Το Honda e έρχεται στην Ελλάδα με τιμή από €30.186

Το Honda e έρχεται στην Ελλάδα με τιμή από €30.186

Το νέο Honda e αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2020, μία άφιξη που συμπίπτει με την εφαρμογή του νέου περιβαλλοντικού νόμου ο οποίος παρέχει επιδότηση, ύψους έως €6.000, για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος (BEV). Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την βασική και την Advance, οι τιμές του πολυαναμενόμενου Honda e, διαμορφώνονται στα €30.186 τελική λιανική τιμή με επιδότηση για τη βασική έκδοση και στα €34.274 τελική λιανική τιμή με επιδότηση για την έκδοση Advance.

Honda e, η επόμενη γενιά ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Honda
Το Honda e εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μορφή πρωτοτύπου το 2017 ως ‘Urban EV’. Ακολούθησε το μοντέλο προ-παραγωγής Honda e Prototype, το οποίο έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2019. Το μοντέλο παραγωγής έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019. Το κόμπακτ EV διαθέτει προηγμένη τεχνολογία και εξελιγμένη έξυπνη συνδεσιμότητα για να μπορούν οι επιβάτες να ακολουθούν τις τάσεις της εποχής. Το Hondae θέτει νέα τεχνολογικά πρότυπα στην κατηγορία συμπαγών EV, με διαισθητικές υπηρεσίες infotainment και συνδεδεμένες εφαρμογές που ενσωματώνονται στο σύγχρονο τρόπο ζωής μέσω δύο οθονών αφής, του ψηφιακού βοηθού HondaPersonalAssistant ή της εφαρμογής smartphoneMyHonda+. 

Χαρακτηριστική, σύγχρονη εξωτερική σχεδίαση
Το Honda e υιοθετεί μία απλή σχεδίαση που επαναπροσδιορίζει το χαρακτήρα και την αισθητική ενός μικρού Honda, αντανακλώντας διακριτικά το DNA των προκατόχων του. Σχεδιασμένο χωρίς συμβιβασμούς με έμφαση στη λειτουργικότητα και ευχρηστία, το αποτέλεσμα είναι ένα απλό, καθαρό εξωτερικό με μοναδικό στυλ. Καλοσχηματισμένες γραμμές που εκτείνονται από το καπό μέχρι το πανοραμικό παρμπρίζ και τις κολόνες Α συνθέτουν ομαλές κρυστάλλινες επιφάνειες, ενώ η απουσία πλαισίων παραθύρων τονίζει το μοντέρνο, καθαρό προφίλ του αμαξώματος. Η θέση των συμπαγών πλαϊνών καμερών καταργεί την ανάγκη εκτροπής της ροής αέρα και απορροής του νερού της βροχής από τα πλευρά του αυτοκινήτου, εξαλείφοντας τη συνηθισμένη εξοχή μεταξύ κολόνων και κρυστάλλων. Στην εικόνα του καθαρού προφίλ συμβάλλουν οι λαβές θυρών που δεν εξέχουν, ενώ αναδύονται από το πλάι του αυτοκινήτου καθώς ο οδηγός πλησιάζει με το τηλεχειριστήριο ή ενεργοποιεί το ψηφιακό κλειδί μέσω της εφαρμογής για smartphone My Honda+. Οι πίσω χειρολαβές (που επίσης δεν εξέχουν) είναι ενσωματωμένες στην κολόνα C, ώστε να διατηρούνται οι λείες εξωτερικές επιφάνειες. Τόσο οι αναδυόμενες λαβές θυρών όσο και το Side Camera Mirror System είναι μοναδικά χαρακτηριστικά για όχημα της κατηγορίας. Στο πλαίσιο της αεροδυναμικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, οι κεραίες ραδιοφώνου, GPS και κινητής τηλεφωνίας είναι ενσωματωμένες στο πάνω άκρο του πίσω παρμπρίζ.

