Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Puma |
Segment | B-SUV |
Power Train | Electric |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
.jpg)
Μέχρι τώρα, το πλησιέστερο “electrified” Ford Puma ήταν κάποια από τις εκδόσεις με τον 1.0EcoBoost κινητήρα που διέθεταν mild hybrid σύστημα. Με την άφιξη του Puma Gen-E, αυτό αλλάζει, καθώς μπορείτε να επιλέξετε μια έκδοση που κινείται αποκλειστικά με ρεύμα. H Ford δυσκολεύτηκε να ενταχθεί στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης, καθώς το Mustang Mach-E τράβηξε το ενδιαφέρον του κόσμου όταν κυκλοφόρησε 4 χρόνια πριν, όμως έμεινε solo στην ηλεκτροκίνητη γκάμα της Ford και έπρεπε να φτάσουμε στα τέλη του 2024 για να παρουσιαστούν τα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά Explorer και Capri, τα οποία χρειάστηκαν την βοήθεια της VW και τον δανεισμό της πλατφόρμας MEB για να επισπευσθεί η εξέλιξη τους. Αυτό που πραγματικά χρειαζόταν η γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών της Ford ήταν κάποια οικειότητα, ένα εδραιωμένο και δημοφιλές όνομα, ακριβώς αυτό που φέρνει δηλαδή το Puma Gen-E. Το Puma έχει διακριθεί εδώ και χρόνια με την πορεία του στην αγορά, αλλά και με την εκτίμηση που του έχει δείξει το Ευρωπαϊκό και φυσικά Ελληνικό κοινό.
Ηλεκτρικό Puma λοιπόν
Ναι, αμιγώς ηλεκτρικό, όχι ότι έχει καμία σημαντική σχεδιαστική διαφοροποίηση από τα mild hybrid αδέρφια του. Διαφορές υπάρχουν αλλά θα πρέπει να είσαι προσεκτικός. Η μπροστινή κλειστή μάσκα αντλεί έμπνευση από το Mustang Mach-E, ενώ προαιρετικά το μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με προηγμένους προβολείς Dynamic Matrix LED οι οποίοι διαθέτουν το Predictive Dynamic Bending Light για να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία του δρόμου όπου είναι απαραίτητο. Άλλες «ενδείξεις» του ηλεκτρικού powertrain αποτελούν τα ενεργά flaps στον ανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα, οι κουρτίνες αέρα στο τελείωμα του, η μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, οι διαφορετικές, αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες 17-19in και τα λευκά γράμματα Puma στο πίσω μέρος. Κατά τα άλλα, το entry-level ηλεκτρικό στην γκάμα της Ford είναι πολύ οικείο.
Γνώριμη hi-tech καμπίνα
Στο εσωτερικό, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό. Η νέα διάταξη του ταμπλό που γνωρίσαμε στο ανανεωμένο Puma μερικούς μήνες πριν παραμένει φυσικά και εδώ, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8in να έχει όμως διαφορετική εμφάνιση και ενδείξεις για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το ταμπλό έχει στάνταρ διχρωμία, ενώ η αφαίρεση του κεντρικού τούνελ και του επιλογέα ταχυτήτων δημιούργησε έναν πρακτικό χώρο αποθήκευσης κάτω από την κεντρική κονσόλα. Ο επιλογέας έχει μετακινηθεί με τη σειρά του στα δεξιά του τιμονιού, όπως γίνεται και στα Explorer και Capri.
Η κεντρική οθόνη αφής 12in ενσωματώνει το νέο σύστημα infotainment SYNC 4 της Ford το οποίο έχει διπλάσια υπολογιστική δύναμη σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του δίνοντας τη δυνατότητα για ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να βρίσκει εύκολα και γρήγορα διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης επηρέασε ένα από τα ισχυρότερα χαρτιά του Puma στην κατηγορία, την πρακτικότητα. Ναι, την έκανε ακόμα καλύτερη! Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει πλέον τα 523 λίτρα, νούμερο ρεκόρ για την B-SUV κατηγορία. Βέβαια από αυτά, τα 145lt προέρχονται από τον υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, που πλέον δεν λέγεται Megabox (80lt στις απλές εκδόσεις του Puma), αλλά χαρακτηρίζεται από την εταιρεία ως Gigabox!
Υπάρχει όμως και ένα μικρό frunk στο μπροστινό πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 43lt. Οι χώροι του Puma Gen-E δεν έχουν επηρεαστεί και συνολικά το μικρό Ηλεκτρικό SUV της Ford προσφέρει πρακτικότητα που ξεπερνά τις προσδοκίες για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,2m, καθώς οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο κάθε διαθέσιμο εκατοστό.
