Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Golf Mk VIII |
Segment | C-Segment |
Power Train | Hybrid |
.jpg)
To VW Golf είναι ένα αυτοκίνητο σύμβολο στην αυτοκίνηση, με 37 εκ. πωλήσεις στην 50ετή του καριέρα. Και παρά τις πιέσεις των SUV είναι το αυτοκίνητο που κρατάει ακόμα ψηλά το λάβαρο της μικρομεσαίας κατηγορίας για όσο καιρό αυτή διαθέτει ακόμα παρουσία. Προκειμένου να ενισχύσει την εικόνα του, η Volkswagen έπιασε το ραβδάκι της ανανέωσης και βελτίωσε στα σημεία ένα ήδη απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Κάτι που δεν είναι τόσο απλό όσο απλά διαβάζεται. Γιατί δεν είναι εύκολο να «πειράξεις» τη συνταγή του Golf. Για την ακρίβεια δεν είναι καθόλου εύκολο, αφού μιλάμε για ένα αυτοκίνητο συνώνυμο της Volkswagen με μια λαμπρή καριέρα στα 50 χρόνια ιστορίας του. Μαζί με την Corolla άλλωστε που έχει την ίδια σημασία για την Toyota όπως το Golf για την VW, είναι τα δύο μοντέλα με την μεγαλύτερη επιρροή στην κατηγορία αυτή διαχρονικά και ακόμα περισσότερο τώρα που τα SUV έχουν μειώσει δραστικά το ενδιαφέρον για αυτή την κατηγορία οχημάτων.
Facelift με ουσία
Το ανανεωμένο Golf 8ης γενιάς (Mk8,5 όπως είναι ο κωδικός του) έχει ακολουθήσει την πεπατημένη και για άλλη μια φορά άλλαξε ελάχιστα το παρουσιαστικό του. Λογικό αν σκεφτούμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο που δεν αλλάζει ιδιαίτερα ούτε από γενιά σε γενιά. Το ανανεωμένο του προφίλ τονίζεται από τους νέους προφυλακτήρες και την ανασχεδιασμένη μάσκα, τα ελαφρώς διαφοροποιημένα και με τρισδιάστατη αισθητική LED φώτα εμπρός και πίσω και την προσθήκη LED μπάρας στο εμπρός μέρος που φωτίζεται στα πρότυπα των GTD, GTΙ και GTE (PHEV) εκδόσεων, αλλά και το επίσης φωτιζόμενο σήμα της VW.
Στην έκδοση R-Line που δοκιμάζουμε έχουμε επίσης πιο σπορτίφ σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και νέες ζάντες αλουμινίου 18in που χαρίζουν στο σύνολο μια σαφέστατα πιο σπορ εικόνα. Νέα προσθήκη στον προαιρετικό εξοπλισμό του Golf (με χρέωση €1.600) είναι η τεχνολογία IQ.Light με LED Matrix προβολείς, ενώ η ανανέωση συμπληρώνεται από την προσθήκη 4 νέων χρωμάτων που ανεβάζουν τις επιλογές στις 11, καθώς και οι νέες ζάντες αλουμινίου 16-18in.
Περιορισμένες αλλά και αρκετά σημαντικές είναι οι επεμβάσεις που έγιναν και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Golf. Το οποίο εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί αρχικά στο κομμάτι της ποιότητας με νέες επενδύσεις και ακόμα καλύτερο φινίρισμα, με το αποτέλεσμα να συνεχίζει να το κατατάσσει στις premium προτάσεις της κατηγορίας, αν και σε σχέση με αυτές στερείται αισθητικής φαντασίας. Είναι πάντως τόσο σοβαρό σχεδιαστικά και άρτια κατασκευασμένο όσο περιμένεις από ένα Golf και χωρίς περιττά στοιχεία εκφράζει και τον σύγχρονο χαρακτήρα του.
Βασικό συστατικό αυτού αποτελεί η οθόνη αφής των 12,9in στο κέντρο του ταμπλό, η οποία διαθέτει νέο λογισμικό MIB4 με ευκολότερο χειρισμό και τεχνητή νοημοσύνη ChatGPΤ. Το μενού διαθέτει πλέον ευδιάκριτες συντομεύσεις στο πάνω μέρος της οθόνης εκτός από τους 4 διακόπτες αφής στο κέντρο του ταμπλό. Επίσης οι σχεδιαστές της VW άλλαξαν και αρκετά σημεία για τα οποία το εσωτερικό του Golf (και άλλων μοντέλων του ομίλου) είχαν δεχθεί -δικαιολογημένα- κριτική.
Αρχικά η μπάρα αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος είναι πλέον φωτιζόμενη για να μην ψάχνεσαι το βράδυ. Άλλη μία αλλαγή προς τη σωστή κίνηση είναι οι διακόπτες στο πολυλειτουργικό τιμόνι που πλέον είναι κανονικοί σε όλα τα Golf και όχι αφής, άρα και πιο εύχρηστοι.
