
Για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, ένα πράγμα είναι πλέον ξεκάθαρο: οι Κινέζοι δεν έρχονται – έχουν ήδη φτάσει. Και μάλιστα, με φόρα. Ονόματα όπως BYD, MG, Nio, Xpeng, Zeekr και Chery γεμίζουν πλέον όλο και περισσότερα ευρωπαϊκά γκαράζ, αλλάζοντας τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση.
Η BYD, η κινεζική εταιρεία που πλέον θεωρείται το αντίπαλο δέος της Tesla, έκανε ένα σημαντικό άλμα τον Απρίλιο του 2025. Πούλησε 7.231 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη – ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Tesla μέσα στον ίδιο μήνα. Μιλάμε για μια αύξηση 169% σε σχέση με πέρσι, με τη συνολική της επίδοση για το πρώτο τρίμηνο του έτους να φτάνει τις 37.000 πωλήσεις. Και οι εκτιμήσεις για το τέλος της χρονιάς αγγίζουν τις 186.000 μονάδες – κάτι που, αν επιβεβαιωθεί, θα είναι ένα μικρό σοκ για τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς.
Δεν είναι όμως μόνη της. Η MG, υπό τον κινέζικο κολοσσό SAIC, έχει βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα σε λογική τιμή, μοντέρνα σχεδίαση και καλή απόδοση. Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2025 πούλησε 78.505 αυτοκίνητα, σημειώνοντας άνοδο 33,5% σε σχέση με πέρσι.
Η Chery μπήκε κι αυτή δυναμικά στο παιχνίδι μέσω των υπο-μαρκών Omoda και Jaecoo, ξεπερνώντας τις 15.000 πωλήσεις τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους. Από την άλλη, οι πιο premium μάρκες, όπως Nio και Xpeng, ποντάρουν στην τεχνολογία και ήδη επεκτείνονται σε αγορές όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και η Σουηδία.
Ας μην ξεχνάμε και την Zeekr, που ανήκει στον όμιλο Geely (δηλαδή Volvo, Polestar κ.ά.) και προσφέρει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με εμφάνιση, ποιότητα και τεχνολογία που δύσκολα αφήνεις ασχολίαστη. Παράλληλα, η Leapmotor έχει ήδη εξασφαλίσει τη βοήθεια της Stellantis για να πατήσει γερά πόδι στην Ευρώπη.
Συνολικά, οι κινεζικές μάρκες BEV πέτυχαν μέσα στον Απρίλιο 15.300 πωλήσεις στην Ευρώπη, κατακτώντας περίπου 8% της αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και αυτό, παρά τους νέους δασμούς που ανακοίνωσε πρόσφατα η Ε.Ε., φτάνοντας μέχρι και 38% επιπλέον φόρο σε ορισμένους Κινέζους κατασκευαστές.
Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι οι Κινέζοι δεν βασίζονται μόνο στο χαμηλό κόστος. Σχεδιάζουν εργοστάσια στην Ευρώπη, συνεργάζονται στρατηγικά με ευρωπαϊκές εταιρείες, και ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη της ποιότητας, του εξοπλισμού και της τεχνολογίας.