Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept: Ηλεκτρικό και επαναστατικό

Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept: Ηλεκτρικό και επαναστατικό

Σε όλους αρέσει ένα καλό ριμέικ της δεκαετίας του 1970, αλλά μερικές φορές, η αναδιατύπωση από τη δεκαετία της Disco στη σύγχρονη εποχή, συνήθως δείχνει παράταιρη. Αλλά όταν το θέμα είναι το πειραματικό πρωτότυπο της Mercedes-Benz, το C111, είναι δύσκολο να γίνει λάθος. Μάλιστα οτιδήποτε με πόρτες gullwing, αεροδυναμικό στυλ και αστέρι στο καπό θα γίνει επιτυχία.

Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στο Διεθνές Κέντρο Σχεδιασμού της εταιρείας στο Carlsbad της Καλιφόρνια, το Vision One-Eleven αποτελεί έναν ξεκάθαρο φόρο τιμής σε αυτό το πείραμα από τη δεκαετία του 1970. Όμως, ενώ το πρωτότυπο του 1970 (και οι 15 μονάδες) της Mercedes-Benz C111 είχε τετραρότορους περιστροφικούς κινητήρες, 5κύλινδρους ντίζελ και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες V8, το νέο concept είναι μια άσκηση του στυλ και τίποτα άλλο. Αυτό είναι το μόνο κακό για το κατά τα άλλα τολμηρό, Vision One-Eleven.

Οι ρίζες του εκθεσιακού αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρα εμφανείς στις gullwing πόρτες, οι οποίες έχουν ρίζες στη θρυλική 300SL του 1954 , αλλά υπάρχουν πολλές άλλες λεπτομέρειες που δένουν το Vision One-Eleven με τους προγόνους του. Ένα ωοειδές μπροστινό άκρο με τρεις οπές εξαερισμού στις γωνίες είναι ένας προφανής σύνδεσμος με το C111, όπως και τα διπλά κυκλικά πίσω φώτα. Οι διπλοί αεραγωγοί της οροφής βαμμένοι σε μαύρο χρώμα θυμίζουν επίσης το πρωτότυπο της δεκαετίας του 1970, αν και τώρα οδηγούν απευθείας στην οροφή σε στιλ θόλου.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σε αντίθεση με το C111, το Vision One-Eleven χρησιμοποιεί τη σχεδιαστική γλώσσα «one-bow» της Mercedes-EQ , με μια καμπυλωτή εμφάνιση προς τα εμπρός στην καμπίνα. Το αμάξωμα σε στυλ ατράκτου μοιάζει σαν να στηρίζεται στα αεροδυναμικά βοηθήματα, που αποτελούνται από μπροστινά και πλαϊνά splitter και έναν πίσω διαχύτη με επιθετικό σχήμα, αποδίδοντας το πορτοκαλί και μαύρο χρώμα του αρχικού C111 με πιο λειτουργικό τρόπο. Με μόλις 46 ίντσες ύψος, το Vision concept είναι μόνο περίπου 2 ίντσες ψηλότερο από τον πρόγονό του – ασυνήθιστα χαμηλό για ένα ηλεκτρικό όχημα χάρη σε ένα προσεγμένο κομμάτι τεχνολογίας.

Οι ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής που έχουν σχεδιαστεί από τη θυγατρική της εταιρείας YASA επιτρέπουν το χαμηλό ύψος. Σε αντίθεση με τους radial-flux traction motors (κινητήρες έλξης ακτινικής ροής) που βρίσκονται σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes, οι μονάδες αξονικής ροής έχουν 66% μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος, δίνοντας στους μηχανικούς μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την τοποθέτησή τους. Στο Vision One-Eleven, οι διακριτικά διογκωμένοι θόλοι των τροχών υποδηλώνουν ότι οι κινητήρες αξονικής ροής είναι τοποθετημένοι κοντά στους τροχούς, με πιθανώς τέσσερις μεμονωμένους κινητήρες να του δίνουν συνολικά 1.000 κιλοβάτ (ή 1.300 Ps). Φυσικά, όλα αυτά είναι θεωρητικά, καθώς το Vision One-Eleven είναι ένα στατικό πρωτότυπο και όχι ένα concept που θα μπει στην παραγωγή.

Το μικρό ύψος, που επιτρέπουν οι λεπτοί ηλεκτρικοί κινητήρες, ωφελούν την καμπίνα, όπου το ασημί, πορτοκαλί και λευκό χρώμα του Vision One-Eleven είναι ένα καθαρό Dreamsicle της δεκαετίας του 1970. Τα χαμηλά bucket καθίσματα βάζουν το σώμα των επιβατών, σε στάση αγωνιστικού αυτοκινήτου της Formula 1, αλλά υπάρχει μια ευάερη αίσθηση στην καμπίνα χάρη στο μεγάλο τζάμι, το στενό ταμπλό που είναι ανοιχτό κοντά στη βάση του παρμπρίζ και το πλαϊνό γυαλί με εξαγωνική σήτα. Θεωρητικά, το Vision One-Eleven θα έχει εσωτερικό επαυξημένης πραγματικότητας, με εικονικά κουμπιά για την ψυχαγωγία και την πλοήγηση που θα… επιπλέουν στο «κενό».

Η Mercedes-Benz δεν έχει ανακοινώσει εάν η τελευταία της ιδέα είναι μια πρόβλεψη για τα πράγματα που θα ακολουθήσουν από τη μάρκα, αλλά δεν φαίνεται πιθανό ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει σύντομα ένα ηλεκτρικό gullwing supercar. Ωστόσο, στοιχεία του Vision One-Eleven θα εμφανίζονται σε μελλοντικά οχήματα Mercedes, με ηλεκτρικούς κινητήρες αξονικής ροής YASA που προορίζονται για προϊόντα AMG χάρη στο σχετικά μικρό βάρος και την υψηλή απόδοση.

Έτσι, ενώ το Vision One-Eleven πιθανότατα θα περιοριστεί σε ένα εκθεσιακό περίπτερο, εξακολουθεί να είναι διασκεδαστικό να βλέπεις τη Mercedes-Benz να αγκαλιάζει το παρελθόν της σε μια τόσο προοδευτική σχεδίαση.