Honda e Advance 154Ps

Για να είμαι απόλυτα ξεκάθαρος, το e δεν βγήκε για «να πουλήσει», δεν είναι αυτός ο πρωταρχικός σκοπός του. Η Honda το έβγαλε για να κάνει επίδειξη δύναμης και τεχνολογικής υπεροχής, και τα κατάφερε με τον πιο...γλυκό τρόπο.

Little beauty

Το look είναι τόσο όμορφο όσο πρέπει για να τραβήξει τα βλέμματα των νεώτερων σε ηλικία και τόσο κλασικό (φόρος τιμής στο Civic 1ης γενιάς του 1972) ώστε να αποτελεί συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο παρελθόν και στο Electric Vision μέλλον της Honda. Επίσης δείχνει την κλάση του, δεν είναι ένα «απλό» αυτοκίνητο πόλης που στηρίζεται στον ακραίο φουτουριστικό σχεδιασμό και τα κραυγαλέα χρώματα για να κάνει τους αγοραστές να το προτιμήσουν. Εδώ υπάρχει ουσία και όμορφες κλασικές καμπύλες, ο αγοραστής είναι συνειδητοποιημένος, ξέρει ακριβώς τους λόγους για τους οποίους πρέπει να αποκτήσει το νέο ηλεκτρικό της Honda. Αυτό φαίνεται και απ' το ότι βγαίνει μόνο σε 5 χρώματα, τα 4 απ' αυτά σοβαρά και ένα μόνο να είναι περισσότερο funky, το “Charge Yellow” κιτρινάκι για τους πιο νέους στην ηλικία (ή ψυχή).

Honda e Advance 154Ps

Μπαίνοντας μέσα η κατάσταση είναι ακριβώς η ίδια. Το ομοίωμα ξύλου πλαστικό (θυμίζει πάτωμα ιαπωνικού ναού) και η υφασμάτινη επένδυση σε «ταξιδεύει» σε παλιότερα πολυτελή οχήματα, μόλις όμως ενεργοποιηθούν οι 5 (!!!) οθόνες που βρίσκονται στο ταμπλό ξέρεις ότι άφησες πίσω σου το 2021. Μπορεί να πιστεύεις ότι 5 οθόνες είναι πολλές και θα σου τραβάνε την προσοχή ή δεν θα ξέρεις τι να πρωτοκάνεις και πως να το χειριστείς. Στην πραγματικότητα, η εργονομία και το fullproof μενού είναι τόσο υψηλού επιπέδου που αν έχεις χειριστεί έστω και μια φορά στην ζωή σου smartphone, τα πάντα λειτουργούν άμεσα, σχεδόν χωρίς να χρειαστεί ποτέ να ανοίξεις το manual του οχήματος.

Και ορισμένοι μπορεί να ρωτήσουν γιατί 5 οθόνες; Οι δυο ακριανές των 6in λειτουργούν ως πλαϊνοί καθρέφτες χρησιμοποιώντας κάμερες υψηλής ανάλυσης. Από άλλους άκουσα ότι κάπως τους δυσκόλεψαν, προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να μπουν άμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα γιατί με βόλεψαν φοβερά. Μπροστά απ' τον οδηγό υπάρχει μια οθόνη 8,8in που δείχνει όλα τα βασικά για την κίνηση του οχήματος, ενώ η κεντρική και η εμπρός του συνοδηγού είναι δίδυμες αφής των 12,3in. Εκεί υπάρχει ό,τι θέλεις, από ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης, λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, μέχρι να κατεβάσεις ειδικές εφαρμογές για καλύτερο customization του οχήματος. Στο εσωτερικό υπάρχει και μια 6η οθόνη αλλά δεν πρόκειται να την βρεις. Είναι ο κεντρικός καθρέφτης!

Honda e Advance 154Ps 

Αυτοκίνητο πόλης

Με 3,9m μήκος είναι αυτονόητο ότι δεν υπάρχει χώρος για τεράστιο πακέτο μπαταριών. Έτσι η μπαταρία Ιόντων Λιθίου (li-on) έχει χωρητικότητα μόνο 35,5kWh, κάτι που δίνει μια πραγματική αυτονομία που αγγίζει οριακά τα 200km, αν είσαι προσεκτικός. Βέβαια, με μέσο όρο τα 60km που κάνει καθημερινά ο Ευρωπαίος πολίτης, μπορεί να σου βγάλει 3 ημέρες. Καλό είναι να το βάζεις να φορτίζει κάθε βράδυ όταν πας για ύπνο. Η διαδικασία πλήρους φόρτισης θέλει λίγο πάνω από 4 ώρες με την χρήση Wallbox 7,3kW, ενώ με ταχυφορτιστή 50kW φτάνει την μπαταρία στο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Με απλή οικιακή παροχή η φόρτιση απαιτεί περίπου 18 ώρες. Εγώ το φόρτιζα κάθε βράδυ και πάντα το πρωί με περίμενε με την ένδειξη 100% να είναι αναμμένη στο ταμπλό....τι ωραίο συναίσθημα!

Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να βλέπει το μικρό, χαριτωμένο αμάξωμα του e και να περιμένει να μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις μπασκετμπολίστες στο εσωτερικό του, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για καθαρό όχημα πόλης, όμως το μεγαλύτερο μείον του είναι ο μικρός χώρος αποσκευών των 171lt. Επειδή ακριβώς από κάτω είναι ο ηλεκτροκινητήρας (ναι το Hondaκι είναι πισωκίνητο..) το πάτωμα του χώρου αποσκευών δεν έχει καθόλου βάθος. Για το ΣΚ στην Αράχωβα, πρέπει να πεις στο έτερον ήμισυ να μην πάρει μαζί πολλά πράγματα!   

Σε καθημερινές συνθήκες κίνησης το e είναι ένα απ' τα φιλικότερα και ευκολότερα οχήματα που μπορείς να οδηγήσεις, ιδίως στο Single Pedal Control, όπου σχεδόν δεν χρειάζεται να πατήσεις ποτέ το πεντάλ του φρένου. Κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι απ' το δεξί πεντάλ, το ηλεκτρομοτέρ μετατρέπεται σε ηλεκτρογεννήτρια και φρενάρει το αμάξι επαναφορτίζοντας ταυτόχρονα τη μπαταρία. Αν θες κάτι πιο ξεκούραστο στην οδήγηση από αυτό, θα πρέπει να προσλάβεις σοφέρ!

Honda e Advance 154Ps

Αν αποφασίσεις να πας λίγο πιο γρήγορα δεν θα απογοητευτείς σε καμία περίπτωση. Επιλέγεις το Sport mode, απενεργοποιείς το ESP (ποτέ δεν βγαίνει 100%) και αρχίζεις να πιέζεις λίγο περισσότερο. Η 50-50 κατανομή βάρους, όπως επίσης και το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους κρύβουν εκπληκτικά τα κιλά του μικρού αυτοκινήτου. Η σφιχτή ανάρτηση εδώ «ζωντανεύει» και μπορείς να διασκεδάσεις με το πόσο φιλικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό είναι στις στροφές. Ουσιαστικά ο μόνος αντίπαλος είναι τα λάστιχα. ECO και στενά τα 205/45 εμπρός, αρχίζει να βγάζει μούτρα από νωρίς, όταν το οδόστρωμα είναι κλασικό ελληνικό, χωρίς όμως να σε τρομάζει. Δεν φτιάχτηκε βέβαια για track days και δεν πρόκειται να το μπερδέψεις με το Civic Type R, αλλά δεν θα νιώσεις ποτέ ότι κάνεις κάτι που δεν θέλει. Εδώ έρχεται και ένα δεύτερο παράδοξο: το τιμόνι. Είναι αρκετά ελαφρύ αλλά έχει πολύ καλή αίσθηση. Το γνωρίζεις ότι είναι ψεύτικη,  “playstation” θα μπορούσες να το πεις, όμως δεν ενοχλεί καθόλου. Είναι απ΄ τα καλύτερα ρυθμισμένα τιμόνια (πάντα έχοντας υπόψη τον χαρακτήρα του οχήματος) και φαίνεται ξανά το βάθος εξέλιξης της ιαπωνικής εταιρείας σε όλα της τα οχήματα. Το τιμόνι όμως κρύβει και μια ακόμη έκπληξη, «κόβει» πάρα πολύ. Είναι λες και το e σχεδιάστηκε για ταξί στο Λονδίνο (κύκλος στροφής μόλις 8,6m), αν το δεις απ' έξω, η ρόδα γυρνάει σχεδόν κάθετα στο αμάξωμα. Το παρκάρισμα-ξεπαρκάρισμα και το κινούμαι σε στενά μέσα στην πόλη, εδώ αποτελούν παιχνιδάκι.   

Γρηγορότερο απ' ότι πιστεύεις

Είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά, εκ φύσεως, είναι πολύ πιο άμεσα ως αυτοκίνητα, πατάς το δεξί πεντάλ και κατευθείαν ανταποκρίνεται ο ηλεκτροκινητήρας. Δηλαδή δεν υπάρχει ο χρόνος υστέρησης που χαρακτηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι να φτάσει στις ωφέλιμες στροφές του ή τον χρόνο που ξοδεύει το αυτόματο κιβώτιο (ή ο οδηγός, αν είναι το κιβώτιο χειροκίνητο) για να μπει στην κατάλληλη σχέση. Σαν αίσθηση, το ηλεκτρικό το νιώθεις πάντα ετοιμοπόλεμο. Αλλά ας αφήσουμε την αίσθηση και ας δούμε τι μας λένε τα νούμερα.

