Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο i10
Segment Α-Segment
Power Train Βενζίνη
Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps

Όταν παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2019 για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου, όλοι μας είχαμε εντυπωσιαστεί τόσο από το design του όσο και από τις διαστάσεις του. Παρότι -τεχνικά- παραμένει στο A-Segment, πλέον φλερτάρει και προς το B-Segment, αφού παρουσιάζει σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις, με όφελος φυσικά τους βελτιωμένους εσωτερικούς χώρους.

Το μικρό της Hyundai στην τρίτη του γενιά διαθέτει εντελώς διαφορετικό σχεδιασμό με πιο κάθετες πίσω κολόνες στις οποίες βρίσκεται το λογότυπο i10. Η μεγάλη μπροστινή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα δίνουν μία δυναμική όψη, κάτι στο οποίο συνεισφέρουν οι ζάντες των 16in που διαθέτει η έκδοση Distinctive που είχαμε για δοκιμή. Το νέο i10 είναι διαθέσιμο σε δέκα διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις, δύο επιλογές χρώματος στην οροφή (μαύρο ή κόκκινο), δίνοντας συνολικά 22 χρωματικούς συνδυασμούς.

Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps 

Το «μικρομέγαλο»

Η καθημερινή μετακίνηση είναι πάρα πολύ άνετη και ξεκούραστη. Οι compact διαστάσεις του i10 το καθιστούν ως το ιδανικό όχημα για την πόλη και διαδρομές όπως γραφείο-σπίτι-βόλτα για καφέ και ψώνια, είναι κάτι που δεν θα σας προβληματίσει. Έχει άνετη ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με «σωστή» ρύθμιση για να απορροφά τους κραδασμούς και τις κακοτεχνίες των δρόμων, που παράλληλα δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος σε στροφές. Βέβαια, οι 16άρες ζάντες με τα ελαστικά 195/45 κόβουν αρκετούς πόντους από την ποιότητα κύλισης, δίνοντας πίσω πόντους στην εμφάνιση. Διαλέγετε και παίρνετε…

Το εσωτερικό του είναι άνετο και έχει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με τους δύο πίσω να μην προβληματίζονται ούτε για την απόσταση από την οροφή, αλλά και ούτε από τα γόνατα τους. Θήκες υπάρχουν παντού για να ακουμπήσετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, ενώ θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα την καλή εργονομία που έχουν όλα τα χειριστήρια του αυτοκινήτου. Η ποιότητα των πλαστικών είναι πολύ καλή για αυτοκίνητο της κατηγορίας A-Segment, που μπορεί να έχει σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως είναι ευχάριστα στην όψη και διαθέτουν σωστή συναρμολόγηση, χωρίς τριγμούς.

Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps 

Δύσκολη κατηγορία

Το i10 καλείται να πέσει στην μάχη με αντιπάλους σαν το Toyota Aygo, το Fiat Panda και το Suzuki Ignis. Εναντίον τους μπορεί να χρησιμοποιήσει τα 252lt του χώρου αποσκευών που είναι μια αρκετά ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία, ενώ με εξωτερικές διαστάσεις που φτάνουν τα 3.670mm για το μήκος, τα 1.680mm για το πλάτος και τα 1.480mm για το ύψος, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.425mm, είναι μικρότερο κατά 30mm σε μήκος, 10mm σε πλάτος και 10mm σε μεταξόνιο σε σχέση με το Ignis, αλλά μεγαλύτερο κατά 47mm σε μήκος, κατά 37mm σε πλάτος και κατά 125mm σε μεταξόνιο από το Panda, ενώ σε σχέση με το Aygo είναι κατά 235mm μεγαλύτερο σε μήκος, κατά 65mm σε πλάτος και κατά 85mm στο μεταξόνιο. Όπως καταλάβατε, οι εσωτερικοί του χώροι κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας. Όσων αφορά τώρα τον εξοπλισμό του, θα συναντήσουμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στο i10, όπως το Energy Regeneration System ή αλλιώς ERS, το οποίο συλλέγει την κινητική ενέργεια όταν αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και φορτίζει την μπαταρία, ενώ όταν πατάμε το γκάζι η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για την λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων του οχήματος. Είναι εξοπλισμένο με το Hyundai SmartSense, το οποίο περιλαμβάνει συστήματα όπως το Forward Collision Avoidance Assist, το High Beam Assist, το Lane Keep Assist, το Driver Attention Warning και το Intelligent Speed Limit Warning. Παράλληλα στην έκδοση Distinctive διαθέτει οθόνη πολυμέσων των 8in, με κάμερα οπισθοπορείας, συμβατότητα με Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, δερμάτινο τιμόνι και αρκετά ακόμα, που θα κάνουν άνετη και ασφαλή την συμβίωσή σας με αυτό.

