Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C3 |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
.jpg)
Ο Τολμών...
Αν κάτι χαρακτηρίζει την Citroen σαν φίρμα, αυτό είναι σίγουρα το θάρρος και η εφευρετικότητα, αφού έχει παρουσιάσει πολλές καινοτομίες και πρωτοποριακά μοντέλα που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα, διαφοροποιώντας την από τον ανταγωνισμό. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν δίστασε ποτέ να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο στην εξέλιξη των μοντέλων της και το μικρό C3 δεν αποτελεί εξαίρεση. Μετά τις δύο πρώτες γενιές με το χαρακτηριστικό, στρογγυλεμένο τους σχήμα, η τρίτη γενιά υιοθέτησε μια πιο τετραγωνισμένη σχεδίαση, ενσωματώνοντας τα χαρακτηριστικά AirBumps που είχαν γίνει σήμα κατατεθέν της μάρκας, καθώς και μια ψηλότερη σιλουέτα, η οποία παραπέμπει σε crossover. Σήμερα, η τέταρτη γενιά παρουσιάζει έναν πλήρως boxy σχεδιασμό, περισσότερα στοιχεία SUV, αλλά με προσανατολισμό στην κατηγορία των supermini.
Η νέα γενιά του Citroen C3 δεν βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis που χρησιμοποιείται στα Jeep Avenger, Peugeot 208/2008, Opel Corsa/Mokka, Fiat 600, Alfa Romeo Junior κλπ, αλλά στη νέα πλατφόρμα Smart Car Platform. Πρόκειται για μια βάση πάνω στην οποία θα παρουσιαστούν και άλλα μελλοντικά μοντέλα, όπως το C3 Aircross, το Opel Frontera και το Fiat Grande Panda. Είναι το πρώτο όχημα που δοκιμάζουμε με αυτήν την πλατφόρμα, η οποία δίνει έμφαση στη βελτιωμένη σχέση αξίας-τιμής. Οι διαστάσεις του με μήκος 4.015mm, πλάτος 1.755mm και ύψος 1.577mm, είναι συγκρατημένες στην supermini κατηγορία, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.540mm, με τον χώρο αποσκευών να βρίσκεται στο απλά επαρκές 328lt.
Ψήλωσε...
Μπορεί λοιπόν το μήκος του να το κρατά στην supermini «διάσταση», το ύψος του όμως παραπέμπει σε crossover, κάτι που επιβεβαιώνεται τόσο από την εντυπωσιακή του απόσταση από το έδαφος (197 mm), όσο και από τη σχεδίασή του, η οποία ενσωματώνει έντονα SUV χαρακτηριστικά. Ένα από τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία του είναι οι ανάγλυφες επιφάνειες και τα πλαστικά προστατευτικά που περιβάλλουν το αμάξωμα, προσδίδοντας μια πιο «εκτός δρόμου» αισθητική.
Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζει η ανανεωμένη μάσκα με το νέο λογότυπο, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα C προσφέρουν μια δυναμική εικόνα. Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος, η διάταξη των LED φώτων ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία, με μια διακοσμητική λωρίδα να τα συνδέει οπτικά, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους.
Τεράστια διαφορά
Στο εσωτερικό, το ταμπλό τραβάει αμέσως την προσοχή με τον οριζόντιο σχεδιασμό του και τη διαμόρφωσή του σε τρία επίπεδα. Στο ανώτερο τμήμα του βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος θυμίζει head-up display (έτσι τον ονομάζει και η Citroen), είναι σωστά τοποθετημένος και πλήρως ορατός από τον οδηγό χωρίς να εμποδίζεται από το τιμόνι (ορίστε κύριοι της Peugeot, εσείς ακόμα δεν το έχετε καταφέρει) και παρέχει όλες τις βασικές πληροφορίες, εκτός από το στροφόμετρο. Το τιμόνι του είναι σχεδόν τετράγωνο, με απλώς στρογγυλεμένες γωνίες, κάτι που προσωπικά δεν θα συνηθίσω ποτέ και το θεωρώ άβολο για τιμόνι που έχει πάνω από μια στροφή από άκρη σε άκρη.
