Test: MINI Cooper SE 218Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα MINI
Μοντέλο Cooper
Segment B-Segment
Power Train Electric
Test: MINI Cooper SE 218Ps

H νέα γενιά του ηλεκτρικού MINI Cooper δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, όσον αφορά την ηλεκτρική τους υπόσταση και αυτό γιατί κατασκευάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό. Επίσης δεν έχει και καμία σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του νέου MINI, οι οποίες θα «έχαναν» αρκετά από τον χαρακτήρα τους αν στηρίζονταν σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα. Οπότε η BMW κατάφερε να έχει όλους τους πελάτες των MINI ικανοποιημένους.

Mε την κοινοπραξία της με την Great Wall το 2018, δημιουργήθηκε η εταιρεία Sportlight Automotive LTD, με έδρα την Κίνα, που είναι μια εταιρεία που κατασκευάζει αστικού χαρακτήρα ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως σωστά μαντεύετε, το νέο MINI Cooper Electric εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Κίνα (από το επόμενο έτος θα κατασκευάζεται και στην μονάδα της MINI στην Οξφόρδη) και έχει τον κωδικό J01 για να το ξεχωρίζουμε από τις τρίθυρες εκδόσεις του ΜΙΝΙ με θερμικά μοτέρ (F66). Μόνο που έγινε τόσο καλή δουλειά που είναι εξαιρετικά δύσκολο να τα ξεχωρίσεις…

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Tale quale

Αν δεν σου έλεγα την παραπάνω ιστορία, δεν θα υπήρχε περίπτωση να πιστέψεις πως αυτά τα δύο αυτοκίνητα είναι ουσιαστικά διαφορετικά. Γιατί εκτός από τις διαστάσεις που καθορίζονται από τις διαφορετικές πλατφόρμες και που δεν τις πιάνει το μάτι, η σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού είναι ακριβώς ίδια και συνεχίζεται και αναλόγως της έκδοσης.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Στην προκειμένη περίπτωση του δυνατού ηλεκτρικού SE έχουμε το ηλεκτρικό alter ego του Cooper S, το οποίο είναι 1,8cm μικρότερο σε μήκος (3,86m), αλλά μεγαλύτερο κατά 1,2cm σε πλάτος (1,75m) και πιο ψηλό κατά 2,8cm (1.46m). Επίσης αν και μικρότερο σε μήκος, το ηλεκτρικό SE έχει μεγαλύτερο κατά 3,1cm μεταξόνιο (2.526mm) και τα μετατρόχια είναι κατά 2,2cm και κατά 2,5cm μεγαλύτερα εμπρός και πίσω αντίστοιχα, στοιχεία που του προσδίδουν έναν ακόμα πιο αθλητικό και συμπαγές χαρακτήρα σε σχέση με το -θερμικό- ΜΙΝΙ Cooper S. Κατά τα άλλα βέβαια η σχεδίαση διατηρεί τη ρετρό αισθητική, αλλά και τα σύγχρονα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό και συνεχίζει την ιστορία του MINI Cooper και τις προηγούμενες 3 γενιές του.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Όμως προφανώς δεν ήταν αυτός ο λόγος για να βασιστεί το νέο ηλεκτρικό MINI σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα. Ο πραγματικός λόγος είναι πως μέσω αυτής διορθώνει το βασικό μειονέκτημα της προηγούμενης γενιάς, που ήταν η χαμηλή αυτονομία και που «καταδίκαζε» το μοντέλο να περιοριστεί στα αστικά του και μόνο καθήκοντα. Βλέπετε η μπαταρία των ωφέλιμων 28,9kWh του προηγούμενου MINI Cooper SE, προσέφερε ηλεκτρική «εμβέλεια» έως 170km…

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Το νέο MINI Cooper SE που έχει την μπαταρία του εντός δαπέδου ως δομικό στοιχείο της πλατφόρμας, αύξησε την χωρητικότητά της στις 49,2kWh, κάτι που στην πράξη και με δεδομένο πως η μέση κατανάλωση σταθεροποιείται γύρω στις 16kWh/100km σημαίνει 320km αυτονομίας. Προσέξτε, σε μεικτές συνθήκες αυτό… Γιατί αν μιλήσουμε για αστικές, που και πάλι αποτελούν το βασικό πεδίο δράσης του ηλεκτρικού MINI SE, με μέση κατανάλωση στις 13kWh/100km η αυτονομία εύκολα ξεπερνά τα 360km.

