Hyundai i20 1.0 T-GDi 100Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Hyundai
Μοντέλο i20
Segment B-Segment
Power Train Βενζίνη
Hyundai i20 1.0 T-GDi 100Ps

Το Hyundai i20 δεύτερης γενιάς βρίσκεται στην αγορά από το 2014 και από τότε έχουν αλλάξει πολλά όσον αφορά τον ανταγωνισμό, ο οποίος στην πλειοψηφία του εξοπλίζεται με μικρούς, τρικύλινδρους κινητήρες τούρμπο. Έτσι, λοιπόν, οι Κορεάτες έσπευσαν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στο supermini τους, προκειμένου να το διατηρήσουν φρέσκο και να τονώσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Πρώτη αλλαγή αφορά τη σχεδίαση του αμαξώματος, με νέους προφυλακτήρες, νέα φανάρια και φώτα ομίχλης στο μπροστά μέρος, καθώς και νέα κεντρική τραπεζοειδή μάσκα. Ωραίο τέχνασμα των σχεδιαστών αποτελεί η βαμμένη τρίτη κολόνα, που κάνει την οροφή να μοιάζει ότι «αιωρείται», χαρίζοντας πόντους στην εικόνα του αυτοκινήτου. Πιο σημαντική είναι η αλλαγή όμως κάτω από το καπό, αφού το ανανεωμένο i20 εξοπλίστηκε με τον γνωστό τρικύλινδρο 1.0T-GDi κινητήρα, ο οποίος -με χρήση turbo- αποδίδει 100Ps στις 4.500rpm και 17,5kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 4.000rpm. Στην έκδοση με τα 100Ps συνδυάζεται με ένα μακρύ -σε κλιμάκωση- μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, με την έκδοση των 120Ps να εξοπλίζει 6άρι κιβώτιο, ενώ πλέον υπάρχει και η δυνατότητα εξοπλισμού με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Κορεάτικης φίρμας.

Πιστό στην παράδοση
Πλέον περιμένεις απ’ όλα τα Hyundai να έχουν τα ίδια υψηλά στάνταρ ποιότητας. Παρά την κατηγορία τιμής που βρίσκεται το i20, ικανοποιεί πλήρως με την ποιότητα των υλικών του, ενώ οι χώροι του είναι από τους κορυφαίους στο B-segment. Το i20 θα φιλοξενήσει, με μικρές παραχωρήσεις, ακόμα και τρεις επιβάτες στα πίσω καθίσματα, με αρκετό χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Ο εξοπλισμός, από τη βασική ακόμα έκδοση Exclusive, είναι αρκετά πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το σύστημα πολυμέσων iView 2.0, με έγχρωμη οθόνη αφής 7in, κάμερα οπισθοπορείας, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB, συνδεσιμότητα με Bluetooth και πολλά ακόμα, που θα κάνουν την καθημερινή διαβίωση με αυτό άνετη και εύκολη.

Πίσω από το τιμόνι!
Κύριο μέλημα του Hyundai i20 είναι η καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τη στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι και θα διανύσεις τα πρώτα σου χιλιόμετρα. Η άνετη ανάρτηση, το ελαφρύ τιμόνι που σε βοηθάει πάρα πολύ σε επιτόπιους ελιγμούς και σε μανούβρες, αλλά και οι άνετοι χώροι του, σου κεντρίζουν αμέσως το ενδιαφέρον. Το τιμόνι, όμως, ίσως παραείναι ελαφρύ και χάνει πόντους σε αίσθηση συγκριτικά με τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας, όπως το Fiesta και το Ibiza. Θα ήθελα να ήταν λίγο πιο βαρύ και με περισσότερη σαφήνεια. Επίσης, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εξαιρετική για καθημερινή μετακίνηση, επιτρέπει όμως αισθητές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Προσωπικά θα το ήθελα λίγο πιο σφιχτό, μιας και σε αίσθηση χάνει ελαφρά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Επειδή όμως το i20 απευθύνεται κατά βάση σε ένα μέσο οδηγό που θέλει ένα αξιόπιστο και οικονομικό αυτοκίνητο, θα βάλω λίγο νερό στο κρασί μου. Τα φρένα του έχουν πάντως καλή απόδοση και δεν κουράζονται εύκολα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι χρησιμοποιούν δίσκους εμπρός και πίσω, τη στιγμή που αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού χρησιμοποιούν ακόμα ταμπούρα στον πίσω άξονα. 2019 έχουμε, κύριοι! Ο τρικύλινδρος χιλιάρης δεν εντυπωσιάζει με τη ροπή του κάτω από τις 1.800rpm, αν όμως τον κρατάς πάνω από αυτό το σημείο, είναι δυνατός με ελάχιστο λαχάνιασμα ακόμα και μετά τις 5.000rpm. Παράλληλα είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και αρκετά οικονομικός, αν οδηγείς με λίγη προσοχή. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση που είχαμε ήταν 6,8lt/100km, που αυτομάτως το κατατάσσει στα «οικονομικά» αυτοκίνητα της κατηγορίας.

All around
Αυτό το μικρό, λοιπόν, μπορεί να τα κάνει όλα. Με κύριο όπλο του τη χαμηλή τιμή αγοράς, που για το συγκεκριμένο ξεκινάει από τα €13.690, προσφέρει όμορφη σχεδίαση, ποιότητα, άνετους χώρους και οικονομία. Το Hyundai i20 είναι ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό μοντέλο, που μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στον ανταγωνισμό και να κερδίσει πωλήσεις με άνεση. 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €13.690

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Απόδοση κινητήραΜέτρια αίσθηση τιμονιού
Άνετη ανάρτησηΚιβώτιο 5 σχέσεων
Πλούσιος εξοπλισμός
Ευρύχωρο εσωτερικό
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός998cc
Διάμετρος x Διαδρομή  71mm x 84mm
ΤύποςΤρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων
Βάρος (kg)1.065
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο πέντε σχέσεων 
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx15in
Ελαστικά205/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)100/ 4.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)17,5/ 1.500-4.000
0-100km/h (sec)10,80sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)188
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km)      109
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)  5,1
Δοκιμής (lt/100km)    6,8