Στο κέντρο του ταμπλό, στις εκδόσεις PLUS και MAX (όπως της δοκιμής μας), φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής των 10,25in, η οποία δεν εντυπωσιάζει με τις ενδείξεις της, ξεχωρίζει όμως για την απλότητα στη χρήση, τα λιγοστά αλλά λειτουργικά μενού, την υποστήριξη ασύρματης συνδεσιμότητας με Android Auto και Apple CarPlay και την άμεση απόκριση, που διευκολύνει σημαντικά τη λειτουργία της με διατήρηση πλέον των φυσικών χειριστηρίων για τον κλιματισμό. Επιτέλους, οι κριτικές μας εισακούστηκαν προς τους κατασκευαστές και βλέπουμε ολοένα και περισσότερα νέα μοντέλα να επιστρέφουν στους φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες όπως είναι φυσικά ο κλιματισμός. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, αλλά καλής ποιότητας, ενώ αντίστοιχα καλή είναι και η συναρμογή.
Τα νέα καθίσματα Advanced Comfort (από την έκδοση PLUS και πάνω) συνεχίζουν να προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης, χρησιμοποιώντας πρόσθετα αφρώδη υλικά, με την εργονομία να είναι μελετημένη, καθώς η καμπίνα διαθέτει πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Από την άλλη πλευρά, οι εμπρός ζώνες ασφαλείας δεν διαθέτουν ρύθμιση ύψους, ενώ λείπουν οι χειρολαβές οροφής, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι όμως έχουν στις πόρτες υποδοχές για μπουκάλια ή άλλα αντικείμενα. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν πολύ άνετα έχοντας παραπάνω από επαρκή χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα γόνατα.
Νέος κινητήρας
Η ουσιαστικότερη διαφορά στο νέο C3 δεν φαίνεται ούτε στο μάτι ούτε «στα χαρτιά». Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος 1.2PureTech μπορεί να εμφανίζεται πανομοιότυπος με το παρελθόν, αλλά δεν είναι. Οι μηχανικοί της Stellantis αντικατέστησαν τον ιμάντα χρονισμού με καδένα (ειδικής σχεδίασης για αθόρυβη λειτουργία, όπως γίνεται και στις εκδόσεις του ομίλου Stellantis με τα υβριδικά σύνολα) και ο νέος κωδικός κινητήρα είναι ο EB2LTED αντί για τον παλιό EB2ADTD που χρησιμοποιούσε λαστιχένιο ιμάντα εμβαπτιζόμενο στο λάδι, με τις γνωστές συνέπειες μακροχρόνια. Επί της ουσίας, το νέο C3 είναι το μοναδικό προς το παρόν μη υβριδικό μοντέλο με καδένα, αλλά σίγουρα θα ακολουθήσουν και τα επόμενα.
Διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και αποδίδει 100 ίππους και 20,9kgm ροπής, επιταχύνοντάς το από στάση στα 100km/h σε 10,6sec με ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 160km/h. Γενικά προσφέρει μια «ζωηρή» αίσθηση, καθώς η ροπή του από τις χαμηλές στροφές (από τις 1.800rpm) δεν δυσκολεύεται να κινήσει το σχετικά ελαφρύ C3 (1.151kg) με άνεση εντός και εκτός πόλης. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι σχετικά μακριά με την τελική του να επιτυγχάνεται με 4η σχέση και τις επόμενες δύο να είναι overdrive. Ο επιλογέας προσφέρει εύκολες αλλαγές σχέσεων στην καθημερινή χρήση, με την γνωστή όμως «γαλλική» αίσθηση που δίνουν οι ελαστικές ντίζες. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής μας, καταγράψαμε μέση τιμή στα 7,1lt/100km, τιμή υψηλότερη από τα 5,5lt/100km που δηλώνει η Citroen, αλλά όχι υπερβολική.
