| Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
|---|---|
| Μάρκα | Volvo |
| Μοντέλο | EC40 |
| Segment | C-SUV |
| Power Train | Electric |
Το Volvo EC40 (προηγουμένως γνωστό ως C40 Recharge) είναι ένα όμορφο, premium ηλεκτρικό SUV με μία μικρή «κρίση ταυτότητας». Αποτελεί την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του EX40, με το οποίο μοιράζεται όλα τα μηχανικά μέρη, όμως το EC40 θυσιάζει μέρος της πρακτικότητας του EX40 για μία πιο sexy σιλουέτα. Επίσης σε αντίθεση με το XC40 που διατίθεται ως mild hybrid, plug-in hybrid (XC40 Recharge) και αμιγώς ηλεκτρικό (EX40), το EC40 διατίθεται αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύνολο κίνησης. Αυτός είναι και ο λόγος που πριν μερικούς μήνες η Volvo άλλαξε την ονομασία του για να συμβαδίζει με την ηλεκτρική γκάμα μοντέλων της Volvo και να τοποθετηθεί ανάμεσα στο EX30 και το EX90.

Με την αλλαγή του ονόματος, η Volvo άλλαξε ελαφρώς και τα συστήματα κίνησης, με τις εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα να αποδίδουν 238 ίππους, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης Extended Range, η απόδοση φτάνει τους 252 ίππους. Στην περίπτωσή μας, όμως, έχουμε την ισχυρότερη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 408Ps και σύστημα τετρακίνησης.

Technical Update
Έτσι χαρακτηρίζονται συνήθως από τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι αναβαθμίσεις στα μοντέλα που αφορούν κυρίως τα μηχανικά τους μέρη. Κάτι τέτοιο έγινε με το EC40 το οποίο δεν έχει αλλάξει το παρουσιαστικό του, υπάρχουν όμως σημαντικές αναβαθμίσεις στο σύνολο κίνησης. Το πιο ελκυστικό του σημείο παραμένει το design του. Μπορεί να βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα CMA με το EX40, ωστόσο οι γραμμές στην περίπτωση του EC40 είναι πιο εκλεπτυσμένες και «ρέουσες» προς το πίσω μέρος. Και αν η κουπέ οροφή είναι δύσκολο να εφαρμοστεί οπτικά σε ένα σχετικά compact SUV, το EC40 το κάνει καλύτερα από τα περισσότερα. Ιδιαίτερα καλαίσθητο είναι το πίσω μέρος, με τα δύο μικρά spoiler ουσιαστικά να «κρέμονται» πάνω από το πίσω τζάμι. Το μπροστινό μέρος είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στα φωτιστικά σώματα με το μοτίβο του Mjolnir και την κλειστή μάσκα.

Μικρές αλλαγές συναντάμε και στο εσωτερικό όπου τίποτα δεν έχει αλλάξει σε επίπεδο σχεδίασης. Όλες οι εκδόσεις του EC40 έχουν στάνταρ ένα πλήρως vegan εσωτερικό (με τις εκδόσεις Ultra να προσθέτουν επενδύσεις από συνθετικό δέρμα Microtech), ενώ πολύ όμορφη είναι η επιλογή Tailored Wool που κοστίζει €2.418 και διαθέτει έναν μοναδικό συνδυασμό με διακοσμητική επιφάνεια Driftwood, κρυστάλλινο επιλογέα ταχυτήτων από την Orrefors και καθίσματα Comfort σε ανοιχτόχρωμη υφασμάτινη επένδυση, κατασκευασμένη από 30% μαλλί και 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Άλλο ένα must στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι το πακέτο Climate (+1.029 ευρώ) που προσθέτει θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, αλλά και αντλία θερμότητας που συνεισφέρει στην αύξηση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας.

Όλες οι εκδόσεις έχουν το πιο πρόσφατο σύστημα infotainment της Volvo που χρησιμοποιεί λογισμικό της Google που έρχεται με χάρτες Google Maps, ψηφιακό βοηθό, YouTube και υποστηρίζει ενημερώσεις λογισμικού over-the-air. Είναι αρκετά εύκολο στη χρήση, με καλή απόκριση, αν και πλέον οι 9in δεν είναι “wow factor” σε ένα C-SUV (αφού τα περισσότερα πλέον διαθέτουν 10 ή ακόμα και 12in οθόνες), ενώ θα θέλαμε και μεγαλύτερα εικονίδια στην οθόνη.

Ανεπηρέαστοι είναι φυσικά οι χώροι, όπου 4 επιβάτες θα βολευτούν πολύ άνετα, με την κλίση της οροφής να περιορίζει τον χώρο για τα κεφάλια των πίσω, οπότε άτομα άνω του 1,80m δεν θα φιλοξενηθούν απόλυτα άνετα. Με τη σειρά του, ο χώρος των αποσκευών έχει περιορισμένη για τα δεδομένα της κατηγορίας χωρητικότητα, με 404lt ή 435lt, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου των 31lt κάτω από το εμπρός καπό.

Mighty Might
Η έκδοση που δοκιμάζουμε εξοπλίζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), με συνδυαστική απόδοση 408 ίππους και 68,2kgm (+1,2kgm σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) ροπής. Καμία ουσιαστική αλλαγή λοιπόν στην ισχύ του συνόλου. Ωστόσο, υπάρχει αλλαγή τόσο στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας όσο και στο πακέτο μπαταριών που πλέον διαθέτει χωρητικότητα 82kWh (από 78kWh). Μπορεί πλέον να φορτίσει με ισχύ έως 205kW σε ταχυφόρτιση DC (από τα μέγιστα 150kW του απερχόμενου μοντέλου) κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται μόλις 28min για την ανάκτηση από το 10 έως το 80% της χωρητικότητάς της, ενώ σε φόρτιση AC ισχύος 11kw χρειάζεται 8 ώρες.

