Nissan Navara 2.3 dCi N-Guard 190Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Nissan
Μοντέλο Navara
Segment Pickup
Power Train Diesel
Nissan Navara 2.3 dCi N-Guard 190Ps

Το facelift του Navara είναι σχετικά ήπιο όσων αφορά την εξωτερική του εμφάνιση, με τις διαφορές να εντοπίζονται στα νέα φώτα εμπρός που χρησιμοποιούν προβολείς LED ημέρας, στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, καθώς και στις νέες ζάντες που είναι διαθέσιμες με νέα σχέδια στις 17in και στις 18in. Στα μηχανικά μέρη όμως η σημαντικότερη διαφορά είναι ότι πίσω καταργήθηκαν τα φύλα σούστας και πλέον υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, πράγμα που βελτιώνει κατακόρυφα την άνεση και σταματάει το φαινόμενο «πλεύσης» που συναντάμε συνήθως σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Ο κινητήρας είναι ο τετρακύλινδρος των 2.3lt, ο οποίος πλέον χρησιμοποιεί δύο turbo, που αποδίδει είτε 163Ps, είτε 190Ps, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, ενώ τώρα πλέον η ροπή αγγίζει τα 45,9kgm για την δυνατή έκδοση και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων-το οποίο έχει πιο αραιή κλιμάκωση είτε με αυτόματο των επτά. Επίσης χρησιμοποιεί δισκόφρενα, τόσο στους μπροστά όσο και στους πίσω τροχούς.

Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση N-Guard, στην οποία ο κινητήρας αποδίδει 190Ps και διαφέρει οπτικά από αρκετές λεπτομέρειες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Αυτές είναι οι λαβές για τις πόρτες, τα καλύμματα των καθρεφτών, τα πλαϊνά σκαλοπάτια, ο πίσω προφυλακτήρας, η μάσκα, οι ράγες στην οροφή, τα μαύρα πλαίσια στα φώτα ομίχλης, τα γραφικά στο πλαϊνό μέρος του αμαξώματος και τέλος, στις ζάντες των 18in. Στο εσωτερικό συναντάμε δερμάτινο σαλόνι, με κίτρινες ραφές στα καθίσματα, από τα οποία τα μπροστινά είναι και θερμαινόμενα, αλλά και ένα καλό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει την απαραίτητη σε αυτό το μέγεθος αυτοκινήτου κάμερα οπισθοπορείας, Hill Descent και Hill Assist, Intelligence Emergency Braking, κεντρική οθόνη αφής 8in με σύστημα πλοήγησης από την TomTom, μια επιπλέον οθόνη των 5in στο κέντρο του πίνακα οργάνων, διζωνικό κλιματισμό και πολλά ακόμα, που θα σας κάνουν να νομίζετε ότι είσαστε σε κάποιο SUV και όχι στην ουσία σε ένα φορτηγό!

Nissan Navara 2.3 dCi N-Guard 190Ps

Θηρίο!

Η έκδοση με την διπλή καμπίνα είναι πραγματικά τεράστια, με το μήκος του αμαξώματος να φτάνει τα 5.330mm, το μεταξόνιο τα 3.150mm και το πλάτος, τα 1.850mm.  Ο χώρος φόρτωσης έχει ένα συρόμενο κάλυμμα στο πάνω μέρος που μπορεί να κλειδώσει, ασφαλίζοντας το φορτίο, ενώ καλύπτεται από σκληρό πλαστικό που καθαρίζεται εύκολα. Το πλάτος του χώρου φόρτωσης είναι στα 1.560mm, το ύψος του στα 474mm και το μήκος του για το Double Cab στα 1.578mm και για το King Cab στα 1.788mm.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 224mm, πράγμα που προδιαθέτει για τρομερές εκτός δρόμου δυνατότητες. Στην εξίσωση προσθέστε επίσης και τις 31ο της γωνίας προσέγγισης, τις 29ο για την διαφυγής και τις 26ο για την γωνία ράμπας. Παράλληλα έχει επιλογή για την κίνηση που μπορεί να μεταδίδεται είτε μόνο στους πίσω είτε και στους μπροστινούς τροχούς, καθώς επίσης και την επιλογή κοντών σχέσεων και κλειδώματος του πίσω διαφορικού, αλλά και του μπροστινού για την έκδοση N-Guard. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα ελαστικά Conti Cross Contact της Continental, το Navara μπορεί να πάει κυριολεκτικά παντού. Αρκεί φυσικά να χωράει. Το μόνο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει ο οδηγός στις δύσκολες και κακοτράχαλες διαδρομές, είναι ο όγκος του αμαξώματος. Αυτό είναι και το μόνο στοιχείο που θα περιορίσει τα σημεία που θα μπορέσει να περάσει το Navara. Βέβαια μην φανταστείτε ότι θα βρείτε και πολλά τέτοια σημεία, εκτός και να θέλετε ντε και καλά να μπείτε μέσα σε δάσος που δεν έχει κάποιο μονοπάτι. Από εκεί και πέρα, το Navara είναι ικανότατο στις εκτός δρόμου διαδρομές και θα περάσει από κάθε είδους εμπόδιο που θα βρείτε μπροστά σας. Το υψηλό προφίλ των ελαστικών, αλλά και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, εγγυώνται πως θα περάσετε από το πιο σκληρό έδαφος που μπορείτε να φανταστείτε και το σώμα σας δεν θα νιώσει σχεδόν τίποτα.

