Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Nissan
Μοντέλο Qashqai
Segment C-SUV
Power Train Hybrid
Nissan Qashqai 1.3DiG-T Hybrid 140Ps

Το Nissan Qashqai είναι ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο της Nissan, το οποίο έχει σημειώσει πωλήσεις στην ελληνική αγορά που φτάνουν σχεδόν τις 39 χιλιάδες από το 2007 που παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά, ενώ πάνω από τρία εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί συνολικά. Έπειτα από περίπου 7 χρόνια στην αγορά και με τον ανταγωνισμό στην C-SUV κατηγορία να είναι κυριολεκτικά αδυσώπητος, η Nissan έριξε στη μάχη τη νέα, τρίτη γενιά του Qashqai, που είναι πολύ πιο μοντέρνο, ποιοτικό και τεχνολογικά εξοπλισμένο. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η δικίνητη, με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 1.3DiG-T που αποδίδει 140Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Μεγαλύτερο και καλύτερο!

Το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνει κανείς μπαίνοντας στο νέο Qashqai είναι οι μεγαλύτεροι χώροι και η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά του εσωτερικού είναι μαλακά στην υφή, ενώ παντού θα βρείτε διάφορες πρακτικές θήκες.  Οι μεγαλύτεροι εσωτερικοί χώροι οφείλονται αφενός μεν στις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά και στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Ο χώρος για τα κεφάλια τόσο των εμπρός όσο και των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 15mm, ενώ ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών παρέχει επιπλέον 28mm.

Nissan Qashqai 1.3DiG-T Hybrid 140Ps

Πλέον, η τρίτη γενιά του Qashqai έχει κερδίσει 35mm επιπλέον στο μήκος, φτάνοντας τα 4.425mm, 20mm στο μεταξόνιο που πλέον είναι στα 2.665mm, καθώς και στα +25mm στο ύψος και στα +32mm στο πλάτος, που έφτασε τα 1.835mm. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις όμως δεν σημαίνουν και απαραίτητα αυξημένο βάρος, το αντίθετο μάλιστα, αφού το νέο Qashqai, παρά τα επιπλέον 22kg που ζυγίζει το υβριδικό σύστημα των 12V, έχει μειωμένο βάρος σε σχέση με τη δεύτερη γενιά κατά 60kg. Αυτό το οφείλει στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε διάφορα τμήματα του αμαξώματος, όπως στα μπροστινά φτερά, στο καπό, αλλά και στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού, ενώ έχουν εξοικονομηθεί 2,6kg χάρη στη χρήση συνθετικών υλικών για την κατασκευή της πέμπτης θύρας. Μάλιστα, το αλουμίνιο παράγεται από το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, στο οποίο έχουν επενδυθεί 52 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας. Το εργοστάσιο έχει την δυνατότητα να διαχειρίζεται επτά τόνους μετάλλου την ώρα και διαθέτει την δεύτερη μεγαλύτερη σε μέγεθος πρέσα που κατασκευάστηκε το 2020. Το συνολικό βάρος του Qashqai ξεκινάει από τα 1.330kg και, ανάλογα την έκδοση, φτάνει τα 1.464kg. Αυξημένος είναι επίσης και ο χώρος αποσκευών, που αγγίζει πλέον τα 504lt, έναντι των 430lt της δεύτερης γενιάς του. Ο χώρος αυτός είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αφού ξεπερνά αρκετά μοντέλα, όπως το Duster με τα 376lt, το Volvo XC40 που έχει 460lt, το Sportage που έχει 439lt και το Compass που έχει 438lt. Υπολείπεται όμως από τα 550lt του DS 7 Crossback, τα 577lt του Hyundai Tucson και τα 580lt που διαθέτουν τα Ford Kuga και Citroen C5 Aircross. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι κατά 20mm πιο χαμηλά τοποθετημένο, διευκολύνοντας την φόρτωση μεγάλων και βαρέων αντικειμένων, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο συνολικός χώρος φτάνει τα 1.593lt.

