H BMW XM στην Ελλάδα

H BMW XM στην Ελλάδα

Η BMW ξάφνιασε τους πάντες τον Νοέμβριο του 2021 με την αποκάλυψη του επιθετικού και πολύ ιδιαίτερου Concept X M. Αν το Μ SUV μας εντυπωσίασε στην πρωτότυπη μορφή του τότε, τώρα που το είδαμε μπροστά μας στην Ελληνική παρουσίασή του, μας έκανε να παραδεχτούμε την BMW για το πώς καταφέρνει να κλέβει την προσοχή.

Η πολωτική σχεδίαση, παραμένει με τα φωτιστικά σώματα αγάπης/μίσους (τα είδαμε και στη νέα Σειρά 7 και στο facelift X7) να δίνουν συναίσθημα στο σχήμα. Το SUV που διατίθεται αποκλειστικά με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης είναι το πρώτο αυτόνομο προϊόν M από τότε που η M1 σταμάτησε να κυκλοφορεί το 1981.

Όπως καταλάβατε, απέχει πολύ από το να είναι ο άμεσος διάδοχος του coupe με τον κινητήρα στο κέντρο, καθώς η XM θέλει να κερδίσει το κοινό των SUV. Στην γκάμα είναι πάνω από τα X5 M / X6 M Competition και X7 M60i, ενώ δεν μοιάζει καθόλου (καλώς ή κακώς) με αυτά τα μοντέλα. Όλα πάνω του είναι τεράστια, συμπεριλαμβανομένων των τροχών 23in με ελαστικά 275/35 εμπρός και 315/30 πίσω ως στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στον έξτρα εξοπλισμό, μπορείτε να κατεβείτε μία διάσταση.

Στο πίσω μέρος έχει κάποια μοτίβα που θυμίζουν Μ1 αλλά εκεί σχεδόν τελειώνουν οι ομοιότητες. Όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα M, η XM διαθέτει σύστημα τετραπλής εξάτμισης, μόνο που αυτή τη φορά τα τελικά της εξάτμισης είναι το ένα πάνω από το άλλο για να κάνουν το sport SUV να ξεχωρίζει. Τα εντυπωσιακά φαρδιά πίσω φώτα συμπληρώνουν το μυώδες «σώμα» και πλαισιώνουν το logo XM με χρυσό περίγραμμα που ολοκληρώνει τις εξωτερικές λεπτομέρειες.

Το πρώτο προϊόν M με σύστημα PHEV διαθέτει μια θύρα φόρτισης στο αριστερό μπροστινό φτερό, την οποία θα δούμε και στο M5 της επόμενης γενιάς. Κάτω από το καπό, η BMW έχει τοποθετήσει τον νέο της κινητήρα S68, έναν V8 4,4 λίτρων twin-turbo με ήπια υβριδική τεχνολογία. Από μόνος του, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 490Ps. Ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι ο ηλεκτροκινητήρας, με ισχύ 197Ps. H συνδυασμένη ισχύς είναι στους 653Ps. Το 0-100 km/h έρχεται σε 4,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα του απόλυτου M SUV περιορίζεται ηλεκτρονικά 250 km/h. Αν πάλι θέλεις κάτι παραπάνω το M Driver's Package θα… χαλαρώσει τον περιοριστή στα 270 km/h.

Το ηλεκτρικό μοτέρ παίρνει δύναμη από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 25,7 kWh. Το XM λειτουργεί ηλεκτρικά ως τα 140 km/h και έχει αυτονομία στο e-mode ως 88 km.

Μεγάλη και επιβλητική

Η ΧΜ είναι η… βαρύτερη BMW παραγωγής (ζυγίζει λίγο πάνω από 2.70kg), αλλά σύμφωνα με το τμήμα Μ το βάρος κατανέμεται σχεδόν 50:50. Αυτό δεν είναι έκπληξη δεδομένου ότι έχει έναν μεγάλο κινητήρα V8, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία αλλά και γενναιόδωρες διαστάσεις: 5.110mm μήκος, 2.005mm πλάτος, και 1.755mm ύψος. Αν και το μεταξόνιο των 3.105 mm είναι πανομοιότυπο με αυτό της X7 (με τρεις σειρές καθίσματα), η XM χωράει μόνο πέντε άτομα.

Εσωτερικά δεν είναι τόσο επιβλητική όσο το Concept XM, αλλά η αίσθηση πολυτέλειας είναι έντονη με επένδυση σε Vintage Coffee Merino και συνδυασμό με δέρμα Soft Nappa. Ο ουρανός ενσωματώνει όχι λιγότερα από 100 LED για εντυπωσιακά εφέ φωτός τα οποία ακολουθούν την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης. Το γρήγορο SUV χρησιμοποιεί το πιο πρόσφατο iDrive 8 και έρχεται με head-up display στάνταρ, ενώ προσφέρει την ευρύτερη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού που έχουν εγκατασταθεί ποτέ σε BMW. Η XM θα μπει στην παραγωγή πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους στο εργοστάσιο Spartanburg στη Νότια Καρολίνα.

Στην κορυφή της σειράς είναι η XM Label Red, το πρώτο από μια σειρά μοντέλων BMW Label περιορισμένης παραγωγής με 748Ps. Με το XM, η BMW M σηματοδοτεί την υβριδική της επανάσταση καθώς η M2 και η 3.0 CSL θα είναι τα τελευταία προϊόντα Μ με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η τιμή εκκίνησης της X5 M είναι τα €190.300, ενώ η ισχυρότερη έκδοση Label Red κοστίζει €218.25.