HONDA HR-V 1.5 i-VTEC 130Ps

HONDA HR-V 1.5 i-VTEC 130Ps

Μετά την απήχηση των SUV, ακολούθησε η ίδια περίπου ανταπόκριση του κοινού και στη κατηγορία των Crossover. Για πολλούς τα μεγαλύτερα C-SUV δεν είναι και τόσο πρακτικά, αφού προτιμούν πιο μικρά και ευέλικτα σύνολα που είναι και πιο διαχειρίσιμα στη καθημερινή μετακίνηση. Ταυτόχρονα η τάση αυτή των Crossover έβαλε και τις εταιρείες σε μία διαδικασία να αναθεωρήσουν σχεδιαστικά τις μεγάλες SUV καρότσες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν το αγοραστικό κοινό που ήθελε να ξεφύγει από τη κατηγορία του hatchback αλλά να μη πάει σε κάτι τόσο ογκώδες όπως ένα C-SUV. Η Honda με το HR-V και την ανανέωση αυτή κατάφερε να δημιουργήσε ένα “casual look” που ξεχωρίζει ακόμα και ανάμεσα στους «κουστουμάτους».

HONDA HR-V 1.5 i-VTEC 130Ps 

Casual look

Κύρια χαρακτηριστικά της ανανέωσης του ιαπωνικού B-SUV είναι η μεταλλική χρωμιομένη φάσα που ενώνει τα νέα φωτιστικά σώματα στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου. Κοιτάζοντάς το από το πλάι, αρχικά ξεχωρίζει η κουπέ σχεδίαση και η σχεδίαση των νεύρων που δίνει αυτό το νεανικό/casual look με αποκορύφωση τις χειρολαβές των πίσω θυρών που είναι κρυμμένες. Στο εσωτερικό, για να είμαστε αντικειμενικοί, έγινε προσπάθεια από τη Honda να υλοποιήσει και εκεί το “Casual Look” αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι εξίσου πετυχημένο.

Η θέση οδήγησης βάζει τον οδηγό κυριολεκτικά «στο θρόνο του», παρόλο ότι ανήκει στη κατηγορία Crossover, είναι αρκετά ψηλή και σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μεσαίου μεγέθους SUV, ενώ παράλληλα σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις καλή περιμετρική ορατότητα. Μόλις κάτσεις στη θέση σου, αμέσως αντιλαμβάνεσαι τη κεντρική κονσόλα που έχει μία μικρή αλλά σαφή κλίση προς τον οδηγό. Η γενική ποιότητα του εσωτερικού είναι πολύ καλή συνδυάζοντας μερικές σκληρές, αλλά κατά κύριο λόγο μαλακές επιφάνειες. Εκεί που χάνει πόντους το HR-V είναι στο σύστημα Infotainment με την οθόνη να διαθέτει μέτρια γραφικά και να μην ανταποκρίνεται άμεσα στις πιέσεις των δακτύλων. Επίσης δυσανάγνωστη μας φάνηκε και η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων δεξιά από το ταχύμετρο. Εντοπίσαμε και κάποιους μικρούς τριγμούς από το κεντρικό υποβραχιόνιο και το ταμπλό, ωστόσο αυτό πιθανότατα οφείλεται στα πολλά χιλιόμετρα με τα οποία ήταν φορτωμένο το δημοσιογραφικό HR-V.

HONDA HR-V 1.5 i-VTEC 130Ps

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εντυπωσιακοί για αυτοκίνητο ουσιαστικά κατηγορίας B-SUV (με μήκος 4,3m βρίσκεται στο ανώτατο όριο της κατηγορίας), ενώ εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 470lt και μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με τον τρόπου που θα εκμεταλλευτείς τα πίσω καθίσματα, Magic Seats, όπως τα ονομάζει η Honda, τα οποία είναι συρόμενα, μπορούν να αναδιπλωθούν, αλλά και να σηκωθούν, δίνοντας τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να μεταφέρει μεγάλα αντικείμενα που δεν θα χωρούσαν ακόμα και σε C-SUV.