Ο χρόνος που χρειάζεται το EC40 Twin Motor να επιταχύνει στα 100km/h είναι 4,7sec, που ακούγεται φυσικά γρήγορο, όμως, το τετρακίνητο EC40 αισθάνεται ακόμα πιο γρήγορο από ό,τι υποδηλώνει αυτό το νούμερο. Αυτό οφείλεται κυρίως στην άμεση παροχή ροπής από τους ηλεκτροκινητήρες, η οποία -σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά- δεν αποδίδεται «γλυκά» με την απόκρισή τους να είναι τρομερά άμεση, αλλά και επειδή γενικότερα οι επιδόσεις του EC40 Twin Motor φαίνονται απροσδόκητα εκρηκτικές για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.190kg.
Με βυθισμένο το γκάζι κοιτάς με γουρλωμένα μάτια στον ψηφιακό πίνακα τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με ταχύτατο ρυθμό και απορείς με το τρόπο που καλπάζει αυτό το αυτοκίνητο, αφού τίποτα άλλο δεν υποδηλώνει ότι μπορεί να έχει τέτοιο ρυθμό επιτάχυνσης. Αυτό όμως φέρνει στο προσκήνιο ένα σημαντικό μειονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης. Το υπόλοιπο “setup” του αυτοκινήτου δεν συμβαδίζει με την εκρηκτική απόδοση των ηλεκτροκινητήρων και παρότι το σύστημα τετρακίνησης παρέχει άφθονη πρόσφυση, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης δεν σε εμπνέουν να ακολουθήσεις τον ίδιο ξέφρενο ρυθμό στις στροφές. Το βαρύ αμάξωμα παίρνει αισθητές κλίσεις, ενώ το «φτωχό» σε αίσθηση τιμόνι δεν εμπνέει τον οδηγό να κινηθεί γρήγορα όταν εξαντλήσει την ευθεία. Ακόμα και η επιλογή για αυξημένο βάρος δεν βελτιώνει την κατάσταση. Οι μοναδικές επιπλέον επιλογές -πλέον του τιμονιού- αφορά το Off-Road mode, καθώς και το One-pedal drive που βοηθάει αρκετά στην ανάκτηση ενέργειας.

Η ποιότητα κύλισης είναι παραπάνω από αξιοπρεπής ως επί το πλείστον, αν και το EC40 είναι λίγο νευρικό στις ανώμαλες επιφάνειες σε χαμηλές ταχύτητες, κάτι που δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη με τους μεγάλους τροχούς των 20in. Το νέο σύστημα διαχείρισης έχει μειώσει αισθητά την κατανάλωση του ισχυρού EC40, που πλέον μπορεί να πέσει κάτω από τις 20kWh/100km, αφού τις ημέρες της δοκιμής είδαμε μέση τιμή 19,2kWh/100km, κάτι που δίνει πραγματική αυτονομία που ξεπερνάει τα 430km.
Συμπερασματικά, η Volvo καταφέρνει να «επικαιροποιήσει» το πιο όμορφο της SUV, το οποίο ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα υπόλοιπα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί το EC40 σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού δεν αύξησαν ιδιαίτερα την τιμή του, με την έκδοση Twin Motor AWD να ξεκινάει από τις €63.550 για την έκδοση Plus και €66.464 για την έκδοση Ultra της δοκιμής μας.
Τιμή βασικής έκδοσης EC40 Single Motor RWD 238Ps Plus: €56.110
Τιμή έκδοσης δοκιμής EC40 Twin Motor AWD 408Ps Ultra: €66.464
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
| Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
|---|---|
| Design | Ορατότητα προς τα πίσω |
| Επιδόσεις | Αίσθηση τιμονιού |
| Ποιότητα κατασκευής | Χώρος αποσκευών |
| Άνεση | |
| Βελτιωμένη διαχείριση ενέργειας | |
| Εξοπλισμός |
| Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
|---|---|---|
| HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ | ||
| Τύπος | Δύο ηλεκτροκινητήρες σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη 400V | |
| Θέση | Εμπρός και πίσω εγκάρσια | |
| ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
| Τύπος | Ιόντων λιθίου | |
| Χωρητικότητα | 82kWh (ωφέλιμες 79kWh) | |
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
| Κίνηση | Στους 4 τροχούς | |
| Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
| Μήκος (mm) | 4.440 | |
| Πλάτος (mm) | 1.873 | |
| Ύψος (mm) | 1.596 | |
| Μεταξόνιο (mm) | 2.702 | |
| Βάρος (kg) | 2.190 | |
| Χώρος αποσκευών (lt) | 404+31 | |
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
| Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
| ΦΡΕΝΑ | ||
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
| Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
| ΤΡΟΧΟΙ | ||
| Ζάντες | 8J x 20in | |
| Ελαστικά | 235/45 | |
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
| Μέγιστη ισχύς (Ps) | 408 | |
| Μέγιστη ροπή (kgm) | 68,2 | |
| 0-100km/h (sec) | 4,7 | |
| Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 (Ηλ. περιορισμένη) | |
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
| Mέση εργοστασιακή (WLTP) | 17,3kWh/100km | |
| Μέση δοκιμής | 19,2kWh/100km | |
| ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
| Μέση εργοστασιακή (WLTP) | Έως 552km | |
| Δοκιμής | 430-450km | |
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||
| ΑC (10-80%) έως 11kW | 8h | |
| DC (10-80%) έως 200kW | 28min | |


























