Mazda 2 1.5 SkyActiv G 90Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mazda
Μοντέλο 2
Segment B-Segment
Power Train Hybrid
Mazda 2 1.5 SkyActiv G 90Ps

Είναι πραγματικά να απορείς πως κατάφεραν οι άνθρωποι της Mazda να χωρέσουν τόσα πράγματα σε μία τόσο μικρή καρότσα του B-Segment. Πάει καιρός που απολαμβάνω τόσο πολύ ακόμα και τη καθημερινή μετακίνηση με ένα αυτοκίνητο. Με το 2, η Mazda, κατάφερε να στριμώξει σε ένα αμάξωμα μήκους 4.070mm ένα απόλυτα ζυγισμένο πλαίσιο, ένα ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό, έναν σχετικά ζωηρό κινητήρα και αρκετά τεχνολογικά καλούδια που όπως είπα, μετατρέπουν ακόμα και την καθημερινή μετακίνηση σε απολαυστική διαδικασία.

Minimal και πρακτικό

Το εσωτερικό είναι λιτό, με απλές γραμμές χωρίς υπερβολές στη σχεδίαση με τα σκληρά υλικά να κυριαρχούν. Αυτή είναι η πρώτη εικόνα όμως, μέχρι να κάτσεις στη θέση του οδηγού ή ακόμα και του συνοδηγού και να προσέξεις ότι οι σχεδιαστές της Mazda προνόησαν και προίκισαν το μικρό τους μοντέλο με μία μαλακή δερμάτινη επένδυση στο κέντρο του ταμπλό και γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Η πλούσια έκδοση Takumi+ που δοκιμάσαμε διαθέτει επιπλέον δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι και επίσης δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Η γενική εικόνα του εσωτερικού τείνει στο προσεγμένο και ποιοτικό, αλλά ταυτόχρονα και εργονομικό, με τον περιστροφικό διακόπτη που χειρίζεται το σύστημα MZD Connect να βρίσκεται σε θέση που οδηγός και συνοδηγός μπορούν άνετα να χρησιμοποιήσουν. Το infotainment MZD Connect φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση, συνδεσιμότητά (Apple CarPlay/Android Auto) και ψυχαγωγία με την ευδιάκριτη οθόνη 7in να βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό. Μινιμαλιστικός είναι και ο πίνακας οργάνων, χωρίς ωστόσο να στερείται πληροφόρησης, ενώ διαθέτει ευδιάκριτες ενδείξεις και φωτισμό που δεν κουράζει καθόλου παρά το λευκό χρώμα.

Οι μπροστινοί επιβάτες απολαμβάνουν και οι δύο άνετους χώρους, σε αντίθεση με τους πίσω που θα στριμωχτούν λίγο περισσότερο. Ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 280lt κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και φτάνει τα 930lt αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα, επιτρέποντας την μεταφορά αρκετά μεγάλων αντικειμένων.

Mazda 2 1.5 SkyActiv G 90Ps

Άλλη κατηγορία

Η αίσθηση οδήγησης του ανανεωμένου Mazda 2 σε κάνει να αναζητάς μερικές φορές ακόμα και πιο σπορ καταστάσεις. Ανάθεμα το lockdown που δεν το οδηγήσαμε σε όμορφες ορεινές και «στριφτερές» διαδρομές, παρ' όλα αυτά, ακόμα και στις απλές, καθημερινές μετακινήσεις, η αίσθηση που σου δίνει θυμίζει ξεκάθαρα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας που κοστίζει πολύ παραπάνω και θα τολμούσα να πω ότι μοιάζει πολύ με το εξαιρετικό Mazda 3. Οδηγώντας το 2 πραγματικά θα ξεχάσεις τις μηχανικές κινήσεις αποφυγής...λακκούβας, κάτι που έχει γίνει έμφυτο στους περισσότερους από εμάς που κινούμαστε καθημερινά μέσα στην πόλη και χαρτογραφούμε τις τσαμπουκαλεμένες ανωμαλίες. Από την πρώτη μέρα που είχα το 2 στα χέρια μου εντυπωσιάστηκα με τον τρόπο που η ανάρτηση διαχειρίζεται τέτοιου είδους κακοτεχνίες. Παρά τη σφιχτή ρύθμιση, οι νέες βαλβίδες στα αμορτισέρ (με τα πίσω να διαθέτουν μεγαλύτερη γωνία) κάνουν αξιομνημόνευτη…δουλειά. Δύσκολα θα πέσεις σε λακκούβα που θα ταλαιπωρήσει το πλαίσιο του 2.