Μοντέρνα σχεδίαση εσωτερικού
Το απλό και ‘καθαρό’ εξωτερικό στυλ συνεχίζεται στην άνετη καμπίνα που είναι φτιαγμένη με σύγχρονα, κομψά υλικά και αποπνέει μία μοντέρνα αίσθηση. Το μεγάλο μεταξόνιο αποτελεί τη βάση για την ευρυχωρία επιβατών που είναι εφάμιλλη αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, με ευκολία εισόδου/εξόδου που συμβάλει στο ‘ευάερο’ περιβάλλον. Οι οριζόντιες γραμμές των οθονών αφής LCD πλήρους πλάτους επιτείνουν την αίσθηση ευρυχωρίας, με άπλετη ορατότητα  χάρη στο πανοραμικό παρμπρίζ. Επιπλέον, το μάκτρο του υαλοκαθαριστήρα είναι κρυμμένο για να μην εμποδίζει την ορατότητα. Το άνετο, τετραθέσιο εσωτερικό δίνει την αίσθηση ενός σαλονιού κάτι στο οποίο συντελεί η υφασμάτινη επένδυση τύπου mélange και άλλα μαλακά υλικά σε χαλαρωτικές, μοντέρνες αποχρώσεις. Η επένδυση από συνθετικό ξύλο δημιουργεί ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον που αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας σε εμφάνιση και υφή. Η χρήση προηγμένης τεχνολογίας στην καμπίνα του Honda e το καθιστά εύχρηστο στην καθημερινότητα. Οι πολυάριθμες οθόνες βοηθούν τον οδηγό στο έργο του ενώ το Centre Camera Mirror System μπορεί να μεταδώσει την εικόνα από την πίσω κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Αυτό αυξάνει τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης, κυρίως εάν το πίσω πεδίο ορατότητας του οδηγού καλύπτεται από επιβάτες ή φορτία. Το σύστημα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Honda e Advance.
Το τιμόνι δύο ακτίνων διέπεται ομοίως από μία σχεδιαστική φιλοσοφία που συνδυάζει μινιμαλιστική απλότητα και λειτουργικότητα. Γυαλιστερά μαύρα πλαίσια κοσμούν τα μπουτόν ελέγχου του ηχοσυστήματος, της φωνητικής αναγνώρισης και της οθόνης πληροφοριών στην αριστερή ακτίνα, ενώ η διεπαφή του cruise control βρίσκεται στη δεξιά. Πέρα από τη συνδεσιμότητα Bluetooth, πολλές θύρες σύνδεσης κάτω από την κεντρική κονσόλα διευκολύνουν τη φόρτιση και τη σύνδεση των συσκευών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται HDMI, παροχές 12V DC και 230V AC (1500W max) (Βρετανικού Τύπου G για δεξιοτίμονα οχήματα και Ευρωπαϊκού Τύπου F για αριστεροτίμονα οχήματα). Υπάρχουν επίσης δύο θύρες USB για τους εμπρός επιβάτες, και δύο ακόμα πίσω. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει το υψηλό επίπεδο ευελιξίας που οι άνθρωποι προσδοκούν από ένα Honda, με μέγιστη χωρητικότητα 171 λίτρα (μέθοδος VDA) με τα πίσω καθίσματα όρθια και χωρίς σκαλοπάτι για εύκολη φόρτωση. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα ώστε να δημιουργείται ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, με τη χωρητικότητα στην περίπτωση αυτή να φτάνει τα 861 λίτρα (μέχρι την οροφή, μέθοδος VDA).