Επιπλέον έχουμε έναν νέο, πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 218 ίππους και που κινεί τους εμπρός τροχούς με κιβώτιο μονής σχέσης και που το εκτοξεύει εμπρός στο πρόγραμμα οδήγησης go-kart, πιάνοντας τα 100km/h από στάση σε 6,7sec. Είναι δηλαδή κατά 0,1sec πιο αργό από το νέο και βεβαίως ελαφρύτερο MINI Cooper S των 204 ίππων, αλλά και κατά 0,6sec πιο γρήγορο από το προηγούμενο MINI SE των 184 ίππων στην ίδια διαδικασία.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Ηλεκτρικό kart

Το Cooper SE, ωστόσο, δεν είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιδόσεων, παρά το γεγονός πως μέχρι την τελική ταχύτητα των 170km/h δείχνει να υποστηρίζει τον χαρακτηρισμό. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι πως είναι απολαυστικό στην οδήγησή του, όπως κάθε MINI Cooper, με την ηλεκτρική του φύση να αποτελεί βασικό συστατικό αυτής της απόλαυσης. Η ακαριαία αποδιδόμενη ισχύς του και το στιβαρό του πάτημα συνθέτουν ένα απόλυτα εθιστικό οδηγικά αυτοκίνητο που θυμίζει ηλεκτρικό kart.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Η σφιχτή ανάρτηση και η αμεσότητα του πλαισίου ανταποκρίνονται στη σβέλτη οδήγηση και σε συνδυασμό με το ξυραφένιο σε απόκριση τιμόνι, κάνουν τα πάντα να φαίνονται απλά και του χαρίζουν έναν μοναδικό, αέρινο οδηγικό χαρακτήρα που είναι αδύνατον να σε αφήσει αδιάφορο. Σίγουρα δεν έχει την συμμετοχή στην οδήγηση του Cooper S και τα ηλεκτρονικά του συστήματα δεν επιτρέπουν να παίξεις με την πρόσφυση, είναι ωστόσο κι αυτό σβέλτο και κερδίζει τις εντυπώσεις με τον μηδενικό θόρυβο και την καλή ποιότητα κύλισης, στοιχεία που εκτιμώνται ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες άσχετα αν δεν είναι κι αυτό ιδιαίτερα άνετο λόγω της σφιχτής ανάρτησης και των 18in ζαντών. Μην ξεχνάμε πως βασικό πεδίο δράσης του αποτελούν ακόμα αυτές οι συνθήκες και δεδομένης της εικόνας του εκεί, είναι μακράν το πιο ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης τη δεδομένη στιγμή.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Για το τέλος αφήσαμε το εσωτερικό του, όχι γιατί δεν έχει ενδιαφέρον, αλλά επειδή δεν αποστασιοποιείται από τη λογική του εσωτερικού των τελευταίων μοντέλων της MINI. Η εικόνα δεν ακολουθεί πλέον τόσο πιστά την ρετρό ταυτότητα, καθότι είναι πολύ πιο σύγχρονο και hi-tech, όμως η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνουν τις καλύτερες εντυπώσεις. Για την εργονομία αυτό είναι κάτι λογικό από τη στιγμή που όλα τα συστήματα και οι λειτουργίες βρίσκονται εντός της όμορφης στρογγυλής οθόνης OLED των 9,4in, το καλό είναι ωστόσο πως κάθε ένα από τα πολλά εικονίδια που βρίσκονται σε αυτή έχουν λειτουργικό ρόλο, μεταβαίνοντας στο εκάστοτε μενού αν πατήσεις πάνω τους.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Το Head-Up Display μπροστά από τον οδηγό δείχνει τα βασικά που χρειάζεσαι στην οδήγηση, ενώ το πάνελ με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου για την εκκίνηση, την επιλογή του κιβωτίου και των προφίλ οδήγησης, χρειάζονται χρόνο εξοικείωσης. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, αυτή χωρίς να προβληματίζει, δεν είναι τόσο στιβαρή όπως στα προηγούμενα MINI, κάτι που οφείλεται και στα βιώσιμα και σκληρά υλικά που πλέον θα συναντάμε ολοένα και περισσότερο στα νέα αυτοκίνητα.