Underbody διαφορές;
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αδέρφια του, το Puma Gen-E διατηρεί την επιτυχημένη πλατφόρμα του «συμβατικού» Puma, ωστόσο έπρεπε να γίνουν αρκετές τροποποιήσεις κυρίως για την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα. Η τελευταία είναι χημείας NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) με ωφέλιμη χωρητικότητα 43,6kWh. Πολλοί θα αναρωτηθούν για την επιλογή των μηχανικών της Ford… Γιατί επέλεξαν τόσο μικρή μπαταρία και μάλιστα με τόσο μεγάλο εύρος-Buffer σε σχέση με την ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα που βρίσκεται στις 53kWh. Ο λόγος είναι πως ήθελαν να διατηρήσουν την υγεία της μπαταρίας σε μακροχρόνια χρήση, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 100kW σε ταχυφόρτιση DC αναπληρώνοντας το τυπικό 10-80% σε μόλις 23 λεπτά.
Ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα αποδίδει 168 ίππους, με ροπή 29,6kgm και ανακοινώσιμη αυτονομία σε μεικτό κύκλο τα 376km. Σαν ονομαστική αυτονομία σίγουρα δεν εντυπωσιάζει (όταν αρκετά μικρά ηλεκτρικά έχουν μπαταρίες 50/60+kWh), οι μηχανικοί ή software engineers της Ford αν θέλετε, πλέον, έχουν αποδείξει ότι γνωρίζουν μερικά πράγματα παραπάνω στην διαχείριση ενέργειας (κάτι που είδαμε έμπρακτα με την Mustang Mach-E), καθώς το Puma Gen-E έχει την χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας από όλα τα ηλεκτρικά B-SUV με μόλις 13,1kWh/100km. Χάρη σε αυτή την εξαιρετική ενεργειακή διαχείριση, εμείς είδαμε λίγο παραπάνω από 300km αυτονομίας, πάντα με ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού και χωρίς «εκπτώσεις» στη χρήση του δεξιού πεντάλ. Άρα δεν δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι θα πλησιάζει κοντά στα 523km αυτονομίας που ανακοινώνει η Ford σε αποκλειστική χρήση εντός πόλης.
Still…Puma
Οδηγήσαμε το Ford Puma Gen-E από την Αράχωβα μέχρι το Γαλαξίδι και πίσω στην Αράχωβα. Στην ουσία μιλάμε για την ίδια σχεδόν γλυκιά οδηγική συνταγή που έχουμε αγαπήσει εδώ και χρόνια. Παραμένει ένα άκρως fun-to-drive crossover με πολύ άμεσο και «ενεργό» τιμόνι (συνεχίζω να μην είναι φαν του τετραγωνισμένου σχήματος του…) στην διαδικασία της γρήγορης οδήγησης. Εξαιρετικά σταθερό, με ανώτερο πάτημα στο δρόμο -αποτέλεσμα του υψηλότερου βάρους με το κέντρο του να βρίσκεται όμως πιο χαμηλά-, συνεχίζει να είναι απολαυστικό στις στροφές παρά το πιο ευαίσθητο ESP και την χαμηλότερη πρόσφυση που προσφέρουν τα 215/50R18 Continental EcoContact6 ελαστικά του κοντά στο όριο. Κάθεσαι λίγο πιο ψηλά στο Puma Gen-E, κάτι που αρκετοί θα εκτιμήσουν, αν όμως δεν είσαι υποστηρικτής των SUV, θα βρεις αρκετά ψηλή την θέση ακόμα και στο χαμηλότερο επίπεδο που φτάνει. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ισορροπώντας ιδανικά στην άνεση και την διαχείριση των κλίσεων και μιλάμε συνολικά για ένα σύνολο που μπορεί να υποστηρίξει απόλυτα την σβέλτη οδήγηση διατηρώντας το χαμόγελο του οδηγού.
Τα 1.488kg που ζυγίζει (+100kg από το Puma ST 1.0EcoBoost) του επιτρέπουν επιτάχυνση 0-100km/h σε 8sec, παραπέμποντας σε επιδόσεις στο χιλιάρη Puma ST με τους 170 ίππους από το οποίο έχει όμως πολύ πιο υψηλή ροπή. Φυσικά και διαθέτει προγράμματα οδήγησης (4 στον αριθμό) με την επιλογή Sport να δίνει επιπλέον βάρος στο τιμόνι, στάνταρ την λειτουργία one-pedal drive που συνεισφέρει τα μέγιστα στην αναπλήρωση ενέργειας και τον ευχάριστο τεχνητό ήχο να θυμίζει σε χροιά τετρακύλινδρο μοτέρ σε διάταξη V (Essex V4 1,7lt που φόραγαν τα Capri στα 70’s για τους λίγο μεγαλύτερους ηλικιακά…).
Το νέο Puma Gen-E διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού (Style και Premium) με τιμή που ξεκινάει από τις 29.906 ευρώ, περιλαμβάνοντας το ηλεκτρικό Bonus της Ford. Με την κρατική επιδότηση που πλέον υπολογίζεται από 3.000-4.500 ευρώ η τιμή κατεβαίνει στα €26.906 και €25.406 αντίστοιχα. Και φυσικά το Puma Gen-E συνοδεύεται από εγγύηση Ford Protect 8 ετών ή 100.000χλμ και 160.000χλμ. για τη μπαταρία.