DS 4 Cross 1.5 BlueHDi EAT8 130Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα DS
Μοντέλο 4
Segment C-SUV
Power Train Diesel
DS 4 Cross 1.5 BlueHDi EAT8 130Ps

Έχεις οικογένεια, αλλά δεν θέλεις ένα κλασικό sedan, γιατί το θεωρείς παλαιομοδίτικο; Επίσης δεν θέλεις hatchback γιατί πέρασες από αυτήν την κατηγορία και θέλεις κάτι μεγαλύτερο που θα σε κάνει να ξεχωρίζεις, ενώ SUV έχουν πάρει όλοι; Ψάχνεις το κάτι διαφορετικό και βλέπεις μπροστά σου το DS4. Αμέσως θα ψάξεις τι είναι. Η DS κέρδισε το ενδιαφέρον σου και σε έφερε στην γκάμα της. Ανατρέχοντας στο παρελθόν της DS, οφείλουμε να αναγνωρίζουμε ότι έχει στο DNA της, την άνεση, την ιδιαιτερότητα, το ξεχωριστό. Η πρώτη Citroen DS ήταν εξαιρετική σε αυτούς τους τομείς και η νέα DS 4 θέλει να αναβιώσει αυτές τις αρετές. Ο λόγος; Να κλέψει πωλήσεις από τους «τρεις μεγάλους premium κατασκευαστές» (Audi, BMW, Mercedes-Benz) με έναν συνδυασμό άνεσης, ποιότητας κατασκευής και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

Έχει πετύχει; Η απάντηση είναι ναι, επειδή το DS 4 προσφέρει μια άλλη επιλογή για τους αγοραστές στην κορυφή της αγοράς. Το Audi A3, η BMW Σειρά 1 και η Mercedes-Benz A-Class έχουν τώρα έναν… «αμφισβητία» που προσφέρει κάτι διαφορετικό, αλλά εξακολουθεί να είναι εξίσου ποιοτικό/αριστοκρατικό. Όμως ο ανταγωνισμός δεν σταματά εδώ. Το DS 4 θα πρέπει να αποδειχθεί αντάξιο και με άλλους δυνατούς διεκδικητές πωλήσεων όπως το Volkswagen Golf ή το σπορτίφ Mazda 3. Μην μπερδεύεσαι. Το DS 4 Cross ενώ ανήκει σε αυτή την κατηγορία των hatchback έχει και κάτι από SUV και εδώ κερδίζει κάποιους πόντους. Βέβαια όταν λέμε SUV μην φανταστείς ότι έχει κάποια πραγματική 4x4 ιδιότητα, αλλά μόνο διακοσμητικές λεπτομέρειες όπως: οι ποδιές εμπρός και πίσω, μαύρες ράγες οροφής και επιπλέον πλαστική προστατευτική επένδυση.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi EAT8 130Ps

Δες το προσεκτικά μέσα και έξω

Κατατάξαμε (μετά από πολλές διαφωνίες και κουβέντα) το DS 4 στα crossover. Οι μεγάλοι τροχοί «γεμίζουν» τους θόλους, τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δείχνουν μία περιπετειώδη πλευρά και το πλάτος ένα σπορ προφίλ. Το μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων ταιριάζουν απόλυτα με τις χυτές γραμμές στο πλάι, η χαρακτηριστική εξάγωνη γρίλια με το λογότυπο της μάρκας και οι «κρυφές» χειρολαβές των θυρών, είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν. Τέλος στο μοτίβο προσθέτει το χαρακτηριστικό «coupe» η οροφή, που κλίνει προς τα πίσω και τονίζει το σχήμα. Όσο κοιτούσαμε το DS4 Cross με τον Γιάννη Στάθη τόσο βλέπαμε και κάτι διαφορετικό, ακόμη και τη νύχτα, που οι προβολείς DS Matrix LED Vision αναδεικνύουν (έντονα) τη σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας.

