Mercedes-Benz GLB 180 136Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Mercedes-Benz
Μοντέλο GLB
Segment C-SUV
Power Train Βενζίνη
Mercedes-Benz GLB 180 136Ps

H Mercedes-Benz διαθέτει αυτή τη στιγμή την μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων αριθμώντας συνολικά 28 διαφορετικές προτάσεις για όλες τις κατηγορίες (29 αν συμπεριλάβουμε και τα Smart...). Ανάμεσα σε αυτό το τεράστιο πάρκο αυτοκινήτων, συναντάμε μία εκτενέστατη γκάμα SUV με 8 διαφορετικά μοντέλα ξεκινώντας από τις μικρότερες GLA και EQA και φτάνοντας μέχρι τα θηριώδη GLS και το κορυφαίο off-roader G-Class. H GLB μπήκε πρόσφατα στην SUV γκάμα της Mercedes-Benz για να γεμίσει το κενό ανάμεσα στις GLA και GLC, δημιουργώντας ένα εξαιρετικά άνετο και πρακτικό SUV.

Όχι crossover παρακαλώ...

Σε αντίθεση με την μικρότερη GLA που μπορεί να αποκαλείται crossover, η GLB είναι ένα πραγματικό SUV με απόσταση από το έδαφος 213mm και ικανοποιητικές εκτός δρόμου γωνίες (προσέγγισης 18ο, ράμπας 13,9ο, αναχώρησης 18,3ο). Βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MFA2 (κοινή με τις A-Class/B-Class και CLA/GLA), διαθέτει όμως αυξημένο μετατρόχιο κατά 10cm (2.829mm) ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερους χώρους στην καμπίνα της. Η σχεδίαση απέχει από την σχεδιαστική γλώσσα της Mercedes-Benz και διαθέτει αρκετές γωνίες στο αμάξωμα, ένα αρκετά κάθετο μπροστινό παρμπρίζ και ένα ιδιαίτερα τετραγωνισμένο πίσω μέρος. Τα μαύρα προστατευτικά χαμηλά στο αμάξωμα, οι ράγες στην οροφή και οι αλουμινένιες ενθέσεις στους προφυλακτήρες ενισχύουν τον off-road χαρακτήρα της GLB.

Mercedes-Benz GLB 180 136Ps 

Premium?

Μπορεί στην προκειμένη να δοκιμάζουμε την βασική έκδοση στην γκάμα της GLB, ελάχιστοι ωστόσο θα εντοπίσουν διαφορές σε σχέση με ανώτερες και ακριβότερες εκδόσεις. Η σχεδίαση είναι όμορφη, σχετικά minimal και αρκετά προηγμένη τεχνολογικά, με τα υλικά να ικανοποιούν χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζουν. Υπάρχει αισθητή διαφορά στο φινίρισμα των υλικών στο πάνω μέρος του ταμπλό σε σχέση με το κάτω μέρος. Η GLB180 εξοπλίζεται με τις μικρές οθόνες των 7in για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment και παρότι ικανοποιούν με την εμφάνιση και τις λειτουργίες που παρέχουν, οι προαιρετικές των 10,25in δίνουν μία πολύ πιο ταιριαστή εικόνα στο κύρος που ακολουθεί το όνομα της Mercedes-Benz. Οι φυσικοί διακόπτες είναι οι ελάχιστοι δυνατοί, με τα περισσότερα συστήματα να ελέγχονται μέσω του συστήματος πολυμέσων MBUX, ενώ υπάρχει και ένα panel κάτω από τους αεραγωγούς με touch buttons, δημιουργόντας ένα όμορφο περιβάλλον που απαιτεί χρόνο εξοικείωσης για να ρυθμίζεις «στα τυφλά» κάθε σύστημα του αυτοκινήτου.

Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της GLB, είναι η ευρυχωρία της καμπίνας. Ακόμα και 5 επιβάτες θα βολευτούν χωρίς καμία παραχώρηση, ενώ με επιπλέον κόστος €1.550 στο διαμορφωτή, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει με δεύτερη σειρά συρόμενων καθισμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα να καθίσουν δύο ακόμα παιδιά ή ενήλικες περιορισμένου ύψους. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 570lt στην 5θέσια διάταξη και 500lt στην 7θέσια και κρίνεται εξαιρετικός για την κατηγορία.

 Mercedes-Benz GLB 180 136Ps

1,33 inside!

Η «μικρή» GLB κινείται από τον τετρακύλινδρο Μ282 των 1,33lt που αποτελεί μέρος της συμμαχίας της Mercedes-Benz με την Renault-Nissan (ο ίδιος κινητήρας κινεί και το νέο Qashqai). Αποδίδει 136Ps και 20,4kgm ροπήςστο φάσμα 1.640-4.000rpm στην έκδοση 180 και με μονάχα με διαφορετική ρύθμιση στην ECU, φτάνει τα 163Ps στην έκδοση GLB 200. Τα κινούμενα μέρη του πλήρως αλουμινένιου κινητήρα χρησιμοποιούν υλικά μειωμένης τριβής, κάτι που μεγιστοποιείται από την επίστρωση Mirror Bore Coating, μια τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων. Διαθέτει επίσης κυλινδροκεφαλή σχήματος «Δ» και ηλεκτρικά ελεγχόμενο wastegate actuator για ταχύτερη απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης του turbo.