Εξαιρετικές δυναμικές επιδόσεις
Το πρώτο Honda που θα κατασκευάζεται σε μία ειδική πλατφόρμα για EV έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με γνώμονα την άριστη οδική συμπεριφορά, ευελιξία και οδηγική άνεση σε αστικά περιβάλλοντα. Με σπορ σύστημα πίσω κίνησης και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, το Honda e προσφέρει απολαυστική οδήγηση και πρακτικότητα απαράμιλλες στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι μηχανικοί της Honda έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στη βελτίωση του πλαισίου ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει την εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Για το συνολικό μήκος του (3.895mm), το αυτοκίνητο είναι σχετικά φαρδύ (1.750mm), ενώ οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω του προσδίδουν στιβαρότητα. Καθώς η μπαταρία τοποθετείται κάτω από το πάτωμα, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου είναι 500mm από το έδαφος, ώστε σε συνδυασμό με την κατανομή βάρους 50:50 να διασφαλίζεται αξιόπιστη ευστάθεια και ευέλικτη συμπεριφορά. Στο σπορ οδηγικό χαρακτήρα που συνδυάζεται με αβίαστες επιδόσεις συμβάλει η μετάδοση ισχύος στους πίσω τροχούς. Το ενεργό σύστημα διεύθυνσης Variable Gear Ratio (VGR) της Honda με 3,1 στροφές από τέρμα σε τέρμα ενισχύει τις σπορ επιδόσεις. Το VGR λειτουργεί μεταβάλλοντας το λόγο υποπολλαπλασιασμού σε σχέση με τη γωνία διεύθυνσης. Στο ταξίδι ή στις υψηλές ταχύτητες, το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης παρέχει αυτοπεποίθηση στις αλλαγές λωρίδων και βελτιώνει την οδηγική ασφάλεια. Αυτό, σε συνδυασμό με το στενό υποπλαίσιο, την πλατφόρμα μικρού EV και τα συμπαγή εξαρτήματα, επιτρέπει κύκλο στροφής μόλις 4,3m, διασφαλίζοντας ότι το Honda e είναι εξαιρετικά ευέλικτο στους μικρούς δρόμους των πόλεων.
Το Honda e χρησιμοποιεί καταξιωμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης της Honda. Ο ηλεκτροκινητήρας υψηλών επιδόσεων παρέχει εξαιρετική αίσθηση ροπής, αν και είναι από τους πιο συμπαγείς στην κατηγορία. Η έκδοση Honda e Advance αποδίδει έως 154 PS (113kW) και εντυπωσιακή ροπή 315Nm – αρκετή για να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100km/h σε 8,3 δευτερόλεπτα. Η βασική έκδοση 136 PS (100kW) του Honda e, με την ίδια απόδοση ροπής, επιταχύνει στα 100km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα. Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh συμβάλλει σε μία εξαιρετική ισορροπία χαμηλού βάρους, ικανότητας ταχείας φόρτισης 80% σε 30 λεπτά, και αυτονομίας έως 222 km (WLTP) στη βασική έκδοση Honda e. Το Honda e Advance με προαιρετικές ζάντες 17” πετυχαίνει αυτονομία 210 km (WLTP). Το Honda e λανσάρει μία λειτουργία ‘ταχείας φόρτισης’ που προσφέρει μέχρι το 80% της αυτονομίας σε μόλις 30 λεπτά, χρησιμοποιώντας ένα ταχυφορτιστή CCS2 DC. Σε συνδυασμό με μία εξαιρετική πλήρη αυτονομία 222 km (WLTP), η ικανότητα ταχείας φόρτισης του προηγμένου συστήματος κίνησης είναι πολύ πρακτική για τις απαιτήσεις καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη.Για απόλυτη ευελιξία φόρτισης, η αξιόπιστη, υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω ενός ταχυφορτιστή CCS2 DC ή μιας πρίζας Τύπου  2 AC. Η δεύτερη φορτίζει πλήρως το αυτοκίνητο σε 4,1 ώρες, με παροχή 7,4 kW.

Model

 Λιανική Προ Φόρων  

Ανώτατη Λιανική Τιμή  

Επιδότηση      

Τελική Λιανική Τιμή με επιδότηση  

Honda e

       29.024

        35.990

20% - 5.804

                 30.186

Honda e Advance 16’’

       31.444

        38.990

15% - 4.716

                34.274

Honda e Advance 17’’

       31.444

         38.990

15% - 4.716

               34.274