PHEV-Gate;

Ο Ευρωπαϊκός οργανισμός Transport and Environment, ή αλλιώς T&E, καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να καταργήσουν τις απαλλαγές φόρων και τις επιδοτήσεις στα Plug-in hybrid αυτοκίνητα, γιατί σύμφωνα με ανεξάρτητες δοκιμές που έκανε σε τέτοιου είδους οχήματα, τα αποτελέσματα έδειξαν παραπάνω εκπομπές ρύπων CO2 από αυτές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές.

Τα αποτελέσματα των τεστ δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο στην έκθεση του T&E και αφορούσαν τις δοκιμές που έγιναν σε τρία μοντέλα, σε μια BMW X5, σε ένα Volvo XC60 και στο Mitsubishi Outlander PHEV. Σύμφωνα μάλιστα με την CEO του T&E Julia Poliscanova, η οποία δήλωσε: «Τα PHEV είναι στην ουσία ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι κατασκευασμένα για τεστ σε εργαστήρια και φοροαπαλλαγές και όχι για πραγματική οδήγηση. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να σταματήσουν να τα επιδοτούν».

PHEV-Gate;

Την φετινή χρονιά το 3,3% των οχημάτων που έχουν πουληθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι PHEV, ένα ποσοστό που είναι τρεις φορές επάνω σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, ενώ το πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις για την περασμένη χρονιά για την Βρετανία, ήταν το το Mitsubishi Outlander PHEV. Φέτος οι επιλογές ενός αγοραστή είναι πολύ περισσότερες, αφού έχουν λανσαριστεί 50 νέα plug-in hybrids, ανεβάζοντας τα συνολικά διαθέσιμα μοντέλα στα 100.

Στην έκθεσή του ο T&E αναφέρει πως ένα plug-in hybrid θα εκπέμψει σε όλη την διάρκεια ζωής του 28 τόνους CO2, την στιγμή που ένα υβριδικό θα εκπέμψει 33 τόνους, ενώ ένα συμβατικό βενζινοκίνητο 41 και ένα πετρελαιοκίνητο 39 τόνους. Η αντίστοιχη τιμή για την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι στους 3,8 τόνους. Το συμπέρασμα που βγάζει ο Τ&Ε είναι πως οι ρύποι ενός PHEV είναι περισσότερο συγκρίσιμοι με ένα υβριδικό παρά με ένα ηλεκτροκίνητο όχημα.

PHEV-Gate;

Ένας εκπρόσωπος της Volvo πάντως, δήλωσε στο πρακτορείο Reuters μέσω email πως όλα τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πιστοποιημένα και συμμορφώνονται πλήρως με τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, ενώ εκπρόσωπος της Mitsubishi δήλωσε πως οι ανεξάρτητες δοκιμές μπορούν να βγάλουν αναξιόπιστα αποτελέσματα, αφού εξαρτώνται από τις διαφορετικές συνθήκες που μπορεί να έχουν γίνει.

Η έκθεση του Τ&Ε πάντως δημοσιεύθηκε μερικές μέρες μετά την ανακοίνωση της ΕU για τα νέα πιο αυστηρά μέτρα εκπομπών ρύπων που θα ισχύουν για τα αυτοκίνητα, τα οποία περιλαμβάνουν και τα plug-in hybrids τα οποία θα χάσουν τον πράσινο χαρακτήρα τους από το 2026 και μετά.