
The c-segment boss
Η BMW επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία των hatchback με την 4η γενιά της Σειράς 1, η οποία διαθέτει πιο δυναμική εμφάνιση και βελτιώσεις σε όλα τα σημεία. Οι διαστάσεις της έχουν αλλάξει ελάχιστα, με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά 42mm, φτάνοντας τα 4.361mm, ενώ το μεταξόνιο και το πλάτος είναι ίδια στα 2.670mm και 1.800mm αντίστοιχα, ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25mm. Όπως σωστά θα έχετε συμπεράνει, το πλαίσιο δεν είναι εντελώς νέο, αλλά ένα redesign της γνωστής πλατφόρμας UKL2, με αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις, κυρίως στον τομέα της αεροδυναμικής, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να διαμορφώνεται στο εξαιρετικά χαμηλό Cd 0,27.
Το εμπρός μέρος δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό, με χαμηλότερο καπό και φαρδύτερη μάσκα, η οποία πλέον έχει ένα συνδυασμό κάθετων και διαγώνιων στοιχείων, με νέους LED προβολείς, (full LED στις εκδόσεις M Sport). Στο πίσω μέρος, η εικόνα είναι εξίσου εντυπωσιακή, με ένα μαύρο difuser και μαύρα ένθετα στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα, ενώ τα πίσω φώτα είναι διαιρούμενα, θυμίζοντας αρκετά τα φώτα της Χ2.
Η εντυπωσιακή εμφάνιση της συγκεκριμένης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο πακέτο M Sport Pro, οπότε χαλάλι του τα €5.931, καθώς δίνει μία πολύ πιο σπορ υπόσταση στη σειρά 1. Αυτά τα πακέτα όχι μόνο μεταμορφώνουν την εξωτερική εμφάνιση, αλλά προσθέτουν και μία σπορ αίσθηση στον εσωτερικό διάκοσμο. Επιπλέον, στην περίπτωση του συγκεκριμένου μοντέλου της δοκιμής, το εντυπωσιακό ματ μεταλλικό χρώμα Frozen Pure Grey και οι 19άρες ζάντες ολοκληρώνουν το σύνολο.
Υπερπλήρης
Η καμπίνα της νέας σειράς 1 αντικατοπτρίζει πλήρως τη φιλοσοφία της βαυαρικής μάρκας, συνδυάζοντας πολυτέλεια, τεχνολογία και εργονομία, κάτι που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στην BMW, αφού ακόμα και το φθηνότερο μοντέλο της είναι σε αυτό τον τομέα μια πραγματική BMW, εφάμιλλης ποιότητας με τις μεγαλύτερες.
Έτσι, λοιπόν, η νέα Σειρά 1 ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις της μάρκας, με το Curved Display δύο οθονών, μία που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και μία ως κέντρο ελέγχου πολυμέσων και του οχήματος γενικότερα. Η πρώτη οθόνη έχει διαγώνιο 10,25in, ενώ η δεύτερη, που είναι και αφής, φτάνει τις 10,7 ίντσες και εφοδιάζεται με την τελευταία έκδοση του BMW OS 9, ενός λειτουργικού συστήματος με αναβαθμισμένη ευχρηστία και ταχύτητα. Ο χρήστης μπορεί να διαμορφώσει το δικό του προφίλ, προσαρμόζοντας προσωπικές προτιμήσεις και συντομεύσεις, ενώ είναι διαθέσιμες διάφορες ψηφιακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων συνδρομών μέσω του ConnectedDrive Store.
Η κεντρική οθόνη ενσωματώνει τα συστήματα πολυμέσων, όλες τις ρυθμίσεις του οχήματος, τα προφίλ οδήγησης, καθώς και τον κλιματισμό, τον οποίο θα προτιμούσαμε σε ξεχωριστό χειρισμό, όπως παλιά, αλλά τουλάχιστον έχει μια μόνιμη θέση στην οθόνη και δεν τον ψάχνεις μέσα στο menu.
Το εσωτερικό της 120 διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, όπως δύο ποτηροθήκες, ασύρματο φορτιστή smartphone, μεγάλες θήκες στις πόρτες, καθώς και έναν ευρύχωρο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Έχει δυο θύρες USB Type-C εμπρός και δύο πίσω για τα κινητά των παιδιών, αν και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες με άνεση. Ο 5ος δεν θα βολευτεί ιδιαίτερα, καθώς υπάρχει ένα ψηλό κεντρικό τούνελ λόγω του άξονα μετάδοσης που βρίσκεται εκεί για την τετρακίνητη M135. Ούτε οι αποσκευές όμως θα βολευτούν για τόσα άτομα, καθώς ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει, αφού η μπαταρία του υβριδικού συστήματος βρίσκεται κάτω από το δάπεδό του και μειώνει τη χωρητικότητα στα 300 λίτρα. Για μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων, με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.135lt.