Hyundai i10 1.0MPi AMT 67Ps

Μικρός, αλλά ικανός

Κάτω από το καπό του κρύβεται ένας ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος κινητήρας των 998cc, ο οποίος αποδίδει 67Ps και 9,8kgm ροπής στις 3.750rpm και συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας σίγουρα δεν θα σας εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, αλλά θα σας κερδίσει με την χαμηλή του κατανάλωση. Η Hyundai ανακοινώνει 5,9lt/100km, μια αρκετά ρεαλιστική τιμή, αφού κατά την διάρκεια που το είχαμε στα χέρια μας η δική μας τιμή ήταν στα 6,3lt/100km. Η χροιά του κινητήρα είναι η κλασσική ενός τρικύλινδρου συνόλου, μόνο που δεν θα την ακούσετε. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι τέτοια, που θα χρειαστεί να ανοίξετε το παράθυρο αν θέλετε ντε και καλά να δείτε πως ακούγεται ο κινητήρας. Το κιβώτιο από την άλλη, έχει αρκετά αργή απόκριση και οι αλλαγές δεν γίνονται τόσο ομαλά, όσο θα γινόντουσαν αν ήταν συμβατικό αυτόματο. Υπάρχει ένα κολπάκι για να κάνεις τις αλλαγές πιο ήπιες, χωρίς να «βουτάει» το αυτοκίνητο και αυτό το κολπάκι είναι στο να σηκώνεις ελάχιστα το πόδι σου από το γκάζι την ώρα που πάει το κιβώτιο να αλλάξει σχέση. Αυτό βέβαια θέλει λίγο συνήθεια για να το μάθει κανείς. Από την άλλη, όταν οι αλλαγές γίνονται χειροκίνητα, μέσω του επιλογέα, είναι αρκετά πιο ομαλές χωρίς αυτό το χαρακτηριστικό «βούτηγμα» του αυτοκινήτου. Το σύνολο πάντως κινητήρας και κιβώτιο, είναι ιδανικό για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, το ταξίδι εκτός αυτής είναι εφικτό, αρκεί να έχετε μικρή απόσταση να διανύσετε. Αν το i10 θα είναι το μοναδικό σας όχημα και έχετε σκοπό να ταξιδεύετε και εκτός πόλης, η καλύτερη λύση για εσάς είναι η έκδοση με τον 1.2lt κινητήρα που είναι και κατά 17Ps πιο ισχυρός.

Λίγο τσιμπημένο;

Το Hyundai i10 είναι ένα αυτοκίνητο που έχει αρκετούς τρόπους για να σε κερδίσει. Το όμορφο design, οι άνετοι χώροι για την κατηγορία του, το πρακτικό του μέγεθος και ο τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός του, είναι πράγματα που θα σε κερδίσουν άμεσα, ακόμα και αν είσαι διατεθειμένος να δώσεις τα €14.460 που κοστίζει η έκδοση Distinctive που δοκιμάσαμε. Η βασική τιμή για το i10 με τον χιλιάρη κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο είναι στα €11.340, που μπορεί να μην είναι η χαμηλότερη της αγοράς, αλλά αγοράζεις περισσότερο «αυτοκίνητο» σε αυτά τα χρήματα.

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ 1.0MPi MT (Fresh): €11.340
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ 1.0MPi AMT (Distinctive):  €14.640
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ευελιξία Αργή απόκριση κιβωτίου
Εξοπλισμός Ποιότητα κύλισης
Χώροι
Κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός988cc
Διάμετρος x Διαδρομή71mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης11,0
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτοματοποιημένο 5 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)3.670
Ύψος (mm)1.480
Πλάτος (mm)1.680
Μεταξόνιο (mm)2.425
Βάρος (kg)935
Χώρος αποσκευών (lt)252-1.050
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 252mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 234mm, με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 16in
Ελαστικά195/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)67 /5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)9,8 /3.750
0-100km/h (sec)17,3
Τελική Ταχύτητα (km/h)153
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)119
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,9
Δοκιμής (lt/100km)6,3