KIA e-Soul 64KWh 204Ps Long Range

Η ονομασία e-Soul που υποδηλώνει την ηλεκτροκίνητη έκδοση του KIA Soul, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2014, ενώ στο τέλος του 2019 παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου, το οποίο «απαρνείται» τους θερμικούς κινητήρες για την ευρωπαϊκή αγορά και έρχεται αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο. Το KIA e-Soul λοιπόν, μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το αδερφάκι του το KIA e-Niro και κύριο χαρακτηριστικό του, εκτός φυσικά από την ξεχωριστή έως και τολμηρή του εμφάνιση, είναι η μεγάλη του αυτονομία.

Τολμηρό!

Το design του KIA e-Soul ξεφεύγει από τα στερεότυπα των κατηγοριών, έχοντας τετράγωνες γραμμές με αποτέλεσμα το σχήμα του να είναι ξεχωριστό και φυσικά ιδιαίτερο. Το θέμα ομορφιάς, φυσικά και είναι υποκειμενικό, αλλά το συγκεκριμένο σχήμα μπορεί με λίγη καλή διάθεση -που το e-Soul καταφέρνει πάντα σου χαρίσει- να ενταχθεί στα όμορφα σχήματα και σίγουρα αποτελεί ένα αυτοκίνητο που θα γυρίσεις να κοιτάξεις μία δεύτερη ματιά. Το e-Soul εκτός από ηλεκτροκίνητο, είναι ένας συνδυασμός crossover και MPV, με στοιχεία SUV. Συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά από τα παραπάνω και στην ουσία, είναι μια κατηγορία μόνο του!

KIA e-Soul 64KWh 204Ps Long Range

Το μήκος του φτάνει τα 4.195mm, το μεταξόνιό του τα 2.600mm και το πλάτος του τα 1.800mm, διαστάσεις που σημαίνουν άνετο εσωτερικό, με την απόσταση από το έδαφος να είναι στα 153mm. Έχει διατηρήσει την τετραγωνισμένη σιλουέτα, όμως σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, έχει αποκτήσει νέα φώτα μπροστά, τεχνολογίας LED, τα οποία μάλιστα είναι πιο λεπτά σε σχήμα, όντας αμιγώς ηλεκτρικό δεν έχει φυσικά καθόλου γρίλιες στην μάσκα, ενώ εκεί θα συναντήσουμε και την θύρα φόρτισης. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος, με τα πίσω φώτα να «περικυκλώνουν» το τζάμι και με ένα ένθετο στο χρώμα του αμαξώματος ακριβώς κάτω από αυτό. Μάλιστα, η μεγαλύτερη κλίση της πίσω κολώνας δίνει ένα πιο δυναμικό look στο προφίλ του e-Soul.

Και καμπύλες!

Όσο τετράγωνο και γεμάτο ευθείες γραμμές είναι το εξωτερικό, άλλο τόσο γεμάτο καμπύλες είναι το άνετο εσωτερικό του e-Soul. Το σύνολο αποτελείται από καλής ποιότητας υλικά, μαλακά στην υφή, εκτός από αυτά στις πόρτες, με το βλέμμα να πέφτει στην κεντρική οθόνη αφής 10,25in που φιλοξενεί το σύστημα Infotainment UVO Connect και συμπληρώνεται οπτικά από την οθόνη των 7in σε ρόλο πίνακα οργάνων. Θετική εντύπωση προκαλεί η παρουσία φυσικών διακοπτών για κλιματισμό, ηχοσύστημα, αλλά και για τις κύριες συντομεύσεις του Infotainment, πράγμα που κάνει την χρήση των διαφόρων συστημάτων εύκολη και πρακτική διαδικασία.

