Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Fiat |
Μοντέλο | Grande Panda |
Segment | B-SUV |

Τα μικρά αυτοκίνητα πόλης ήταν ανέκαθεν ένα segment που η Fiat είχε εξέχουσα θέση. Δεν είναι ωστόσο μυστικό σε κανέναν ότι είχε πρακτικά εξαφανιστεί από τα supermini εδώ και σχεδόν μία δεκαετία (από το 2017 την τελευταία χρονιά που ήταν διαθέσιμο το Punto Evo), στην κατηγορία που οι συνολικές πωλήσεις της Ιταλικής εταιρείας ξεπερνούν τα 22 εκατομμύρια οχήματα.
Για την Fiat, τo νέο Grande Panda δεν είναι ένα μοντέλο που θα ανανεώσει απλώς την παρουσία της στα αυτοκίνητα πόλης, είναι το μοντέλο στο οποίο στηρίζεται να ανέβει και πάλι στην κορυφή των πωλήσεων. Το Grande Panda θα τοποθετηθεί πάνω από το απλό Panda που γνωρίζουμε -που θα συνεχίσει να πωλείται με την ονομασία πλέον Pandino, το αμιγώς ηλεκτρικό 500e, δίπλα από το Fiat 600. Αντλώντας έμπνευση από το εμβληματικό Panda πρώτης γενιάς, το Grande Panda έρχεται με ξεκάθαρη SUV νοοτροπία έχοντας μήκος 3,99m, ύψος 1,57m και απόσταση από το έδαφος 18,3cm.
Το νέο μοντέλο λοιπόν φέρνει την χρηστικότητα των compact SUV στις τιμές του B-Segment, ενώ πραγματικά ξεχωρίζει με την ιδιαίτερη αισθητική του. Το boxy αμάξωμα πέρα ότι εξυπηρετεί τους SUV σκοπούς (μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αυξημένους χώρους στην καμπίνα), φέρνει μία πολύ μοντέρνα εικόνα με σαφές επιρροές από το παρελθόν. Στο εμπρός μέρος παρατηρούμε την κάθετη μάσκα -στην οποία στα ηλεκτρικά μοντέλα βρίσκεται κρυμμένη η θέση φόρτισης- και τα όμορφα pixel-LED φωτιστικά σώματα. Το λογότυπο FIAT βρίσκεται παντού στο αμάξωμα, ενώ στα πλάγια διακρίνεται το λογότυπο Panda που είναι σμιλεμένο στο κάτω μέρος των θυρών.
Στο εσωτερικό συναντάμε ανακυκλωμένα υλικά σε ποσοστό 80% με την σχεδίαση να παραπέμπει όχι μόνο στο παρελθόν του μοντέλου, αλλά και της ίδιας της φίρμας. Το οβάλ σχήμα στο οποίο βρίσκονται οι δύο οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντλούν έμπνευσή από το θρυλικό εργοστάσιο της Fiat στο Lingotto με την πίστα δοκιμών στην οροφή.
Προκειμένου να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης των καταναλωτών, το Grande Panda θα διατίθεται σε υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αμφότερες με κίνηση στους μπροστά τροχούς (τετρακίνητη έκδοση δεν υπάρχει). Η έκδοση Hybrid κινείται από υβριδικό σύστημα με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2lt με υπερτροφοδότη, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 28Ps που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς είναι 110Ps και η μπαταρία του συστήματος εχει χωρητικότητα 0,876kWh.
Η ηλεκτρική έκδοση διαθέτει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 113Ps και αντλεί ενέργεια από μπαταρία 44kWh, παρέχοντας αυτονομία 320km στον μικτό κύκλο μέτρησης WLTP. Σε δίκτυο με συνεχές ρεύμα (DC) μπορεί να φορτίσει μέχρι 100kW αναπληρώνοντας το 20-80% σε 27min, ενώ σε AC Wallbox μπορεί να δεχθεί έως 7kW, με τον χρόνο αντίστοιχης αναπλήρωσης να φτάνει τις 2 ώρες και 50 λεπτά.
Ως τιμή εκκίνησης της υβριδικής έκδοσης έχουμε τις €20.800 με την γκάμα να περιλαμβάνει τρία επίπεδα εξοπλισμού Pop, Icon και la Prima. Από το πρώτο υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10in, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θύρες USB Type-C, connected services, κλιματισμός, αυτόματα φώτα, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος, τιμόνι με ρύθμιση σε ύψος και απόσταση, καθώς και δύο βάσεις Isofix στα πίσω καθίσματα. Η έκδοση Icon με €1.000 επιπλέον προσθέτει εμπρός και πίσω φώτα full LED, οθόνη αφής 10,25in για το infotainment (με ασύρματο mirroring), ηχοσύστημα με έξι ηχεία, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες.
Η κορυφαία έκδοση la Prima κοστολογείται στα €23.800 και διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17in Diamond Cut, μπάρες οροφής, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό, ασύρματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων και κλειστό αποθηκευτικό χώρο στο επάνω μέρος του ταμπλό με ειδική επένδυση από υλικό με ίνες bamboo.
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα διατίθεται σε 2 επίπεδα εξοπλισμού: RED και la Prima, με τιμή 25.800 και 28.100 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς να περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση.
Σε κάθε περίπτωση, η Fiat προσφέρει 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 8ετή για την μπαταρία της ηλεκτρικής έκδοσης. Στα τέλη του χρόνοι αναμένεται και συμβατική έκδοση με τον 1.2Τ κινητήρα με ισχύ 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο η οποία θα έχει τιμή εκκίνησης κάτω από τις 20.000 ευρώ.