Dacia Duster 1.5dCi 4x4 115Ps

Dacia Duster 1.5dCi 4x4 115Ps

Μπορεί να βρίσκεται μαζί μας εδώ και αρκετά χρόνια, μπορεί το design του να δείχνει πλέον ξεπερασμένο, μπορεί το εσωτερικό του να στερείται σχεδιαστικής έμπνευσης, όμως έχει πολύ καλούς χώρους, εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες και εξαιρετική τιμή. Ακόμα και το δικίνητο Duster, μας είχε εντυπωσιαστεί στις δυνατότητες κίνησης του -σε ήπιες- εκτός δρόμου διαδρομές, οπότε όπως ήταν και αναμενόμενο, το τετρακίνητο αδερφάκι του, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Μικρές διαφορές

Εξωτερικά η μόνη διαφορά είναι το πολύ μικρό σε μέγεθος σηματάκι 4WD, που βρίσκεται στα φτερά των τροχών και τίποτα άλλο. Στην πράξη όμως, το τετρακίνητο Duster έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο στους πίσω τροχούς, στα 1.580mm, με το δικίνητο να είναι κατά 10mm πιο στενό, αλλά και αυξημένο ελαφρά μεταξόνιο κατά 2mm, δηλαδή στα 2.676mm, έναντι των 2.674mm που έχει το 2WD. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 210mm, με την ίδια γωνία προσέγγισης στις 30ο, την ίδια γωνία ράμπας στις 22ο, αλλά με διαφορετική γωνία αναχώρησης κατά 1ο, στις 33ο αντί για τις 34ο που έχει το δικίνητο. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα 376lt, έναντι των 445lt που έχει το δικίνητο, τόσο λόγο του διαφορικού, αλλά και του γεγονότος πως η ρεζέρβα έχει κανονική διάσταση. Παράλληλα, το βάρος από τα 1.320kg, έχει ανέβει στα 1.405kg λόγο της τετρακίνησης.

Dacia Duster 1.5dCi 4x4 115Ps

Πέρα από την τετρακίνηση, τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη, με τον ίδιο diesel κινητήρα των 1.5lt, ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα και ανάρτηση, με την διαφορά πως στο τετρακίνητο μοντέλο συναντάμε στον πίσω άξονα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτο άξονα. Ο κινητήρας 1.5 dCi αποδίδει 115Ps και 26,5kgm ροπής στις 2.000rpm και διακρίνεται για την στρωτή του λειτουργία, αλλά και για την ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση.

Συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ίδιο με το δικίνητο μοντέλο με την διαφορά πως πλέον η κίνηση μπορεί να φτάσει και στους πίσω τροχούς. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται κατ' επιλογή, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και έχει τρεις θέσεις, μια για την κίνηση μπροστά, μια αυτόματη που μεταδίδεται και στους πίσω τροχούς όποτε υπάρχει ανάγκη και τέλος, «κλείδωμα» του κεντρικού διαφορικού για τις «δύσκολες» καταστάσεις.

Dacia Duster 1.5dCi 4x4 115Ps

Ο διακόπτης αυτός είναι και η μοναδική διαφορά στο εσωτερικό του τετρακίνητου Duster, το οποίο έχει και αυτό αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους που φτάνουν τα 27,2lt στο σύνολό τους, καθώς και ένα συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού με χωρητικότητα στα 2,8lt. Σχεδιαστικά δείχνει πλέον ξεπερασμένο και απαιτεί κάποια εξοικείωση με την εργονομία του, που θα θυμίσει την συγγένεια με τα παλιότερα μοντέλα της Renault. Το Duster είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα ψάξετε να βρείτε υψηλή ποιότητα με μαλακά στην υφή πλαστικά και καινοτόμα συστήματα infotainment. Πριν αρχίσετε να τα ψάχνετε και να γκρινιάζετε που δεν τα βρίσκετε, αναλογιστείτε πως δώσατε μόλις €21.260 για ένα τετρακίνητο και πετρελαιοκίνητο όχημα της κατηγορίας C-SUV για την βασική έκδοση Ambient και €22.570 για την έκδοση Sportive που δοκιμάζουμε.

Dacia Duster 1.5dCi 4x4 115Ps 

Τα κάνει όλα!

Τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του Duster και να ταξιδέψουν με άνεση. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί την κύλιση, με τους επιβάτες να εκτιμούν την βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χάρη στα πυκνότερα υλικά μόνωσης και στα νέας σχεδίασης κρύσταλλα τα οποία έχουν αυξημένο πάχος κατά 0,35mm. Η θέση οδήγησης ενώ έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις εξακολουθεί και στο τετρακίνητο μοντέλο να μην ιδανική, παρά το γεγονός ότι το κάθισμα αποδεικνύεται αρκετά άνετο. Η κατανάλωση εξακολουθεί και διατηρείται σε χαμηλά νούμερα και παρά το έξτρα βάρος λόγο της τετρακίνησης, η τιμή που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 5,7lt/100km, τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή με το δικίνητο ήταν στα 5,5lt/100km. Το τετρακίνητο Duster είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να εξερευνήσεις τα βουνά. Χάρη στην τετρακίνησή περνάει από ότι σημείο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σύμμαχο και τα ελαστικά M/S και φυσικά τα 210mm απόστασης από το έδαφος και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που αναφέραμε στην πρώτη παράγραφο.

Το λιγότερο τίμιο!

Ακόμα και η ακριβή έκδοση Prestige φτάνει τα €23.650 παρέχοντας ένα αρκετά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, κάνοντας το τετρακίνητο Duster ένα πραγματικό διαμάντι για κάποιον που απλά θέλει ένα προσιτό εκτός δρόμου όχημα. Η έκδοση Sportive που δοκιμάσαμε περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo, hill descent και hill assist, blind spot warning, δερμάτινο τιμόνι, φώτα ημέρας LED, φιμέ τζάμια, ζάντες αλουμινίου 16in και αρκετά ακόμα, ενώ καλύπτεται από πενταετή εγγύηση ή κάλυψη 100.000km.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5dCi 4x4 115Ps (Ambient): €21.260

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5dCi 4x4 115Ps (Sportive): €22.570

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εκτός δρόμου δυνατότητεςDesign εσωτερικού
Απόδοση κινητήραΕργονομία
Τιμή αγοράς
Ποιότητα κύλισης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.461cc
Διάμετρος x Διαδρομή76mm x 80,5mm
Σχέση Συμπίεσης15,5
ΤροφοδοσίαCommon rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο με λειτουργία κλειδώματος
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.341
Ύψος (mm)1.682
Πλάτος (mm)1.804
Μεταξόνιο (mm)2.676
Βάρος (kg)1.405
Χώρος αποσκευών (lt)376-1.409
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, με κάτω τριγωνικά ψαλίδια
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
ΜπροστάΑεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα 9in
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά215/65
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)115/ 3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)26,5/ 2.000
0-100km/h (sec)10,5sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)175
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km)115
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,7
Δοκιμής (lt/100km)5,7