Nissan Navara 2.3 dCi N-Guard 190Ps

Εντός δρόμου

Η διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, βελτιώνει αρκετά και τις εντός δρόμου διαδρομές του Navara. Το χαρακτηριστικό «κούνημα» που συναντάμε σε αντίστοιχα οχήματα, εδώ παύει να υπάρχει, κάνοντας το Navara πιο ευθύβολο και επιτρέποντάς του να ταξιδέψει ακόμα και με ταχύτητες που ξεπερνάνε τα 150km/h με ασφάλεια. Η καμπίνα είναι άνετη με άφθονους χώρους και διάφορες θήκες σε αρκετά σημεία, κάνοντάς την ιδιαίτερα πρακτική. Μόνο στους πολύ στενούς δρόμους της πόλης θα προβληματίσει ο μεγάλος του όγκος, αλλά αμφιβάλω αν θα χρειαστεί να συναντήσει τέτοιου είδους διαδρομές ένα Navara, για άλλο λόγο σχεδιάστηκε άλλωστε.

Ο κινητήρας πετρελαίου των 2.3lt χρησιμοποιεί δύο turbo, ψεκασμό καυσίμου common rail, σύστημα start-stop και εκτός από τα 190Ps που αποδίδονται στις 3.750rpm, διαθέτει 45,9kgm ροπής, από τις 1.500rpm, μέχρι τις 2.500rpm. Συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων και δουλεύει σχεδόν πάντα στο μεσαίο φάσμα των στροφών του, όπου και αποδίδεται όλη του η ροπή. Η δε κατανάλωσή του είναι αρκετά καλή, δεδομένου του μεγέθους του, αλλά και του βάρους που φτάνει τους δύο τόνους και κυμάνθηκε στα 10,3-10,5lt/100km με φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης. Μόνο όταν το ζορίσαμε εμπλέκοντας την τετρακίνηση στις εκτός δρόμου διαδρομές, ανέβηκε γύρω στα 11,5 με 12lt/100km.

 Nissan Navara 2.3 dCi N-Guard 190Ps

Και πόσο κοστίζει τελικά;

Η βασική έκδοση του Double Cab N-Connecta, ξεκινάει από τα €32.940 με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ η έκδοση N-Guard κοστίζει €37.040 για το χειροκίνητο και €38.840 για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο που είχαμε στα χέρια μας. Επίσης όλες οι εκδόσεις καλύπτονται από πενταετή εγγύηση, ή για 160.000km. Όπως και να έχει πάντως, το Navara μας δείχνει πως ένα pick-up μπορεί παράλληλα να είναι και άνετο, με καλή ποιότητα κατασκευής, μαλακά πλαστικά στην υφή και γιατί όχι, κατάλληλο ακόμα και για καθημερινή χρήση.

Τιμή βασικής έκδοσης Double Cab N-Guard 6ΜΤ: €37.040

Τιμή έκδοσης δοκιμής Double Cab N-Guard 7ΑΤ: €38.840

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εκτός δρόμου δυνατότητεςΟρατότητα προς τα πίσω
Εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κύλισης
Κατανάλωση
Απόδοση κινητήρα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,4ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός2.298cc
Διάμετρος x Διαδρομή85mm x 101,3mm
Σχέση συμπίεσης15,4
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, common rail, δύο υπερτροφοδότες καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο επτά σχέσεων
ΔιαφορικόΗλεκτρονικά ελεγχόμενα, με υποπολλαπλασιασμό σχέσεων
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)5.330
Ύψος (mm)1.824
Πλάτος (mm)1.850
Μεταξόνιο (mm)3.150
Βάρος (kg)2.006
Χώρος φόρτωσης (kg)1.100
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 295mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 18in
Ελαστικά255/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)190 /3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)45,9 /1.500-2.500
0-100km/h (sec)11,2
Τελική ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)245
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)9,3
Δοκιμής (lt/100km)10,5