Ένας κινητήρας

Η γκάμα κινητήρων για το HR-V περιορίζεται πλέον σε μία μόνο επιλογή, αυτή του 1.5lt i-VTEC που αποδίδει 130Ps. Οι επιλογές σε μετάδοση είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων και αυτόματο τύπου CVT που εξόπλιζε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η συνεργασία τους σηκώνει κουβέντα, καθώς ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές δεν έχει και τόση δύναμη και το κιβώτιο δείχνει να «ζορίζει» το ατμοσφαιρικό μοτέρ προκειμένου να μπορέσει να κουνήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.250kg με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα. Η Honda υποστηρίζει ότι εγκατέστησε επιπλέον μονώσεις στο ανανεωμένο HR-V, όμως με βαθιές πιέσεις του γκαζιού, η καμπίνα γεμίζει με έντονο θόρυβο από τον κινητήρα. Η κατάσταση γίνεται λίγο καλύτερη αν πάρεις τη κατάσταση στα χέρια σου, χρησιμοποιώντας τα paddles που «προσομοιώνουν» αλλαγές κιβωτίου, ενώ με σταθερό γκάζι και χαμηλή ταχύτητα στο ταξίδι, μπορείς να απολαύσεις χαμηλά επίπεδα θορύβου. Οι λειτουργίες Normal και Sport θέλουν και αυτές κάποια εξοικείωση αφού στο Normal οι στροφές φτάνουν έως τις 6.000rpm, ενώ στο Sport φτάνει έως και τον κόφτη στις 6.800rpm.

HONDA HR-V 1.5 i-VTEC 130Ps

Τα 130Ps του κινητήρα δεν είναι λίγα, αλλά φυσικά ούτε και πολλά στην εποχή της απόλυτης υπερτροφοδότησης, μπορούν όμως να επιταχύνουν σε 10,7sec το HR-V από στάση για τα πρώτα 100km/h. Σίγουρα δεν θα εντυπωσιάσει κάποιον το συγκεκριμένο νούμερο, όμως δεν είναι και αυτός ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση σε καθημερινούς ρυθμούς κυμαίνεται στα 7-7,3lt/100km, δε χωράει αμφιβολία εδώ πως είναι οικονομικό.

Η ανάρτηση είναι πολύ καλά ρυθμισμένη και φιλτράρει το μεγαλύτερο ποσοστό των  ανωμαλιών του δρόμου, ενώ δεν αφήνει το αμάξωμα «να πλέει» στις στροφές. Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ σταθερό ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες και εμφανίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και σχετικά περιορισμένες υποστροφικές τάσεις.

Το χέρι στην τσέπη

Η γενική εικόνα προσεγγίζει αυτή του ολοκληρωμένου μικρομεσαίου οικογενειακού crossover, με την έκδοση με το αυτόματο CVT Κιβώτιο να ανεβάζει το κόστος του HR-V στα €28.070, που είναι υψηλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Παρ' όλα αυτά, πρόκειται για ένα πολύ άνετο και ευρύχωρο crossover με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά και οικονομικό κινητήρα. Αν είστε φειδωλοί με το γκάζι θα βιώσετε εκτός από μικρή κατανάλωση και άνετες μετακινήσεις με λίγο θόρυβο.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5 130Ps MT : €22.575

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5 130Ps CVT : €28.320

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήραΤιμή
Ποιότητα κύλισηςΘόρυβος κινητήρα σε φορτίο
Εξοπλισμός
Κατανάλωση
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητός χρονισμός
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή73mm x 89,5mm
Σχέση Συμπίεσης11,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.294
Ύψος (mm)1.605
Πλάτος (mm)1.772
Μεταξόνιο (mm)2.610
Βάρος (kg)1.240
Χώρος αποσκευών (lt)470/1.533
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 16in
Ελαστικά215/60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)130/6.600
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)15,8/4.600
0-100km/h (sec)10,7
Τελική ταχύτητα (km/h)192
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)130
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,2
Δοκιμής (lt/100km)7,3