Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Dacia
Μοντέλο Duster
Segment C-Segment
Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Το νέο Duster ανοίγει το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του μοντέλου, ορόσημο για την Dacia αλλά και την κατηγορία των SUV γενικότερα. Το Duster στη 13χρονη καριέρα του, κατέκτησε πάνω από 40 τίτλους, με την παραγωγή του να φτάνει τις 2,2 εκ. μονάδες, ενώ η δημοφιλία του αυξάνεται σταθερά, καθώς κατάφερε να γίνει το best seller SUV της Ευρώπης σε όλες τις κατηγορίες των λιανικών πωλήσεων για το 2022.

Κομψότητα και δυναμισμός

Η νέα τρίτη γενιά του Duster έρχεται τώρα με νέο πιο δυναμικό αισθητικό προφίλ αλλά και πιο εκλεπτυσμένα σχεδιαστικά στοιχεία που το καθιστούν συνολικά πιο κομψό και το ίδιο περιπετειώδες όσον αφορά στις δυνατότητές του. Η απλότητα των σχημάτων και των όγκων συμβάλλει στη δύναμη του design – συμπεριλαμβανομένου και του κάθετου εμπρός μέρους, των έντονων προστατευτικών στα «φρύδια» των φτερών, της φαρδιάς πίσω πόρτας, αλλά και των πλευρικών παραθύρων που καλύπτουν αρμονικά το τμήμα από την εμπρός κολώνα μέχρι το πορτμπαγκάζ. Το νέο Duster διαθέτει περιφερειακά προστατευτικά στο ύψος της μέσης του αμαξώματος: τα πλευρικά προστατευτικά  στο κάτω μέρος του αμαξώματος συνδέονται με εκείνα στους θόλους των τροχών, τα οποία συνδέονται με τη σειρά τους, με τον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, καθιστώντας το νέο Duster πιο στιβαρό και περιπετειώδες από ποτέ.

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα στο εσωτερικό του.

Το εσωτερικό του νέου Dacia Duster, διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία και τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για να κάνει εύκολη τη ζωή των επιβατών του. Συνολικά έρχεται αναβαθμισμένο ποιοτικά και εργονομικά ενώ είναι και πιο σύγχρονο, με την κεντρική οθόνη των 10,1in να είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον, αλλά και με νέο ψηφιακό και πλήρως διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων 7in. Ο εξοπλισμός είναι και αυτός πιο σύγχρονος, περιλαμβάνοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Διαθέτει επίσης, νέα χειριστήρια για τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο και «flat» τμήματα στη στεφάνη του τιμονιού στο πάνω και κάτω μέρος. Διαχρονική αξία στο εσωτερικό του παραμένει η ευρυχωρία του, με την πλατφόρμας CMF-B που χρησιμοποιεί να προσφέρει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό – ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (472lt κάτω από την εταζέρα στην έκδοση 4x2).

Με νέα γκάμα κινητήρων

Πιστό στις αξίες της Dacia, το νέο Duster προσφέρει μία προσιτή εναλλακτική για περισσότερο βιώσιμη οδήγηση, συνδυάζοντας νέους υβριδικούς κινητήρες και περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά.

Η γκάμα του ξεκινά από την αμιγώς υβριδική του έκδοση Duster HYBRID 140. Ο κινητήρας της έκδοσης αυτής, είναι κατασκευασμένος με τεχνολογίες που έχει εξελίξει και δοκιμάσει το Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6lt και 94Ps, συνδυάζοντάς τον με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας κινητήρας 49Ps και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσεως) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα). Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 140Ps ενώ το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V) και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων σε αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν την μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο).

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Η έκδοση Duster TCe 130, συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2lt νέας γενιάς, που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48V. Αυτός ο κινητήρας βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Παρέχει επίσης περισσότερη ισχύ κατά την επιτάχυνση, σε σχέση με την έκδοση TCe 130 του σημερινού Duster, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο άμεσο αλλά και πιο ομαλό στην οδήγηση. To σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh, χωρίς η λειτουργία αυτή να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, ενώ τέλος συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Η διαθέσιμη γκάμα κινητήρων του νέου Duster μπορεί να μην διαθέτει πλέον diesel έκδοση, διαθέτει όμως και πάλι την δημοφιλή έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο), Duster ECO-G 100. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Νέο Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Μπορεί να διανύσει έως και 1.300km με τα δύο ρεζερβουάρ του, συνολικής  χωρητικότητας 100 λίτρων (50lt βενζίνης και 50lt LPG). Ένα κουμπί ενσωματωμένο στο ταμπλό, αλλάζει άμεσα και ανεπαίσθητα τον τρόπο τροφοδοσίας του κινητήρα από το ένα καύσιμο στο άλλο.

Και πάλι τολμηρό και ικανό

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Το Dacia Duster είναι σημείο αναφοράς για τον SUV χαρακτήρα και τις ικανότητές του για τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που έρχεται να συνεχίσει προφανώς και η νέα του γενιά. Για το λόγο αυτό, το νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:

AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, ανάλογα με το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα περιστροφής των τροχών.

SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης, χάρη στις ειδικές ρυθμίσεις του ESC και του συστήματος anti-spin.

MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.

OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος, με λειτουργία παρόμοια με το 4x4 Lock του σημερινού Duster, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτόματης και βέλτιστης κατανομής της ροπής στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, ανάλογα το βαθμό πρόσφυσης και την ταχύτητα.

ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος. Βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα ώστε να περιορίσει την κατανάλωση, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 209mm στις δικίνητες και 217mm στις τετρακίνητες εκδόσεις του, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις προσφέρουν και εντυπωσιακές γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης (31° εμπρός και 36° πίσω).