KIA e-Soul 64KWh 204Ps Long Range

Η θέση οδήγησης είναι σε σημείο που προσφέρει άπλετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός προς τα πίσω, όπου το μεγάλο μέγεθος της πίσω κολώνας την περιορίζει. Όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι σε εργονομικές θέσεις και πολύ γρήγορα ο οδηγός θα μάθει που βρίσκεται τι, χωρίς να ψάχνει άσκοπα. Στην κεντρική κονσόλα θα συναντήσουμε έναν περιστροφικό διακόπτη που μέσω αυτού επιλέγουμε την φορά κίνησης του e-Soul. Και λέω φορά κίνησης, γιατί το e-Soul έχει ένα κιβώτιο ταχυτήτων μίας σχέσης. Τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι είναι εκεί για να επιλέξουμε τον βαθμό επιβράδυνσης όταν αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και ανακτά με αυτό τον τρόπο ενέργεια η μπαταρία. Μάλιστα, με αυτό τον τρόπο οδήγησης, η χρήση του πεταλιού του φρένου γίνεται σχεδόν περιττή.

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Long Range που είχαμε στα χέρια μας είναι κάτι παραπάνω από πλήρης και περιλαμβάνει ambient φωτισμό ο οποίος μάλιστα αυξομειώνει την έντασή του ανάλογα με την μουσική, έχει ένα πλήρες πακέτο ασφαλείας με τις τεχνολογίες Drive Wise που περιλαμβάνουν σύστημα υποβοήθησης παρακολούθησης λωρίδας LFA, αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης FCA, adaptive cruise control, ειδοποίηση σύγκρουσης τυφλού σημείου BCW και πολλά ακόμα. Επίσης έχει θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, με τα μπροστινά να είναι και αεριζόμενα, δερμάτινες επενδύσεις, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό, καθώς και ηχοσύστημα της Harman Kardon. Επιπλέον οι εσωτερικοί του χώροι είναι εξαιρετικά άνετοι, ακόμα και για επιβάτες στο ύψος του Κλιβανόπουλου (196mm ο κύριος…) είτε κάθονται μπροστά είτε στα πίσω καθίσματα αφού έχουν άφθονο χώρο τόσο για τα κεφάλια τους όσο και για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει στα 315lt, όμως αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει τα 1.339lt.

 KIA e-Soul 64KWh 204Ps Long Range

Δοκιμασμένο powertrain

Το KIΑ e-Soul, μαζί με το e-Niro αλλά και το Hyundai Kona Electric, μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα και την συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου. Το e-Soul βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την Mid Range με τον κινητήρα να αποδίδει 136Ps και αυτή που δοκιμάζουμε την Long Range, με τον κινητήρα των 204Ps. Στην πρώτη έκδοση η συστοιχία των μπαταριών έχει χωρητικότητα 39,2kWh, ενώ στη δεύτερη στις 64kWh, με την αυτονομία να είναι αντίστοιχα -η μικτή- στα 276km (Mid Range) και στα 452km για την Long Range, με τις τιμές να αυξάνονται στα 407km και στα 648km, όταν η οδήγηση γίνεται αποκλειστικά εντός πόλης. Το βάρος του αμαξώματος φτάνει τα 1.757kg και από αυτά τα 457kg αντιστοιχούν στην μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος. Παρά το βάρος όμως, η άφθονη ροπή του κινητήρα AC σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη, που φτάνει τα 40,2kgm αλλά και τα 204Ps του, επιτρέπουν στο e-Soul να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h σε μόλις 7,9sec, ενώ η τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 167km/h. Και αυτό βέβαια, όπως και το e-Niro σου δίνει την εντύπωση ταχύτερου αυτοκινήτου σε πλήρη επιτάχυνση.

Οδηγώντας ηλεκτρικά

Το e-Soul διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, το Normal, το ECO που περιορίζει την απόκριση του γκαζιού, το Sport που επικεντρώνεται στις επιδόσεις, αλλά και το ECO+  η οποία «κόβει» την απόδοση του κινητήρα περισσότερο, αλλά και περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 90km/h. Σε όποιο προφίλ και να επιλέξετε πάντως, το e-Soul έχει πολύ καλή συμπεριφορά. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, στα προγράμματα Normal και Sport, με το τιμόνι να μεταφέρει άμεσα τις εντολές που του δίνουμε στους μπροστινούς τροχούς. Ακόμα και στα προγράμματα ECO και ECO+ (ενεργοποιείται με παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού ECO) η απόκριση στο γκάζι είναι ικανοποιητική και άμεση, αν και εδώ πλέον ο κινητήρας δεν αποδίδει στο μέγιστο, αφού στόχος είναι η μέγιστη δυνατή αυτονομία.

