Toyota: Τα mild hybrid αυτοκίνητα δεν είναι στην πραγματικότητα υβριδικά

Toyota: Τα mild hybrid αυτοκίνητα δεν είναι στην πραγματικότητα υβριδικά

Για πολλές δεκαετίες, η επιλογή του κινητήριου συνόλου για το επόμενο σας αυτοκίνητό ήταν απλή. Έπρεπε να επιλέξετε μεταξύ βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα, και αυτό ήταν όλο. Ωστόσο, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, με την πρόοδο της τεχνολογίας και την αυστηροποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων, οι αγοραστές έχουν κατακλυστεί από ακρωνύμια που κάνουν τη διαδικασία μπερδεμένη: MHEV, HEV, PHEV, BEV, REEV κ.α.

 Toyota: Τα mild hybrid αυτοκίνητα δεν είναι στην πραγματικότητα υβριδικά

Αν ακολουθείτε πιστά τις εξελίξεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, πιθανότατα να γνωρίζετε τι σημαίνουν αυτές οι ονομασίες. Όμως οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μπερδευτεί με την εξαιρετική «ποικιλία» των κινητήριων συνόλων που διατίθενται στην αγορά, αυξάνοντας τη σύγχυση των υποψήφιων καταναλωτών, και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο θέλει να βεβαιωθεί ότι δεν παραπλανά τους πελάτες του.

Toyota: Τα mild hybrid αυτοκίνητα δεν είναι στην πραγματικότητα υβριδικά

Ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και marketing της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley, δήλωσε ότι η Ιαπωνική εταιρεία δεν θεωρεί τα οχήματα που χρησιμοποιούν τεχνολογία ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (MHEV) ως πραγματικά υβριδικά. «Κατά τη γνώμη μας, ένα σύστημα υποβοηθούμενο από 48 βολτ δεν αποτελεί υβριδικό σύστημα κίνησης. Για να είμαστε σαφείς, δεν θεωρούμε τα 48V ως HEV (υβριδικό ηλεκτρικό όχημα). Δεν είναι υβριδικά, ούτε κατά διάνοια, οπότε θέλουμε σίγουρα να διαχωρίσουμε αυτές τις τρεις συνθήκες σε αυτή την τεχνολογία». Ένα πραγματικό υβριδικό αυτοκίνητο, εξηγεί το στέλεχος της Toyota, διαθέτει έναν dedicated ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία αρκετά μεγάλη ώστε να μπορεί να κινεί το όχημα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν μόνο ένα μικρό σύστημα 48V για να βοηθούν στην εκκίνηση και την επιτάχυνση, προσφέροντας ελάχιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Παρ' όλα αυτά, αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να τα προωθούν ως πλήρως υβριδικά, ισχυριζόμενοι ότι έχουν βελτιωμένη απόδοση, κάτι που η Toyota θεωρεί συχνά υπερβολικό.

Toyota: Τα mild hybrid αυτοκίνητα δεν είναι στην πραγματικότητα υβριδικά

«Τα τελευταία χρόνια έχω παρακολουθήσει την υβριδική τεχνολογία να χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους στο marketing. Καλή τύχη σε όλους τους καταναλωτές, αλλά η Toyota θα καταστήσει πολύ σαφές τι είναι ένα υβριδικό σύστημα για την αποδοτικότητα, τι είναι ένα υβριδικό σύστημα για την απόδοση και τι είναι ένα σύστημα υποβοηθούμενο από 48V. Και ένα σύστημα υποβοηθούμενο από 48V, κατά τη γνώμη μας, δεν αντιπροσωπεύει υβριδική κίνηση. Νομίζω ότι οι κατασκευαστές OEM έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες γνωρίζουν τις διαφορές». Ενίσχυσε το επιχείρημά του επισημαίνοντας την τρέχουσα γκάμα της Toyota: «Θέλω να καταστήσω σαφές ότι όταν αγοράζετε ένα Toyota 48-volt-assisted που υπάρχει σήμερα στα Hilux και Land Cruiser Prado, δεν αγοράζετε ένα υβριδικό σύστημα. Δεν είναι υβριδικά, ούτε κατά διάνοια, οπότε θέλουμε σίγουρα να διαχωρίσουμε αυτές τις τρεις συνθήκες σε αυτή την τεχνολογία». Και ενώ η συζήτηση σχετικά με την ορολογία των υβριδικών οχημάτων μπορεί να μοιάζει με σημασιολογική, τελικά έχει να κάνει με την ειλικρίνεια. Διότι, τελικά, δεν είναι όλα τα λεγόμενα «υβριδικά» οχήματα άξια αυτού του τίτλου.