Nissan Qashqai 1.3DiG-T Hybrid 140Ps 

Παιδί της Ευρώπης

Η τρίτη γενιά του Qashqai είναι εξευρωπαϊσμένη, αφού χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C η οποία έχει προκύψει από το τμήμα Nissan Design Europe με έδρα το Λονδίνο, ενώ για τα μηχανολογικά του μέρη, επιμελήθηκε το Nissan Technical Center Europe που έχει έδρα στο Cranfield της Βρετανίας. Το Qashqai πλέον εκτός από ελαφρύτερο έχει και βελτιωμένη ακαμψία κατά 41% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και αυτό οφείλεται στις προηγμένες τεχνικές που εφαρμόζονται στις συγκολλήσεις των τμημάτων του αμαξώματος. Η επιλογή της CMF-C πλατφόρμας δίνει τη δυνατότητα στο Qashqai να μπορεί πλέον να δεχθεί  υβριδικά σύνολα.

Το νέο Qashqai έχει μοντέρνα σχεδίαση, με τη μάσκα Nissan V-Motion με το διακριτικό χρωμιωμένο πλαίσιο να κοσμεί και να ξεχωρίζει στο μπροστά τμήμα, έχοντας τα χαρακτηριστικά σε σχήμα μπούμερανγκ φώτα τεχνολογίας LED εκατέρωθεν. Η ίδια σχεδιαστική γλώσσα ακολουθείται και στο υπόλοιπο αμάξωμα, το οποίο έχει αρκετές αιχμές και ευθείες γραμμές, που συνθέτουν ένα δυναμικό και κομψό σχήμα. Οι χρωματικές επιλογές του μοντέλου αποτελούνται από ένδεκα αποχρώσεις, με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν στο σύνολό τους 16 διαφορετικές επιλογές. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες που για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμες μέχρι και διάστασης 20in.

Nissan Qashqai 1.3DiG-T Hybrid 140Ps 

Αναβαθμίσεις ουσίας

Αρκετές αλλαγές έχουν γίνει και στην ανάρτηση, με τα μπροστινά γόνατα McPherson να είναι ανασχεδιασμένα, ενώ οι νέες αρθρώσεις της ανάρτησης τοποθετούν τα αμορτισέρ πιο κάθετα, με αποτέλεσμα να έχουν μειωμένες τριβές και καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών. Στον πίσω άξονα θα συναντήσουμε ημιάκαμπτο άξονα με νέα στήριξη για τις δικίνητες εκδόσεις και μια εξελιγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων για τις τετρακίνητες. Το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει πιο γρήγορο με αναβάθμιση στην υδραυλική αντλία, αν και ακόμα και έτσι στερείται αρκετά σε αίσθηση. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 296mm εμπρός και 292mm πίσω, όντας αποτελεσματικά και σχεδόν ακούραστα.

Υβριδικός και οικονομικός

Το νέο Qashqai εξοπλίζεται με τον αναβαθμισμένο 1.3DiG-T, ο οποίος προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, στην πρώτη, που δοκιμάζουμε, αποδίδει 140Ps και στη δεύτερη 158Ps. Επιπλέον υπάρχει και έκδοση με τον νέο πρωτοποριακό κινητήρα e-Power της Nissan, που αποδίδει 190Ps. Ο 1.3DiG-T έχει αναβαθμίσεις σε πενήντα σημεία, όπως για παράδειγμα στα νέα ακροφύσια στα μπεκ ψεκασμού και στη νέα ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της πίεσης του turbo. Τα κινούμενα μέρη χρησιμοποιούν υλικά μειωμένης τριβής προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, ενώ νέος και φυσικά μεγαλύτερος είναι ο καταλύτης, αλλά και το φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων για να πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro-6d. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής είτε με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, Xtronic. Ο λόγος που η Nissan επέλεξε το ήπιο υβριδικό σύστημα των 12V και όχι κάποιο μεγαλύτερο 48V ήταν καθαρά για λόγους εξοικονόμησης βάρους, αλλά και οικονομίας. Χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημά του, ο κινητήρας έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 4gr/km CO2, ενώ κατά την επιτάχυνση από τα 20km/h μέχρι τα 110km/h, η αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να προσφέρει επιπλέον ροπή 0,6kgm για 20 δευτερόλεπτα. Επίσης, η αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιείται όταν κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, η ταχύτητά του κατέβει κάτω από τα 18km/h και σβήσει ο κινητήρας, για να διατηρήσει σε λειτουργία τον ηλεκτρικό εξοπλισμό.

 Nissan Qashqai 1.3DiG-T Hybrid 140Ps

Όλα τα παραπάνω στην πράξη!

