Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Renault
Μοντέλο Symbioz
Segment C-SUV
Power Train Hybrid
Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Γαλλική φινέτσα για την οικογένεια

H Renault φαίνεται πως αγαπάει υπερβολικά αυτήν την κατηγορία, μιας και πλέον έχει 4 εκπροσώπους με διαφορά μερικών εκατοστών σε μήκος, οι τρεις από αυτούς μάλιστα με κοινή πλατφόρμα, τα Captur, Arkana και το ολοκαίνουριο Symbioz που έχουμε εδώ, το οποίο τοποθετείται στη γκάμα πάνω από τα άλλα δύο, με σκοπό να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai, Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson και KIA Sportage.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε ένα κενό ανάμεσα στο Captur (4,24m) και στα Arkana (4,57m) και Austral (4,51m), το οποίο τώρα καλύπτεται από το νέο Symbioz των 4,41m. Το όνομα Symbioz προέρχεται από την ελληνική λέξη «συμβίωση» και συμβολίζει ακριβώς αυτό που θέλει να προσφέρει το νέο SUV της Renault: αρμονική συνύπαρξη τεχνολογίας, οικονομίας και άνεσης στην καθημερινότητα.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Αισθητικά, υιοθετεί πλήρως τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault, με δυναμική μάσκα και LED φώτα, αλλά και καθαρές γραμμές που αποπνέουν φινέτσα. Το προφίλ παραπέμπει σε ψηλό station wagon, κάτι που ενισχύει τον πρακτικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ το πίσω μέρος ξεχωρίζει με τα νέα φωτιστικά σώματα Ice Cube και ένα πιο στιβαρό design που εμπνέεται από το Scenic E-Tech.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Θεωρώ ότι είναι το ομορφότερο SUV της εταιρείας, αφού η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault με το γωνιώδες εμπρός μέρος -που αποτελεί facelift στα υπόλοιπα μοντέλα- «δένει» αρμονικά με τον εξίσου αιχμηρό σχεδιασμό του πίσω μέρους, κάτι που στα υπόλοιπα μοντέλα της δεν συμβαίνει. Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέρνο και όμορφο αμάξωμα, με απόσταση 169mm από το έδαφος, που μπορεί να ανταποκριθεί χωρίς δυσκολία και σε ήπια εκτός δρόμου χρήση.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Απλότητα, ποιότητα και Google

Η καμπίνα του Symbioz βασίζεται στην ήδη γνώριμη σχεδίαση του Captur, αλλά εμπλουτίζεται με υλικά ανώτερης ποιότητας και περισσότερες τεχνολογικές δυνατότητες. Ο πίνακας οργάνων είναι νέος και διατίθεται από 7 έως 10,25 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση, ενώ το infotainment OpenR Link με οθόνη 10,4in βασίζεται σε Android Automotive 12 και ενσωματώνει Google Maps, Assistant και πρόσβαση στο Google Play Store, όπως θα έπρεπε να είναι όλα τα αντίστοιχα infotainment, ειδικά για την περίπτωση του navigation, όπου το Google Maps έχει επικρατήσει κατά κράτος, έναντι σε οποιοδήποτε άλλο λειτουργικό. Δεν είναι λίγες οι φορές, που ενώ το αυτοκίνητο έχει δικό του Navigation, συνδέουμε το κινητό και χρησιμοποιούμε το Google για την διαδρομή, γιατί πολύ απλά, αυτό έχουμε συνηθίσει. 

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Παρά την έμφαση στον ψηφιακό χαρακτήρα, οι σχεδιαστές διατήρησαν φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό (παραδόξως δεν είναι διζωνικός), καθώς και για την απενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης. Η πλούσια έκδοση iconic που είχαμε στα χέρια μας έχει ακόμα πιο όμορφη καμπίνα χάρη στα σπορ θερμαινόμενα καθίσματα τα οποία έχουν και ηλεκτρικές ρυθμίσεις.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Το Symbioz διακρίνεται για την πρακτικότητά του, με διπλό πάτωμα στον χώρο αποσκευών των 492lt ή εναλλακτικά 624lt όταν λείπει το διαχωριστικό και θήκες σε κάθε πιθανό σημείο, ενώ με την αναδίπλωση σε αναλογία 70:30 προσφέρει έως και 1.582lt. Οι επιβάτες απολαμβάνουν αντίστοιχη ευρυχωρία με το Captur, καθώς το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο, στα 2,64m, με το πίσω κάθισμα να έχει σχεδίαση (πιο στενό στο κέντρο) που ενδείκνυται για 2 ενήλικες, οπότε μόνο ο χώρος αποσκευών επωφελείται από το μεγαλύτερο μήκος (+17cm) του Symbioz.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Υβριδικός γρίφος που αποδίδει

