Citroen C4 C-Cross 1.5BlueHDi EAT8 130Ps

Το Citroen C4 C-Cross ήρθε κοντά μας τον Ιανουάριο του 2021, μαζί με την ηλεκτρική του έκδοση την e-C4 C-Cross, έχοντας ως αποστολή την συγγραφή ενός νέου κεφαλαίου στην κατηγορία των Crossovers. Το C4 C-Cross συνδυάζει στοιχεία των SUV αμαξωμάτων με το σχήμα ενός coupe και την ευρυχωρία ενός hatchback, όλα αυτά σε ένα κομψό και μοντέρνο σχήμα, που ξεφεύγει για ακόμα μία φορά από τον ανταγωνισμό. Ναι, εκεί στην Citroen τολμούν και ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα, και πετυχαίνουν να σχεδιάζουν «ιδιαίτερα» και όμορφα αυτοκίνητα.

Γαλλική φινέτσα

Το Citroen C4 C-Cross έχει ένα ξεχωριστό και ελκυστικό σχήμα, με πλούσιες καμπύλες, δυναμικά χαρακτηριστικά και μοντέρνα εμφάνιση. Τα LED φώτα ημέρας ακολουθούν την γραμμή του καπό και ακριβώς από κάτω τους, βρίσκονται τοποθετημένα τα «κανονικά» φώτα, επίσης τεχνολογίας LED, ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα φιλοξενείται ένας μεγάλος αεραγωγός, ο οποίος έχει εκατέρωθεν τα φώτα ομίχλης. Το κεκλιμένο πίσω τμήμα της οροφής, προσθέτει στην δυναμική εμφάνιση του αμαξώματος, που ενισχύεται επιπλέον από τους μεγάλους θόλους των τροχών, ενώ τα επιπλέον κρύσταλλα στις πίσω κολώνες αντλούν έμπνευση από το θρυλικό Citroen GS. Η εξατομίκευση φυσικά και παίζει ρόλο στην διαμόρφωση του C4 C-Cross με τους 31 διαθέσιμους συνδυασμούς να το φέρνουν ακριβώς στα μέτρα του κάθε αγοραστή. Για τα δεδομένα του C-segment βρίσκεται περίπου στη μέση όσο αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις, με μήκος 4.360mm, πλάτος 1.834mm και ύψος 1.525mm. Όμως η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος έχει ως αποτέλεσμα ένα πληθωρικό μεταξόνιο στα 2.670mm, συνεισφέροντας στην ευρυχωρία του αμαξώματος.

Citroen C4 C-Cross 1.5BlueHDi EAT8 130Ps

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι απρόσμενα καλοί -αναλογικά με το μέγεθος του αμαξώματος- και θα βολέψει άνετα ακόμα και 5 επιβάτες. Ο διαθέσιμος χώρος μάλιστα για τα γόνατα των πίσω επιβατών εντυπωσιάζει φτάνοντας τα 198mm. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι μοντέρνα και προσεγμένη με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες, καθώς οι περισσότερες λειτουργίες έχουν ενσωματωθεί στην καλαίσθητη κεντρική οθόνη αφής των 10in που διαθέτει ανανεωμένο μενού (με εξαίρεση μόνο το υπο-μενού της πλοήγησης), γρήγορη απόκριση στην αφή και παρέχει πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. 

