Ford Puma ST-Line 1.0EcoBoost 155Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Ford
Μοντέλο Puma
Segment B-SUV
Power Train Hybrid
Αντιπρόσωπος Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr
Ford Puma ST-Line 1.0EcoBoost 155Ps

Η κατηγορία B-SUV μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, με τις εταιρείες να εισάγουν συνεχώς νέα μοντέλα λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τους καταναλωτές. Η Ford είχε ήδη ισχυρή παρουσία με τα Ecosport και Fiesta Active, όμως με το νέο Puma έκανε κάτι εντελώς διαφορετικό. Πήρε λευκό χαρτί και σχεδίασε ένα από τα πιο όμορφα και μοντέρνα μικρά SUV, το οποίο δεν φέρει καμία ομοιότητα με τα hatch-back μοντέλα. Φυσικά και το προίκισε με τη γνωστή ενθουσιώδη οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Ford, όμως ακόμα πιο σημαντικό είναι η ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας, αποτελώντας το πρώτο από μία τεράστια σειρά υβριδικών, ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων που πρόκειται να μας παρουσιάσει η Αμερικάνικη εταιρεία τα προσεχή έτη.

ST-Lined
Σχεδιασμένο από τον Έλληνα Γιώργο Σαριδάκη, το νέο Puma ενθουσιάζει με το μυώδες και δυναμικό του σχήμα. Η έκδοση ST-Line X το εντάσσει στη μεγάλη οικογένεια των σπορτίφ μοντέλων της Ford που αποσκοπούν να προσφέρουν πιο σπορ χαρακτηριστικά και σε εμφάνιση και σε οδική συμπεριφορά, εμπνευσμένα πάντα από τις κανονικές εκδόσεις ST, τις οποίες επιμελείται το τμήμα Ford Performance. Φυσικά η κορύφωση της γκάμας θα γίνει στα τέλη του χρόνου, οπότε θα λανσαριστεί το νέο Puma ST, μέχρι τότε όμως τις σπορ ανάγκες καλύπτει το ST-Line. Το όμορφο και τονισμένο αμάξωμα, με τις έντονες καμπύλες και τα κουπέ στοιχεία, κολακεύεται ακόμα περισσότερο από το κοστούμι ST-Line, με τη μεγάλη μπροστινή μάσκα να είναι σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση και τους προφυλακτήρες να διαθέτουν πιο αεροδυναμική σχεδίαση. Οι ζάντες των 18 ιντσών ξεχωρίζουν, με τα πίσω σκουρόχρωμα -LED- φανάρια και τα πίσω κρύσταλλα φιμέ να αποτελούν προνόμιο της συγκεκριμένης έκδοσης. Ο σκοπός των σχεδιαστών ήταν να δείχνει το Puma ST-Line πιο σπορ από τις εκδόσεις Titanium, κάτι που αναμφίβολα καταφέρνει, χωρίς παράλληλα να γίνεται υπερβολικό.

Tough challenge
Οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας ζητούν κάτι ιδιαίτερα δύσκολο από τους κατασκευαστές: «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις με ανώτερη πρακτικότητα στο εσωτερικό τους. Οι σχεδιαστές της Ford δέχθηκαν την πρόκληση και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο των 2.588mm, για να προσφέρουν κάτι παραπάνω από επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι ο χώρος των αποσκευών. Ακόμα και μετά τη μείωση του χώρου για τις ανάγκες της μπαταρίας, τα 401lt που διαθέτει είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία, με το Puma να διαθέτει έναν επιπλέον κρυμμένο άσσο: το περίφημο Mega Box. Κάτω από το -διπλό- πάτωμα κρύβεται ένας δευτερεύων χώρος 80lt, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από πλαστικό και διαθέτει τάπα αποστράγγισης, που επιτρέπει τον σωστό καθαρισμό του με νερό, αν χρειαστεί να μεταφέρουμε κάποιο αντικείμενο που μπορεί να τον λερώσει. Η εσωτερική σχεδίαση δεν διαφέρει σημαντικά από το Ford Fiesta. Ντύνεται με τα ίδια μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ η έκδοση ST-Line προσθέτει σπορ λεπτομέρειες, όπως πεντάλ και μαρσπιέ με αλουμινένιες ενθέσεις, δερμάτινο flat-bottom τιμόνι και κόκκινες ραφές στις επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών. Τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με την ίδια οθόνη αφής 8 ιντσών και το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, που προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Επιπρόσθετα, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το Puma σε WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 διαφορετικών συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού του κινητήρα και άλλα. Μεγαλύτερο προσόν του Puma σε σχέση με το Fiesta είναι ο πίνακας οργάνων που έχει αντικατασταθεί από μία εντυπωσιακή ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που αλλάζει γραφικά και χρωματισμούς απεικόνισης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

Mild Hybrid Power
Ο τρικύλινδρος 1.0EcoBoost χρησιμοποιεί όλες τις νέες τεχνολογίες της Ford για μείωση των τριβών και αύξησης της απόδοσης. Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ένα νέο turbo χαμηλής τριβής για βελτιωμένη ευστροφία και μειωμένο turbo lag. Αποτελεί τον πρώτο κινητήρα της Ford που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, συνεισφέροντας στην οικονομία καυσίμου του μοντέλου. Στην ισχυρότερη εκδοχή του και με τη συνεισφορά ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, ο 1.0EcoBoost αποδίδει 155Ps με 19,4kgm ροπής, από τις 1.900rpm έως τις 5.500rpm. Η τιμή αυτή της ροπής φτάνει τα 22,4kgm στη λειτουργία overboost και κορυφώνεται μέχρι τα 24,5kgm, όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι (e-assist), απαιτώντας τη μέγιστη ισχύ από τον θερμικό κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα του Ford Puma περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW που παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου (Li-Ion) χωρητικότητας 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Από τη στιγμή που σβήσει ο θερμικός κινητήρας, μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να τον εκκινήσει ξανά.