Η έκδοση R-Line προσθέτει ένα πιο σπορ ύφος μέσω των «δικών» της επενδύσεων και των καταπληκτικών μπάκετ καθισμάτων τόσο σε εμφάνιση όσο και άνεση, ενώ, όπως και στο προ-ανανέωσης μοντέλο, δεν υπάρχει κανένα παράπονο από τους διαθέσιμους χώρους. Έτσι έως και τρεις πίσω επιβάτες θα φιλοξενηθούν άνετα στο Golf χωρίς κανένα πρόβλημα με τον χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ικανοποιητικό όγκο στα 381lt, αλλά και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Γιατί eTSΙ μας αρέσει
Η γκάμα του ανανεωμένου Golf συνεχίζει να διατηρεί σύνολα βενζίνης, diesel, mild-hybrid μοτέρ, αλλά και plug-in hybrid. Βασικός κινητήρας είναι πλέον ο 1.5TSI, αντικαθιστώντας τον 1.000άρι, που ξεκινά από τους 116 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι ή DSG κιβώτιο 7 σχέσεων. Οι εκδόσεις του 1.5TSI με τους 150 ίππους, όπως αυτή που δοκιμάζουμε, χρησιμοποιούν ήπια υβριδική τεχνολογία και συνδυάζονται αποκλειστικά με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως δηλαδή συνέβαινε και στο Golf mk8.
Στην πράξη, ο υπερτροφοδοτούμενος TSI κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 18 ίππων, ενισχύοντας το έργο του κατά την επιτάχυνση και περιορίζοντας την κατανάλωση. Στο πρώτο πεδίο, το Golf αποδεικνύεται σβέλτο και αρκετά «γεμάτο» στη λειτουργία του, με άμεση απόκριση και εξαιρετική ελαστικότητα, με τις επιδόσεις του να επιβεβαιώνουν τις ικανότητές του, αφού το 0-100km/h επιτυγχάνεται σε 8,4sec και η τελική του αγγίζει τα 224km/h. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή μέσω του συστήματος απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT Plus, αλλά και τη λειτουργία Coasting που ενσωματώνει το κιβώτιο, περιορίζεται στα 6,9lt/100km σε μεικτές πραγματικές συνθήκες, συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον χαρακτήρα του Golf.
Golf… και στο δρόμο
Το Golf ήταν και παραμένει ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας του, με επίκεντρο της οδικής του συμπεριφοράς να είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η γενικότερη αίσθηση ασφάλειας που μεταδίδει.
Η έκδοση R-Line που συνδυάζεται με τις 18in ζάντες είναι σφιχτά ρυθμισμένη και αν και δεν μπορείς να πεις πως ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει, τα πάει καλά στον συγκεκριμένο τομέα τηρουμένων των αναλογιών. Αυτό γιατί οι περιπτώσεις που θα ενοχλήσει με την απόσβεσή της είναι λίγες, εμφανίζονται περισσότερο σε χαμηλές ταχύτητες και σε δρόμους κακής ποιότητας. Το σφιχτό setup των αναρτήσεων και ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω (στάνταρ στις εκδόσεις από τους 150 ίππους και πάνω), είναι τα εχέγγυα για την ευχάριστη και αποτελεσματική οδηγική του ταυτότητα, με το αμάξωμα να είναι σταθερό και να προσφέρει σίγουρο πάτημα αλλά και να μην επιτρέπει την εμφάνιση κλίσεων στην πίεση σε δρόμους με στροφές.
Το ανανεωμένο Golf, τουλάχιστον στην έκδοση R-Line που οδηγήσαμε που διέθετε το progressive steering, παρουσιάζει βελτιωμένη οδηγική αίσθηση από το τιμόνι του, το οποίο είναι και ιδιαίτερα άμεσο. Είναι εντυπωσιακά ικανό να χρησιμοποιήσει όλη τη δύναμή του και να σας ταξιδέψει γρήγορα, άνετα, αλλά κυρίως με ασφάλεια παντού. Επίσης ως Golf είναι εφοδιασμένο με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ADAS και μπορεί να δεχθεί την προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση (Adaptive Chassis Control – DCC), με κόστος μόλις €650, η οποία θα ταίριαζε γάντι στην έκδοση R-Line, βελτιώνοντας την άνεση όσο και την αποτελεσματικότητά του στην πίεση μέσω των 15 επιλογών σκληρότητας που προσφέρει.
Το συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω είναι πως η Volkswagen βελτίωσε σφαιρικά το Golf 8ης γενιάς και το αντιμετωπίζει περισσότερο ως «ενδιάμεση» γενιά και όχι ως ένα απλό facelift. Επί της ουσίας είναι η τελευταία και καλύτερη γενιά του Golf όπως το ξέρουμε, αφού η 9η γενιά του μοντέλου, που αναμένεται προς τα τέλη της δεκαετίας, θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Σημασία έχει πως και αυτό το Golf συνεχίζει όπως και τα προηγούμενα 50 χρόνια να ορίζει την κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback με την ολοκληρωμένη του εικόνα, που είναι αδιαμφισβήτητη και αφορά σε όλους τους τομείς. Από την άλλη, όμως, αδιαμφισβήτητα υψηλή είναι και η τιμή των €35.980 που απαιτούνται για την αγορά του, στην αντικειμενικά πολύ όμορφη και πλούσια έκδοση R-Line… Η έκδοση των 150 ίππων ξεκινάει από τα €31.980 με το αυτόματο κιβώτιο DSG.
Τιμή βασικής έκδοσης Golf 1.5TSI 116Ps Essential: €23.980
Τιμή έκδοσης δοκιμής Golf 1.5TSI 150Ps R-Line: €35.980
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση R-Line | Tιμή |
Ποιότητα κατασκευής | Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες |
Απόδοση κινητήρα | |
Επιδόσεις | |
Κατανάλωση | |
Βελτιωμένη εργονομία | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο DSG 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.282 | |
Πλάτος (mm) | 1.789 | |
Ύψος (mm) | 1.483 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.620 | |
Βάρος (kg) | 1.373 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 381-1.237lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα ΜacPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 312mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 272mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 224 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 123-130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4-5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |