Abarth 695: Μια ιστορία με λίγους και εκλεκτούς πρωταγωνιστές

Abarth 695: Μια ιστορία με λίγους και εκλεκτούς πρωταγωνιστές

Το πάντα ανήσυχο πνεύμα του Carlo Abarth, του ιδρυτή της μάρκας του «Σκορπιού», βρήκε στο Fiat 500 του 1957 την ιδανική βάση για τη δημιουργία αυτού που πάντα ονειρευόταν ο Abarth: έναν «Δαβίδ» που με την απόδοση του θα κέρδιζε πολύ δυνατότερα αυτοκίνητα και θα έδινε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους στους αγώνες. Το 1964 το ανήσυχο πνεύμα του Abarth γέννησε την πιο «πολεμική» εκδοχή του 500, το 695 esseesse. Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη και βέβαια τα φαρδύτερα φτερά και οι διαμέτρου 12’’ ζάντες μαγνησίου της Campagnolo δημιουργούσαν ένα σύνολο ακαταμάχητο τόσο για την οδηγική αίσθηση που προσέφερε, όσο και για την αισθητική του. Η παραγωγή της έκδοσης προσέγγισε τα 1.000 αυτοκίνητα με ελάχιστα αυθεντικά να επιζούν μέχρι σήμερα. Με την αναβίωση της Abarth τo 2007 και την παρουσίαση του βασισμένου στο σύγχρονο 500, Abarth 500 το 2008, άνοιξε ένας νέος κύκλος που δεν θα μπορούσε παρά να περιλαμβάνει και την πιο ξεχωριστή σειρά της μάρκας, την 695. Από το 2010 μέχρι και σήμερα το θρυλικό λογότυπο “695” έχουν φορέσει μερικές από τις πιο ιδιαίτερες ειδικές εκδόσεις στο χώρο του αυτοκινήτου. Δυναμικές, με μοναδικά χαρακτηριστικά και περιορισμένη παραγωγή αποτελούν τους λίγους και εκλεκτούς πρωταγωνιστές μιας μάρκας που ξέρει πάντα να ξεχωρίζει. Τα αυτοκίνητα της σειράς 695 αποτελούν συλλεκτικά κομμάτια αποκτώντας σε πολλές περιπτώσεις αξία πολλαπλάσια της τιμής αγοράς τους. Με τη συμπλήρωση 10 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης έκδοσης του σύγχρονου 695, ακολουθούν 5 από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα της σειράς.

695 Tributo Ferrari (2010) – Το πρώτο «τσίμπημα»
Στην Διεθνή Έκθεσης της Φρανκφούρτης η Abarth επεφύλασσε μια πολύ ιδιαίτερη έκπληξη για τους φίλους της. Το Abarth 595 μπολιάστηκε με τα γονίδια της Ferrari δημιουργώντας το Abarth 695 “Tributo Ferrari”, το πρώτο σύγχρονο 695. Παρά το γεγονός ότι ήταν διαθέσιμο σε διάφορα χρώματα το κόκκινο και το κίτρινο, κλασσικά χρώματα της Ferrari, ήταν τα πλέον δημοφιλή. Συχνά οι οδηγοί της Scuderia Ferrari δανείζονταν το μικρό πύραυλο για τις βόλτες τους γύρω από το Maranello.  Κίνηση στους τροχούς των 17’’ έδινε ο κινητήρας T-Jet των 1.4 λίτρων με απόδοση 180 ίππους. Συνολικά παρήχθησαν 1.649 αυτοκίνητα της συγκεκριμένης έκδοσης. 695 special info: Με αφορμή το 695 Tributo Ferrari η εταιρεία σκαφών Sacs δημιούργησε ένα φουσκωτό tender για τους όσους έχουν την τύχει δίπλα στη Ferrari και το Abarth τους να έχουν και ένα πολυτελές σκάφος.

695 Assetto Corse (2012) – Το σκληροπυρηνικό
Αν υπάρχει ένα μοντέλο της σειράς που δικαιούται να κερδίσει τον τίτλο του πιο σκληροπυρηνικού 695, αυτό αναμφισβήτητα είναι το 659 Assetto Corse. Κατασκευασμένο για track days ήταν προσανατολισμένο στις απόλυτες επιδόσεις και το έδειχνε σε κάθε επίπεδο. Το πλήρες αεροδυναμικό πακέτο προσέφερε υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και εντυπωσιακή εμφάνιση, ενώ –όπως οφείλει κάθε αγωνιστική κατασκευή- είχε αφαιρεθεί οτιδήποτε μπορούσε να αυξήσει την ένδειξη στη ζυγαριά. Τα παράθυρα ήταν σταθερά και κατασκευασμένα από Lexan, ενώ στο εσωτερικό έλαμπαν με την παρουσία τους το αγωνιστικό roll-cage, τα αγωνιστικά καθίσματα και ο επιλογέας του σειριακού κιβωτίου, ενώ αντίθετα έλαμπαν με την απουσία τους όλα τα στοιχειά εξοπλισμού και άνεσης που μπορούσε κανείς να βρει στα υπόλοιπα Abarth. 695 special info: Στο 695 Assetto Corse ο Turbo κινητήρας των 1.368κ.εκ. απέδιδε 205 ίππους, τιμή ρεκόρ για τη σειρά 695.