Hi-Tech
Τα γραφικά της οθόνης είναι υψηλής ανάλυσης, ενώ το μενού είναι πλήρως μεταφρασμένο στα ελληνικά και διαθέτει πολλές ρυθμίσεις και επιλογές, συμπεριλαμβανομένων ψηφιακών παιχνιδιών, ενημερώσεων για τον καιρό και, φυσικά, μιας εξαιρετικής κάμερας οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης, με γραφικά επαυξημένης πραγματικότητας. Η σουίτα ADAS έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει, στον στάνταρ εξοπλισμό, το Driving Assistant, το οποίο προσφέρει προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning, Exit Warning, καθώς και το εξαιρετικό Parking Assistant με σύστημα υποβοήθησης οπισθοπορείας. Προαιρετικά, η νέα BMW 120 μπορεί να εξοπλιστεί με δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης, όπως το Steering and Lane Control Assist, το Automatic Speed Limit Assist και το Active Cruise Control με λειτουργία stop & go.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού διαφοροποιούν σημαντικά τη εμφάνιση εντός και εκτός, με το πακέτο M Design (χρέωση €1.940) να προσθέτει το εξωτερικό πακέτο εμφάνισης M, το M Sport (χρέωση €3.940), να προσφέρει πλήρες πακέτο αναβαθμίσεων σε αμάξωμα, εσωτερικό και αναρτήσεις και το κορυφαίο M Sport Pro (τα €5.931 που λέγαμε..), που επιπρόσθετα των στοιχείων του M Sport διαθέτει σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, διαφορετική αεροτομή, μεγαλύτερα φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, καθώς και επιπλέον σπορ χαρακτηριστικά, όπως τιμόνι με πιο χοντρή στεφάνη, πανέμορφα σπορ καθίσματα με επένδυση δέρμα-Alcantara και διαφορετική επένδυση στο ταμπλό με ραφές στα χρώματα της BMW M.
Κορυφαία απόδοση και οικονομία
Η βασική από πλευράς κινητήρα έκδοση της BMW Σειράς 1 είναι η 120, η οποία χρησιμοποιεί τον γνωστό εξαιρετικό τρικύλινδρο turbo B38 των 1.5lt με 156Ps και των 24,5kgm ροπής, ο οποίος όμως πλαισιώνεται από ένα mild hybrid σύστημα που περιλαμβάνει μπαταρία 48V και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο κιβώτιο, απόδοσης 20Ps και 5,5kgm. Η συνολική ισχύς είναι 170Ps και 28,5kgm ροπής, που περνάνε στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά -πλέον- με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων. Ο κινητήρας διαθέτει όλες τις γνωστές τεχνολογίες της BMW, όπως τα Valvetronic και Double VANOS, το chargecooler για την ψύξη του αέρα, αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η BMW είναι 5,4lt/100km που δύσκολα θα δει κάποιος σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, πάντως σε ταξίδι με 120-140km/h έδειξε μόλις 6,3lt/100km, μια τιμή άκρως εντυπωσιακή για την ταχύτητα και το βάρος των 1.425kg + 250kg φορτίου, ενώ αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον δεν ξεπέρασε τα 7,1lt/100km.
Driving Dynamics
Βασικό χαρακτηριστικό της νέας BMW Σειράς 1 είναι η χαμηλή θέση οδήγησης, και το τιμόνι με την εξαιρετική ακρίβεια και την παραπάνω από επαρκή, αν και κάπως τεχνητή, αίσθηση. Στην πόλη είναι ελαφρύ και διευκολύνει στους ελιγμούς, αλλά καθώς αυξάνεται η ταχύτητα βελτιώνεται τόσο το βάρος όσο και η πληροφόρηση. Η λειτουργία Sport ενισχύει ακόμα περισσότερο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της 120, μεταβάλλοντας τη χαρτογράφηση του γκαζιού, το «βάρος» του τιμονιού και την απόκριση του κιβωτίου ταχυτήτων. Το 7τάχυτο κιβώτιο ανταποκρίνεται άμεσα, είναι ιδιαίτερα ομαλό για διπλοσύμπλεκτο, ενώ μέσω των paddles επιτρέπει και χειροκίνητες αλλαγές. Στο αριστερό paddle, με παρατεταμένο τράβηγμα ενεργοποιείται και η λειτουργία boost όπου το κιβώτιο κατεβάζει στην ιδανική σχέση και ενεργοποιείται αυτόματα το Sport Mode για 10 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη επιτάχυνση π.χ. για μια ενδεχόμενη προσπέραση. Οι επιδόσεις της είναι καλύτερες από ό,τι ανακοινώνει η BΜW, αφού την μετρήσαμε (με ένα άτομο) στα 7,68sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και στα 15,57sec για τα πρώτα 400 μέτρα με ταχύτητα 147,15km/h.
