Η Mercedes-AMG παρουσιάζει το διαστημικό Concept AMG GT XX των 1.360 ίππων

Η Mercedes-AMG παρουσιάζει το διαστημικό Concept AMG GT XX των 1.360 ίππων

Η Mercedes-AMG αποκάλυψε το νέο της hypercar, με το οποίο μάς είχε προϊδεάσει την προηγούμενη εβδομάδα. Πρόκειται για το πρωτότυπο Concept AMG GT XX, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα AMG.EA. και αποδίδει πάνω από 1.360Ps με την τελική του ταχύτητα να ξεπερνάει τα 360km/h.

Είναι εξοπλισμένο με μία νέας σχεδίασης μπαταρία, η οποία υιοθετεί αρχιτεκτονική 800V και χρησιμοποιεί τεχνογνωσία που έχει λάβει η Mercedes-AMG από την εμπλοκή της στη Formula1 και το hypercar Mercedes-AMG ONE. Τρία πράγματα χαρακτηρίζουν την νέα μπαταρία: νέες κυλινδρικές κυψέλες, προηγμένο σύστημα ψύξης και πολύ υψηλή τάση. Συνολικά διαθέτει πάνω από 3.000 κελιά, με τη χημεία της να είναι NCMA (νικέλιο, κοβάλτιο, μαγγάνιο, αλουμίνιο). To απίστευτο με την συγκεκριμένη μπαταρία είναι ότι μπορεί μέσα σε 5min να ανακτήσει 400km ηλεκτρικής αυτονομίας!

Η Mercedes-AMG παρουσιάζει το διαστημικό Concept AMG GT XX των 1.360 ίππων

Οι 3 ηλεκτροκινητήρες είναι της βρετανικής εταιρείας YASA (θυγατρική της Mercedes-Benz)και τοποθετούνται στις πλήμνες των τροχών. Οι ηλεκτροκινητήρες υπόσχονται ιπποδύναμη πάνω από 1.360Ps και είναι «πακεταρισμένοι» σε  δύο μονάδες High Performance Electric Drive Units (HP.EDUs), μία μονάδα στον μπροστινό άξονα και άλλη μία στον πίσω άξονα. Η HP.EDU στον πίσω άξονα ενσωματώνει δύο ηλεκτροκινητήρες με συμπαγές πλανητικό σύστημα γραναζιών και ένα inverter. Οι ηλεκτροκινητήρες και το σύστημα μετάδοσης ψύχονται με λάδι, ενώ οι δύο μονάδες inverter ψύχονται με άλλο κύκλωμα που χρησιμοποιεί νερό. Η μπροστινή HP.EDU διαθέτει ένα inverter και μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ενεργοποιείται όταν χρειάζεται παραπάνω ισχύ ή πρόσφυση (στον μπροστά άξονα) και απενεργοποιείται με μια ειδική μονάδα. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες συνδυάζονται με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+.

Η Mercedes-AMG παρουσιάζει το διαστημικό Concept AMG GT XX των 1.360 ίππων

Η σχεδίαση του ηλεκτρικού Hypercar σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Το μπροστινό μέρος διαθέτει μια μεγάλη μάσκα για την ψύξη της μπαταρίας, αλλά το πίσω μέρος είναι αυτό που ξεχωρίζει με τρία στρογγυλά φωτιστικά σώματα τόσο δεξιά όσο και αριστερά. Στο κέντρο του πίσω μέρους βρίσκεται η λέξη «AMG» με μεγάλα φωτιζόμενα γράμματα, ενώ και ο διαχύτης είναι εξίσου εντυπωσιακός. Η γερμανική φίρμα έχει σχεδιάσει την Concept AMG GT XX λαμβάνοντας υπόψιν σοβαρά την αεροδυναμική, αφού έχει πετύχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,198. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στην ειδική σχεδίαση του καπό και της οροφής, καθώς και στο πόσο χαμηλά απέχει το συγκεκριμένο μοντέλο από το έδαφος.

Η Mercedes-AMG παρουσιάζει το διαστημικό Concept AMG GT XX των 1.360 ίππων

Ο σπορ χαρακτήρας της Concept AMG GT XX συνεχίζεται και στην καμπίνα, όπου βλέπουμε τα bucket καθίσματα και το σπορ τιμόνι, το οποίο έχει έμπνευση από την Formula1 και την Mercedes-AMG One. Ο οδηγός λαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες για το όχημά μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 10,25in και της οθόνης αφής των 14in για το infortainment σύστημα, στο οποίο ενσωματώνεται και το σύστημα MBUX. Στο τιμόνι, επίσης, συναντάμε paddles αλλαγής σχέσεων και κουμπιά, τα οποία ενημερώνουν τον οδηγό για τις αλλαγές σχέσεων με 8 χρωματιστά shift-light LEDs. Τέλος, για την εξοικονόμηση βάρους έχουν χρησιμοποιηθεί ανθρακονήματα, όπως αυτά που μπορούμε να βρούμε στα πίσω καθίσματα.