Το Symbioz συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και 95 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν κύριο 49Ps και έναν επικουρικό 20Ps, αποδίδοντας συνολικά 143 ίππους. Το αυτοκίνητο να ξεκινά πάντα ηλεκτρικά και  επιλέγει μόνο του, ανάλογα με το φορτίο και τις οδηγικές συνθήκες, τον βέλτιστο τρόπο κίνησης, με στόχο τη χαμηλότερη δυνατή ενεργειακή κατανάλωση. Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και τροφοδοτεί όλα τα περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα. Αυτό επιτρέπει στον θερμικό κινητήρα να μεταδίδει όλη την ισχύ του αποκλειστικά στους τροχούς, χωρίς απώλειες.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος μπορεί να είναι σειριακή, παράλληλη ή και συνδυαστική, ανάλογα με τις απαιτήσεις κίνησης. Όσον αφορά στη μετάδοση, τα πράγματα είναι εξίσου πολύπλοκα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με δύο σχέσεις για την ηλεκτρική κίνηση και τέσσερις για την κίνηση μέσω του βενζινοκινητήρα. Συνδυαστικά, το σύστημα μπορεί να δημιουργήσει έως και 15 διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης, ανάλογα με το σενάριο λειτουργίας. Το κιβώτιο δεν διαθέτει συμβατικούς συμπλέκτες και η αλλαγή σχέσεων γίνεται αποκλειστικά μέσω δύο ακόμα ηλεκτρομοτέρ, με το ένα διατηρεί την κίνηση αδιάκοπη κατά τη διάρκεια της αλλαγής, ενώ το άλλο είναι υπεύθυνο για την αλλαγή της σχέσης.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Πρόκειται για το ίδιο σύστημα που πρωτοσυναντήσαμε στα Clio/Captur E-Tech, μόνο που το αυξημένο βάρος του Symbioz (1.423kg) δεν του επιτρέπει την ίδια άψογη και «ζωντανή» λειτουργία σε σχέση με τα μικρότερα αδερφάκια του, αφήνοντας κάποια κενά στην ισχύ, όταν αλλάζει σχέση μετάδοσης, ειδικά σε πλήρες φορτίο ή σε ανηφόρες. Στις αστικές μετακινήσεις η ηλεκτρική λειτουργία υπερισχύει, προσφέροντας ησυχία και άμεση απόκριση. Η λειτουργία B αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα (χωρίς όμως να φτάνει σε one-pedal driving), ενώ υπάρχει και ένα νέο E-Save mode για διατήρηση φόρτισης της μπαταρίας για μελλοντική χρήση. Με τιμή εργοστασιακής κατανάλωσης 4,7lt/100km και πραγματικές μετρήσεις κοντά στα 5,5lt/100km, το Symbioz συγκαταλέγεται στα πιο οικονομικά SUV της αγοράς. Δεν διακρίνεται όμως για τις επιδόσεις του αφού επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 10,6sec με την τελική του να αγγίζει τα 170km/h.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Σύμφωνο συμβίωσης

Το Symbioz μοιάζει να είναι η χρυσή τομή, ανάμεσα στις προτάσεις της Renault για ένα σύγχρονο, όμορφο και πρακτικό οικογενειακό SUV, χωρίς να υστερεί σε τίποτα και χωρίς να είναι ακριβό. Μοναδικές παραφωνίες που θα ενοχλήσουν στην καθημερινότητα, το μικρό πίσω παρμπρίζ που περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω και η κάμερα οπισθοπορείας, η οποία έχει ίσως την χειρότερη ανάλυση που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Είναι όμως πολύ πιθανό επειδή το αυτοκίνητο που παραλάβαμε ήταν ολοκαίνουριο να μην έχει λάβει τα τελευταία updates, αφού η κάμερα αδικεί σε μεγάλο βαθμό την πραγματική ποιότητα του αυτοκίνητου.