Οδηγώντας
Το νέο C3 (όπως και ο προκάτοχός του) συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο άνετα αυτοκίνητα πόλης, με τον συνδυασμό άνετης ανάρτησης και καθισμάτων να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων χαμηλής ποιότητας. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ο οποίος χτυπάει ελαφρώς στις ανωμαλίες μόνο όταν είναι αρκετά φορτωμένο (π.χ. με 5 άτομα), ενώ στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνονται τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά bump-stops, μια τεχνολογία μοναδική στην κατηγορία. Έχει μικρό κύκλο στροφής 10,6 μέτρων και το τιμόνι προσαρμόζει το βάρος του ανάλογα με την ταχύτητα, παραμένοντας ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και αποκτώντας σωστή αίσθηση καθώς αυξάνονται τα χιλιόμετρα.
Αν και το νέο Citroen C3 δεν έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει οδηγική απόλαυση, μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε σβέλτο ρυθμό, αλλά αν πιεστεί το αμάξωμα, γέρνει αρκετά και το μπροστινό μέρος τείνει να ανοίξει σχετικά εύκολα την τροχιά του. Στον αυτοκινητόδρομο οι μεγάλες επιφάνειες δεν το καθιστούν ευάλωτο στους πλευρικούς ανέμους, αλλά ο αεροδυναμικός θόρυβος αρχίζει να γίνεται αισθητός μετά τα 120km/h. Από την άλλη η μεγάλη απόσταση από το έδαφος θα φανεί πολύ χρήσιμη σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, καθώς και στην πόλη όπου βοηθά το αυτοκίνητο να περνά χωρίς δυσκολία από σαμαράκια και άλλες έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Στο ταμείο
Το νέο C3 καταφέρνει να παρέχει όλα όσα είναι πραγματικά απαραίτητα, σε εξαιρετική για την εποχή τιμή, αφού από την βασική έκδοση YOU, που κοστίζει €17.900, περιλαμβάνονται τα περισσότερα στοιχεία ασφαλείας και άνεσης, ωστόσο στην θέση της οθόνης υπάρχει ένα ραδιόφωνο και μια βάση για να τοποθετήσεις εκεί το smartphone σου. Η έκδοση PLUS (από 19.500 ευρώ) διαθέτει οθόνη αφής 10,25in, προστατευτικές ποδιές προφυλακτήρα, διχρωμία, μπάρες οροφής, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, καθίσματα Advanced Comfort, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο σε διάταξη 60/40, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό και τιμόνι με τεχνητό δέρμα.
Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση MAX (από 20.500 ευρώ), που προσφέρει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά πίσω παράθυρα, σύστημα πλοήγησης 3D, ασύρματη φόρτιση smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, φιμέ τζάμια, πίσω φώτα 3D, Adaptive Cruise Control, διαφορετικές εσωτερικές επενδύσεις και ζάντες αλουμινίου 17in. Όποιο και να επιλέξετε, είναι σίγουρο πως θα έχετε ένα πολύ άνετο και πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν θα πει όχι και σε πιο δύσβατα μονοπάτια.
Τιμή βασικής έκδοσης C3 1.2PureTech 100Ps YOU: €17.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής: C3 1.2PureTech 100Ps MAX: €20.500
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Πλήρης απουσία οθόνης στον βασικό εξοπλισμό |
Χώροι καμπίνας | Μέτριος χώρος αποσκευών |
Ποιότητα κύλισης | Σχεδίαση τιμονιού |
Τιμή | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.015 | |
Ύψος (mm) | 1.577 | |
Πλάτος (mm) | 1.755 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.540 | |
Βάρος (kg) | 1.151 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 328-1.180 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 205/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,9/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 160 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km)WLTP | 128 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5-5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 |