Οδηγώντας το…αιλουροειδές
Το Puma ST-Line αναφέρεται για όσους ζητάνε το «κάτι παραπάνω» όσον αφορά την οδήγηση, ακόμα κι αν το αμάξωμα απέχει 166mm από το έδαφος. Διαθέτει την καλύτερη οδική συμπεριφορά από όλα τα μικρά SUV, σε σημείο που πολλές φορές ξεχνάς ότι δεν οδηγείς hatch-back. Τα καθίσματα της έκδοσης ST-Line χάνουν την εξαιρετική λειτουργία μασάζ που διαθέτουν τα Puma Titanium, όμως στηρίζουν πιο σωστά το σώμα χάρη στα ενισχυμένα «πλαϊνά» τους. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, αφού διαθέτεις πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να κάθεσαι υπερβολικά ψηλά. Η λειτουργία του χιλιάρη κινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και δύσκολα κάποιος αντιλαμβάνεται την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του, αφού απουσιάζουν κάθε είδους κραδασμοί που συναντάμε σε αντίστοιχα σύνολα μικρού κυβισμού. Αυτό οφείλεται στις ειδικά σχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα, αλλά και στο άριστο ζύγισμα του στροφάλου, ο οποίος χρησιμοποιεί έξι αντίβαρα και τέσσερα κουζινέτα. Τα 30 επιπλέον άλογα της κορυφαίας έκδοσης κάνουν τη διαφορά και προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις, με το 0-100km/h να βελτιώνεται κατά 0,8sec (9,0sec) σε σχέση με την έκδοση με τα 125Ps (9,8sec). Το ηλεκτρικό σύστημα συνεργάζεται συνεχώς με τον κινητήρα για να παρέχει ροπή μέχρι 5,5kgm, συμπληρώνοντας την ισχύ και μειώνοντας την κατανάλωση, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται μεταξύ 7-7,5lt/100kmΟ κινητήρας με την πλούσια ροπή συνεισφέρει στη διασκεδαστική συμπεριφορά του Puma. Ανεβάζει στροφές με όρεξη, έχει σπορτίφ ήχο και επαρκή ισχύ για να αναδείξει το εξαιρετικό πλαίσιο. Ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι απολαυστικός, με σαφές κούμπωμα, θυμίζοντας τα κορυφαία σπορ hatch-back, όπως το Fiesta ST. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, με μεστή πληροφόρηση και σου δίνει αυτοπεποίθηση να εκμεταλλευτείς κάθε χιλιοστό πρόσφυσης των 215/50 ελαστικών του. Το Puma ST-Line είναι ευέλικτο, αλλάζει ταχύτατα κατεύθυνση και ακολουθεί «πειθήνια» την τροχιά του οδηγού. Η ανάρτηση είναι σημαντικά πιο σφιχτή και παρότι δεν διαθέτει την εντυπωσιακή κύλιση που προσφέρει το Titanium, μειώνει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ακόμα και έτσι οι επιβάτες δεν θα δυσανασχετήσουν ποτέ, με το Puma να διαθέτει μοναδική σταθερότητα για αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV. Τα φρένα ικανοποιούν ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό και δύσκολα θα καταφέρει κανείς να τα κουράσει. Το νέο Ford Puma είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με δυναμική παρουσία, που στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας. Η έκδοση ST-Line του δίνει έναν αέρα hot-hatch, εκμεταλλευόμενο την αυξημένη ισχύ του κινητήρα των 155Ps και το σπορ setup της ανάρτησης. Είναι ό,τι πιο συναρπαστικό μπορείς να αγοράσεις σε αυτήν την κατηγορία, με την τιμή του να τοποθετείται στα €23.366 για το ST-Line και στα €25.793 για την έκδοση ST-Line X, που διαθέτει ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων, φώτα LED μπροστά και πίσω, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα B&O ισχύος 675W με 10 ηχεία, ασύρματη φόρτιση smartphone, adaptive cruise control, καθώς και όλη την σουίτα συστημάτων ασφαλείας της Ford. Επιπλέον διαθέτει εργοστασιακή εγγύηση 8 χρόνια Ford Protect, ενώ το προγράμματα MyPuma της Ford Finance προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.

Τιμή βασικής έκδοσης (125Ps mHEV Titanium): €20.991
Τιμή έκδοσης δοκιμής (155Ps mHEV ST-Line X): €25.793

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή71,9mm x 82mm
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 271x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά215/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.186
Ύψος (mm)1.550
Πλάτος (mm)1.805
Μεταξόνιο (mm)2.588
Βάρος (kg)1.280
Χώρος Αποσκευών (lt)401 - 1.216
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)155/ 6.000
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)19,4/1.900-5.500
Συνδυαστική ροπή με λειτουργία e-Assist (kgm/rpm)24,5/2.500-3.000
0-100km/h (sec)9,0sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)205
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) κατά WLTP126
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Κατά WLTP (lt/100km)5,5