Οι Γάλλοι όμως φρόντισαν να αφήσουν τον έλεγχο του κλιματισμού με «παραδοσιακά» πλήκτρα, ενώ κάτω από την οθόνη συναντάμε δύο κουμπιά συντομεύσεις για τις ρυθμίσεις του οχήματος και για την κεντρική σελίδα του μενού. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας στο πάνω μέρος του ταμπλό, με τα χαμηλότερα να καλύπτονται από πιο σκληρά πλαστικά που διαθέτουν ωστόσο μία προστατευτική επιφάνεια που αναβαθμίζει την γενική εικόνα. Βελτιωμένη είναι και η εργονομία (σε σχέση με τα τελευταία μοντέλα της Γαλλικής εταιρείας), με άφθονες και μεγάλες θήκες παντού, που φτάνουν σε αριθμό τις 16 με συνολική χωρητικότητα 39lt. Μία επίσης έξυπνη λεπτομέρεια είναι το Citroen Smart Pad Support, ένα ειδικό «συρταράκι» στήριξης tablet, που βρίσκεται πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού που φυσικά δεν επηρεάζει την λειτουργία του αερόσακου. Τέλος, ξεχωρίζουμε τα αγαπημένα μας καθίσματα Advance Comfort, τα οποία μάλιστα στην έκδοση Feel Pack έχουν ενισχυμένο αφρό υψηλής πυκνότητας πάχους 15mm, με το κάθισμα του συνοδηγού να έχει την επιλογή ρύθμισης ως προς το ύψος.

Citroen C4 C-Cross 1.5BlueHDi EAT8 130Ps 

Κάτι παραπάνω από πλήρες!

Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας είχε το πακέτο εξοπλισμού Feel Pack, που προσθέτει τις καλαίσθητες επενδύσεις με συνδυασμό υφάσματος Chevron Grey και απομίμηση δέρματος. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στον στανταρ εξοπλισμό από την έκδοση Feel Pack και πάνω (μόνο η βασική Feel διαθέτει αναλογικά όργανα) και διαθέτει οθόνη διαγωνίου 5,5in, που για τα σημερινά δεδομένα είναι μικρή, με αποτέλεσμα να έχει δυσανάγνωστες ενδείξεις σε ορισμένα προφίλ ενδείξεων, όπως για παράδειγμα το πολύ μικρό στροφόμετρο. Αυτό βέβαια αποτελεί συνειδητή επιλογή των σχεδιαστών για να μην βομβαρδίζεται ο οδηγός με πληθώρα ενδείξεων από την στιγμή που πλέον υπάρχει σύστημα Head-Up display (επίσης στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής). Η έκδοση Feel Pack διαθέτει επίσης ενισχυμένη ηχομόνωση στην καμπίνα, διπλό πάτωμα στο χώρου αποσκευών, κάμερα οπισθοπορείας Top Rear Vision, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ασύρματη φόρτιση smartphone, ηχοσύστημα Citroen Connect Radio με έξι ηχεία, θύρες USB Type C και Type A μπροστά και μία Type A για τους πίσω επιβάτες, διακοσμητικά στους προβολείς ομίχλης και στα Airbump σε μαύρο χρώμα, και 3D πίσω φώτα LED. Το C4 C-Cross διαθέτει από την βασική κιόλας έκδοση ένα πλήρες πακέτο ασφαλείας με 20 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active Safety Brake, με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δίκυκλων, το Collision Warning Alert, το σύστημα αποτροπής πολλαπλών συγκρούσεων Post Active Safety Brake, το Lane Keep Assist, το Speed Limit Information, το Driver Attention Alert και αρκετά ακόμα που εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Citroen C4 C-Cross 1.5BlueHDi EAT8 130Ps 

Μα τόσο καλό;

Το C4 C-Cross είναι ένα αυτοκίνητο που «σου βάζει δύσκολα» όταν προσπαθείς να του προσάψεις κάτι αρνητικό. Πέρα από τον κάπως μικρό πίνακα οργάνων που αναφέραμε, το μόνο που εντοπίσαμε είναι η ορατότητα προς τα πίσω που περιορίζεται λόγω των φαρδιών πίσω κολονών και της έντονης κλίσης στο πίσω τζάμι. Από εκεί και πέρα, μόνο θετικά μπορούν να είναι τα σχόλια και οι εντυπώσεις.

