Fiat 500X 1.3 Cross Firefly DCT 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Fiat
Μοντέλο 500X
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Fiat 500X 1.3 Cross Firefly DCT 150Ps

Η έκδοση Cross έχει προσανατολισμό στις εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς να σημαίνει ότι το 500X είναι ένα σκληροτράχηλο off road όχημα. Αν και είναι δικίνητο, μπορεί να κινηθεί με αξιοπρέπεια σε βατά μονοπάτια και να περάσει από αρκετά δύσκολα σημεία, παρά τα μόλις 157mm της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Από εκεί και πέρα, θα τα καταφέρει μια χαρά στις καθημερινές μετακινήσεις, έχοντας άνετους χώρους, όμορφο και πρακτικό εσωτερικό και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Η έκδοση Cross ξεχωρίζει μέσω της προστατευτικής μπάρας που έχει τοποθετηθεί στο μπροστινό προφυλακτήρα, από τις ράγες της οροφής και από τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στα φτερά.

Firefly!
Οι κινητήρες Firefly έρχονται σε 1.0lt και σε 1.3lt, με τον πρώτο να μας έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις σε παλαιότερη δοκιμή. Αυτή τη φορά θα ασχοληθούμε με τον μεγαλύτερο και πιο ισχυρό 1.3Firefly. Τόσο το μπλοκ όσο και η κυλινδροκεφαλή είναι από αλουμίνιο, με το μπλοκ μάλιστα να έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid. Η Teksid είναι μία ιταλική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1978 από το Gruppo Fiat και ειδικεύεται στην κατασκευή μπλοκ και κυλινδροκεφαλών. Στην κυλινδροκεφαλή θα συναντήσουμε την τρίτη γενιά του ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir, χάρη στο οποίο βελτιώνεται η ελαστικότητα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και η απόδοσή του στις υψηλές. Επιπλέον, μειώνεται η προανάφλεξη, μιας και οι βαλβίδες εισαγωγής μπορούν να καθυστερήσουν το κλείσιμό τους, με επακόλουθο της ιδιότητας αυτής, να μπορεί να λειτουργήσει ο κινητήρας με υψηλότερη πίεση στο turbo, χρησιμοποιώντας απλή βενζίνη. Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στη χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και στην πιο πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα. Ο Firefly είναι εξοπλισμένος με φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF, είναι 20% πιο οικονομικός σε σχέση με τους προηγούμενος κινητήρες (1.4T-Jet) και είναι εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Τα 150Ps του αποδίδονται στις 5.250rpm, ενώ η ροπή των 27,5kgm είναι διαθέσιμη στις 1.850rpm και επιτρέπουν στο 500Χ να κινηθεί αρκετά γρήγορα, αφού χρειάζεται μόλις 8,8sec για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h και να φτάσει την τελική ταχύτητα των 200km/h. Ο κινητήρας, στην έκδοση που δοκιμάζουμε, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, το οποίο έχει ομαλή λειτουργία, αν και υστερεί σε απόκριση όταν θελήσει κανείς να κινηθεί γρήγορα. Οι αλλαγές δεν γίνονται με την ίδια ταχύτητα όσο σε άλλα ανταγωνιστικά κιβώτια διπλού συμπλέκτη και υπάρχει και μία υστέρηση στο kick-down, που σου δίνει την εντύπωση ότι η μονάδα διαχείρισης του κιβωτίου διστάζει να αποφασίσει για το πότε ακριβώς θα αλλάξει σχέση. Από εκεί και πέρα, όμως, το 500Χ αποκομίζει μόνο θετικά σχόλια.

Ξεκούραστο και άνετο!
Ο κινητήρας έχει ζωντάνια και νεύρο, το πλαίσιο είναι στιβαρό, τα φρένα έχουν αισθητή παρουσία και σταθερή απόδοση, ενώ θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τη ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι όσο σφιχτή χρειάζεται. Τα 2.570mm του μεταξονίου υπόσχονται επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, ενώ με μερικούς συμβιβασμούς, ο πέμπτος που θα καθίσει στο κέντρο του πίσω καθίσματος θα νιώσει λίγο άβολα από το κεντρικό τούνελ. Οι θήκες που θα συναντήσουμε στο εσωτερικό είναι αρκετές και πρακτικές, με τα υλικά που το απαρτίζουν να είναι ποιοτικά και καλαίσθητα στο μάτι. Ο χώρος αποσκευών έχει παραλληλόγραμμο σχήμα και φτάνει στα 350lt, μία ικανοποιητική τιμή για το μέγεθος και τη διάταξη του αμαξώματος που μπορεί να δεχθεί και τετρακίνηση. Ο εξοπλισμός του 500Χ είναι αρκετά πλούσιος και περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, έγχρωμη οθόνη TFT των 3,2in στον πίνακα οργάνων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, φώτα LED εμπρός και πίσω, κεντρική οθόνη αφής 7in για το σύστημα infotainment Uconnect, θύρες USB και πολλά ακόμα, που θα κάνουν ευκολότερη και ασφαλέστερη την καθημερινή διαβίωση με αυτό.

Στην πράξη!
Οδηγώντας το Fiat 500X ανακαλύπτεις ότι ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη και ομαλή λειτουργία, με καλή απόκριση στο γκάζι, αν και κάτω από τις 1.900rpm είναι κάπως υποτονικός, από εκεί και πέρα, όμως, αποδίδει πολύ καλά και μπορεί να κινήσει με άνεση το αμάξωμα των 1.320kg. Στις καθημερινές μετακινήσεις, το 500Χ είναι ένα ξεκούραστο και άνετο όχημα, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Είναι ιδανικό για καθημερινή κίνηση μέσα στην πόλη, με την άνετη ανάρτηση να απορροφά την πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο, θα αναπτύξει άνετα μεγάλες ταχύτητες, με την απουσία των αεροδυναμικών θορύβων και την καλή ηχομόνωση να εγγυώνται άνετη μετακίνηση. Το τιμόνι προσφέρει αρκετά καλή πληροφόρηση και είναι όσο στιβαρό χρειάζεται στις υψηλές ταχύτητες και ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς.

Εν κατακλείδι
Αν ψάχνετε λοιπόν ένα όμορφο όσο και ξεχωριστό αυτοκίνητο από πλευράς εμφάνισης, αλλά παράλληλα να είναι άνετο, ποιοτικό, πρακτικό και με λογικό κόστος αγοράς, το Fiat 500X Cross με τον 1.3lt των 150Ps είναι μία συμφέρουσα πρόταση. Έχει σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από την αντίστοιχη έκδοση που είχαμε δοκιμάσει με τον 1.0lt κινητήρα, με μικρή διαφορά στην τιμή απόκτησης.

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €22.000

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Όμορφο design Σχετικά αργές αλλαγές ταχυτήτων
ΕπιδόσειςΑίσθηση τιμονιού
Ποιότητα κατασκευής
Άνετο εσωτερικό
Οδηγική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή70mm x 86,5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη, έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά215/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.264
Πλάτος (mm)1.796
Ύψος (mm)1.595
Μεταξόνιο (mm)2.570
Βάρος (kg)1.320
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/ 5.250
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27,5/1.850
0-100km/h (sec)9,1sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)200
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) WLTP140
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,1
Δοκιμής (lt/100km)7,3