Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Το bZ4X της Toyota δεν είχε το πιο εύκολο ξεκίνημα στη ζωή. Πρώτα, η παραγωγή σταμάτησε εξαιτίας ενός προβλήματος στους τροχούς και στη συνέχεια η κυβέρνηση Biden άλλαξε το σύστημα έκπτωσης φόρου EV για να ωφεληθούν μόνο τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Βόρεια Αμερική, κάτι που δεν καλύπτει τα ιαπωνικής κατασκευής Toyota bZ4Χ και το δίδυμο αδερφάκι του, Subaru Solterra. Και τώρα τίθενται ερωτήματα σχετικά με την εγκυρότητα των αριθμών ηλεκτρικής αυτονομίας οδήγησης της Toyota. Σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από Σκανδιναβούς δημοσιογράφους, το bZ4X κατάφερε μόνο τα μισά χιλιόμετρα από όσα ισχυρίζεται η εταιρεία, ωθώντας την Toyota στην Ευρώπη και την Ιαπωνία να ανοίξουν κοινή έρευνα. 

Το δανικό περιοδικό FDM δοκίμασε τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις του ηλεκτρικού SUV της Toyota και τα δύο απέτυχαν να πετύχουν τους στόχους αυτονομίας που ανακοινώνει η Toyota. Το δικίνητο bZ έχει επίσημη αυτονομία κατά WLTP στα 504km, αλλά μπόρεσε να διανύσει μόνο 246km πριν χρειαστεί φόρτιση, πράγμα που σημαίνει ότι παρείχε λιγότερο από το 49% της αυτονομίας του. Η τετρακίνητη έκδοση τα πήγε ακόμα χειρότερα, καθώς τα κατάφερε μετά από μόλις 215km, όταν η Toyota ανακοινώνει πως η αυτονομία του φτάνει τα 461 km. Αυτό ισοδυναμεί με λιγότερο από το 47% της ανακοινώσιμης αυτονομίας. Οι δοκιμές βέβαια έγιναν με 4 βαθμούς C, πράγμα που δεν ευνοεί την λειτουργία των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σε αντίστοιχες δοκιμές ένα Tesla Model Y Long Range πέτυχε αυτονομία των 355km, την στιγμή που η Tesla ανακοινώνει 507km, με το ποσοστό να φτάνει στο 70% της επίσημης τιμής. Αντίστοιχα η Mercedes EQA και το VW ID.4 έφτασαν στο 67%. 

Η Toyota GB δήλωσε στο Carscoops ότι η Toyota Europe και η Toyota HQ στην Ιαπωνία διενεργούσαν έρευνα για τα ευρήματα, τα οποία δεν είναι μεμονωμένοι αριθμοί και αντιστοιχούν σε στοιχεία από νορβηγικά και σουηδικά μέσα ενημέρωσης, από Νορβηγούς πελάτες και από τη δική μας εμπειρία με το bZ4X. Ωστόσο, απαντώντας στα ευρήματα του FDM, ένας εκπρόσωπος της Δανίας της Toyota πρότεινε ότι η διαφορά μπορεί να οφείλεται στο πόση «ρεζέρβα» έχει το SUV στη μπαταρία του όταν το ταμπλό του αυτοκινήτου δείχνει μηδέν μίλια απομένουν.