Αυτό που σε κερδίζει ξεκάθαρα είναι η άνεση της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με υδραυλικά bump-stops, λειτουργούν άψογα και βοηθούν την ανάρτηση να φιλτράρει κυριολεκτικά τα πάντα, με αποτέλεσμα η καμπίνα των επιβατών να μετατρέπεται σε ένα προστατευτικό κουκούλι που σε απομονώνει από τα πάντα. Είναι σαφέστατα μαλακό, χωρίς να εμφανίζει ωστόσο ενοχλητικές κλίσεις όταν πιεστεί σε στροφές. Τα δε 156mm της απόστασης από το έδαφος, δεν φτάνουν για να του δώσουν σαφή SUV προσανατολισμό, δεν θα το αποτρέψουν όμως από το να κινηθεί σε ήπιο χωματόδρομο χωρίς πρόβλημα. Από εκεί και πέρα, το C4 κινείται με άνεση παντού, είτε το βάλεις στους δρόμους της πόλης είτε σε ανοιχτό δίκτυο με υψηλή ταχύτητα. Είναι πολύ σταθερό στην πορεία του και πάντα άκρως προβλέψιμο. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, αποκτάει όμως σωστό βάρος όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν.

Ο γνώριμος κινητήρας 1.5BlueHDi με τα 130Ps, έχει άφθονη ροπή που φτάνει τα 30,4kgm, διαθέσιμη από χαμηλά, δηλαδή από τις 1.750rpm και συνδυάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής ΕΑΤ8, το οποίο μάλιστα στην χειροκίνητη λειτουργία του έχει paddles και στο τιμόνι για να γίνονται οι αλλαγές. Στο πρόγραμμα Sport ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις πιέσεις του γκαζιού, όπως φυσικά και ο κινητήρας, που γενικότερα έχει αρκετά αποθέματα ισχύος για να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.324kg, ενώ ταυτόχρονα είναι και αρκετά οικονομικός με την μέση κατανάλωση που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής να μην ξεπερνάει τα 5,7lt/100km και με την δυνατότητα να κατέβει λίγο πιο κάτω ακόμα.

Και τι πληρώνεις;

Η Citroen με το C4 C-Cross τόλμησε το διαφορετικό και δικαιώθηκε για την επιλογή της. Συνδυάζει με επιτυχία την μοντέρνα σχεδίαση, την πρακτικότητα των crossover μοντέλων και την εξαιρετική άνεση που διακρίνει σχεδόν όλα της τα μοντέλα. Το κόστος του C4 C-Cross 1.5BlueHDi με τα 130Ps, το αυτόματο κιβώτιο και το πακέτο εξοπλισμού Feel Pack που δοκιμάζουμε κοστίζει €25.200, ενώ η βασική έκδοση Feel με τα 110Ps και με χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκινάει από τα €20.200. Η βασική έκδοση Feel με τον κινητήρα βενζίνης, 1.2 PureTech 100Ps ξεκινάει από τα €17.950, κάνοντας το C4 C-Cross ένα άκρως ανταγωνιστικό και συμφέρον μοντέλο, τόσο στην κατηγορία C-segment όσο και στα B-SUV.

Τιμή βασικής έκδοσης C4 C-Cross 1.2PureTech 100Ps 5MT (Feel): €17.950

Τιμή έκδοσης δοκιμής C4 C-Cross 1.5BlueHDi 130Ps EAT8 (Feel Pack): €25.200

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
DesignΟρατότητα προς τα πίσω
Εσωτερικοί χώροι
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση ανάρτησης
Κατανάλωση
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή75mm x 84,8mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαCommon rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.360
Ύψος (mm)1.525
Πλάτος (mm)1.834
Μεταξόνιο (mm)2.670
Βάρος (kg)1.324
Χώρος αποσκευών (lt)380/1.250
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά195/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)130 /3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,4 /1.750
0-100km/h (sec)9,5
Τελική ταχύτητα (km/h)206
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)122
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,6
Δοκιμής (lt/100km)5,7