Honda e Advance 154Ps

Το Honda e Advance βγάζει 154Ps (με 32kgm ροπής παντού) ενώ το βάρος του είναι 1.527kg, άρα μιλάμε για 9,91kg/Ps. Σαν μέτρο σύγκρισης παίρνω το Civic sedan 1.5Vtec Turbo (182Ps, 24,5kgm ροπής, 1.270kg βάρος) με τα 6,97kg/Ps. Σχεδόν 30Ps δυνατότερο και 250kg ελαφρύτερο, είμαι σίγουρος ότι θα ποντάρεις στο βενζινοκίνητο Civic... Με ένα εκπληκτικό 7,61sec για το 0-100km/h (η Honda λέει 8,3sec) το e πετάγεται πανεύκολα μπροστά και αφήνει έκπληκτο το τουρμπάτο Civic που με 8,05sec προσπαθεί να το φτάσει! Το ηλεκτρικό πιτσιρίκι όμως δεν κόβει ποτέ, μένει συνεχώς πάντα μπροστά με τον δυνατότερο βενζινοκίνητο αδερφό να προσπαθεί μανιασμένα να μαζέψει την διαφορά. Και αυτό γίνεται στο τετρακοσάρι όπου και τα 2 βγαίνουν με τον ίδιο ακριβώς χρόνο (15,6sec)!!!

Στην πραγματικότητα, το φουτουριστικό αυτοκίνητο πόλης στο τετρακοσάρι δεν μπόρεσε να κάνει καλύτερο χρόνο γιατί είχε χτυπήσει σχεδόν την τελική του -150km/h- και δεν μπορούσε να επιταχύνει άλλο! Έλεγξα 5 φορές τους χρόνους του VBOX γιατί δεν μπορούσα να χωνέψω πως ένα όχημα με 30% χειρότερη αναλογία κιλών ανά ίππο κατάφερε να τα πάει τόσο καλά στο 0-402m.

Η πίσω κίνηση (καλύτερη πρόσφυση κατά την εκκίνηση), η ιδανική κατανομή βάρους, η περισσότερη ροπή και η έλλειψη αλλαγών ταχυτήτων κάνουν το e Advance να μπορεί να χτυπήσει δυνατότερους συνδυασμούς χωρίς ποτέ να φοβηθεί.

ΓΙΑΤΙ;

Η τιμή για το Honda e Advance ξεκινάει από τα €38.990, με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» να μειώνει το νούμερο στα €34.274. Η βασική έκδοση με απόδοση 136Ps ξεκινάει από τα €30.186 (με την επιδότηση). Χωρίς να έχει κάποια ανήκουστη καινοτομία, χωρίς να έχει κάποιο στοιχείο που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ σε σύγχρονο όχημα, η Honda στο νέο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο έχει ενώσει τόσο σωστά όλα τα νέα στοιχεία που χρειάζεται, έχοντας δημιουργήσει ένα απίστευτα δεμένο σύνολο. Τόσο ολοκληρωμένο που όταν βγαίνεις από αυτό και μπαίνεις σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο, πραγματικά αναρωτιέσαι γιατί δεν είναι έτσι και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Επίσης αναρωτιέσαι πόσο καλοφτιαγμένα θα είναι τα επόμενα ηλεκτρικά της, ιδίως σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Αυτό είναι που έγραψα πιο πάνω, η επίδειξη δύναμης της Honda!

Τιμή βασικής έκδοσης (με επιδότηση): €30.186
Τιμή έκδοσης δοκιμής (με επιδότηση): €34.274

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εκπληκτικό designΤιμή
Τιμόνι (αίσθηση και κόψιμο)Μικρή αυτονομία
Οδική συμπεριφορά
Επιδόσεις
Υψηλή τεχνολογία
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας DC, συγχρονικού τύπου
ΘέσηΠίσω, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων Λιθίου (li-on), χωρητικότητας 35,5kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΑνεξάρτητη διάταξη με γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
Κιβώτιο1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά205/45 εμπρός και 225/45 πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3895
Πλάτος (mm)1750
Ύψος (mm)1.512
Μεταξόνιο (mm)2.530
Βάρος (kg)1.527
Χώρος Αποσκευών (lt)171
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)154
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)32,1
0-100km/h (sec)8,3
Τελική Ταχύτητα (km/h)145 (Ηλ.περιορισμένη)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)17,3kWh/100km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km)222 (WLTP)
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-603,4
0-805,19
0-1007,61
0-12010,75
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,6148,6
604,9677,73
1006,6592,61
20010,08116,18
40015,60142,64
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/ΗSEC
50-802,5