To DS 4 Cross είναι διαθέσιμο στα δύο πλούσια επίπεδα εξοπλισμού Trocadero και Rivoli. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το πακέτο Rivoli και επιπλέον διέθετε τον έξτρα εσωτερικό διάκοσμο γκρι Pebble με την διάτρητη δερμάτινη επένδυση για τα κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, (με μασάζ δοκιμάστε το «πάτημα γάτας» θα σας ενθουσιάσει) το ταμπλό και τις δερμάτινες διακοσμητικές επενδύσεις σε καφέ Criollo, και τις φάσες σε καφέ Ash (σύμφωνα με τον κατάλογο της DS). Φυσικά τα υλικά που αποτελούν το εσωτερικό είναι ποιοτικά, με τα σημεία που ακουμπάς (το πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών) να καλύπτονται από μαλακό πλαστικό. Στα σημεία που δεν ακουμπάς (στο κέντρο και χαμηλά) υπάρχουν σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi EAT8 130Ps

Την άνεση αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τα καθίσματα. Σύμφωνα με την DS έχουν αφρό υψηλής πυκνότητας (αντίστοιχα με το Citroen C5 Aircross). Το κάτω μέρος τους (εμπρός και πίσω) είναι μακρύτερο, ενώ τα εμπρός να διαθέτουν καλή πλευρική στήριξη στους μηρούς και την μέση, αλλά όχι ψηλά στην πλάτη. Το τιμόνι είναι πολυλειτουργικό έχει μικρότερη διάμετρο και σχήμα flat-bottom. Παρά την μικρότερη διάμετρο η ορατότητα προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών είναι πολύ καλή. Δίπλα, βρίσκεται ενσωματωμένο το νέο σύστημα infotainment DS Iris System με την οθόνη των 10 ιντσών. Το σύστημα διαθέτει σύγχρονα γραφικά και Widgets, είναι γρήγορο και ανταποκρίνεται άμεσα με την αφή. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, το κουμπί για τα προγράμματα οδήγησης, το κουμπί on/off του συστήματος πολυμέσων και το περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου. Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν με άνεση 2 ενήλικοι επιβάτες, αν είναι ψηλοί θα χρειαστούν όμως επιπλέον χώρο για τα γόνατά τους.

Οι χώροι είναι καλύτεροι σε σχέση με τη σειρά 1 και την Mercedes-Benz A-Class και αντίστοιχοι με το Audi A3, το VW Golf και το Peugeot 308. Η χαμηλή γραμμή οροφής του DS 4 επηρεάζει λίγο τον χώρο του κεφαλιού, ενώ η κεντρική θέση του πίσω καθίσματος είναι αρκετά στενή και λίγο ανυψωμένη, πράγμα που σημαίνει ότι αν ταξιδεύουν ψηλοί επιβάτες αυτός που κάθεται στη μέση μπορεί να δυσκολευτεί να βρει μια άνετη θέση. Ο χώρος αποσκευών του DS4 φτάνει τα 430lt, που είναι 50lt περισσότερα από του hatchback Audi A3 και 60lt από της Mercedes A-Class. Διπλώστε τα πίσω καθίσματα και έχετε διαθέσιμα 1.240 λίτρα χώρου φόρτωσης, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα. Θα θέλαμε ένα γάντζο για χειραποσκεύες ή διπλό πάτωμα που θα βοηθούσε στο να δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης όταν πέφτει η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi EAT8 130Ps

Με τη βοήθεια του… diesel

«Είναι diesel;» ρωτούσαν όποιον οδηγούσε το DS 4. Βλέπετε εκτός από το… κίνημα των SUV έχουμε και αυτό των υβριδικών και την (άδικη για εμένα) απαξίωση του diesel. Το μοτέρ 1.5BlueHDi ήταν αυτό που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δικαιώνοντας την θετική στάση μου για τα «ντιζελοκίνητα». Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 130 Ps με 30,6kgm ροπή, ταιριάζει εξαιρετικά στο αυτοκίνητο. Δεν έχει κραδασμούς και η δύναμη εμφανίζεται λίγο πάνω από τις 1500rpm δίνοντας ευκολία στην κίνηση ιδιαίτερα στην πόλη. Οι επιδόσεις (0-100km/h σε 10,9sec) δεν θα σε ενθουσιάσουν αλλά μην ξεχνάμε πως το βάρος είναι αρκετά μεγάλο (1.414kg) και η επιλογή έγινε για άνεση στο ταξίδι και για οικονομία. 

