Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps

Έχοντας ήδη συμπληρώσει πάνω από 750.000 πωλήσεις παγκοσμίως, η τρίτη γενιά του C3 που παρουσιάστηκε πριν τέσσερα χρόνια, αποτελεί σίγουρα μία επιτυχία για την Citroen. Ως ανταμοιβή, η Γαλλική εταιρεία προχώρησε σε ένα διακριτικό facelift, επηρεασμένο από το πρωτότυπο CXperience. Στο μπροστά μέρος θα δούμε πλέον ανασχεδιασμένα φώτα LED, νέα μάσκα και προφυλακτήρα, στο πλαϊνό τμήμα διατηρούνται τα χαρακτηριστικά Airbumps, τα οποία και αυτά έχουν νέο σχέδιο, υπάρχουν 3 νέες ζάντες αλουμινίου σε 16in και 17in, ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα LED με την τρισδιάστατη σχεδίαση ξεχωρίζουν. Αυτό που κάνει μοναδικό το ανανεωμένο C3 είναι οι εξαιρετικές επιλογές εξατομίκευσης που μπορεί να κάνει κάποιος στον διαμορφωτή.

Η Citroen προσφέρει δύο νέους χρωματισμούς στους υπάρχοντες επτά για εξωτερικό,  τέσσερα χρωματικά πακέτα για το αμάξωμα, διχρωμία στην οροφή σε τέσσερις αποχρώσεις, με επιπλέον τρία διακοσμητικά και το αποτέλεσμα; Ο αγοραστής να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 97 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς για το C3 του! Μόνο μην αφήσετε την γυναίκα σας να διαλέξει αποχρώσεις. Θα καταλήξει μετά από πέντε μήνες στα χρώματα που θέλει!

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps 

Άνεση!

Αυτά τα Advanced Comfort καθίσματα της Citroen θέλεις απλά να τα ξηλώσεις και να τα βάλεις στο σαλόνι σου. Τόσο άνετα είναι. Είναι τα καθίσματα που συναντήσαμε για πρώτη φορά στο C5 Aircross και πλέον εξοπλίζουν και το μικρό C3, μια κίνηση που από μόνη της καθιστά το Γαλλικό supermini ως το πιο άνετο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Οι μικρές του διαστάσεις το βοηθούν πάρα πολύ στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 3.996mm, το πλάτος τα 1.749mm, ενώ το μεταξόνιο των 2.540mm είναι κατά 20mm μικρότερο από το νέο Yaris, αλλά κατά 47mm μεγαλύτερο από το Fiesta και κατά 90mm μεγαλύτερο από το Swift. Αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με τα 300lt του που γίνονται 922lt, αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα, που και πάλι το βάζει στις πρώτες θέσεις του B-Segment.

Η αίσθηση της άνεσης ενισχύεται φυσικά από την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, που απορροφά αθόρυβα ό,τι κι να βρεθεί κάτω από τους τροχούς, αλλά και από την αναβαθμισμένη ηχομόνωση της καμπίνας. Η ανάρτηση είναι μαλακή, επιτρέποντας αισθητές κλίσεις, χωρίς ωστόσο αυτό να διαταράσσει την πορεία που έχεις θέσει με το τιμόνι. Σίγουρα η σπορ οδήγηση δεν είναι το ατού του C3, αλλά οδηγώντας το, δεν νιώθεις την ανάγκη να πιέσεις στις στροφές και αρέσκεσαι στο να απολαμβάνεις την άνεση που προσφέρει το γενικότερο setup του σασί και της ανάρτησης. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα του C3, ενώ τα ανασχεδιασμένα καθίσματα παρέχουν λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps

Οικονομία!

Το ανανεωμένο Citroen C3 προσφέρεται με δύο εκδόσεις, του τρικύλινδρου 1.2 PureTech με 82Ps και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με 110Ps, με είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το αυτόματο ΕΑΤ6. Η έκδοση της δοκιμής μας εξοπλίζεται από την μοναδική επιλογή σε diesel με τον 1.5 BlueHDi των 100Ps, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ο κινητήρας αφήνει ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις με την ομαλή του λειτουργία, αλλά και την καλή του απόδοση στις χαμηλές rpm. Τα 25,5kgm ροπής που αποδίδει είναι διαθέσιμα στις 1.750rpm και είναι ικανά για να παρέχουν απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις στο 1.086kg αμάξωμα, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 10,2sec. Ο BlueHDi όμως παίρνει το αίμα του πίσω με την πολύ χαμηλή κατανάλωση αφού, μπορεί τα 3,2lt/100km που ανακοινώνει η Citroen να είναι ένα υπερβολικά αισιόδοξο νούμερο, όμως με φυσιολογικούς, όμως, ρυθμούς τα 5-5,4lt/100km είναι ένα άκρως ρεαλιστικό νούμερο που θα δείτε στον πίνακα οργάνων.

