Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα DS
Μοντέλο 3
Segment B-Segment
Power Train Βενζίνη
DS3 Performance 1.6THP 208Ps

Όμορφο
Αυτό είναι σίγουρο. Όπου κι αν παρκάραμε, αρκετοί ήταν αυτοί που χάζευαν το μικρό μαύρο διαβολάκι. Τα αρχικά DS προέρχονται από τη λέξη Déesse που σημαίνει «Θεά» και οι παλαιότεροι ή οι πιο ρομαντικοί θα θυμούνται ότι τα αρχικά αυτά τα είχε στην ούγια ο «βάτραχος», ως το πιο πολυτελές μοντέλο της εποχής. Το DS3 Performance έχει διατηρήσει τα στοιχεία της διαφορετικότητας που προτάσσει γενικότερα η Γαλλική φίρμα, αλλά ουσιαστικές Motorsport πινελιές έχουν φροντίσει ώστε να δώσουν το σπορ χαρακτήρα που πρέπει. Το γνωστό μοτέρ 1.6THP με τους 208 ίππους, τα μεγάλα φρένα και τις ζάντες, τη σφιχτή ανάρτηση, το Torsen διαφορικό είναι τα σημαντικότερα συστατικά της συνταγής. Φτάνουν όμως για να υπάρξει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα?

Χαμηλότερο…
…κατά 15mm είναι το Performance από το απλό DS3. Το εμπρός μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 26mm, ενώ το πίσω κατά 14mm. Οι 18άρες ζάντες κρύβουν πίσω τους τα μεγάλα φρένα με τους δίσκους διαμέτρου 323mm και τις μεγάλες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, το πρώτο πράγμα που σου κλέβει τη ματιά είναι τα μπάκετ καθίσματα. Κατά τα άλλα, είναι ένα γνώριμο σαλόνι DS, ποιοτικό και άνετο. Όταν έρθει στη ζωή ο κινητήρας, καταλαβαίνεις ότι «κάτι τρέχει», αφού η εξάτμιση φροντίζει για τον μπάσο ήχο. Ωραία διαδικασία η ψυχρή εκκίνηση, αφού ο θόρυβος πραγματικά «σε φτιάχνει». Ο συμπλέκτης δεν είναι βαρύς, αλλά νιώθεις ακριβώς το σημείο που πιάνει σαν ένα σκαλοπατάκι. Ο επιλογέας δεν έχει μικρή διαδρομή, αλλά είναι ξεκάθαρος για το ποια σχέση έχεις κι αν κούμπωσε. Τα φρένα έχουν καλό bite και δείχνουν ότι θα τα καταφέρουν καλά στα ζόρια. Για το τιμόνι είναι νωρίς να μιλήσουμε. Ο γνώριμος κινητήρας με το twin scroll turbo έχει ψυχή, τουρμπίζει δυνατά από χαμηλές στροφές και ο ήχος από την εξάτμιση είναι αρκετός για να σε κάνει να μπεις στο κλίμα.

