Η Honda αλλάζει πρόσωπο ολοκληρώνοντας το πλάνο Electric Future με τον «εξηλεκτρισμό» να αγγίζει πλέον όλη τη γκάμα της. Οι ιθύνοντες της Ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας παρουσίασαν επίσημα την εντελώς νέα SUV γκάμα της Honda, με υβριδικές (ZR-V, CR-V) plug-in υβριδικές (CR-V) και αμιγώς ηλεκτρικές (e:Ny1) επιλογές. Στα πλαίσια της παρουσίασης που έλαβε χώρο στο Ellinikon Experience Park είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να οδηγήσουμε -έστω και για λίγο- και τα 3 μοντέλα της Honda.
To νέο Honda ZR-V
Το ZR-V είναι μία νέα προσθήκη στη γκάμα της Honda και τοποθετείται στην αρχή της κατηγορίας D-SUV, ανάμεσα από τα HR-V και το νέο CR-V. Πρόκειται για ένα όχημα που συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία, μαζί με κορυφαία συστήματα ασφάλειας και άνεσης. Εφοδιάζεται με τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 2lt που συναντάμε στο Civic e:HEV και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία γεννήτρια, με τους 3 κινητήρες να παρέχουν ισχύ 184Ps και ροπή 32,1kgm. Τα νούμερα αυτά εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,8sec, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η τιμή της κατανάλωσης που φτάνει τα 5,7-5,8lt/100km. Παρότι δεν δείχνει τόσο γρήγορο στο δρόμο (όσο υποδηλώνουν τα νούμερα που ανακοινώνει η Honda), η κατανάλωση είναι κάτι που επιβεβαιώσαμε καθώς χωρίς ιδιαίτερη σύνεση στο γκάζι είδαμε 6,1-6,2lt/100km. Κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι η αυτονομία του ZR-V που μπορεί να φτάσει τα 1.000km με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου.
To ZR-V σε ξεγελάει με το μέγεθος του, δείχνει αρκετά compact λόγω της χαμηλής οροφής (ύψος αμαξώματος 1.620mm), όμως το μήκος του αγγίζει τα 4,6m (4.568mm) και το πλάτος τα 1,85m (1.840mm, 50mm φαρδύτερο από το HR-V), κάτι που δικαιωματικά το φέρνει στην αρχή της D-SUV κατηγορίας. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,65m προσφέρει πολύ καλούς χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες με το χώρο αποσκευών να υπολείπεται σημαντικά των ανταγωνιστών του, με μόλις 390lt.
Το εσωτερικό συνδυάζει υλικά υψηλής ποιότητας με απαλές υφές και εύχρηστα σημεία αφής, αλλά και στοιχεία πρακτικής λειτουργικότητας. Μία μεγάλη οθόνη 9in βρίσκεται στο κέντρο του άνω τμήματος του ταμπλό, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας επιτείνοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας. Πίσω από το τιμόνι των εκδόσεων Elegance και Sport βρίσκεται ένας σχετικά basic ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in με αναλογικό ταχύμετρο, ενώ οι εκδόσεις Advance διαθέτουν μια πλήρως ψηφιοποιημένη οθόνη 10,2in που προβάλλει μια πληθώρα δεδομένων του οχήματος. Το ZR-V διαθέτει στάνταρ την προηγμένη σουίτα Honda SENSING με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης.
Το ZR-V έχει ένα αρκετά σπορτίφ οδηγικό προφίλ, εμπνέει εμπιστοσύνη με τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ενώ το υβριδικό σύνολο έχει εξαιρετική απόκριση στις πιέσεις του δεξιού πεντάλ. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά χαμηλή για SUV και σε εμπνέει να κινηθείς πιο σβέλτα σε συνδυασμό με ένα εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) και διπλό πινιόν και βελτιωμένο ρουλεμάν κολόνας τιμονιού για μείωση των τριβών και βελτίωση της αίσθησης.
Το νέο υβριδικό SUV της Honda είναι διαθέσιμο σε 4 εκδόσεις με την βασική Elegance να ξεκινάει από τα 44.700 ευρώ και να φτάνει μέχρι τα €55.800 στην κορυφαία έκδοση Advance που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει δερμάτινο σαλόνι, Head Up Display, ζάντες 18in, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2in, και ηχοσύστημα της BOSE με 12 ηχεία.
New Electric take
Επόμενη στάση το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda στην Ευρώπη (σύντομα θα αποτελεί και την μοναδική EV πρόταση της εταιρείας καθώς το e θα αποσυρθεί μέσα στην χρονιά..). Το Honda e:Ny1 συμπληρώνει την παρουσία της Ιαπωνικής εταιρείας στην C-SUV κατηγορία και παρότι μοιάζει να αποτελεί αδερφάκι του HR-V, η αλήθεια είναι όμως διαφορετική. Παρότι τα 2 αυτοκίνητα έχουν παρόμοιες διαστάσεις και έχουν παρόμοιες σχεδιαστικές επιρροές, το e:Ny1 είναι για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, βασισμένο σε μία νέα πλατφόρμα - e:N Architecture F- την οποία θα χρησιμοποιήσουν αρκετά μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Honda.