Πίσω από το τιμόνι δεν διαπιστώνεις κάποια ουσιαστική διαφορά μεταξύ Symbioz και Captur. Παρόμοια θέση οδήγησης, παρόμοια εικόνα της καμπίνας, τα καθίσματα όμως έχουν καλύτερη πλευρική στήριξη τουλάχιστον στην κορυφαία έκδοση iconic της δοκιμής μας. Οδηγικά το Symbioz είναι ουδέτερο, με ασφαλή συμπεριφορά και καλό κράτημα στις στροφές, με αρκετά άμεσο (όχι όμως και «πληροφοριακό») τιμόνι, αλλά το αδικούν υπερβολικά τα ελαστικά του. Νόμιζα πως δεν θα βρω χειρότερο λάστιχο από το Continental EcoContact σε καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά τελικά το Michelin e-Primacy 2 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον πρωταθλητή χαμηλής πρόσφυσης. Απλά να αναφέρω πως μέσα στα γλιστερά στενά της πόλης, με χαμηλή ταχύτητα, είτε πατάς το γκάζι ένα πόντο, είτε στο τέρμα, είναι το ίδιο και το αυτό, αφού τα εμπρός ελαστικά δεν μπορούν να μεταφέρουν στην άσφαλτο περισσότερους από 60-70 ίππους από στάση. Ωστόσο οι μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών δεν εμπόδιζαν το Symbioz από το να είναι ιδιαίτερα άνετο στην κύλισή του. Μόνο στις χαμηλές ταχύτητες και σε έντονες ανωμαλίες αντιλαμβάνεσαι ορισμένες μικρές αναπηδήσεις, αποτέλεσμα του σφιχτού setup της ανάρτησης και των μεγάλων τροχών.

Test: Renault Symbioz E-Tech Hybrid 143Ps

Το Renault Symbioz προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις: evolution (€28.900), techno (€30.500), esprit Alpine (€32.900) και iconic (€34.500). Από τη βασική έκδοση περιλαμβάνονται φώτα Full LED, 17άρες ζάντες, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, openR infotainment 10,4in, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in καθώς και βασικά συστήματα ADAS που επιβάλλει ο κανονισμός GSR2. Η κορυφαία έκδοση iconic που είχαμε στα χέρια μας προφέρει πλήρες πακέτο ADAS Επιπέδου 2, ζάντες 19in, hands-free park assist, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και ηλεκτρικό άνοιγμα πορτμπαγκάζ. Συμπερασματικά, το Symbioz προσφέρει μία πιο πρακτική «εναλλακτική» από το Captur (από το οποίο είναι μόλις 1.000 ευρώ ακριβότερο) όχι για τους επιβάτες, αλλά με τον πολύ μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, διατηρώντας το αποδοτικό υβριδικό σύστημα με την χαμηλή κατανάλωση.

Τιμή βασικής έκδοσης Symbioz E-Tech 143Ps evolution: €28.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Symbioz E-Tech 143Ps iconic: €34.500

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση αμαξώματος Ορατότητα πίσω
Χαμηλή κατανάλωση Πρόσφυση ελαστικών
Εξοπλισμός Επιδόσεις
Άνεση
Χώρος αποσκευών
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 49Ps
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή78mm x 83,6mm
Σχέση Συμπίεσης10,8
ΤροφοδοσίαΠολλαπλός ψεκασμός καυσίμου
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.413
Πλάτος (mm)1.797
Ύψος (mm)1.575
Μεταξόνιο (mm)2.638
Βάρος (kg)1.423
Χώρος Αποσκευών (lt)492-624-1.582
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο Μulti-mode 4+2 σχέσεων με 15 συνδυασμούς
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 19in
ΕλαστικάMichelin ePrimacy 2 225/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)95/5.600 +49Ps (143 συνδυαστικά)
0-100km/h (sec)10,6
Τελική ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)106
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,7
Δοκιμής (lt/100km)5,8