ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Δεύτερη νίκη για τον Rovanpera

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Δεύτερη νίκη για τον Rovanpera

Στην επέτειο για τα 70 χρόνια του, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τα είχε όλα: Ανατροπές, αγωνία, θέαμα και έντονες συγκινήσεις. Σε μια δύσκολη στιγμή για την Ελλάδα, που ζει ακόμη τις συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων και θρηνεί θύματα, η φετινή διοργάνωση αποτελεί μια ηλιαχτίδα αισιοδοξίας.

Το επιβεβαίωσαν άλλωστε οι θεατές, οι οποίοι για ακόμα μία φορά έδωσαν το βροντερό «παρών», αλλά και ο ίδιος ο νικητής του αγώνα, Kalle Rovapera: «Ήταν μια καταστροφική εβδομάδα για τον ελληνικό λαό και προσπαθήσαμε να συνεχίσουμε κανονικά τον αγώνα για να δώσουμε λίγη χαρά στον κόσμο. Ήταν εκπληκτικό που υπήρχαν τόσο πολλοί θεατές στις ειδικές διαδρομές για να μας υποστηρίξουν ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, και τους ευχόμαστε τα καλύτερα».

Από την ΕΚΟ Super Special Stage στην Πλατεία Νερού μέχρι τη Wolf Power Stage της τελευταίας ημέρας, μέσα σε ένα πρωτόγνωρο σκηνικό με λασπωμένες διαδρομές και εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, 69 πληρώματα έδωσαν επικές μάχες τιμώντας στο έπακρο τα γενέθλια ενός θεσμού, που διόλου άδικα είναι γνωστός ως το «Ράλλυ των Θεών». Ο πιο φημισμένος αγώνας του WRC φέτος έγινε ακόμα πιο απρόβλεπτος, απαιτητικός και δραματικός. Ο σκληρότερος των τελευταίων ετών! Τόσο, ώστε σχεδόν όλοι οι οδηγοί δεν παρέλειψαν να δώσουν συγχαρητήρια και να ευχαριστήσουν τη διοργάνωση, που σύμφωνα με τον νικητή της κατηγορίας WRC2, Andreas Mikkelsen, «έκανε απίστευτη δουλειά για να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο αγώνας».

Κατηγορία Rally1

Δεν ήταν εύκολη υπόθεση η δεύτερη νίκη του Rovanpera στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο νεαρός Φινλανδός είχε σπουδαία μάχη με τους Thierry Neuville και Sebastien Ogier, μέχρι τη στιγμή που οι δύο αντίπαλοί του γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο του αγώνα και τέθηκαν εκτός μάχης. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, δεν είχε κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί τη διαφορά που είχε από τους υπόλοιπους και να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη. Μια επικράτηση που τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του.

Σημαντικό βήμα για τη διατήρηση των σκήπτρων του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πραγματοποίησε η Toyota Gazoo Racing, με τον Elfyn Evans να συμπληρώνει το εμφατικό «1-2» της ιαπωνικής ομάδας στα ελληνικά χώματα. Ο Βρετανός αντιμετώπισε προβλήματα που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο, αλλά σήμερα κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Dani Sordo και να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ο Ισπανός οδηγός κράτησε ψηλά τη σημαία για τη Hyundai Shell Mobis, φέρνοντας το i20 N Rally1 στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Ott Tanak με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός έχασε κάθε ελπίδα για νίκη μόλις από τη δεύτερη μέρα, λόγω της ποινής χρόνου που δέχθηκε έπειτα από πρόβλημα με την αντλία νερού. Παρ’ όλα αυτά, έμεινε στη μάχη και αποζημιώθηκε με την τέταρτη θέση, αποτέλεσμα που για τον ίδιο είναι το καλύτερο των τελευταίων μηνών! Οι Esapekka Lappi με το Hyundai i20 N Rally1 και Takamoto Katsuta με το Toyota GR Yaris Rally1 συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα, έχοντας αντιμετωπίσει και αυτοί με τη σειρά τους αρκετά προβλήματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές.

