Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Jeep
Μοντέλο Avenger
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η ηλεκτροκίνηση μονοπωλεί τις συζητήσεις γύρω από την αυτοκίνηση, ιδιαίτερα σε όσους επιθυμούν να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Τα οφέλη τους γνωστά, όπως επίσης και τα μειονεκτήματα τους, ειδικά σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, όπου το δίκτυο φόρτισης είναι ακόμα σε πρώιμο επίπεδο. Το χαριτωμένο Avenger μπορεί να μας συστήθηκε ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep, κερδίζοντας τις εντυπώσεις του κοινού και τον τίτλο του Ευρωπαϊκού αυτοκινήτου, όμως η Αμερικάνικη εταιρεία γνώριζε ότι δεν θα μπορεί να έχει σημαντική εισχώρηση στην B-SUV κατηγορία με μονάχα ένα ηλεκτρικό σύνολο κίνησης. Έτσι διεύρυνε τη διάθεση του θερμικού Avenger, που αρχικά είχε περιοριστεί αποκλειστικά για τις αγορές της Ιταλίας και Ισπανίας.

Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

EV; Last Year!

Η βενζινοκίνητη έκδοση κινείται από τον γνωστό 1.2 PureTech Turbo που αποτελεί προϊόν εξέλιξης του PSA Group και που έχουμε γνωρίσει σε αμέτρητα μοντέλα της Peugeot, Citroen, DS κ.λπ. Εδώ έχουμε να κάνουμε με την «εισαγωγική» έκδοση του τρικύλινδρου μοτέρ, που αποδίδει για την περίσταση 100 ίππους, με 20,9kgm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Εμφανισιακά, είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις την έκδοση βενζίνης από την αμιγώς ηλεκτρική, καθώς οι βασικότερες διαφορές αφορούν τα σηματάκια “e” που έχουν αφαιρεθεί από τη μάσκα και το πορτμπαγκάζ, ενώ οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν την ύπαρξη εξάτμισης στον πίσω προφυλακτήρα. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ένα από τα πιο όμορφα, ευφάνταστα και μοντέρνα σχήματα στην B-SUV κατηγορία, ενώ η απόσταση των 20cm από το έδαφος και οι παραπάνω από ικανοποιητικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, 20, 20 και 32 μοίρες αντίστοιχα, καλύπτουν τις off-road ανάγκες που μπορεί να ζητήσει κάποιος από ένα αποκλειστικά προσθιοκίνητο crossover. Το -στάνταρ- Selec-Terrain με τα 6 προγράμματα οδήγησης (Sand, Mud, Snow, Eco, Normal και Sport) συνεισφέρει με ουσίαόμως στους μπροστινούς τροχούς να βρίσκουν πιο εύκολα πρόσφυση σε δύσκολα εδάφη και συνθήκες.

Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές ήταν αναπόφευκτα πιο εμφανείς. Το έξυπνο αναδιπλούμενο κάλυμμα με τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα καταργήθηκε και στη θέση του συναντάμε έναν όμορφο επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου με αλουμινένια επένδυση. Και πάλι όμως μένει αρκετός χώρος για μικροαντικείμενα, καθώς και δύο ποτηροθήκες. Η υπόλοιπη σχεδίαση της καμπίνας είναι αντίστοιχη με αυτήν που γνωρίσαμε στο ηλεκτρικό μοντέλο. Τα σκληρά πλαστικά παραμένουν, κάτι που δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, αφού η συναρμογή, η εργονομία και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, δίνοντας μία καθόλα ευχάριστη και new-age εικόνα. Το ψηφιακό στοιχείο καλύπτεται από μία οθόνη 10,25in (7in στην βασική έκδοση Longitude) για τον πίνακα οργάνων και μία δεύτερη, επίσης 10,25in, η οποία παρέχει ταχύτητα και αμεσότητα στη χρήση, αλλά και ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το λογισμικό δέχεται και ενημερώσεις over-the-air.

Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

Οι χώροι σίγουρα δεν είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία του Avenger -μιας και συγκαταλέγεται στα μικρότερα μοντέλα της κατηγορίας- ακόμα και έτσι όμως 4 άτομα θα βολευτούν με μικρές παραχωρήσεις. Στην περίπτωση που οι 2 πίσω επιβάτες ξεπερνούν το 1,80m, θα έχουν αρκετά περιορισμένο χώρο για τα γόνατα τους. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380lt (25lt επιπλέον σε σχέση με το ηλεκτρικό Avenger), ενώ το ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο είναι στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, κάτι που συναντάς πολύ δύσκολα σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Hello petrol

Ελάχιστα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του θερμικού Avenger είναι αρκετά για να σου προσδώσει μία άκρως ευχάριστη διάθεση. Το τρικύλινδρο μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητά του σε βαθμό που απορείς για τα 100Ps που ανακοινώνει η εταιρεία. Στην πράξη αποδεικνύεται πολύ πιο νευρικό από αυτό που σε προϊδεάζει το 0-100km/h σε 10,6sec, με το τράβηγμα να είναι «γενναίο» στο φάσμα 2.200-5.000rpm. Σε καμία περίπτωση δεν έχει νόημα να περάσεις τις 5.000rpm, αφού εκεί το μοτέρ ξεφουσκώνει και φέρνει έντονα στην επιφάνεια το χαρακτηριστικό «γρύλισμα» των 3 κυλίνδρων, ενώ φυσικά αυξάνει και την κατανάλωση. Αυτή σε κανονικές συνθήκες κυμαίνεται στα 7,3-7,5lt/100km, αν όμως πιέσεις παραπάνω, δεν είναι δύσκολο να δεις νούμερα που αρχίζουν από 8lt. Σε αστικό «τερέν» δύσκολα θα σου λείψει η ισχύς, με το βενζινοκίνητο Avenger να ανεβάζει χιλιόμετρα γραμμικά και με προθυμία. Εδώ βοηθάει βέβαια και η ιδανική κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου σε σημείο που πολλές φορές απορείς για το ποια σχέση έχεις επιλεγμένη. Μόνο στην περίπτωση της 4μελής παρέας δείχνουν λίγοι οι 100 ίπποι του Avenger.

Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

Το στιβαρό πλαίσιο και η σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση σου παρέχουν τα εχέγγυα για να ανεβάσεις ρυθμό και να κινηθείς αναπάντεχα «σπιρτόζικα». Εδώ θα σε ενοχλήσει κάπως το πολύ ελαφρύ τιμόνι και η μέτρια πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια σου. Για το πρώτο μπορείς βέβαια να επιλέξεις το προφίλ Sport όπου το Avenger έχει πιο «ταιριαστό» βάρος στο κατά τα άλλα άμεσο σύστημα διεύθυνσης για να ευχαριστηθείς παραπάνω την κίνηση σε στροφές. Η ποιότητα κύλισης ικανοποιεί για τα δεδομένα της κατηγορίας παρά την ύπαρξη των extra τροχών 18in (που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, αποτελώντας μέρος του πακέτου LED & Style με χρέωση €1.893) και μόνο ορισμένες εγκάρσιες ανωμαλίες θα ενοχλήσουν λίγο τους επιβάτες με την άτσαλη αντίδραση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Σίγουρα οι 17άρες ζάντες με το 60άρι προφίλ αποτελούν επιλογή που ωφελεί την άνεση.

Test: Jeep Avenger 1.2T 100Ps

Συμπερασματικά, το θερμικό Avenger με τον «100άρη» κινητήρα παίρνει όλα τα θετικά στοιχεία που γνωρίσαμε στην εισαγωγική ηλεκτρική έκδοση (εξαιρετικά, compact διαστάσεις, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και ευφάνταστο/μοντέρνο design σε αμάξωμα και εσωτερικό), δίνοντας ελάχιστα υποδεέστερες επιδόσεις, χωρίς το άγχος που φέρνει η αναζήτηση πρίζας και με μία άκρως λογική τιμή εκκίνησης στις 23.990 ευρώ, τηρούμενου του υψηλού εξοπλιστικού πακέτου, κάνοντάς το να στέκεται με αξιώσεις δίπλα στις κορυφαίες προτάσεις του B-SUV ανταγωνισμού.

Τιμή βασικής έκδοσης Avenger 100Ps 6MT Longitude: €23.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Avenger 100Ps 6MT Altitude: €25.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Χώροι πίσω επιβατών
Ευκολία μετακίνησης στην πόλη Αίσθηση τιμονιού
Ελαστικότητα κινητήρα Σκληρά πλαστικά
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύπoςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.199cc, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x Διαδρομή75 x 90,5mm
Σχέση συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.084
Ύψος (mm)1.528
Πλάτος (mm)1.776
Μεταξόνιο (mm)2.562
Βάρος (kg)1.182
Χώρος αποσκευών (lt)380
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 249mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx18in
Ελαστικά215/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)100/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,9/1.750
0-100km/h (sec)10,6
Τελική ταχύτητα (km/h)184
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)125-127
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,1
Δοκιμής (lt/100km)7,5