Η Ford μετατρέπει το VW ID.4 σε ηλεκτρικό Explorer

Η Ford μετατρέπει το VW ID.4 σε ηλεκτρικό Explorer

Η Ford έκανε ηλεκτρικό ένα άλλο κλασικό μοντέλο της. Αυτή τη φορά είναι το Explorer, το οποίο έχει έδωσε το όνομά του σε ένα SUV με μπαταρίες για την Ευρωπαϊκή γκάμα, την οποία θα μοιράζεται με τη Mustang Mach-e. Αν σας φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι η Ford διαθέτει τώρα δύο ηλεκτρικά SUV 5 θέσεων παρόμοιου μεγέθους για την ευρωπαϊκή αγορά, αυτό που είναι ακόμη πιο περίεργο είναι ότι δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Αντί να δημιουργήσει το Explorer στην πλατφόρμα Mach-e, η Ford, δημιούργησε το νεότερο SUV της σε συνδυασμό με τη Volkswagen. Κάτω από αυτό το τετράγωνο αμάξωμα, υπάρχει ένα VW ID.4.

Όχι ομοιότητες δεν υπάρχουν με την πρώτη (ούτε με τη δεύτερη) ματιά ακόμα κι αν τα βλέπετε μαζί. Η Ford αποφεύγει τις καμπύλες του ID.4 για μια πολύ πιο σκληρή, πιο τετράγωνη εμφάνιση που ταιριάζει καλύτερα με το όνομα Explorer. Υπάρχουν λεπτές στυλιστικές αναφορές στο μοντέλο από τις ΗΠΑ, στο μοντέλο που έχουμε δει ως PHEV, στην κολόνα C και τον σχεδιασμό των πίσω φωτιστικών. Αν παρατηρήσετε καλύτερα θα δείτε και στοιχεία από το παλαιότερο πρωτότυπο Echo, αν και είναι προφανές ότι είναι ένα ηλεκτρικό, το baby Explorer έχει λείο εμπρός μέρος  χωρίς «μάσκα».

Ανοίξτε την πόρτα για να περάσετε στο εσωτερικό και θα παρατηρήσετε ότι το Explorer μοιάζει περισσότερο στο Mach-e παρά στο Explorer (με συμβατικό μοτέρ) ή το ID.4. Εκεί θα δείτε τον ψηφιακό πίνακας οργάνων, αλλά και ένα ογκώδες, σχεδόν τετράγωνο τιμόνι, αλλά η πραγματική έκπληξη του εσωτερικού είναι η τεράστια οθόνη αφής 14,6 ιντσών και εδώ τελειώνει η ομοιότητα με την Mach-E. Η οθόνη αφής του Explorer βρίσκεται μέσα στο ταμπλό, αντί να εμπρός του. Η οθόνη είναι επίσης κυρτή προς τα πίσω και μπορεί ακόμη και να μετακινηθεί για να ταιριάζει σε οδηγούς με διαφορετικό ύψος. Επίσης υπάρχει ένας ασφαλής χώρος πίσω από αυτήν για αποθήκευση πραγμάτων.Επίσης, δεν υπάρχει φυσικό περιστροφικό χειριστήριο στο κάτω μέρος της οθόνης, (όπως στην ηλεκτρική Mustang) και η φαρδιά κεντρική κονσόλα (η οποία προσφέρει αρκετό χώρο αποθήκευσης για φορητό υπολογιστή 15 ιντσών) μοιάζει περισσότερο με κάτι που θα βρείτε σε ένα παραδοσιακό SUV που κινείται με συμβατικό κινητήρα.

Κάτω από το αμάξωμα, το ηλεκτρικό Explorer μοιράζεται πολλά στοιχεία με το ID.4. Οι πληροφορίες που έδωσε η Ford ήταν απογοητευτικά λίγες όσον αφορά τις τεχνικές λεπτομέρειες και δεν περιέγραφαν την επιλογές του συστήματος μετάδοσης κίνησης και της μπαταρίας της VW θα χρησιμοποιεί το Explorer. Υποθέτουμε πως το ID.4 ξεκινά με μια μπαταρία 52 kWh σε συνδυασμό με έναν κινητήρα 148 ίππων, που κινεί τους πίσω τροχούς και δίνει 359 χλμ αυτονομία. Η ίδια μπαταρία μπορεί επίσης να συνδυαστεί με έναν κινητήρα 170 ίππων ή μπορείτε να αναβαθμίσετε σε μπαταρία 77 kWh, αυξάνοντας την απόδοση στους 174 ή 204 ίππους. Πέρα από αυτό, μπορείτε να έχετε κίνηση σε όλους τους τροχούς με δύο κινητήρες και 265 ίππους ή να πληρώσετε για τη ναυαρχίδα GTX: 299 ίππους  και αυτονομία 496 χλμ.

Το Explorer φέρνει επίσης αρκετή τεχνολογία στην ευρωπαϊκή γκάμα της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου του Assisted Lane Change και του Clear Exit Assist, το οποίο παρέχει προειδοποιήσεις σχετικά με την προσέγγιση ποδηλατών. Άλλα gadget που τοποθετούνται στάνταρ περιλαμβάνουν ένα κάθισμα οδηγού με μασάζ, το διζωνικό κλιματισμό, την είσοδο χωρίς κλειδί και μια ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών με hands-free. Αν και υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζουμε ακόμα για τον Explorer, (επιδόσεις, αυτονομία, πόσο θα κοστίσει όταν οι παραγγελίες ανοίξουν αργότερα φέτος) φαίνεται μια πραγματικά καλή πρόταση. Σύμφωνα με την Ford αυτό δεν είναι το τέλος της επίθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων της στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Explorer θα ακολουθήσει ένα μικρότερο, πιο σπορ EV, που πιθανότατα θα είναι ένα ηλεκτρικό Puma.