Test: MINI Cooper SE 218Ps

Η εικόνα πάντως συνολικά είναι αναμφισβήτητα πολύ ευχάριστη και όπως σε κάθε MINI αισθάνεσαι πολύ όμορφα μέσα στην καμπίνα του, όπως και ο συνοδηγός του βέβαια, αφού πίσω οι χώροι είναι και πάλι περιορισμένοι. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών, ο οποίος διατηρεί τα 210lt και είναι αντίστοιχα μικρός όπως και στις συμβατικές του εκδόσεις.

Στο ταμείο…

Κλείνοντας, να πούμε και δύο πράγματα για την φόρτισή του. Αρχικά ο on-board φορτιστής του υποστηρίζει φόρτιση σε δίκτυο DC έως 95kW κάτι που αναλογεί σε περίπου μισή ώρα χρόνου φόρτισης για το 10% έως το 80% της μπαταρίας. Σε οικιακό φορτιστή 11kW, ο χρόνος για μια πλήρη φόρτιση ανέρχεται στις 5 ½ ώρες. Οπότε με μια φόρτιση την εβδομάδα και ελάχιστο κόστος γι’ αυτή, μπορείς να χρησιμοποιείς καθημερινά το πιο trendy και ευχάριστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που υπάρχει στην αγορά σήμερα. Αυτό βέβαια έχει και αντίκτυπο στην τιμή του που στην έκδοση SE ξεκινάει από τα €37.450. Ακόμα και η βασική του έκδοση με τους 184 ίππους είναι σχετικά ακριβή, με τιμή εκκίνησης τα €33.450, όταν όμως μπορείς να πάρεις και μικρομεσαίο ή C-SUV σε αυτά τα χρήματα, δεν θα πάρεις MINI Cooper που, όπως και να το κάνεις, έχει το δικό του «ειδικό βάρος». Αν συμπεριλάβουμε το όφελος της κρατικής επιδότησης, ωστόσο, η τιμή των €28.450 για το SE μπορεί να σε βάλει σε σκέψεις…       

Τιμή βασικής έκδοσης Cooper E 184Ps: €33.450 (χωρίς κρατική επιδότηση)

Τιμή έκδοσης δοκιμής Cooper SE 218Ps: €37.450 (χωρίς κρατική επιδότηση)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση Tιμή
Οδική συμπεριφορά Χώροι πίσω επιβατών
Επιδόσεις
Ποιότητα κατασκευής
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ
ΤύποςHλεκτρικό μοτέρ, σύγχρονο, μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων Λιθίου
Χωρητικότητα54,2kWh (Ωφέλιμη 49,2kWh)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 1 σχέσης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3.858
Πλάτος (mm)1.756
Ύψος (mm)1.460
Μεταξόνιο (mm)2.526
Βάρος (kg)1.680
Χώρος αποσκευών (lt)210
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά205/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ισχύς (Ps)218
Μέγιστη ροπή (kgm)33,6
0-100km/h (sec)6,7
Τελική ταχύτητα (km/h)170
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Mέση εργοστασιακή (WLTP)14,5kWh/100km
Μέση δοκιμής16kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Μέση εργοστασιακή (WLTP)391km
Αυτονομία δοκιμής320-330km
ΦΟΡΤΙΣΗ
ΑC (0-100%) έως 11kW5 ½ h
DC (10-80%) έως 95kW30min