Επίσημο: Lotus Eletre

Επίσημο: Lotus Eletre

Το πρώτο από τα τρία αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Lotus είναι η Eletre, ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση SUV που αποδίδει ανάλογα με την έκδοση από 600Ps μέχρι 700Ps. Η ονομασία Eletre προέρχεται από την Ουγγρική γλώσσα και σημαίνει έρχεται στην ζωή, υποδηλώνοντας με αυτό τον τρόπο την αναγέννηση της Lotus. Η Eletre είναι ένα μεγάλο σε μέγεθος SUV με το μήκος της να φτάνει τα 5.105mm, το μεταξόνιο στα 3.019mm και το ύψος της είναι στα 1.630mm, ενώ είναι κατά 66mm χαμηλότερη από την Porsche Cayenne και κατά 179mm πιο μακριά. Η Eletre χρησιμοποιεί αερανάρτηση στον στάνταρ εξοπλισμό της, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, προαιρετική ενεργητική τετραδιεύθυνση, καθώς και active anti-roll bars. Η Lotus δεν έχει αποκαλύψει ακόμα περισσότερα στοιχεία σχετικά με την ακριβή ισχύ του συνόλου, πέρα από το γεγονός πως η συστοιχία των μπαταριών θα έχουν χωρητικότητα στις 100kWh και θα προσφέρουν αυτονομία της τάξεως των 600km, ενώ με την χρήση ταχυφορτιστή των 350kW θα μπορεί να ανακτήσει 400km μέσα σε 20 λεπτά φόρτισης. Η Eletre των 600Ps εκτιμάται ότι θα χρειάζεται λιγότερο από 3sec για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h, ενώ η τελική της θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 257km/h.

Το ίδιο φουτουριστικό design θα συναντήσουμε και στο αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό της Eletre, το οποίο διαθέτει 400lt χώρο αποσκευών πίσω και άλλα 77lt εμπρός. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων,  η μεγάλη και οριζόντια τοποθετημένη οθόνη αφής των 15,1in στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και η επιπλέον οθόνη που βρίσκεται μπροστά από την θέση του συνοδηγού. Δύο ακόμα οθόνες προβάλουν την εικόνα προς τα πίσω, αντικαθιστώντας τους παραδοσιακούς καθρέφτες. Επίσης, οι πίσω επιβάτες έχουν και αυτή μια οθόνη τοποθετημένη μπροστά από το κεντρικό υποβραχιόνιο.

Σε αντίθεση με την Emira και την Evija που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Alpine, η Eletre έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Geely, με την modular πλατφόρμα της που δεν αποκλείεται να την δούμε και σε επερχόμενα μοντέλα της εταιρείας, να είναι κατασκευασμένη αποκλειστικά για την Lotus. Μετά την Eletre η οποία θα διατεθεί προς πώληση στην Αγγλία, στην Κίνα και στην Ευρώπη το 2023 και στην Αμερική το 2024, η Lotus θα παρουσιάσει μέσα στο 2024 ένα τετράθυρο ηλεκτροκίνητο coupe για να ανταγωνιστεί την Porsche Taycan και το Tesla Model S, το οποίο για την ώρα ονομάζεται Type 133. Μετέπειτα θα ακολουθήσει η Type 134 που θα ανταγωνιστεί την Macan και γύρω στο 2026 θα παρουσιαστεί ένα μικρό διθέσιο sport μοντέλο.

Η κυκλοφορία ενός SUV από την Lotus πάντως δεν θα πρέπει να προβληματίσει τους οπαδούς της εταιρείας, αφού δεν θα απαρνηθεί τα μικρά και όσο το δυνατόν ελαφριά coupe και sport μοντέλα της. Απλά το μερίδιο της αγοράς των SUV είναι μεγάλο και η Βρετανική εταιρεία θέλει και από εκεί ένα μερίδιο. Η Eletre μπορεί είναι η πρώτη Lotus που θα κατασκευαστεί στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην νέα γραμμή παραγωγής της Wuhan, όμως τα υπόλοιπα sport μοντέλα της θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στο Hethel της Αγγλίας. Επίσης η Eletre είναι το πρώτο τετράθυρο μοντέλο της εταιρείας, το οποίο δεν βασίζεται σε κάποιο από τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της.