Η BMW είναι μια από τις λίγες εταιρείες που εξακολουθεί -σε πείσμα των καιρών- να κατασκευάζει αυτοκίνητα που δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική αίσθηση, τον σπορ χαρακτήρα και τις δυναμικές επιδόσεις. Έτσι διοργάνωσε το M Festival, μία μοναδική εκδήλωση που θα θυμόμαστε για καιρό αφού μας έδωσε τη δυνατότητα -και την ευχαρίστηση- να οδηγήσουμε όλα σχεδόν τα μοντέλα του M Division στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, υπό την καθοδήγηση των πιστοποιημένων εκπαιδευτών της BMW και του Driving Academy και επικεφαλή τον Θωμά Παπαπάσχο.
.jpg)
Η ημέρα ξεκίνησε με ένα σύντομο καλωσόρισμα από τον κ. Κωνσταντίνο Διαμαντή, υπεύθυνο εταιρικής επικοινωνίας της BMW σχετικά με το τι πρεσβεύει το Gen M, το νέο motto της εταιρείας που εκπροσωπεύει μία νέα γενιά οδηγών που απολαμβάνει τα αυτοκίνητα τους όχι μόνο στο δρόμο, αλλά και στην πίστα.
.jpg)
Έπειτα από το σύντομο briefing του Θωμά Παπαπάσχου βρεθήκαμε στο parking όπου μας περίμεναν περισσότερα από 6.000 άλογα στα 11 μοντέλα που θα είχαμε στη διάθεση μας κατά τη διάρκεια του event. Μοντέλα με υψηλές σπορ περγαμηνές με διαφορετικές προδιαγραφές και προσωπικότητες, που κάθε ένα όμως εκφράζει απόλυτα τις αξίες του M Division.
.jpg)
Baby M
Η αρχή έγινε με το μικρότερο και πιο προσιτό μέλος της οικογένειας M, την M2. Το φουσκωτό σε εμφάνιση και ιδανικό σε διαστάσεις coupe της BMW φοράει μία detuned έκδοση του γνωστού εξακύλινδρου twin-turbo κινητήρα με κωδικό S58B30, με την ισχύ των 480 ίππων να μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Δεν σας κρύβω ότι ανυπομονούσα να οδηγήσω την M2 γιατί έχοντας επαφή με τις μεγάλες αδερφές M3 G80 και M4 G82, αλλά και την τροφαντή M5 G90, η μικρή M είναι η μόνη που δεν έχω οδηγική επαφή μαζί της.
.jpg)
Το pace car ήταν ένα M5 Touring και ο ρυθμός μας σβέλτος προς γρήγορος, χωρίς όμως να έχουμε τη δυνατότητα απενεργοποίησης του DSC, παρά μόνο την ενεργοποίηση του track mode (αλλάζει τις ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και σβήνει εντελώς την κεντρική οθόνη) και την επιλογή M2 όπου οι εκπαιδευτές είχαν ήδη σετάρει με τις πιο σπορ ρυθμίσεις σε κινητήρα, μετάδοση και ανάρτηση, αλλά με το DSC ως φύλακα άγγελο. Η απόκριση του τρίλιτρου μοτέρ είναι καταπληκτική, έχει δυνατό τράβηγμα χωρίς να λαχανιάζει ιδιαίτερα κοντά στον κόφτη.
.jpg)
Η ισορροπία του άκαμπτου πλαισίου είναι εξαιρετική -δεδομένου ότι μιλάμε για κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς- με την τάση υπερστροφής να υφίσταται στον γρήγορο ρυθμό στο άνοιγμα του γκαζιού νωρίς στην έξοδο της στροφής, όμως το καταπληκτικά ρυθμισμένο ESP επιτρέπει ελάχιστο άνοιγμα της ουράς χωρίς να παρεμβαίνει ιδιαίτερα. Τα φρένα είναι εξίσου εντυπωσιακά και το μόνο που δεν είναι κορυφαίου επιπέδου είναι το τιμόνι της που παρά το γεγονός ότι είναι άμεσο δεν ικανοποιεί με την αίσθηση που σου δίνει -τουλάχιστον σε τέτοιες συνθήκες.
.jpg)
Drift Happens
Στην επόμενη φάση βρεθήκαμε στον χώρο των pits όπου οι εκπαιδευτές είναι στήσει μισό skidpad, το οποίο συνεχώς βρεχόταν έτσι ώστε να μας δώσουν την δυνατότητα να διαπιστώσουμε τον τρόπο που συμπεριφέρεται μία M4 όταν ηθελημένα σπάσεις την πρόσφυση των πίσω τροχών σε βρεγμένο οδόστρωμα. Οι δύο ανοιχτές M4 Competition είναι φυσικά τετρακίνητες, όμως τα στελέχη της BMW είχαν επιλέξει την 2WD λειτουργία και είχαν ρυθμίσει στο κουμπί M1 το ESP στην θέση 3 από τις 10 συνολικά και στο M2, στην πλήρη απενεργοποίηση του. Μας ζητήθηκε να δοκιμάσουμε τις 2 πρώτες φορές με το DSC στην πρώτη ρύθμιση, όμως έπειτα από την πρώτη προσπάθεια μου φάνηκε πολύ εύκολο και έτσι όλες τις επόμενες προσπάθειες τις έκανα με το DSC πλήρως απενεργοποιημένο.
.jpg)
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο φιλικό είναι το M4 (όπως φυσικά και όλη η γενιά G των σύγχρονων BMW M) όταν ηθελημένα σπάσεις την πρόσφυση στον πίσω άξονα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα γενναίο πάτημα του γκαζιού στην αρχή της στροφής και έπειτα το εξαιρετικά ζυγισμένο σασί και το ακριβές τιμόνι με μικρές μόνο κινήσεις σου δίνουν τη δυνατότητα να χαράξεις μία πορεία με το πλάι έχοντας απόλυτη αίσθηση ελέγχου. Μετά από μόλις 2 προσπάθειες βρέθηκα να στρίβω τη βρεγμένη στροφή με τέρμα γκάζι κάτι τρομερά εντυπωσιακό για αυτοκίνητο με ισχύ 530 ίππους!
.jpg)
Όλα τα Μωρά στην πίστα!
Το τρίτο σκέλος του event μας φέρνει ξανά εντός της πίστας, αλλά με μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων. Συγκεκριμένα, τις M3 Competition, M4 CS, και M5 Touring. Ξεκίνησα επίτηδες με το τελευταίο, καθώς οι 2,5 τόνοι του παντοδύναμου station wagon ήμουν βέβαιος ότι δεν θα βολεύονταν στην συγκεκριμένη πίστα. Η M5 Touring -όπως αντίστοιχα και η sedan αδερφή της- έχει κατακριθεί έντονα με αφορμή το υπερβολικό της βάρος.
.jpg)
Βέβαια το plug-in υβριδικό σύνολο των 727 ίππων και των 102kgm ροπής δεν μασάει από το αυξημένο βάρος, με τον ηλεκτροκινητήρα των 197 ίππων να δίνει άμεσα επιπλέον boost στον θερμικό twin-turbo V8 των 4,4lt. Η M5 παρά το βάρος της είναι πολύ γρήγορη. Μέσα στην πίστα πλησίαζε γρήγορα την M3 Competition και έδειχνε να μην κουράζεται καθόλου από τις απότομες μεταφορές βάρους και τα βίαια φρένα πριν την Κ6 και παρά το γεγονός ότι προλαβαίνει να περάσει τα 200km/h μέχρι τα 150m πριν την στροφή. Το βάρος σίγουρα το νοιώθεις εδώ, όμως η τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο δουλεύουν υποδειγματικά για να περάσουν αποτελεσματικά την ισχύ στην άσφαλτο. Και παρά το γεγονός ότι η χάραξη της πίστας των Μεγάρων είναι σίγουρα στενή για αυτοκίνητο με το «εκτόπισμα» της M5 Touring, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να την ευχαριστηθείς ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες.
.jpg)
Σίγουρα δεν είναι τόσο εστιασμένη στην οδήγηση σε πίστα όσο τα άλλα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, όμως εδώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δίνει προτεραιότητα στην πολυτέλεια και την άνεση στα ταξίδια με υψηλές Μ.Ω.Τ. και όλα αυτά με γεμάτο τον τεράστιο χώρο αποσκευών.
.jpg)
Επόμενη κυρία που είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε η M3 Competition xDrive, ένα εξαιρετικά ομοιογενές και εντυπωσιακά ικανό sedan στην πίστα. Ο ίδιος κινητήρας με τις M2 και M4 αποδίδει 530 ίππους και συνδυάζεται φυσικά με το καταπληκτικό σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW. Συγκριτικά με τις M4 CS και M5 Touring, η M3 δεν θα σε εντυπωσιάσει με την επιτάχυνση της στις ευθείες, αλλά με την ικανότητα της να διατηρεί υψηλές ταχύτητες στις στροφές χωρίς να σε αγχώνει και να σε ταλαιπωρεί καθόλου.