Το DS 4 Cross 1.5 BlueHDi στις μεικτές συνθήκες της δοκιμής μας (πόλη, ταξίδι, επαρχιακός δρόμος) «έκαψε» 5,9-6,1lt/100km (η DS ανακοινώνει 4,9lt/100km), ενώ η αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρ ξεπερνάει εύκολα τα 800km, τιμή που δεν βλέπουμε σε υβριδικό ή κινητήρα βενζίνης (για να μην μιλήσουμε για ηλεκτρικό..). Ανακαλύπτοντας τα προγράμματα οδήγησης, στην πόλη, χρησιμοποιήσαμε το πρόγραμμα Eco, στο ταξίδι το Normal και σε επαρχιακό δρόμο με υψομετρικές διαφορές και στροφές το πρόγραμμα Sport. Το τελευταίο θα σε βοηθήσει να κινηθείς ταχύτερα και πιο ευχάριστα, αφού αλλάζει την απόκριση στο γκάζι και στο τιμόνι. Το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 συμπληρώνει τον diesel κινητήρα, αλλά δεν κάνει θαύματα. Είπαμε δεν είναι GTI έχει καλή αίσθηση και αμεσότητα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων με paddles πίσω από το τιμόνι κάτι που ενισχύει την συμμετοχή σου στην κίνηση. Η ανάρτηση είναι, όπως περιμένεις, στραμμένη στην άνεση και ισοπεδώνει τις κακοτεχνίες των δρόμων μας. Στο εσωτερικό δεν περνά πρακτικά τίποτα, ακόμη και αν κινηθείς σε χωματόδρομο. Φυσικά σε δρόμο με στροφές, η κλίση του αμαξώματος είναι έντονη αν πιέζεις και εδώ φαίνεται η φιλοσοφία του DS 4 Cross 1.5 Blue HDi, που είναι: Η άνεση και η… ικανότητα να μην κουράζει οδηγό και επιβάτες μετά από πολύωρα ταξίδια.

DS 4 Cross 1.5 BlueHDi EAT8 130Ps

Συμπέρασμα

Ξεχωριστό στην εμφάνιση, με κορυφαία άνεση, πρακτικό, με οικονομικό κινητήρα diesel, και με premium αίσθηση, το crossover DS 4 είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση για όσους ψάχνουν κάτι ανάμεσα σε hatchback και SUV ή σε όσους θέλουν να τα συνδυάσου όλα.

Τιμή βασικής έκδοσης DS 4 Cross 1.2PureTech 130Ps EAT8 Trocadero: €36.600

Τιμή έκδοσης δοκιμής DS 4 Cross 1.5BlueHDi 130Ps EAT8 Rivoli: €42.800

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Μέτριες επιδόσεις
Εσωτερικό Αίσθηση τιμονιού
Άνεση
Κατανάλωση καυσίμου
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλoκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός (cc)1.499
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Διάμετρος x Διαδρομή (mm)75 x 84,8
Σχέση συμπίεσης16,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός common rail, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.400
Ύψος (mm)1.470
Πλάτος (mm)1.866
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1.414
Χώρος αποσκευών (lt)430-1.240
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx19in
Ελαστικά225/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)130/3.750
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,6/1.750
0-100km/h (sec)10,9
Τελική ταχύτητα (km/h)203
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)138
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)4,8
Δοκιμής (lt/100km)6,1