Τα 136 άλογα μπορεί να μην ακούγονται πολλά για ένα όχημα βάρους 1.500+kg, ωστόσο στην πράξη ελάχιστοι θα μείνουν ανικανοποίητοι με το τράβηγμα του κινητήρα. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-Tronic φροντίζει να αξιοποιεί πλήρως την ροπή του κινητήρα, κρατώντας τον σχεδόν πάντα στο αποδοτικό του φάσμα. Υστέρηση υπάρχει μέχρι τις 1.800rpm σημείο από το οποίο η GLB 180 τραβάει πολύ θετικά και τα πρώτα 100km/h να έρχονται από στάση σε 9,9sec. Στην πραγματικότητα η GLB 200 με τους 163 ίππους είναι ταχύτερη στα 100km/h κατά μόλις 0,8sec (9,1sec) με τα δύο μοντέλα να απέχουν στην τελική ταχύτητα κατά 10km/h (197 έναντι 207km/h). Για έναν οικογενειάρχη οι επιδόσεις της βασικής GLB είναι άκρως ικανοποιητικές, όπως είναι και η μέση κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται στα 8,3-8,6lt/100km και μπορεί να πέσει εύκολα και κάτω από τα 8lt με τη χρήση του προγράμματος ECO που περιορίζει την ισχύ και την απόκριση του μοτέρ περισσότερο από όσο ήμουν διατεθειμένος να δεχθώ.

Mercedes-Benz GLB 180 136Ps

Η GLB 180 είναι ένα αυτοκίνητο που βάζει πάνω απ' όλα την άνεση και αυτό είναι κάτι που κάνει καλά. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και άνετη, με τις μεγάλες  γυάλινες επιφάνειες να παρέχουν πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό. Παρά το γεγονός ότι η GLB της δοκιμής μας φόραγε το πακέτο Progressive (+€1.738) που διαθέτει ζάντες 18in, η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά εντυπωσιακή, με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να φιλτράρει πρακτικά κάθε μορφή ανωμαλίας. Μπορεί η αίσθηση από το τιμόνι της και ο γενικότερος χαρακτήρας της, να μην προτρέπει για γρήγορη οδήγηση, θα παρέχει όμως ασφάλεια και πάντα προβλέψιμες αντιδράσεις ακόμα και σε ρυθμούς «γρήγορου οικογενειάρχη». Στο ταξίδι, παρά το κάπως «τετραγωνισμένο» σχήμα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι κάτι που ενισχύεται από την πολύ καλά μονωμένη καμπίνα. Τέλος η απουσία τετρακίνησης (το σύστημα 4MATIC διατίθεται από την GLB 200 και πάνω), δεν αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για ήπια εκτός δρόμου κίνηση αφού η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τα προστατευμένα άκρα του αμαξώματος δύσκολα θα έρθουν σε επαφή σαθρό terrain.

Συνεπώς η βασική έκδοση της GLB είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV που διακρίνεται για την άνεση, τους χώρους και την πρακτικότητα της. Ο μικρός κινητήρας των 1,33lt δεν δείχνει να ζορίζεται από το μεγάλο αμάξωμα με το ταίριασμα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο να κρίνεται πετυχημένο τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και κατανάλωσης. Η τιμή των €38.349 έρχεται με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού με την έκδοση GLB 200 να ανεβαίνει κατά €4.100 και να παρέχει λίγο καλύτερες επιδόσεις και τις μεγαλύτερες οθόνες στο εσωτερικό, κάνοντας την μικρότερη GLB 180 να δείχνει ως η ιδανική αγορά στην γκάμα της GLB.

Διαμορφώστε εδώ την δική σας έκδοση της GLB. 

Τιμή βασικής έκδοσης GLB 180 136Ps 7G-Tronic: €38.349

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Αποδοτικός κινητήρας Ποιότητα ορισμένων υλικών
Χαμηλή κατανάλωση Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Χώροι-Πρακτικότητα
Ανταγωνιστική τιμή
Εξοπλισμός
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 81,3mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο επτά σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.634
Ύψος (mm)1.659
Πλάτος (mm)1.834
Μεταξόνιο (mm)2.829
Βάρος (kg)1.550
Χώρος αποσκευών (lt)570
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8,5J x 18in
Ελαστικά235/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)136/5.000-6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,4/1.640-4.000
0-100km/h (sec)9,9
Τελική ταχύτητα (km/h)197
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)159
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,9
Δοκιμής (lt/100km)8,4