Καλή η θεωρία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά το θέμα είναι πως λειτουργούν όλα τα παραπάνω στην πράξη. Η πρώτη θετική εικόνα που έγραψα και στην αρχή του κειμένου, έχει να κάνει με τους άνετους χώρους. Η θέση οδήγησης έχει πάρα πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις χάρη στις ανασχεδιασμένες κολώνες (A-pillars), με το κάθισμα να έχει σωστή συγκράτηση για το σώμα και να είναι άνετο. Ο κινητήρας με τα 140Ps και τα 24,5kgm ροπής που αποδίδονται μεταξύ 1.650rpm και 4.000rpm έχει αρκετή δύναμη και μπορεί να κινήσει σχετικά σβέλτα το Qashqai, το οποίο χρειάζεται 10,2sec για το 0-100km/h. Τρία προγράμματα οδήγησης έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, το ECO, το Standard και το Sport, με την αντίστοιχη διαφοροποίηση στο κάθε ένα στην υποβοήθηση του τιμονιού, στην απόκριση του κινητήρα και για την περίπτωση που υπάρχει το κιβώτιο Xtronic, στο πόσο γρήγορα γίνονται οι «αλλαγές» ταχυτήτων.

Το Qashqai είναι στην καθημερινότητα είναι αρκετά άνετο κάτι που βοηθάει και η σωστή διάσταση των τροχών, με την έκδοση Premium να φοράει ελαστικά 215/55 με ζάντες 17in. Αν πιεστεί στο όριο είναι φιλικό και προβλέψιμο χωρίς ποτέ να προβληματίσει τον οδηγό του. Η ανάρτηση συγκρατεί σωστά το αμάξωμα στις στροφές, χωρίς να το αφήνει να πάρει μεγάλες κλίσεις, ενώ το τιμόνι, αν και στερείται σε αίσθηση, είναι άμεσο και ακριβές. Σε βατό χωματόδρομο, τα 180mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος είναι μία επιτρεπτή τιμή για να σας επιτρέψει να κινηθείτε χωρίς παρατράγουδα και σχετικά άνετα. Τα αμορτισέρ απορροφούν αποτελεσματικά τόσο τις κακοτεχνίες των δρόμων όσο και των χωμάτινων διαδρομών. Ο τετρακύλινδρος 1.3DiG-T μας εντυπωσίασε για ακόμα μια φορά με τη συγκρατημένη του κατανάλωση που έφτασε τις μέρες που το είχαμε για δοκιμή στα 7,5lt/100km.

Πλούσιο και ανταγωνιστικό

Η τιμή της βασικής έκδοσης Elite με τον 1.3DiG-T και το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα €24.490 και πριν «γκρινιάξετε» για την αύξηση της τιμής σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αναλογιστείτε ότι εκτός από το μεγαλύτερο μέγεθος, πλέον και ο εξοπλισμός είναι πιο πλούσιος. Για να μην αναφέρουμε για τσιπάκια, αυξημένα κόστη μεταφοράς κλπ, που είναι θέματα που μαστίζουν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες και έχουν ανεβάσει επιπλέον το κόστος των αυτοκινήτων.

Η έκδοση που δοκιμάσαμε είναι η Premium που κοστίζει €26.790 και προσφέρει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17in, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7in στον πίνακα οργάνων, οθόνη αφής για το infotainment A-IVI των 8in, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, Intelligent Cruise Control με Speed limiter, Cross Traffic Alert, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, Blind Spot Warning, Intelligent Emergency Braking, αποφυγή εμπρόσθιας και οπίσθιας σύγκρουσης και αρκετά ακόμα, που θα βοηθήσουν το νέο Qashqai να παραμείνει ανταγωνιστικό και να διεκδικήσει μία από τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία C-SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης Qashqai 1.3DiG-T 140Ps Hybrid (Elite): €24.490

Τιμή έκδοσης δοκιμής Qashqai 1.3DiG-T 140Ps Hybrid (Premium): €26.790

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
DesignΑίσθηση τιμονιού
Χαμηλή κατανάλωση
Εξοπλισμός
Οδηγική συμπεριφορά
Άνεση ανάρτησης
Εσωτερικοί χώροι
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 81,3mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.425
Ύψος (mm)1.625
Πλάτος (mm)1.835
Μεταξόνιο (mm)2.665
Βάρος (kg)1.330
Χώρος αποσκευών (lt)504/1.593
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 292mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)140/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)24,5/1.650-4.000
0-100km/h (sec)10,2
Τελική ταχύτητα (km/h)196
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)146
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,4
Δοκιμής (lt/100km)7,5