Μέσα στην πόλη κινείται άνετα και ξεκούραστα, ενώ στο ταξίδι θα μπορέσει να διανύσει πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουράσει. Το τιμόνι του είναι πολύ ελαφρύ διευκολύνοντας την καθημερινότητα του οδηγού και παρά την μέτρια πληροφόρηση που σου παρέχει, αποδεικνύεται αρκετά άμεσο σε αντιδράσεις δίνοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό κατά την κίνηση με περισσότερα χιλιόμετρα στην εθνική. Η θέση οδήγησης έχει καλή ορατότητα προς όλες τις πλευρές και σίγουρα χάρη στις άπειρες ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού θα βρείτε και την ιδανική θέση που σας βολεύει.

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100Ps

Δυνατός εξοπλισμός

Η έκδοση Shine Plus με τον εσωτερικό διάκοσμο Techwood έχει ένα πολύ ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μια οθόνη αφής των 7in εξοπλισμένη με το Citroen Connect Navigation, με λειτουργία Mirror Screen και φυσικά πλήρη συνδεσιμότητα με IOS και Android. Επιπλέον, χάρη σε μία κάμερα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του κεντρικού καθρέφτη, υπάρχει η δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο με διάρκεια 20sec, τα οποία χάρη στο ConnectedCAM μπορούν να κοινοποιηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Από αυτή την οθόνη ελέγχουμε σχεδόν τα πάντα, αφού ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει κανείς είναι η σχεδόν πλήρης απουσία φυσικών διακοπτών από το εσωτερικό. Αυτό είναι ένα μικρό θέμα, αφού η ρύθμιση για παράδειγμα της θερμοκρασίας του κλιματισμού θα πρέπει αναγκαστικά να γίνει μέσω της οθόνης. Οι φυσικοί διακόπτες στο ταμπλό είναι μόνο για τα αλάρμ, για το ξεθάμπωμα των τζαμιών, για το κλείδωμα των θυρών και για την ένταση του ηχοσυστήματος. Πέρα από αυτό, το ανανεωμένο Citroen C3 παρέχει 12 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν Front Parking Assist, Active Safety Brake, Coffee Break Alert, Auto High Beam, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitoring και πολλά ακόμα. Στην έκδοση της δοκιμής, το χειρόφρενο, ο επιλογέας ταχυτήτων και το τιμόνι είναι επενδυμένα με δέμα, ενώ οι αεραγωγοί έχουν χρωμιομένο πλαίσιο και η κεντρική φάσα του ταμπλό έχει επενδυθεί με μία καλαίσθητη απομίμηση ξύλου.

Στο δια ταύτα…

Το κόστος κτήσης του νέου Citroen C3 είναι αρκετά χαμηλό, με την βασική έκδοση -Flair- με τον 1.2 PureTech 82Ps να ξεκινάει από τα €13.500, ενώ με τον 1.5 Blue HDi ξεκινάει από τα €15.800, ενώ η έκδοση Shine Plus με το πακέτο Techwood φτάνει τα €17.860, ένα λογικό ποσό, για ένα ιδιαίτερα άνετο supermini με επαρκείς χώρους, χαμηλή κατανάλωση και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού.

Τιμή βασικής έκδοσης C3 1.5 BlueHDi Flair 100Ps: €15.800

Τιμή έκδοσης δοκιμής C3 1.5 BlueHDi Shine Plus Techwood 100Ps: €17.860

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Χαμηλή κατανάλωσηΜεγάλη διαδρομή επιλογέα ταχυτήτων
ΆνεσηΣκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
Ποιότητα κύλισης
Επιλογές εξατομίκευσης
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή75x 84,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός Common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο πέντε σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx16in
Ελαστικά205/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3.996
Πλάτος (mm)1.749
Ύψος (mm)1.474
Μεταξόνιο (mm)2.540
Βάρος (kg)1.086
Χώρος Αποσκευών (lt)300/922
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)100/3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.750
0-100km/h (sec)10,2
Τελική Ταχύτητα (km/h)188
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)86 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)3,2 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)5,2