Κατηγορία WRC2

Οι σκληρές ελληνικές επιφάνειες ταλαιπώρησαν και τα πληρώματα της κατηγορίας WRC2, με τον Andreas Mikkelsen να πετυχαίνει μια εμφατική νίκη! Ο Νορβηγός οδηγός είχε τρία κλαταρίσματα την πρώτη ημέρα, αλλά στη συνέχεια απογείωσε το Skoda Fabia RS Rally2 καταφέρνοντας να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη στην κατηγορία. Πίσω του ακολούθησαν οι Gus Greensmith και Yohan Rossel, με Skoda Fabia RS Rally2 και Citroen C3 Rally2, αντίστοιχα. Ο Βρετανός θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη σήμερα, αλλά ένα πρόβλημα στο διαφορικό δεν του επέτρεψε να παλέψει όσο θα ήθελε.

Κατηγορία JWRC

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις κρίθηκε ο τίτλος στην κατηγορία Νέων (JWRC), με την εξέλιξη του αγώνα να θυμίζει θρίλερ! Το μεγάλο φαβορί, ο Ιρλανδός William Creighton, εγκατέλειψε την πρώτη ημέρα από πρόβλημα στο ψυγείο, κάτι που έφερε σε θέση ισχύος τον Laurent Pellier. Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Γάλλου, ο οποίος με τη σειρά του εγκατέλειψε την τρίτη μέρα από μηχανικό πρόβλημα, αφήνοντας τον Diego Dominguez στην πρώτη θέση. Ο οδηγός από την Παραγουάη ξαφνικά απέκτησε τον πρώτο λόγο για τον τίτλο, αλλά η επιστροφή του Creighton υπό καθεστώς SuperRally του επέτρεψε να παραμείνει στο παιχνίδι. Έτσι, κατακτώντας την έκτη θέση στην κατηγορία και εκμεταλλευόμενος τους διπλούς βαθμούς που απέσπασε (με συντελεστή 2 το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις), ο Ιρλανδός στο τέλος πανηγύρισε τον τίτλο του Πρωταθλητή Νέων!

Τα ελληνικά πληρώματα

Από ελληνικής πλευράς, οι σκληρές ειδικές διαδρομές του αγώνα οδήγησαν σε εγκατάλειψη αρκετά πληρώματα που επιδίωκαν τη διάκριση. Πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ακολούθησε τον δικό του ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αποφεύγοντας τα προβλήματα, τακτική που τον δικαίωσε στο τέλος. Πίσω του, πάντα σε επίπεδο άτυπης ελληνικής κατάταξης, ακολούθησε ο Χρυσόστομος Καρέλλης με το Citroen C3 Rally2. O Λαμιώτης οδηγός κινήθηκε έξυπνα και τις τρεις μέρες του αγώνα, συνδυάζοντας το αποτέλεσμα με την ουσία. Άτυχος στάθηκε σήμερα ο Νώντας Καρανικόλας, ο οποίος εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση στο Ford Fiesta Rally3 και ενώ ήταν τρίτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Θέση η οποία πέρασε στα χέρια του Θέμη Χαλκιά με το εντυπωσιακό Renault Clio Rally3. Τέλος, στην κλάση RC4 η νίκη κατέληξε σε ελληνικά χέρια, και συγκεκριμένα σε αυτά του Σάββα Λευκαδίτη, που ξεπέρασε με επιτυχία τη δοκιμασία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με το Peugeot 208 Rally4.

Εβδομήντα χρόνια μετά την πρώτη εκκίνηση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, το ελληνικό ράλλυ έχει εδραιωθεί στην ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βελτιώθηκε, εξελίχθηκε, συνδύασε μαεστρικά παράδοση και καινοτομία, έγινε το μέτρο αναφοράς του διαφορετικού και του πρωτότυπου. Ο «εθνικός μας αγώνας», το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, κατάφερε να αποτελέσει και πάλι το επίκεντρο του μηχανοκίνητου, αλλά και του πολιτιστικού ενδιαφέροντος!

Οι δηλώσεις των οδηγών

#69 Kalle ROVANPERΑ / Jonne HALTTUNEN

«Ήταν μια δύσκολη βδομάδα με σκληρές συνθήκες που ξεκίνησαν από τις αναγνωρίσεις. Ξεκινώντας πρώτος δεν περίμενα ένα καλό αποτέλεσμα, οπότε το συναίσθημα είναι υπέροχο. Είναι καλό να μαζεύουμε νίκες, η επόμενη πρόκληση είναι ο τίτλος και πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό. Ήταν μεγάλη δοκιμασία και για τους ανθρώπους εδώ και ήταν πολύ όμορφο που είδαμε τόσους πολλούς Έλληνες θεατές στις ειδικές, σε αυτές τις δύσκολες γι΄ αυτούς στιγμές. Ήταν όμορφο που καταφέραμε να τους δώσουμε λίγη χαρά».