Η συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 68,8kWh, που βρίσκεται στο πάτωμα του e:Ny1, εξασφαλίζει αυτονομία έως 412 km, ενώ διαθέτει ικανότητα ταχείας φόρτισης DC ισχύος 78kW δίνοντας την δυνατότητα ανάκτησης της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100km αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα AC η φόρτιση 10-80% απαιτεί 6 ώρες.
Ο υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον μπροστά άξονα (μαζί με το κιβώτιο ζυγίζει μόλις 77,4kg) και αποδίδει 204Ps με 31,6kgm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς με την επιτάχυνση 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 7,6sec και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160km/h. Η προηγμένη θερμική διαχείριση επιτυγχάνεται μέσω ενός υδρόψυκτου κυκλώματος, το οποίο εξασφαλίζει σταθερή παροχή ισχύος κάτω από όλες τις συνθήκες.
Το εσωτερικό του e:Ny1 είναι το πιο εντυπωσιακό από τα 3 SUV της Honda χάρη στην μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 15,1in, η οποία παρέχει εύκολη πρόσβαση στο σύστημα infotainment Honda Connect. Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν κομψές ραφές με μοναδικό μοτίβο, ενώ τα καθίσματα της έκδοσης Elegance διατίθενται μόνο σε μαύρο χρώμα, που συμπληρώνει το ανοιχτό γκρι της οροφής. Στο πίσω μέρος, η άνεση και η ευρυχωρία των καθισμάτων πλησιάζουν τις προτάσεις της ανώτερης κατηγορίας D-SUV, χάρη στον αναθεωρημένο σχεδιασμό των μαξιλαριών της βάσης τους, πλέον όμως δεν συναντάμε τα ευρηματικά καθίσματα Magic Seats που διαθέτει το υβριδικό HRV.
Το e:Ny1, διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance, με την πρώτη να τιμολογείται στα 53.900 ευρώ και την δεύτερη στα €58.300 χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης.
SUV Peak
Το νέο CR-V, στην 6η του γενιά, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την γκάμα SUV της Honda.
Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι μεγαλύτερο κατά 106mm φτάνοντας τα 4.706mm και χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα πλατφόρμα, καθώς αποτελεί μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ' αρχής ως υβριδικό. Είναι διαθέσιμο σε υβριδική e:HEV και Plug-in υβριδική e:PHEV έκδοση. Και οι 2 εκδόσεις χρησιμοποιούν τον τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί ειδικά για το CR-V.
Η συνδυαστική απόδοση είναι 184 ίπποι και στις 2 εκδόσεις, ενώ αυξημένη είναι η ροπή που φτάνει τα 34,1kgm. H PHEV έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 17,7kWh με την ηλεκτρική αυτονομία να επαρκεί για 82km και συνδυαστικά μπορεί να διανύσει 828km (στον κύκλο WLTP) όταν η αντίστοιχη τιμή αυτονομίας για την e:HEV έκδοση φτάνει τα 966km. Η κίνηση ανάλογα με την έκδοση μεταδίδεται στους μπροστά ή τους 4 τροχούς.
Σε επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας, το νέο CR-V εξοπλίζεται από την βασική έκδοση με την σουίτα Honda Sensing 360, το οποίο προσθέτει δύο πλευρικά ραντάρ και σε συνδυασμό με τη νέα μπροστινή κάμερα κάλυψης γωνίας 100o, προσφέρει πλήρη περιμετρική κάλυψη για την αποφυγή συγκρούσεων. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2in, ο οποίος πλαισιώνεται την κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων Honda Connect με διαγώνιο 9in. Η ποιότητα της κατασκευής είναι κορυφαίου επιπέδου, αφού ότι και αν ακουμπήσει το χέρι σου καλύπτεται από μαλακό πλαστικό και δερμάτινες επενδύσεις. Σε χωροταξικό επίπεδο η αύξηση του μεταξονίου κατά 40mm σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα σε 16 θέσεις (από 2 θέσεις στο προηγούμενο CR-V), παρέχουν εξαιρετική άνεση και ευρυχωρία σε 5 επιβάτες. Αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών που πλέον φτάνει τα 587lt στην υβριδική έκδοση και 635lt στην έκδοση e:PHEV.
Το νέο CR-V ξεκινάει από τα €54.400 στην δικίνητη έκδοση Elegance και τα €57.900 για την τετρακίνητη έκδοση. H κορυφαία Plug-in Hybrid έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού Advance Tech με κόστος €67.900.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε και ένα νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τα μοντέλα της Honda, με επιδοτούμενο επιτόκιο 2.9% (με προκαταβολή 40% και έως 60 μήνες εξόφληση) και 5 χρόνια δωρεάν service (εργασία και ανταλλακτικά περιοδικής συντήρησης).