KIA EV6 RWD Long Range 229Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα KIA
Μοντέλο EV6
Segment D-Segment
Power Train Electric
KIA EV6 RWD Long Range 229Ps

Το KIA EV6 είναι ένα αρκετά high-tech μοντέλο, φορτωμένο με υψηλή τεχνολογία, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που πλησιάζει στα premium μονοπάτια, ανταγωνιστικές επιδόσεις και φυσικά «πράσινο» χαρακτήρα εξ΄αιτίας των αποκλειστικά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Έχοντας ήδη δοκιμάσει την τετρακίνητη έκδοση των 325Ps με τους δύο κινητήρες, ήρθε η σειρά της δικίνητης έκδοσης με τα 229Ps από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια στον πίσω άξονα. 

Μείον ένας!

Η ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, είναι η απουσία του μπροστά κινητήρα. Η πισωκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα AC σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη, που αποδίδει 229Ps και 35,7kgm ροπής, μεταδίδοντας την κίνηση στον πίσω άξονα. Ο κινητήρας διαθέτει ενσωματωμένο το ρουλεμάν και τον άξονα κίνησης σε ένα σύνολο που ονομάζεται Integrated Drive Axle ή αλλιώς IDA και σύμφωνα με τους μηχανικούς της KIA η διάταξη αυτή εξαλείφει τις τριβές από το σύστημα μετάδοσης και παράλληλα βελτιώνει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αφού προσφέρει αυξημένη ακαμψία.

KIA EV6 RWD Long Range 229Ps

Η έκδοση Long Range που είχαμε στα χέρια μας, είναι εφοδιασμένη με την «μεγάλη» συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 77,4kWh, η οποία ζυγίζει 477kg και -σύμφωνα με την KIA- χαρίζει μια αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 528km. Ένα πιο ρεαλιστικό νούμερο είναι τα 480-490km που το EV6 μπορεί να πετύχει σχετικά εύκολα. Η προηγμένη αρχιτεκτονική 800V του EV6 μπορεί να δεχθεί φόρτιση με ισχύ που φτάνει τα 350kW. Χρησιμοποιώντας φορτιστή αντίστοιχης ισχύος μπορεί να ανακτήσει το 80% του επιπέδου φόρτισης σε μόλις 18 λεπτά (από το 10%), ενώ με φόρτιση 4,5 λεπτών, μπορεί να ανακτήσει ενέργεια που επαρκεί για 100km. Με την χρήση Wallbox ισχύος 11kW η διαδικασία της φόρτισης μπορεί να ολοκληρωθεί σε 7,5 ώρες. Επιπλέον, το EV6 έχει την λειτουργία Vehicle to Load ή αλλιώς V2L, κατά την οποία μετατρέπεται το αυτοκίνητο σε πηγή ενέργειας και μπορεί είτε να φορτίσει ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είτε να τροφοδοτήσει με ρεύμα ένα σπίτι!

Η αφαίρεση του ενός κινητήρα έχει ένα θετικό αντίκτυπο στην μείωση του συνολικού βάρους, καθώς από τα 2.050kg που ζυγίζει η τετρακίνητη έκδοση, η δικίνητη «πέφτει» στα 1.985kg. Οι επιδόσεις, είναι προφανώς διαφορετικές, με την τετρακίνητη έκδοση με τα 325Ps να χρειάζεται 5,2sec για την επιτάχυνση 0-100km/h, ενώ η δικίνητη με τα 229Ps χρειάζεται 7,5sec, με την τελική ταχύτητα έχει μειωθεί ελαφρά κατά 3km/h φτάνοντας τα 185km/h. Δηλαδή το δικίνητο EV6 είναι ταχύτερο από τα Skoda Enyaq, VW ID.4 και EQA250 που κυμαίνονται γύρω στα 200Ps, κοντράρεται στα ίσα με το Volvo XC40 P6 Recharge και χάνει μόνο από την πισωκίνητη Mustang Mach-E των 294 ίππων.

KIA EV6 RWD Long Range 229Ps 

Από χώρους πως πάμε;

Το EV6 είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, με το συνολικό του μήκος να φτάνει τα 4.695mm και με ένα «χορταστικό» μεταξόνιο που πλησιάζει σχεδόν τα 3 μέτρα (2.900mm). Πράγμα που σημαίνει ένα εξαιρετικά άνετο εσωτερικό, με έναν αντίστοιχα μεγάλο χώρο αποσκευών που ξεκινάει από τα 490lt και μπορεί να φτάσει τα 1.300lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ένα επιπλέον bonus, είναι τα 52lt που βρίσκονται στο μπροστά καπό και είναι ιδανικά για μια μικρή βαλίτσα και φυσικά το καλώδιο φόρτισης του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό τώρα, το μάτι τραβάνε οι δύο μεγάλες οθόνες των 12,3in με την μία να παίζει τον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και την δεύτερη που είναι τοποθετημένη δίπλα της, να είναι υπεύθυνη για τον χειρισμό του infotainment. To Multimode εναλλάσσει τους διακόπτες αφής από τον χειρισμό του κλιματισμού και του infotainment, παρόμοια με την λύση που έχουμε δει και στο Sportage και παρότι είναι έξυπνο σαν ιδέα αποσπάει την προσοχή του οδηγού για τον έλεγχο της. Η αίσθηση που απορρέει το εσωτερικό είναι αρκετά premium με την πλειοψηφία των υλικών που το απαρτίζουν να είναι μαλακά στην υφή, ενώ αυτά που είναι σκληρά στα χαμηλότερα τμήματα του ταμπλό έχουν υψηλή ποιότητα και προσεγμένη συναρμολόγηση.