.jpg)
Ακόμα και κοντά στο όριο είναι εξαιρετικά φιλική και ομοιογενής, αλλά και γρήγορη σε αντιδράσεις. Είναι ένα τρομερό all-rounder που δεν απαιτεί θυσίες στην καθημερινή μετακίνηση και μπορεί με την ίδια ευκολία και χωρίς καμία αλλαγή να κάνει ένα πλήρες trackday χωρίς να στάξεις «σταγόνα άγχους». Προσωπικά ήταν το αυτοκίνητο «αποκάλυψη» καθώς δεν περίμενα να είναι τόσο καλό στην πίστα.
.jpg)
Όμως η σταρ του event, το supermodel του M Division, είναι φυσικά η M4 CS, που επέλεξα να οδηγήσω τελευταία. Η CS δεν είναι μία λίγο πιο ισχυρή Μ4 Competition. Είναι το αντίπαλο δέος της Porsche 911 GT3, ένα μοναδικό αυτοκίνητο για οδηγούς που λατρεύουν τα track-days και την οδήγηση σε πίστα. Ο τρίλιτρος S58 αποδίδει για την περίσταση 550Ps και 66,3kgm, όμως οι αλλαγές στο υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι πολλές και σημαντικές. Οι σφυρήλατες ζάντες εξοικονομούν 1kg η κάθε μία, η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο, ενώ αρκετά panel είναι από carbon όπως το καπό, ο διαχύτης και η κεντρική κονσόλα στο εσωτερικό, βοηθώντας στην εξοικονόμηση 18kg σε σχέση με την Μ4 Competition. Πιο σφιχτή ανάρτηση, αντιστρεπτικές μεγαλύτερης διαμέτρου, διαφορετικό πρόγραμμα στην κρεμαγιέρα, το DSC και το MDM (M Dynamic Mode), κάνουν την διαφορά στον τρόπο που συμπεριφέρεται η CS.
.jpg)
Μπαίνεις στο στενό bucket κάθισμα (κατασκευασμένο σε μεγάλο βαθμό από carbon) και διαπιστώνεις ότι αυτή η M4 είναι διαφορετική: η χοντρή στεφάνη του τιμονιού καλύπτεται από Alcantara, ενώ τα περισσότερα τμήματα του ταμπλό είναι από ανθρακονήματα. Όσο όμως εντυπωσιακή είναι η M4 στην εμφάνιση, άλλο τόσο είναι και στην πίστα. Ο κινητήρας παρότι έχει περιορισμένες αλλαγές (πρόγραμμα στην ECU και πιο ελεύθερη εξάτμιση) ανταποκρίνεται πιο άμεσα, ενώ ακόμα και στον κόφτη δεν μένει καθόλου από καυσαέρια και ισχύ. Οι κλίσεις του αμαξώματος; Κυριολεκτικά ανύπαρκτες. Τα κεραμικά φρένα δεν κουράστηκαν ποτέ. Το κιβώτιο είναι πιο γρήγορο από το αντίστοιχο των M2/M3/M5, αλλάζοντας αστραπιαίες σχέσεις.
.jpg)
Η rear-biased τετρακίνηση σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις πλήρως την δύναμη του S58 για να διατηρήσεις το μεγαλύτερο ποσοστό της ταχύτητας σου μέσα στην στροφή και για να επιταχύνεις αστραπιαία στην έξοδο της. Και το μπροστινό της μοιάζει να προέρχεται από αυτοκίνητο προηγούμενης δεκαετίας όχι από άποψη αμεσότητας, αλλά από την απίθανη αίσθηση που δίνει στα μεταφέρει στα χέρια σου. Σημαδεύεις με χειρουργική ακρίβεια και η τετρακίνηση σου επιτρέπει να πατήσεις από πολύ νωρίς γκάζι με ελάχιστη παρέμβαση από το DSC. Αναμφίβολα αποτέλεσε το highlight της ημέρας για όλους τους παρευρισκόμενους, αφού όλοι έβγαιναν από το cockpit της με ένα έντονο χαμόγελο και μορφασμούς εντυπωσιασμού.
Η ημέρα έκλεισε με πιο χαλαρούς ρυθμούς, με μία βόλτα αρκετά από τα μοντέλα της M μέχρι την Κινέτα μέσω του παλιού επαρχιακού δρόμου. Σκοπός της διαδρομής ήταν να διαπιστώσουμε την άνεση και την ευκολία που παρέχουν τα αυτοκίνητα αυτά με 500 και πλέον ίππους στην καθημερινότητα και σε χαλαρούς ρυθμούς. Αυτή είναι η μαγεία των αυτοκίνητων του M Division. Ο εξαιρετικά διττός τους χαρακτήρας. Που από τη μία μπορούν να σε μεταφέρουν με άνεση σε κάθε είδους διαδρομή, από την πόλη, τον αυτοκινητόδρομο, τις ορεινές διαδρομές και όπλο σου μόνο ένα κράνος και ένα set γάντια να συμμετέχεις σε ένα track-day.
.jpg)