695 Editizione Maserati (2012) – Ο «Σκορπιός» φόρεσε κουστούμι
Οι επιδόσεις και ο κομψός χαρακτήρας δεν είναι ασύμβατες έννοιες. Αυτό ακριβώς πρέσβευε το 695 Editizione Maserati. Διαθέσιμο αποκλειστικά σε cabrio έκδοση είναι ένα από τα πιο σπάνια μοντέλα της σειράς 695 αφού κατασκευάστηκαν μόλις 499 αντίτυπα στο χρώμα Pontevecchio Bordeaux και στη συνέχεια επιπλέον 50 στο χρώμα Grigio Record Grey. Στο εσωτερικό τα Poltrona Frau δερμάτινα καθίσματα και τα όργανα της Jaeger LeCoultre έδιναν έναν αέρα σπορ πολυτέλειας. Στο εξωτερικό ο σχεδιασμός των ζαντών διαμέτρου 17’’ ήταν εμπνευσμένος από τον «Ποσειδώνα» της Maserati. Ο κινητήρας στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων με απόδοση 180 ίππους, αν και το 695 Editizione Maserati ήταν εξίσου απολαυστικό είτε εν κινήσει, είτε σταθμευμένο. 695 special info: Στιλ σε κάθε λεπτομέρεια. Οι σχεδιαστές του 695 Editizione Maserati δεν άφησαν τίποτα στην τύχη αφού μέχρι και οι απολήξεις των εξατμίσεων τροποποιήθηκαν ώστε να έχουν το κλασσικό «εξαγωνικό» σχήμα της Maserati, ενώ το ειδικό σετ ταξιδίου με τις δύο δερμάτινες βαλίτσες ήταν από μόνο του ένα έργο τέχνης.

695 Biposto (2014) – Fast and Furious
Με τον κινητήρα 1,4 T-Jet να αποδίδει 190 ίππους και το βάρος να έχει περιοριστεί στα 997 κιλά –χάρη και στην απουσία του πίσω καθίσματος-, το διθέσιο 695 Biposto είχε την καλύτερη αναλογία βάρους/ιπποδύναμης (5,2kg/hp) και την καλύτερη επιτάχυνση 0-100km/h (5,9’’) στην κατηγορία. Και όμως αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα επισκιάστηκαν από ένα άλλο χαρακτηριστικό. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής, ο οδηγός είχε την επιλογή να εφοδιάσει το αυτοκίνητο του με ένα χειροκίνητο κιβώτιο τύπου “dog ring”, κάτι που με απλά λόγια σήμαινε ότι μπορούσε να αλλάζει ταχύτητες με αστραπιαία ταχύτητα, όπως μπορεί κάνεις να δει στο video, χωρίς να χρειάζεται να πατάει συμπλέκτη. Το συγκεκριμένο σύστημα όπως ήταν αναμενόμενο ήταν εξαιρετικά ταχύ, αλλά κυρίως εθιστικό στην όψη και τη χρήση. Το χαρακτήρα του 695 Biposto συμπλήρωναν ιδανικά το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το σύστημα εξαγωγής της Akrapovič, ο ψηφιακός πίνακας της MXL, τα καθίσματα της Sabelt με τις ζώνες 4 σημείων, οι ζάντες διαμέτρου 18’’ της ΟΖ και το κατασκευασμένο από τιτάνιο roll bar της Poggipolini. H Abarth με το Biposto, σίγουρα βρήκε τον ιδανικό τρόπο να γιορτάσει τα 50α γενέθλια της σειράς 695. 695 special info: Ο “Fast and Furious” χαρακτήρας του 695 Biposto τράβηξε την προσοχή ακόμα και των διοργανωτών του 16ου Gumball 3000 που ανέθεσαν στο Biposto τη θέση του Επίσημου Αυτοκίνητου του αγώνα, με αποστολή να συνοδεύσει μερικά από τα πιο εξωτικά αυτοκίνητα όλου του κόσμου.

695 70o Anniversario (2019) – Δαμάζοντος τον άνεμο
Τα 70α γενέθλια της Abarth, το 2019, ήταν μια πολύ σημαντική επέτειος για να περάσει χωρίς κάτι το πολύ ιδιαίτερο. Γυρνώντας στις ρίζες του ιδρυτή της, Carlo Abarth, η μάρκα δημιούργησε το 695 70o Anniversario προικίζοντας το –εκτός των άλλων- με το Spoiler ad Assetto Variabile, η αλλιώς ένα χειροκίνητα ρυθμιζόμενο σε 12 θέσεις (από 0ο έως 60ο) πίσω σπόιλερ, το οποίο στα 200km/h παράγει κάθετη δύναμη 42 κιλών, αυξάνοντας σημαντικά τη σταθερότητα και την πρόσφυση του  αυτοκινήτου. Για ακόμα μια φορά επιλέχθηκε η έκδοση του κινητήρα 1.4 T-Jet με τους 180 ίππους, ενώ στην ανάρτηση χρησιμοποιήθηκαν αμορτισέρ τεχνολογίας FSD της Koni. Με συνολική παραγωγή 1.949 μονάδων, αριθμός που συμπίπτει με τη χρονολογία ίδρυσης της μάρκας, το 695 70o Anniversario είναι η μοναδική έκδοση της σειράς 695 για την οποία υπάρχει ακόμα διαθέσιμος ένας ελάχιστος αριθμός αυτοκινήτων προς πώληση. 695 special info: Το 1962 οι νίκες του Abarth 1000 Corsa (ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση του Fiat 600) που τερμάτιζε με ανοιχτό το πίσω καπό δεν οφείλονταν μόνο στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα, αλλά και στην καλύτερη αεροδυναμική που προσέφερε αυτή η επιλογή. Βασιζόμενος σε αυτή την παρατήρηση, το 1966, ο Carlo Abarth εξέλιξε την ιδέα δημιουργώντας το πρώτο σπόιλερ από εποξική ρητίνη και πρόγονο του Spoiler ad Assetto Variabile που χρησιμοποιεί το 695 70o Anniversario.