#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN

«Σταθήκαμε τυχεροί που παραμείναμε στο ράλλυ μετά το πρόβλημα με το ψυγείο. Χάσαμε βέβαια πάνω από ένα λεπτό, αλλά το γεγονός πως είμαστε δεύτεροι θα πρέπει να μας χαροποιεί. Αποτελεί πάντα μεγάλη πρόκληση η οδήγηση σε αυτό το ράλλυ. Ίσως δεν προσφέρει τον ίδιο ενθουσιασμό και τη συγκίνηση ενός ράλλυ στη Φινλανδία ή την Εσθονία, αλλά έχει τις δικές του προκλήσεις. Πρέπει να συνεχίσουμε να προσπαθούμε για το πρωτάθλημα».

#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE

«Θα μπορούσε να είναι πολύ καλά τα πράγματα, θα μπορούσαμε να έχουμε πάρει τη νίκη, αλλά δυστυχώς τα χθεσινά προβλήματα έβαλαν ένα πρόωρο τέλος στις ελπίδες για τη νίκη και τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Ήταν ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο. Οι ειδικές ήταν πολύ ωραίες για να είμαι ειλικρινής, μου άρεσε η οδήγηση, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε να πάρουμε το αποτέλεσμα που αξίζαμε».

#8 Ott TΑNAK / Martin JΑRVEOJA

«Μου άρεσαν οι ειδικές, το διασκέδασα. Είναι δύσκολο να πεις τι θα μπορούσε να έχει συμβεί, τα πάντα είναι πιθανά στα ράλλυ».

#17 Sebástien OGIER / Vincent LANDAIS

«Το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό. Μετά την καταιγίδα η οργάνωση έκανε πολύ καλή δουλειά για να συνεχιστεί το ράλλυ και πρέπει να τους ευχαριστήσουμε γι΄ αυτό».

#4 Esapekka LAPPI / Janne FERM

«Αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα την Παρασκευή και το Σάββατο και χάσαμε πολύ χρόνο, αλλά σίγουρα ήταν σημαντικό ότι τερματίσαμε. Τελικά το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο κακό, αλλά απέχει πολύ από το ιδανικό. Οι ειδικές ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ό,τι κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων και οι διοργανωτές έκαναν καλή δουλειά. Δεν έχω κανένα παράπονο».

#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON

«Ήταν ένα πολύ δύσκολο ράλλυ. Πέρσι ήταν η πρώτη μου φορά εδώ και δεν έμεινα ικανοποιημένος από την επίδοσή μου. Φέτος το αυτοκίνητο λειτούργησε άψογα και ευχαριστήθηκα τις ειδικές. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και σκληρές, είναι ένα πραγματικά απαιτητικό ράλλυ. Ανυπομονώ πραγματικά να βρεθώ στο βάθρο του Ακρόπολις κάποια στιγμή στο μέλλον -θα σήμαινε πολλά για μένα».

#6 Daniel SORDO / Candido CARRERA

«Συνέβησαν πολλά, όπως σε ένα κανονικό ράλλυ Ακρόπολις, αλλά καταφέραμε να επιβιώσουμε. Ήταν ένα πολύ δύσκολο ράλλυ το φετινό, λόγω των συνθηκών. Δεν είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, θα ήθελα να έχω πετύχει καλύτερο ρυθμό, αλλά η τρίτη θέση δεν είναι άσχημη».

#9 Jourdan SERDERIDIS / Frederic MICLOTTE

«Ήταν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για εμάς. Ήθελα να είμαι ο πρώτος Έλληνας και το καταφέραμε. Δεν υπήρχε έντονος ανταγωνισμός, γιατί οι καλύτεροι αντίπαλοι -όπως ο Λάμπρος, ο Αλέξανδρος και ο Παναγιώτης- εγκατέλειψαν. Παρόλα αυτά κάναμε καλό αγώνα, χωρίς προβλήματα και κλαταρίσματα, και πετύχαμε μια καλή θέση στη γενική κατάταξη. Το διασκεδάσαμε σε όλες τις ειδικές!».