Η ανάρτηση, με νέα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδους, καθώς και οι ενισχύσεις στο πλαίσιο (π.χ. μπροστινή μπάρα θόλων), έχουν κάνει τη νέα σειρά 1 πιο αποτελεσματική στις στροφές από την προηγούμενη ειδικά με το πακέτο M Sport και την ανάρτηση Adaptive M με τα αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης, που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 8mm, χαρίζοντας περιορισμένες κλίσεις και εξαιρετική σταθερότητα στις στροφές, η οποία όμως σε συνδυασμό με τις ζάντες 19in του αυτοκινήτου δοκιμής μας δεν εξασφαλίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης ιδιαίτερα μέσα στην πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες. Θέλει προσοχή στις κακοτεχνίες του αστικού οδικού δικτύου, καθώς στις έντονες ανωμαλίες και λακκούβες θα αντιδράσει κάπως «άτσαλα», κάτι για το οποίο ευθύνονται περισσότερο τα ιδιαίτερα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και είναι βέβαιο ότι το σύνολο θα είναι καλύτερο με ζάντες 18in. Στον αυτοκινητόδρομο βέβαια έχει άλλο πρόσωπο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση. Ενδεικτικά με ταχύτητες 130-140km/h και την μακριά 7η σχέση, το μοτέρ δεν ακούγεται καθόλου στην καμπίνα.
Αυτό που κάνει ο σφιχτός συνδυασμός και οι 19άρες είναι ένα μπροστινό σύστημα που αλλάζει κατεύθυνση με ταχύτητα και σαφήνεια και με τα επίπεδα πρόσφυσης να είναι πάντα πολύ υψηλά. Το πλαίσιο και ιδιαίτερα το πίσω μέρος είναι άκρως συμμετοχικό στη διαδικασία της γρήγορης οδήγησης ιδιαίτερα σε μεταφορές βάρους με άφημα του γκαζιού λίγο πριν από μία στροφή. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα με τις μεγάλες τετραπίστονες που δεν κουράζονται ποτέ, με το μεσαίο πεντάλ να παρουσιάζει εξαιρετικά γραμμική διαδρομή.
Στο ταμείο…
Εδώ βρίσκεται η μεγαλύτερη έκπληξη... Η βασική έκδοση της σειράς 1 με 170 ίππους και αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τις 29.410 ευρώ! Και ναι φυσικά και πρέπει να την αγοράσεις με ένα από τα πακέτα M Sport (€33.400) ή M Sport Pro (€35.405) καθώς ενισχύουν σημαντικά τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου, ακόμα και ως βασική όμως διαθέτει ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού με ζάντες αλουμινίου 17in, τη μεγάλη κυρτή οθόνη στο ταμπλό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Parking Assistant με κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες εμπρός και πίσω, LED προβολείς και Cruise Control. Αν συγκρίνουμε την 120 με τον άμεσο ανταγωνισμό, φαίνεται ένα τρομερό πλεονέκτημα για το μοντέλο της BMW και την εμπορική του πορεία, καθώς η βασική Mercedes-Benz A180 με 136Ps ξεκινάει από τις €38.900 και το Audi A3 1.5TSI 150Ps από τις €28.980. Βλέπουμε λοιπόν ότι η 120 όχι μόνο «ισοπεδώνει» τον premium ανταγωνισμό, αλλά σε βάζει σε σκέψεις ακόμα και στις mainstream επιλογές του c-segment, όπως τα Ford Focus, VW Golf, Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla κ.α. Ακόμα και σε αυτές τις εταιρείες, η 120 είναι στις περισσότερες περιπτώσεις φθηνότερη αν κάποιος επιλέξει έκδοση με απόδοση κοντά στους 170 ίππους και με προσθήκη αυτόματου κιβωτίου. Με όλα αυτά τα δεδομένα, η BMW κατάφερε να έρθει στην αγορά με έναν πραγματικό Άσσο στο μανίκι της, που σίγουρα θα προβληματίσει τους υπόλοιπους κατασκευαστές και πιθανότατα θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των τιμών από τους τελευταίους για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Τιμή βασικής έκδοσης 120 170Ps: €29.410
Τιμή έκδοσης 120 170Ps M Sport Pro: €35.405
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Τιμή αγοράς | Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών |
Design | Χώρος αποσκευών |
Απόδοση κινητήρα | Άνεση με τους τροχούς των 19in |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | |
Οδική συμπεριφορά | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός | |
Φρένα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων | |
Θέση | Εμπρός στον εγκάρσιο άξονα | |
Κυβισμός | 1.499cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 94,6mm | |
Σχέση συμπίεσης | 11,1 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.361 | |
Ύψος (mm) | 1.459 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.425 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 300-1.135 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 225/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 170/4.700-6.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 28,5/ 1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 7,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 226 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 121-126 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,3-5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,54 | |
0-80 | 5,46 | |
0-100 | 7,68 | |
0-120 | 10,58 | |
0-140 | 14,16 | |
0-160 | 18,44 | |
0-180 | 23,83 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,65 | 47,59 |
60 | 5,04 | 76,46 |
100 | 6,75 | 91,98 |
200 | 10,15 | 117,50 |
400 | 15,57 | 147,15 |