Mazda 2 1.5 SkyActiv G 90Ps

Ο 1.500άρης SkyActiv-G δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τον ανταγωνισμό που έχει γεμίσει με μικρά turbo σύνολα, τα 90Ps και τα 15kgm ροπής που αποδίδει ακούγονται λίγα, όμως για μέσα στη πόλη, είναι αρκετά ταυτόχρονα με την υποβοήθηση από το ήπιο υβριδικό σύστημα B-ISG που διαθέτει μια μπαταρία με χωρητικότητά 0,012kWh, που φορτίζει με το γνωστό σύστημα i-ELOOP κατά την πέδηση. Υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις που βρέθηκα με μία ή και δύο ταχύτητες πάνω απ’ ότι θα είχα με κάποιο άλλο αυτοκίνητο και το 2 δε δίστασε ούτε λίγο.

Παρά τον ατμοσφαιρικό χαρακτήρα του κινητήρα δεν ένιωσα ποτέ την ανάγκη να φτάσω κοντά στο όριο περιστροφής, αφού πρακτικά το μοτέρ έχει πολύ καλό τράβηγμα και δεν θα νιώσεις έλλειψη δύναμης, κάτι στο οποίο βοηθάει πολύ και το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων που διαθέτει κορυφαία αίσθηση στις αλλαγές. Διατηρεί μάλιστα εύκολα ταχύτητες 120-130km/h χωρίς να περιστρέφεται πάνω από τις 3.000rpm και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση της καμπίνας (με περισσότερο μονωτικό υλικό στους πίσω θόλους και στην οροφή και ανασχεδιασμένα λάστιχα στις πόρτες), αποδεικνύεται και αρκετά ταξιδιάρικο! Όσον αφορά την κατανάλωση, η ένδειξη είχε καρφωθεί στα 6,1lt για τη μέση τιμή της, που αποτελεί πολύ καλή επίδοση για ατμοσφαιρικό κινητήρα.

 Mazda 2 1.5 SkyActiv G 90Ps

Και πόσο κάνει;

Το Mazda 2 μπορεί να γίνει δικό σας στην βασική έκδοση Challenge με €14.946, ενώ η έκδοση Takumi θα κοστίσει €16.925 και η έκδοση που δοκιμάσαμε, η Takumi+ κοστολογείται στα €17.879. Το πακέτο εξοπλισμού της Takumi+ αξίζει τα παραπάνω λεφτά που θα δώσετε, γιατί εκτός από το cruise control, τον αυτόματο κλιματισμό, τα συστήματα ασφαλείας lane departure και lane keeping aid, blind spot monitoring και rear traffic alert, που θα βρείτε και στις πιο κάτω εκδόσεις, θα έχετε προβολείς LED, δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, καθώς και το σύστημα εντοπισμού πεζών Smart City Brake Support, με το αυτόματο φρενάρισμα. Το μόνο που του λείπει, είναι η κάμερα οπισθοπορείας, η οποία χρεώνεται έξτρα.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5 Challenge 90Ps: €14.946

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5 Takumi+ 90Ps: €17.879

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ποιότητα κατασκευήςΧώροι πίσω επιβατών
Άνεση ανάρτησηςΤιμή (στις ανώτερες εκδόσεις)
Πακέτο εξοπλισμού
Χαμηλή Κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.496cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.070
Ύψος (mm)1.515
Πλάτος (mm)1.695
Μεταξόνιο (mm)2.570
Βάρος (kg)1.025
Χώρος αποσκευών (lt)280-930
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, με κάτω τριγωνικά ψαλίδια
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
ΜπροστάΑεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα 9in
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx16in
Ελαστικά215/65
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)90/ 6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)15/ 4.000
0-100km/h (sec)9,8sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)183
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km)120
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,3
Δοκιμής (lt/100km)6,2