Στην Κορσική
Ένα τέτοιο κομμάτι, σαν της Κορσικής, θα έλεγα ότι ταιριάζει στο DS3 Performance για να ξεδιπλώσει το ταλέντο του
. Αρχικά προβληματίζεσαι με το τιμόνι, αφού ψάχνεις να σημαδέψεις. Οδηγώντας, ανακαλύπτεις ότι κάτι συμβαίνει με το κέντρο του τιμονιού, καθώς υπάρχει μια ασάφεια. Το 40άρι προφίλ των ελαστικών και η σκληρή ανάρτηση είναι ό,τι πρέπει για τα κομμάτια με στροφές, η άνεση όμως  εντός πόλης πάει κυριολεκτικά περίπατο. Εδώ, στο βουνό, είναι ό,τι πρέπει. Στα πολύ σφιχτά και γλιστερά κομμάτια δυσκολεύεσαι να προσαρμοστείς. Το Performance βγάζει μούτρα, όταν πατάς το γκάζι, το Torsen δεν προλαβαίνει να μαζέψει τα μούτρα και η τροχιά -αναγκαστικά- ανοίγει. Λίγο παρακάτω το οδόστρωμα είναι καλύτερο. Μία καλή πατημένη αριστερή είναι η αρχή για να καταλάβεις ότι το DS 3 Performance έχει δυνατότητες. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, τόσο καλύτερο είναι. Μόλις πιάσεις ρυθμό, αρχίζεις να οδηγείς και να διασκεδάζεις. Τα φρένα είναι παραπάνω από υπάκουα και στα πολλά χιλιόμετρα. Το τιμόνι, πάλι, δεν είναι κακό, αλλά κάτι του λείπει από ακρίβεια. Τα Michelin Pilot Super Sport πασχίζουν να βρουν πρόσφυση, αλλά, ακόμα και σε συνδυασμό με το διαφορικό, τα μούτρα έχουν την τάση να ανοίξουν. Η αλήθεια είναι ότι τα λάστιχα έχουν «καλοπεράσει» πριν το πάρουμε στα χέρια μας. Πάντως «ιδρώνεις» όταν πας γρήγορα και η αδρεναλίνη ανεβαίνει. Νομίζω ότι με καλά λάστιχα και σε περιβάλλον πίστας κάνει την έκπληξη σε γυρολόγια. Για κάποιο λόγο, τα χιλιόμετρα που μαζεύει ταιριάζουν σε αυτοκίνητα με περισσότερα άλογα. Το ESP μοιάζει να προέρχεται από ένα απλό αυτοκίνητο πόλης, αφού είναι πολύ ευαίσθητο και η λειτουργία του δεν ταιριάζει σε ένα hot-hatch με σπορτίφ καταβολές. Γρήγορα οδηγείς μόνο με το ESP εκτός. Οι επιδόσεις από στάση δεν είναι αντιπροσωπευτικές, αφού τα ελαστικά ήταν αρκετά ταλαιπωρημένα και το σπινιάρισμα ήταν αναπόφευκτα έντονο στα πρώτα μέτρα. Το DS 3 Performance είναι σίγουρα πιο γρήγορο από τα 15,2sec για τα πρώτα 400m από στάση που μας έδειξε το VBOX.

Δύσκολος ρόλος
Το DS 3 Performance έχει δύσκολο ρόλο στο χάρτη των μικρών GTi. Οι ανταγωνιστές είναι πολύ δυνατοί παίχτες και, από θέμα τιμής, σίγουρα φθηνότεροι. Τα €32.987 είναι νούμερο δυσπρόσιτο, ειδικά όταν υπάρχουν επιλογές με €7-8.000 λιγότερα. Το DS 3 Performance είναι γι’ αυτούς που δεν υπολογίζουν τα χρήματα με τον τρόπο που το κάνουν οι περισσότεροι και προορίζεται φυσικά γι’ αυτούς που θέλουν κάτι διαφορετικό, κάτι που να ξεφεύγει από τη μάζα. Επίσης, κάτι που δυσκολεύει την κατάσταση είναι το γεγονός ότι είναι αρκετά αποτελεσματικό και γρήγορο όταν κινείσαι επιθετικά σε δρόμους με στροφές, αλλά μέσα στην πόλη θα σε δυσκολέψει λίγο στην καθημερινή μετακίνηση κυρίως λόγω της σκληρής του ανάρτησης. Έχει έντονα τα γονίδια του WRC, αλλά και το δύσκολο έργο να βρει το κοινό του.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ DS 3 PERFORMANCE 208PS: €32.987

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σπάνια εμφάνισηΆνεση ανάρτησης εντός πόλης
ΚαθίσματαΘα θέλαμε πιο sport ήχο
Απόδοση κινητήραΥποστροφή σε σφιχτά κομμάτια
Κράτημα σε «πατημένα» κομμάτιαΤιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή  77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
Τροφοδοσία  Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
Βάρος (kg)1.135
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων  
ΔιαφορικόΜπλοκέ τύπου Torsen
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός  Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικά τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω  Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικά τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδος
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΤετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 323mm
ΠίσωΜονοπίστονες δαγκάνες, συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 249mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά205/40 R18
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)208/ 6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)30,6/ 3.000
0-100km/h (sec)6,5sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)230
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km)      125
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική Μεικτή (lt/100km)  5,4
Δοκιμής (lt/100km)    9,2      
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η             SEC    
0-60               3,41
0-80               5,44
0-100             7,19
0-120             9,36
0-140             12,14
0-160             15,77