Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ferrari |
Μοντέλο | 296 Speciale |
Segment | Sportscars |
Power Train | Plug-in Hybrid |
.jpg)
Η Ferrari ετοιμάζεται να ανεβάσει τον πήχη της απόδοσης με τη νέα 296 Speciale, μια έκδοση με καθαρόαιμο χαρακτήρα που απογειώνει τον συνδυασμό τεχνολογίας και οδηγικής απόλαυσης. Από την αρχή θα είναι διαθέσιμη τόσο σε κουπέ όσο και σε κάμπριο μορφή –η δεύτερη με το γνώριμο "A" στην ονομασία της. Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων είναι η αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή της ανοιχτής έκδοσης, που προσθέτει μερικά κιλά βάρους που με την συνολική ισχύ θα είναι φυσικά αμελητέο. Συνολικά, η Ferrari κατάφερε να μειώσει το βάρος της Speciale σε σχέση με την 296 GTB κατά 60kg, με τη μεγαλύτερη μείωση να προέρχεται από την καρδιά του αυτοκινήτου: τον τρίλιτρο V6 twin-turbo κινητήρα, o οποίος συνδυάζεται με οχτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη F1 DCT.
Οι μηχανικοί της Ferrari κατάφεραν να μειώσουν το βάρος του μοτέρ κατά 9kg, αντικαθιστώντας πολλά από τα κινούμενα μέρη. Οι μπιέλες τιτανίου προέρχονται απευθείας από την F80 και είναι ελαφρύτερες κατά 35% σε σχέση με την απλή έκδοση, ενώ ο ανασχεδιασμένος και ελαφρωμένος στρόφαλος έχει δεχθεί ειδική κατεργασία σκλήρυνσης, με το πακέτο στρόφαλος-μπιέλες-έμβολα να συμβάλλουν σε εξοικονόμηση μάζας 2,2kg, βελτιώνοντας τον χρόνο απόκρισης του κινητήρα. Ο κινητήρας διατηρεί την αρχιτεκτονική V6 120° και τη διάταξη Hot-V, η οποία τοποθετεί τα τούρμπο στη μέση του V. Τα ανασχεδιασμένα turbo μειώνουν το βάρος κατά 1,2kg, ενώ επιπλέον 1,9kg εξοικονομήθηκαν από τις βίδες και τα μπουζόνια τιτανίου για το μπλοκ και τις κεφαλές, μία λύση που συνήθως προορίζεται για αγωνιστικούς κινητήρες και εμφανίζεται για πρώτη φορά σε εφαρμογή δρόμου.
Το θερμικό μοτέρ πλέον αποδίδει 700 ίππους, 37 περισσότερους από την 296 GTB. Μαζί με τον αναβαθμισμένο ηλεκτροκινητήρα που προσθέτει άλλους 180 ίππους, το σύνολο φτάνει τους 880 ίππους -περισσότερους από κάθε άλλη πισωκίνητη Ferrari που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Επίσης, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 7,65kWh και η αυτονομία της φτάνει για 25km ηλεκτρικής κίνησης. Η επιτάχυνση είναι φυσικά εκρηκτική: 0-100km/h σε 2,8sec, 0-200km/h σε μόλις 7sec και τελική ταχύτητα 335km/h. Η τελική της ταχύτητα περιορίστηκε -κάπως- για χάρη της κάθετης δύναμης πίεσης -435kg στα 250km/h είναι αυτά, ενώ εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι χρειάζεται μόλις 106m για να ακινητοποιηθεί από τα 200km/h.
Η κάθετη δύναμη επιτυγχάνεται μάλιστα χωρίς υπερβολικά αεροδυναμικά βοηθήματα. Το ανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος είναι εμπνευσμένο από την 488 Pista με το S-duct να συνεργάζεται με μεγαλύτερο πίσω διαχύτη και δύο «αιωρούμενα» στοιχεία γύρω από τα πίσω φωτιστικά σώματα. Ανάμεσά τους, ένα ενεργό αεροδυναμικό spoiler κρυμμένο έξυπνα στο πίσω μέρος, συμπληρώνει το σύστημα. Η 296 Speciale είναι εξοπλισμένη με ενεργά αμορτισέρ Multimatic, τα οποία προέρχονται από την 296 GT3 και ελατήρια τιτανίου για την ελαχιστοποίηση του συνολικού βάρους. Για όσους επιλέξουν όλα τα προαιρετικά ελαφριά εξαρτήματα -carbon καθίσματα, ζάντες και εξάτμιση τιτανίου, το συνολικό βάρος πέφτει στα 1.410kg για το κουπέ και στα 1.490kg για το ανοιχτό μοντέλο.
Η 296 Speciale διαθέτει το εξελιγμένο και πανέξυπνο boost-control που εισήχθη στην SF90 XX Stradale, η οποία εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης για να προσφέρει αύξηση της απόδοσης για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Ο σκοπός της λειτουργίας extra boost, η οποία είναι διαθέσιμη μόνο στη ρύθμιση «Qualify» του eManettino, ώστε να παρέχει επιπλέον ισχύ κατά την έξοδο από τις στροφές για να βοηθήσει στη μείωση των χρόνων γύρου. Η λογική ελέγχου παρακολουθεί συνεχώς τη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων του συστήματος και, εάν είναι απαραίτητο, μειώνει την αποδιδόμενη ισχύ σε μια τιμή που μπορεί να διατηρηθεί σταθερά χωρίς θερμική υπερφόρτωση των υποσυστημάτων του οχήματος.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός της 296 Speciale ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία που εφαρμόζεται σε όλες τις ειδικές εκδόσεις της Ferrari τα τελευταία χρόνια. Σε σχέση με την 296 GTB, η Speciale είναι πιο απλή, με λιγότερα στοιχεία συνολικά για την εξοικονόμηση βάρους, με ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και Alcantara. Οι επενδύσεις carbon εναρμονίζονται χρωματικά με τις επενδύσεις των bucket καθισμάτων. Ο οδηγός επωφελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, καθώς παίρνει ευανάγνωστες πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, ενώ υπάρχουν κρυμμένες οθόνες αφής στο ταμπλό, όπως μπροστά από τον συνοδηγό. Το τιμόνι δεν θα μπορούσε να είναι μην είναι με σπορ σχεδιασμό και διαθέτει πολλά κουμπιά ώστε η 296 Speciale να γίνει πιο εύκολη στην γρήγορη οδήγηση.
Οι παραδόσεις των πρώτων Ferrari 296 Speciale θα γίνουν τον Μάρτιο του 2026 και η τιμή τους ανέρχεται στα 411.568€.