηθείτε, 189kgm ροπής, χρησιμοποιώντας αγωνιστική βενζίνη των 110RON, ενώ πέφτει στα 1.600Ps με την χρήση απλής βενζίνης πρατηρίου των 98RON. Ο κινητήρας δεν είναι άλλος παρά ο W16 με τα τέσσερα turbo, τα οποία όμως είναι διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιεί η Chiron, όπως επίσης και το intercooler, το οποίο χρησιμοποιεί υδρόψυξη. Διαφορετικό είναι και το κύκλωμα λίπανσης του κινητήρα, προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες ενός αγώνα.

Η αγωνιστική βολίδα της Bugatti

Για να επιτευχθεί το χαμηλό βάρος, η Bugatti χρησιμοποίησε 3D εκτυπωμένα τμήματα από κράμα τιτανίου, ανθρακονήματα και βίδες τιτανίου παντού. Το αποτέλεσμα είναι η αναλογία κιλών ανά ίππο να φτάσει μόλις στην εξωφρενικά χαμηλή τιμή των 0,67.

Η αγωνιστική βολίδα της Bugatti

Η Bolide χρησιμοποιεί ένα εντελώς καινούργιο monoqocue σασί, κατασκευασμένο από carbon, με το συνολικό της μήκος να φτάνει τα 4.756mm, το πλάτος τα 1.998mm, το μεταξόνιο τα 2.750mm, ενώ το ύψος του αγωνιστικού φτάνει μόλις τα 995mm. Πίσω από τις ζάντες των 18in που έχει κατασκευάσει η OZ Racing από μαγνήσιο, κρύβονται εξαπίστονες δαγκάνες με κεραμικούς δίσκους των 380mm.

Πάνω ακριβώς από το πιλοτήριο της Bolide εδράζεται ένας αεραγωγός μεταβλητού σχήματος, που φροντίζει για την παροχή του κινητήρα. Στις χαμηλές ταχύτητες το εσωτερικό του αεραγωγού έχει λεία επιφάνεια, ενώ όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα, σχηματίζονται φυσαλίδες οι οποίες μειώνουν τις τριβές του αέρα κατά 10%.

Η αγωνιστική βολίδα της Bugatti

Οι επιδόσεις της Bolide κόβουν στην κυριολεξία την ανάσα, αφού σύμφωνα με την Bugatti χρειάζεται μόλις 2,17sec για να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h, ενώ σε μόλις 4.36sec η βελόνα του κοντέρ περνάει τα 200km/h και σε 7,37sec τα 300km/h. Ο καταιγισμός της επιτάχυνσης συνεχίζεται με τα 400km/h να καλύπτονται σε 12,08sec και τα 500km/h σε 20,16sec. Οι επιδόσεις στις πίστες αναμένεται να είναι και αυτές το ίδιο συγκλονιστικές, αφού η Bolide μπορεί να παράγει 2,8G κατά την πλευρική επιτάχυνση και σύμφωνα πάντα με την Bugatti η εκτιμώμενη επίδοση στο Nurburgring θα είναι στα 5:23.1, ενώ στην θρυλική πίστα του LeMans σε 3:7.1. Οι επιδόσεις αυτές, αυτόματα την κατατάσσουν στην κορυφή μπροστά από τα αγωνιστικά του LMP1 και θα παίζει στην ίδια κατηγορία με την Porsche 919 EVO.

Για να συμμετάσχει σε αγώνες η Bolide θα πρέπει να κατασκευαστεί και έκδοση δρόμου σε 20 αυτοκίνητα παραγωγής, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς της κατηγορίας Hypercar του WEC.