KIA EV6 RWD Long Range 229Ps 

Fun to drive;

Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, αλλά και η κατανομή βάρους χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο της πλατφόρμας E-GMP, προσφέρει μία από τις καλύτερες κατανομές βάρους που συναντάμε σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με 53% εμπρός και 47% πίσω. Ο δε κινητήρας έχει αρκετά αποθέματα ισχύος και έχει την διάθεση να βοηθήσει την ουρά να διαγράψει μια ελάχιστα πιο ανοιχτή τροχιά, όμως τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν άμεσα και επιβάλουν την τάξη, αφήνοντας τις υπερβολές κατά μέρος. Μόνο σε σημεία που έχει αρκετά ολισθηρό οδόστρωμα θα «γυρίσει» η ουρά, αλλά όχι διαγράφοντας θεαματική γωνία όπως θα περίμενε κανείς. Ο έλεγχος πάντως είναι αρκετά εύκολος και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου προβλέψιμη, χωρίς να φοβίζει και να τρομάζει τον οδηγό. Το EV6 περνάει με άνεση πάνω από τις ανωμαλίες χωρίς να ενοχλεί ποτέ τους επιβάτες του, κάτι που υποδεικνύει την καλή δουλειά που έχει γίνει στην ρύθμιση της ανάρτησης. Ένα μεγάλο μπράβο που αξίζει να πούμε στην KIA είναι για την χαμηλή μέση κατανάλωση που μπορεί να πετύχει κανείς, αν είναι λίγο προσεκτικός με το δεξί του πόδι και έχει φυσικά ενεργοποιήσει την Eco λειτουργία του κινητήρα. Οι 17,5-17,8kWh/100km κατανάλωσης είναι μια αρκετά ρεαλιστική και εύκολα επιτεύξιμη τιμή που μπορεί να πετύχει κανείς, εκμεταλλευόμενος φυσικά και την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς η μέση τιμή διαμορφώνεται στις 20,4kWh/100km. Εκτός από το Eco, το EV6 διαθέτει ακόμα τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport και Snow, τα οποία μεταβάλλουν αντίστοιχα τη ζωντάνια του ηλεκτροκινητήρα, ξεκινώντας από το ελάχιστα νωθρό, αλλά ιδιαίτερα άνετο, μέχρι το αρκετά σβέλτο.

Ανοίγοντας το πορτοφόλι…

Ανοίγοντας το πορτοφόλι ο πιθανός αγοραστής, θα πρέπει να τραβήξει το ποσό των €51.990 για την βασική έκδοση με την αυτονομία των 528km και τον ηλεκτροκινητήρα των 170Ps, ενώ για την έκδοση της δοκιμής με τα 229Ps καλείται να πληρώσει €55.990. Αμφότερες οι τιμές έχουν έκπτωση της τάξεως των €2.000 από την KIA, ενώ με την χρήση της κρατικής επιδότησης οι τιμές διαμορφώνονται στα €43.990 και €47.990 αντίστοιχα. Αυτό που σίγουρα δεν θα λείψει πάντως σε κανέναν είναι ο εξοπλισμός που είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας το οποίο διατίθεται από την βασική έκδοση, καθώς και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, επένδυση στο εσωτερικό με οικολογικό δέρμα, εμπρός και πίσω φώτα LED και πολλά ακόμα που δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την τιμή του.

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Χειρισμός infotainment
Αυτονομία Αίσθηση τιμονιού
Αθόρυβη λειτουργία
Χώροι-Πρακτικότητα
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΠίσω, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα77,4kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με μονό κάτω βραχίονα, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους πίσω τροχούς
Κιβώτιο1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 345x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 345x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 20in
Ελαστικά255/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.695
Πλάτος (mm)1.890
Ύψος (mm)1.550
Μεταξόνιο (mm)2.900
Βάρος (kg)1.985
Χώρος Αποσκευών (lt)490-520-1.300
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)229
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)35,7
0-100km/h (sec)7,5
Τελική Ταχύτητα (km/h)185
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)18
Δοκιμής (kWh/100km)7,5-15,4
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km)528
Δοκιμής (km)490