Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να έχουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να έχουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

Όλοι ελπίζαμε πως τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν αμβλυνθεί από πέρυσι, όμως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να τα αντιμετωπίζουν. Εκτός από τα μικροτσίπ, οι εταιρείες αντιμετώπισαν ελλείψεις σε πρώτες ύλες και άλλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις και διακοπές στις γραμμές παραγωγής πολλών εγκαταστάσεων.

 Η προσφορά ημιαγωγών έχει βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες λόγω της πτώσης στη ζήτηση ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλα οικιακά ηλεκτρονικά είδη. Ωστόσο, έχει προκύψει μια νέα σειρά προκλήσεων, οι οποίες μπορεί  να επιφέρουν νέες καθυστερήσεις και υψηλότερο κόστος. Αυτά τα προβλήματα προέρχονται από τις συνεχιζόμενες ελλείψεις λόγω των ανταγωνιστικών απαιτήσεων για τους ίδιους πόρους από άλλους κλάδους. «Για τομείς όπου η ζήτηση είναι ακόμα ισχυρή, εξακολουθούμε να βλέπουμε ζητήματα ελλείψεων υλικών και αυτά τα προβλήματα θα χρειαστούν επιπλέον χρόνο για να επιλυθούν», δήλωσε ο Jason Miller, αναπληρωτής καθηγητής logistics στη σχολή επιχειρήσεων του Michigan State University. Αυτές οι απαιτήσεις σε πόρους οφείλονται κυρίως στην αύξηση των κρατικών δαπανών για προγράμματα ανοικοδόμησης, υποδομών και στις αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες για την υποστήριξη της Ουκρανίας στη σύγκρουσή της με τη Ρωσία.

Οι εταιρείες που κατασκευάζουν στρατιωτικά όπλα, όπως οι πύραυλοι Javelin και Stinger που χρησιμοποιούνται στην Ουκρανία, αναμένουν χρηματοδότηση από τις ΗΠΑ. Μόλις εξασφαλιστεί αυτή η χρηματοδότηση, θα προσπαθήσουν να προμηθευτούν ημιαγωγούς και άλλα δυσεύρετα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ενδεχομένως να ανατρέψουν ξανά τις αλυσίδες εφοδιασμού, να διαταράξουν την παραγωγή και να αυξήσουν το κόστος κατασκευής. Ταυτόχρονα, οι αυξημένες κρατικές δαπάνες οδήγησαν σε αυξημένη ζήτηση για βιομηχανικά μηχανήματα και αγροτικό εξοπλισμό, διατηρώντας χαμηλές τις προμήθειες μικροτσίπ. Σύμφωνα με τον CEO της Caterpillar, Jim Umpleby, η εταιρεία εξακολουθεί να ανταγωνίζεται τις αυτοκινητοβιομηχανίες για περιορισμένες προμήθειες. «Έχει βελτιωθεί λίγο, αλλά εξακολουθεί να μην είναι αυτό που ήταν πριν από την πανδημία», είπε ο Umpleby.

Εν τω μεταξύ, εταιρείες όπως η Ford και η General Motors έχουν δει μια σταδιακή βελτίωση στις αλυσίδες εφοδιασμού τους, αλλά εξακολουθούν να αναμένουν βραχυπρόθεσμες διακοπές. Την περασμένη εβδομάδα, η GM άνοιξε ξανά το εργοστάσιό της στο Silao, στο Μεξικό, που κατασκευάζει τα Chevrolet Silverado και GMC Sierra. Προηγουμένως το εργοστάσιο διέκοψε την παραγωγή για πάνω από μια εβδομάδα λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας ημιαγωγών. Η GM έλυσε το πρόβλημα βραχυπρόθεσμα, αλλά αναζητά τρόπους βελτίωσης της μακροπρόθεσμης διαθεσιμότητας μικροτσίπ και κρίσιμων υλικών.