KIA e-Soul 64KWh 204Ps Long Range

Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει σφιχτή ρύθμιση λόγω του αυξημένου βάρους του αμαξώματος, χωρίς όμως να κόβει πόντους από την άνεση. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και το μόνο σημείο που χαλάει λίγο την συμπεριφορά και θα κάνει το e-Soul να χάσει την πρόσφυση στον μπροστά άξονα, είναι τα χαμηλής τριβής ελαστικά του. Την κατάσταση βέβαια καλούνται να διορθώσουν τα πολύ καλά ρυθμισμένα συστήματα ασφαλείας, που είναι πάντα εκεί, στην διάθεση του οδηγού. Το μεγάλο του πλεονέκτημα φυσικά είναι η αυτονομία του, αφαιρώντας το άγχος του να κοιτάζουμε συνέχεια τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα μέχρι την επόμενη φόρτιση. Η φόρτιση τώρα του e-Soul σε οικιακή παροχή είναι το δεύτερο μελανό σημείο του. Χρειάζονται 30-31 ώρες για μία πλήρη φόρτιση σε απλή παροχή, πράγμα που στην πράξη σημαίνει πως καλό θα είναι δύο μέρες να το βάζουμε για φόρτιση ανεξαρτήτως του πόσης αυτονομίας έχει διαθέσιμη. Η κατάσταση όμως βελτιώνεται κατακόρυφα αν γίνει χρήση wall-box των 7,2kW, όπου για μια πλήρη φόρτιση θα χρειαστούν 9,5 ώρες, ή ακόμα καλύτερα μέσω ταχυφορτιστή των 100kW μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς του μέσα σε 42 λεπτά. 

Η ώρα της αλήθειας

Ο εξηλεκτρισμός ευνόησε το KIA Soul. Πλεον η ιδιαίτερη εμφάνιση και οι εξαιρετικοί χώροι πηγαίνουν πακέτο με καλές επιδόσεις και εξαιρετική αυτονομία. Το κόστος της απλής έκδοσης Mid Range με τον κινητήρα να αποδίδει 136Ps ανέρχεται στα €36.940, ενώ η έκδοση Long Range με τα 204Ps, η οποία μάλιστα βγαίνει με ένα μόνο υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού, το Platinum, είναι στα €43.990 και οι τιμές αυτές είναι χωρίς να έχουμε υπολογίσει την κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, αλλά και την απόσυρση παλαιοτέρου οχήματος (επιπλέον όφελος 1.000 ευρώ). Και στις δύο περιπτώσεις ισχύει η επταετής εγγύηση (μέχρι 150.000km) της KIA, συμπεριλαμβάνοντας και την μπαταρία (για το 65% της αρχικής χωρητικότητας της).

Τιμή βασικής έκδοσης 136Ps Mid Range (Premium): €36.940

Τιμή έκδοσης δοκιμής 204Ps Long Range (Platinum): €43.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΑυτονομίαΔιάρκεια φόρτισης σε οικιακή παροχή
Ποιότητα κατασκευήςΜέτρια πρόσφυση ελαστικών
Εξοπλισμός
Απόδοση κινητήρα
Χώροι-πρακτικότητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων Λιθίου (li-on) 356V, χωρητικότητας κίνησης 64kWh
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο μονής σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.195
Ύψος (mm)1.605
Πλάτος (mm)1.800
Μεταξόνιο (mm)2.600
Βάρος (kg)1.757
Χώρος αποσκευών (lt)315/1.339
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά215/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps)204
Ονομαστική ροπή (kgm)40,2
0-100km/h (sec)7,9
Τελική ταχύτητα (km/h)167
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)0
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)15,7
Δοκιμής (kWh/100km)16,8