Honda: Το desing του νέου Civic

Honda: Το desing του νέου Civic

Έχοντας ήδη αποκαλυφθεί η ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Honda Civic e:HEV, το αυτοκίνητο είχε την τιμητική του στην έκθεση ‘Social Garden’ του Vanity Fair στο Milan Design Week 2022.

Η νέα 11η γενιά του Honda Civic έχει κατασκευαστεί με μία μοναδική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη δυναμική και το design. Ακολουθώντας την κουλτούρα εξέλιξης του ‘συναρπαστικού Civic’, οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στον τρόπο με τον οποίο η διάταξη εσωτερικού και το εξωτερικό μπορούν να ‘συνεργαστούν’ για τη δημιουργία μιας πιο άνετης και αναζωογονητικής εμπειρίας στο αυτοκίνητο που θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των ιδιοκτητών του.

Το Civic που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1972 ως ένα ‘αυτοκίνητο για τους ανθρώπους του κόσμου’, έχει αποτελέσει τη βάση της αρχής εξέλιξης ‘Man-Maximum, Machine-Minimum’ (M/M) της Honda. Τώρα, το πνεύμα αυτό διέπει όλη την προϊοντική γκάμα της Honda, υποστηρίζοντας την άποψη ότι σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης των οχημάτων είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών του οδηγού και των επιβατών. Ως αποτέλεσμα, το τελευταίο Civic προσφέρει μία καμπίνα με μεγαλύτερη άνεση, ορατότητα και ευρυχωρία από ποτέ, πλέον της βελτιωμένης ασφάλειας και της μεγαλύτερης συμμετοχής του οδηγού στα δρώμενα.

Honda: Το desing του νέου Civic

Δυναμική εξωτερική σχεδίαση

Η ‘συναρπαστική’ σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda έχει δημιουργήσει μία σύγχρονη εξέλιξη της εξωτερικής σχεδίασης του Civic, που επίσης απηχεί τη διακριτική, κομψή στιλιστική κατεύθυνση άλλων, πρόσφατων μοντέλων της Honda. Το νέο Civic διαθέτει μία χαμηλότερη, πιο κομψή γραμμή οροφής, και χαμηλότερη μεσαία γραμμή που αυξάνει τις γυάλινες επιφάνειες, βελτιώνοντας την προς τα έξω ορατότητα και προσφέροντας την ίδια αίσθηση άνεσης χώρου και ελευθερίας με το εσωτερικό του πρώτου Civic.

Στη δημιουργία της πιο σπορ, τύπου coupe αισθητικής του νέου Civic, συνεισφέρει το μεταξόνιο που είναι κατά 35mm μακρύτερο από του προηγούμενου μοντέλου, ο κοντύτερος κατά 20mm πίσω πρόβολος και το μειωμένο συνολικό ύψος. Το ψηλότερο σημείο της γραμμής οροφής είναι τώρα τοποθετημένο πιο μπροστά, με μία ελαφριά κλίση προς την πίσω πόρτα να ολοκληρώνει την κομψή εμφάνιση.

Η πίσω πόρτα από ρητίνη, που δημιουργήθηκε μέσω μιας νέας τεχνολογίας παραγωγής, μειώνει το βάρος της πίσω πόρτας κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο και διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη της πιο κομψής σχεδίασης. Αυτή η σχεδιαστική προσέγγιση με απέριττες, λείες επιφάνειες είναι εμφανής και γύρω από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το καπό και οι εμπρός προφυλακτήρες είναι χαμηλότεροι κατά 25mm, με το A pillar τραβηγμένo κατά 50mm πιο πίσω, χαρίζοντας στον οδηγό εντυπωσιακή, απρόσκοπτη ορατότητα. Με αυτή τη μείωση της μετωπικής μάζας, οι τροχοί και τα ελαστικά φαίνονται μεγαλύτερα, γεγονός που σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο και τα προστατευτικά των τόξων των τροχών δημιουργούν μία χαμηλότερη σιλουέτα που προσδίδει αυτοπεποίθηση και αποτυπώνει μία αίσθηση μεγαλύτερης ευελιξίας.

Honda: Το desing του νέου Civic

 Αναβαθμισμένη άνεση και πρακτικότητα στο εσωτερικό

Μέσα στην καμπίνα, η αρχή εξέλιξης M/M της Honda αποτυπώνεται με ένα ανθρωποκεντρικό εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει ανώτερα επίπεδα φινέτσας και ευρυχωρίας. Η καμπίνα προσφέρει μεγαλύτερη ορατότητα και αίσθηση ελευθερίας χάρη στο χαμηλό, επίπεδο ταμπλό, τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών και τα μεγάλα παράθυρα.

Όλο αυτό μεταφράζεται σε μία σχεδίαση εσωτερικού που ενσωματώνει την ίδια καθαρή, σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία με το εξωτερικό, με μία απέριττη, εστιασμένη στο χρήστη διάταξη που περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας υλικά και σημεία αφής που αναβαθμίζουν την εμπειρία για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Παρά τη χαμηλότερη γραμμή οροφής, ο χώρος για το κεφάλι των επιβατών και η ευρυχωρία της καμπίνας παραμένουν ίδια με του προηγούμενου μοντέλου, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και το διαμέρισμα του κινητήρα. Η γενναιόδωρη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών του νέου Civic παραμένει στα ίδια επίπεδα με πριν – από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία του – αλλά με ένα φαρδύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας για βελτιωμένη χρηστικότητα. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα με χώρο και λειτουργικότητα που το καθιστούν μία βιώσιμη εναλλακτική πρόταση έναντι μεγαλύτερων οχημάτων όπως τα SUV.

Honda: Το desing του νέου Civic

Η εστίαση στις λεπτομέρειες της σχεδίασης φαίνεται από τους καινοτόμους αεραγωγούς που βρίσκονται σε όλη την καμπίνα. Αυτοί επιτρέπουν μία ευρύτερη, αλλά λιγότερο ενοχλητική ροή αέρα στο εσωτερικό, ενώ η premium εμφάνιση επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός μοτίβου πλέγματος στο φαρδύ άνοιγμα του αεραγωγού.

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο σχεδιασμό ενός περιβάλλοντος που απαιτεί ελάχιστη σωματική κίνηση από τους επιβάτες από τη στιγμή που θα καθίσουν στο αυτοκίνητο. Το σύστημα infotainment είναι τοποθετημένο στο πεδίο της περιφερειακής όρασης του οδηγού, που σημαίνει ότι για να δει τις πληροφορίες δεν χρειάζεται να κινεί το κεφάλι του – μειώνοντας τους περισπασμούς και το χρόνο όπου το βλέμμα του δεν θα είναι στραμμένο στο δρόμο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ασφάλεια.

Το Civic έχει θέσει νέα σημεία αναφοράς από τότε που παρουσιάστηκε πριν από πενήντα χρόνια, έχοντας πουλήσει πάνω από 27,5 εκατομμύρια μονάδες σε 170 χώρες. Η ολοκαίνουργια έκδοση το μοντέλου φτάνει στην Ευρώπη από το Φθινόπωρο του 2022.